Пейчев, говорим за съвсем друго ниво, а не за поредната недомислица с цел замяна на неудобни хора с "наши" такива с краен резултат видима имитация или казано по модерния напоследък начин - реформа. Ако искаме повече хора да слязат от автомобилите, а не можем да им построим паркинги и инфраструктура за тях, то най-малкото градският транспорт трябва да бъде безплатен за да има нормална алтернатива на непрекъснато увеличаващите се данъци и глоби. Една малка стъпка, която ще откаже немалък брой хора от използването на лични автомобили като в случая е важен фокусът - не да се мисли каква ще е непременно загубата на общината, а чисто и просто в следващия общински бюджет да се калкулира тази сума и да не се коментира повече. МГТ е услуга, която трябва да работи в полза на обществото, а не да имитира пазарни практики с непазарни механизми с цел облагодетелстване на едни хора в общината или техните приятели с автобуси. Не е нормално да се защитават подобни непазарни и непорочни практики!
Съгласен съм, че недостигът на водачи също ще се задълбочава, но той е пряко свързан отново с финансирането - при адекватно заплащане този проблем ще изчезне от само себе си. Защото при сходно заплащане, никой няма да отиде да кара тир вътрешно например, а ще си стои в ДАП-а
Въвеждането на безплатно пътуване без промяна в разписания и маршрути е контрапродуктивно. И в момента голяма част от сутрешните и вечерните курсове са претъпкани. Именно затова хората не ползват ГТ - пътуването е некомфортно и по-продължително заради мръсни и пълни до горе превозни средства, движещи се на странни интервали. Ако цената беше фактор, всички щяха да си вземат годишна карта и да се возят за по лев на ден, но това не се случва.
Защо?
Защото вместо да чакам 15-20 минути автобус в празничен ден, аз тръгвам пеша и стигам преди автобуса.
Защото сутрин автобуса е пълен, ако не и претъпкан.
Защото за да се кача на превозното средство трябва да сляза на платното за движение между колите.
Защото често седалките в трамвая са мръси и предпочитам да стоя прав.
Защото колите на ГТ се влачат по улиците и бързат на спирките да затворят вратите, вместо да се движат бързо и след това да изчакват по спирките.
Ето затова обществения транспорт не е привлекателен. Цената е важна компонента, но далеч не е най-важната. Ако беше, никой нямаше да кара кола до работа при 3лв/л и 10л/100км разход.