Да почнем от рестартирането - тази информация, щом е достъпна за валидаторите на контролата, не се съхранява локално изобщо, вероятно е самия валидатор въобще да няма локална памет извън тази, нужна за самото му опериране. Така че няма как да се изгуби от рестарт.
Би трябвало тези устройства да са програмирани да работят в условия на прекъсване на връзката със сървъра. Тогава може да станат бъгове. Сигурно е много малко вероятно, но всяка машина може да се повреди.
Вторият фантастичен сценарии - десет транзакции няма как да направи, понеже на третата се изтеглят останалите 80 ст. и се маркира като дневна карта цялото нещо. Така беше обявено още от началото.
Всъщност това е много добра идея.
Обаче къде го пише това нещо? Изобщо вярно ли е?
Няма такава информация нито на сайта на ЦГМ -
www.sofiatraffic.bg , нито на портала на тази услуга -
webportal.sofiatraffic.bg , нито на малките информационни лепенки в превозните средства.
Трето - пише "КАК ДА ПЛАТИТЕ ПЪТУВАНЕТО СИ С ВАШАТА (...) КАРТА". Тук трябва да си абсолютен темерут да разбереш че може да е месечна карта, или каквото и да е над нея.
ОК. Може би е странно, ако човек предположи, че ще си купи месечна карта на тези устройства.
Но изобщо не е странно, ако човек се зачуди дали с приближаване на банкова карта към това устройство си закупува еднократен билет, дневна карта или тридневна крата, например.
Хубаво е да се разсъждава, да се прави контрол на свършеното, но това твоето не са разсъждения, а абсолютни празни приказки. Разсъжденията се осланят на някакви начални факти, а твоите приказки - на кухи предположения, като се вижда че даже не си си направил труда да прочетеш всичко, свързано с новата система. Справка са 10-те ти лева, най-малко.
Има човек, който е таксуван по погрешка с 1,60 лева, докато в същото време си има абонаментна карта. Това е факт.
Устройствата са много силни и "ловят" карти от 10-15 сантиметра. Това е факт.
При доближаване на банкова карта, не се изписва абсолютно
никаква информация за трансакцията. Това е факт.
Ами то няма много официална информация, която да прочета. Единственото място, което е посветено на тази система е
webportal.sofiatraffic.bg. Всичко останало са неофициални твърдения и мнения. Както например, ти твърдиш, че при три маркирания се активира дневна карта и повече не взима пари от банковата карта. Но това никъде не е обявено официално.
Преди няколко часа си направих експеримент с валидатор в ТМ6. Исках да видя от какво разстояние успява да хване и прочете абонаментната ми карта. Резултатът е около 15 сантиметра, докато картата е в портфейла ми и малко повече (+2-3 см.), когато картата се поднася самостоятелно. Това е твърде много и така много банкови карти могат да бъдат източени с 1,60 лева случайно.
Точно за това говорех. Това е поведение на малко дете, което си играе с ПОС терминала - "правих експеримент"..."исках да видя"..."леле, какво стана"...."ами сега, кой ще ми върне парите за 10 билета"... Не е поведение на зрял възрастен човек. Нормалният потребител знае, че с пари не се играе.
Ясно съм написал, че съм правил експеримент с абонаментната ми карта. Целта беше да проверя от какво разстояние "хваща" картата. Не съм си играл с пари. И не е детско поведение, ако искаш да установиш проблем с публична система. Това се нарича гражданско съзнание.
Като цяло всички тези проблеми/неясноти може да бъдат разрешени само с няколко промени
в софтуера. За толкова милиони би трябвало да може този софтуер да се променя според нуждите и желанията на клиента.
Трябва да се сложи софтуерен бутон - "Плати с банкова карта" и само когато е натиснат, тогава да приема банкови карти. В противен случай да приема само абонаментните карти на ЦГМ. А за всички останали смарт карти да изписва съобщение за грешка.
След натискане на бутона "Плати с банкова карта", трябва да излизат възможности:
- еднократно пътуване;
- дневна карта за всички линии;
- тридневна карта за всички линии;
А след този избор да излиза екран, на който да може да се избере брой на съответния документ. Има и хипотеза, при която един човек иска да плати пътуването на няколко свои приятели/познати с неговата банкова карта.
След това на екрана се изписва сумата, която ще бъде заплатена и покана за доближаване на картата. Картата се доближава и се излиза съобщение за успешно заплащане.
И така всички проблеми ще са решени.