Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484705 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Пише си чие предложение е - на Симеон Ставрев от "Демократична България".

Надявам се Виктор да внесе някаква яснота, ако не е твърде зает да съветва транспортния министър !

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Значи, хем остава еднократен билет за 1,60 лв., хем нов вид билет за 30 мин. на същата цена? И целодевната карта за 4 лв. и 24-часова за 6 лв.? Или се има предвид и нощният транспорт?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Една правилна стъпка, браво  :fan:

Quote
Украинските бежанци без пари в градския транспорт в София
Мярката е за срок от три месеца


Бежанците от Украйна ще ползват безплатно градския транспорт на София за срок от три месеца, реши на заседание днес Столичният общински съвет (СОС).

Безплатен градски транспорт ще могат да ползват украински граждани, избягали от Украйна след 24 февруари, когато започна войната. Те ще трябва да представят паспорт или регистрационна карта, съдържаща личен номер на чужденеца.

Предложението е на общинските съветници от групите на ГЕРБ-СДС и "Патриоти за София" като част от мерките, които Столичната община предприе от първия ден на войната в Украйна в помощ на хората, които търсят спасение у нас, допълва БТА.

Групата на ГЕРБ-СДС и районните кметове на ГЕРБ събраха лични средства за купуването и даряването на 100 месечни абонаментни карти за всички линии, на украински неправителствени организации за техни доброволци в София, като израз на съпричастност и подкрепа за усилията им.

https://www.dnes.bg/sofia/2022/03/24/ukrainskite-bejanci-bez-pari-v-gradskiia-transport-v-sofiia.524529



Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Това е ПОРЕДНАТА глупост покрай бежанците и войната в Украйна!! Вече започва да писва........ защо не бяхме толкова щедри към бежанците от Сирия?! Че те тези от Украйна са кой от кой с по-скъпа кола, защо аз да си плащам билет, а те не? Разбирам, че са избягали от дома си заради война, но не смятам, че трябва да се предлагат толкова привилегии докато половината население на София едвам свързва двата края!!
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Това е ПОРЕДНАТА глупост покрай бежанците и войната в Украйна!! Вече започва да писва........ защо не бяхме толкова щедри към бежанците от Сирия?! Че те тези от Украйна са кой от кой с по-скъпа кола, защо аз да си плащам билет, а те не? Разбирам, че са избягали от дома си заради война, но не смятам, че трябва да се предлагат толкова привилегии докато половината население на София едвам свързва двата края!!

Половината население на София и без това се вози гратис в ГТ. Не ви разбирам защо трябва да сте толкова отмъстителни, само и само на Вуте да му е зле.

България има нужда от попълване на демографските си дупки и оставането на поне известен брой украинци (които средно са по-добре образовани от сирийците) е в интерес на икономиката ни. Хайде поне да се опитаме да не ги гледаме накриво само защото се возят безплатно в автобуса за 3 месеца.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Половината население на София и без това се вози гратис в ГТ. Не ви разбирам защо трябва да сте толкова отмъстителни, само и само на Вуте да му е зле.
Вероятно по някои линии и повече от половината пътници, да не кажем всички, се возят гратис, но определено гратисчиите не са и близо до половината население, освен ако не броим за гратисчии и тези, които не ползват ГТ.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Никой не е против украинците или кого и да било, напротив - десетки пъти съм писал в този форум - нека ГТ бъде безплатен навсякъде и за всички, които го ползват в България! Да бъде! По този начин ще се привлича много по-голям пътникопоток, а от там ще има по-малко трафик и задръствания, наред с други зелени измишльотини и т.н.

България има нужда от попълване на демографските си дупки и оставането на поне известен брой украинци (които средно са по-добре образовани от сирийците) е в интерес на икономиката ни. Хайде поне да се опитаме да не ги гледаме накриво само защото се возят безплатно в автобуса за 3 месеца.

Но да оправдаваш украинските бежанци с българското население, че е нормално да пътуват гратис, понеже половината ни държава изнемогва (пенсионери, социално слаби, родители на деца) поради невъзможност да си купи храна, лекарства, отопление и т.н. е неприемливо. Още по-нагло е да прокламираш заместване на коренното население на България с бежанци от различни горещи точки по света, предвид че родината ти, в която ти самият си роден изпреварва по всички отрицателни статистики дори страните във война! Срамно изказване!
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email


Но да оправдаваш украинските бежанци с българското население, че е нормално да пътуват гратис, понеже половината ни държава изнемогва (пенсионери, социално слаби, родители на деца) поради невъзможност да си купи храна, лекарства, отопление и т.н. е неприемливо. Още по-нагло е да прокламираш заместване на коренното население на България с бежанци от различни горещи точки по света, предвид че родината ти, в която ти самият си роден изпреварва по всички отрицателни статистики дори страните във война! Срамно изказване!

Ами някой трябва да работи. Никой не ни е виновен за демографската катастрофа, ние сме си виновни. От тук нататък решението е само в миграцията. Иначе няма да има кой да плаща пенсии например, когато на всеки работещ се падне по един пенсионер.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Но да оправдаваш украинските бежанци с българското население, че е нормално да пътуват гратис, понеже половината ни държава изнемогва (пенсионери, социално слаби, родители на деца) поради невъзможност да си купи храна, лекарства, отопление и т.н. е неприемливо. Още по-нагло е да прокламираш заместване на коренното население на България с бежанци от различни горещи точки по света, предвид че родината ти, в която ти самият си роден изпреварва по всички отрицателни статистики дори страните във война! Срамно изказване!

Не разбирам какво срамно има в моето изказване. България е страна с нисък стандарт на живот, от която предприемчивите и способните се изнасят. Нормално е тези липси в населението да бъдат запълнени от страни с по-нисък стандарт на живот, за които България е по-добре устроено място за живеене - ЕС, възможност за пътуване и т.н. В този ред на мисли демографските недостатъци е много по-добре да бъдат запълвани от македонци, молдовци и украинци, с които имаме поне до някаква степен обща култура и ценностна принадлежност, отколкото от хора от Близкия Изток, за които асимилацията ще бъде много по-трудна.

Никой не говори за замяна на коренно население, само за приобщаване на икономически емигранти и емигранти от военни зони. Те могат да се асимилират и ние трябва да им дадем тази възможност. Всички страни в целия свят асимилират граждани на други държави (с изключение на Северна Корея). Защо да не можем и ние?

В този ред на мисли безплатен ГТ е най-малкото, което може да бъде направено на фона на всички останали културни, административни и езикови неуредици. Крайно време е да се образоваме за това какво се случва извън пределите на България и да станем съучастници в световните процеси на приобщаване и кооперация.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Добре, казано по-просто, държава, която не може да се грижи за своите пенсионери, болни, майки, деца и млади хора изобщо защото няма пари или не иска да ги дава за собствения си народ не може и не трябва да дава пари за издръжка на бежанци. Това е червена линия срещу която всеки мислещ българин трябва да се противопоставя и да работи срещу подобни антибългарски политики. На който са му мили бежанците повече от българите и България, нека си ги вземе при него, нека емигрират заедно в някоя мултикултурна и джендъризирана джамахирия западно от Калотина и да живеят всички заедно в мир и любов там  :rolleyes:

Ако някой желае да продължим тази дискусия нека не отговаря тук, а да го направи с цитат в тема ГОВОРИЛНЯ за да не разводняваме допълнително дискусията.

По темата: против съм да се създават преференциални условия за пътуване на определени етнически групи. ГТ трябва да бъде или напълно безплатен за всички, или всички да си плащат превоза. Не разбирам и каква точно дейност ще извършват въпросните групи лица, че да им е необходимо осигуряването на безплатен транспорт? Друг вариант е издаването на ограничен брой поименни карти на по-ниска цена само след доказване на необходимост за използване на до 3 линии на МГТ.

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Едва ли тълпи от украинци ще се юрнат да ползват градския транспорт на София та мярката е предимно популистка! От друга страна тези хора нямат право на работа докато не си уредят документално нещата и официално нямат никакви доходи, а всички споменати социални групи имат право на помощи и ползват различни преференции при ползването му та и твоята теза е популистка!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Безплатният градски транспорт изисква 30-40% по-голяма субсидия при същото ниво на услугата за да се компенсират приходите от превозни документи. За София и още повече за по-малките градове в България е трудно да се осигури такова допълнително финансиране и предлагането на по-добра услуга в съчетание с изгодни цени на абонаментните карти и високи глоби поне колкото цената на месечната карта за цялата мрежа с висока събираемост включително ефективно взаимодействие на контрольорите с Общинска полиция определено е по-доброто решение.  :rolleyes:

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Ако се закрият всичките ненужните щатове по гаражи, депа и общински фирми, свързани с отчитане, продажба и контрол на превозни документи съм сигурен че въпросните 30-40% ще си дойдат точно на мястото. Ето нещо интересно от днес:

КТ "Подкрепа": Общественият градски транспорт да стане безплатен

Quote
Публичният градски транспорт да стане безплатен и услугата да се финансира от държавните и общинските бюджети – за това настоява Конфедерация на труда "Подкрепа", обяви икономическият съветник в синдиката Ваня Григорова на кръгла маса за ролята на обществения транспорт в условията на пандемия и енергийна криза:

"Това е вариантът да намалим драстично въглеродните емисии, няма как да стане с допълнително орязване и с увеличение на цените на превозните документи. Виждаме борбата между двете власти – централна и местни власти, кой да поеме отговорността. Който и да поеме отговорността, е ясно, че това ще дойде през данъци и такси, които се събират в държавния бюджет, съответно общинския бюджет, защото безплатно ползване все пак не означава безплатен труд, безплатни резервни части и безплатни горива", каза Ваня Григорова.

Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че в момента финансовата ситуация в столичния градски транспорт е изключително тежка.

"Държавата предоставя около 10 процента от това, което финансира общината. Нека не забравяме, че нищо безплатно няма, всичко се плаща по някакъв начин. В момента данъците на софиянци – над 35%, отиват за подкрепа за градския транспорт. Това означава, че други проекти са пренебрегнати, които са също доста важни."

С актуализацията на държавния бюджет от 1 юли Столична община настоява да ѝ бъдат отпуснати допълнителни поне 120 милиона лева за градския транспорт. Засега не се предвижда увеличение на цената на билетите.

Информацията е от БНР -
https://bnr.bg/horizont/post/101630758/kt-podkrepa-obshtestveniat-gradski-transport-da-stane-bezplaten-za-patnicite

Кръглата маса, която се е провела днес е посветена на ролята на обществения транспорт в условията на пандемия, икономическа, енергийна и финансова криза. Организирана е от Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа", Камарата на автобусните превозвачи, няколко таксиметрови синдиката, АЕБТРИ и други. Обсъждана е и борбата с нелегалните превози в сектора.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
По гаражи и депа има недостиг на персонал особено водачи, ненужните щатове не са много. Щатът контрольори е раздут, но решението е намаляването му с увеличаване на правомощията и ефективно взаимодействие с Общинска полиция както и увеличение на глобата поне до цената на месечната карта и ефективно събиране.  :rolleyes: Изобщо безплатният транспорт е евтин популизъм  за богати градове с много излишни пари, при ограничени финанси вариантът с изгодни абонаментни карти и добре работещи контрольори с ефективно взаимодействие с Общинска полиция и събиране на глобите позволява да се осигури по-качествена услуга на разумна цена.  :rolleyes:

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Пейчев, говорим за съвсем друго ниво, а не за поредната недомислица с цел замяна на неудобни хора с "наши" такива с краен резултат видима имитация или казано по модерния напоследък начин - реформа. Ако искаме повече хора да слязат от автомобилите, а не можем да им построим паркинги и инфраструктура за тях, то най-малкото градският транспорт трябва да бъде безплатен за да има нормална алтернатива на непрекъснато увеличаващите се данъци и глоби. Една малка стъпка, която ще откаже немалък брой хора от използването на лични автомобили като в случая е важен фокусът - не да се мисли каква ще е непременно загубата на общината, а чисто и просто в следващия общински бюджет да се калкулира тази сума и да не се коментира повече. МГТ е услуга, която трябва да работи в полза на обществото, а не да имитира пазарни практики с непазарни механизми с цел облагодетелстване на едни хора в общината или техните приятели с автобуси. Не е нормално да се защитават подобни непазарни и непорочни практики!

Съгласен съм, че недостигът на водачи също ще се задълбочава, но той е пряко свързан отново с финансирането - при адекватно заплащане този проблем ще изчезне от само себе си. Защото при сходно заплащане, никой няма да отиде да кара тир вътрешно например, а ще си стои в ДАП-а  ;)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Трудно е да се увеличи субсидията  на градския транспорт сериозно а и безплатен транспорт без подобрения няма да привлече пътници. Много по-ефективно е с тези пари да  се направят други сериозни подобрения.  :rolleyes:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Пейчев, говорим за съвсем друго ниво, а не за поредната недомислица с цел замяна на неудобни хора с "наши" такива с краен резултат видима имитация или казано по модерния напоследък начин - реформа. Ако искаме повече хора да слязат от автомобилите, а не можем да им построим паркинги и инфраструктура за тях, то най-малкото градският транспорт трябва да бъде безплатен за да има нормална алтернатива на непрекъснато увеличаващите се данъци и глоби. Една малка стъпка, която ще откаже немалък брой хора от използването на лични автомобили като в случая е важен фокусът - не да се мисли каква ще е непременно загубата на общината, а чисто и просто в следващия общински бюджет да се калкулира тази сума и да не се коментира повече. МГТ е услуга, която трябва да работи в полза на обществото, а не да имитира пазарни практики с непазарни механизми с цел облагодетелстване на едни хора в общината или техните приятели с автобуси. Не е нормално да се защитават подобни непазарни и непорочни практики!

Съгласен съм, че недостигът на водачи също ще се задълбочава, но той е пряко свързан отново с финансирането - при адекватно заплащане този проблем ще изчезне от само себе си. Защото при сходно заплащане, никой няма да отиде да кара тир вътрешно например, а ще си стои в ДАП-а  ;)

Въвеждането на безплатно пътуване без промяна в разписания и маршрути е контрапродуктивно. И в момента голяма част от сутрешните и вечерните курсове са претъпкани. Именно затова хората не ползват ГТ - пътуването е некомфортно и по-продължително заради мръсни и пълни до горе превозни средства, движещи се на странни интервали. Ако цената беше фактор, всички щяха да си вземат годишна карта и да се возят за по лев на ден, но това не се случва.

Защо?

Защото вместо да чакам 15-20 минути автобус в празничен ден, аз тръгвам пеша и стигам преди автобуса.
Защото сутрин автобуса е пълен, ако не и претъпкан.
Защото за да се кача на превозното средство трябва да сляза на платното за движение между колите.
Защото често седалките в трамвая са мръси и предпочитам да стоя прав.
Защото колите на ГТ се влачат по улиците и бързат на спирките да затворят вратите, вместо да се движат бързо и след това да изчакват по спирките.

Ето затова обществения транспорт не е привлекателен. Цената е важна компонента, но далеч не е най-важната. Ако беше, никой нямаше да кара кола до работа при 3лв/л и 10л/100км разход.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Безплатно пътуване при ограничен общински бюджет означава или да се орежат други разходи без подобряване на услугата или още по-голямо влошаване за да се компенсират загубените приходи от превозни документи. И в двата случая крайният резултат ще е негативен. Картите за месец и нагоре дори сега са с доста изгодни цени за редовните потребители - примерно месечната поименна е малко повече от 30 пъти цената на билета, тримесечната около 80, годишната около 230.  :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Безплатният градски транспорт ще привлече само шляещи се насам-натам безделници и нехранимайковци!  ;)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Безплатният градски транспорт ще привлече само шляещи се насам-натам безделници и нехранимайковци!  ;)

Те и сега се возят безплатно - при водачите :)
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.