Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 201647 times)

Offline TRIZUBECA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
  • пендел
    • View Profile
Жалко е, но такива неща са си напълно "нормални". Сега като се сложи новата система да се надяваме, че такива пропуски няма да има.
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2035
    • View Profile
Практическа полза от това да се валидираш, освен евентуално доказателство, че си се возил в превозното средство при потенциално застрахователно събитие, май няма. Можеш просто да не се валидираш, за да си запазиш талоните. Иначе, интересен проблем...

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
В общи линии си пил една студена вода... Старата система наистина валидира карти за 1 линия, където и да се качиш със съобщение, че важи само в участък с общи спирки. Относно талоните, по приоритет на таксуване трябва да се отемат електронни билети само ако няма зареден някакъв абонамент.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6523
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И в добавка, старата система си заминава. Никой няма да оправя бъгове и проблеми по нея, просто защото от тази година ще навлезе новата...

Online bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Е да добавя и аз моите 5 стотинки по темата. Наскоро си извадих неперсонализирана карта, тъй като я давам и на майка ми да я ползва. Пластиката няма никаква разлика с поименната, освен че е без снимка и име, за които има оставено свободно място. Реално и двата вида се вадят от едно "тесте" като на поименните просто се отпечатва снимката. Попитах в едно бюро дали ако реша да я персонализирам мога да дам същата пластика и просто да се добави снимка и име на нея и ми отговориха, че не е възможно. Няма причина да не е възможно, тъй като това вероятно е най-обикновена RFID карта, която може да бъде програмирана по всевъзможни начини, ако ще мога да си я настроя да отваря врати и т.н. Просто искат да изврънкат още 2 лева, без да има нужда...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 633
    • View Profile
    • Email
Възможно ли е системата в съответното превозно средство да не е знаела, че колата се движи по линия 7? Да е разчела картата, но да е сметнала че се движи по друга линия и да си е дръпнала билета?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Е да добавя и аз моите 5 стотинки по темата. Наскоро си извадих неперсонализирана карта, тъй като я давам и на майка ми да я ползва. Пластиката няма никаква разлика с поименната, освен че е без снимка и име, за които има оставено свободно място. Реално и двата вида се вадят от едно "тесте" като на поименните просто се отпечатва снимката. Попитах в едно бюро дали ако реша да я персонализирам мога да дам същата пластика и просто да се добави снимка и име на нея и ми отговориха, че не е възможно. Няма причина да не е възможно, тъй като това вероятно е най-обикновена RFID карта, която може да бъде програмирана по всевъзможни начини, ако ще мога да си я настроя да отваря врати и т.н. Просто искат да изврънкат още 2 лева, без да има нужда...
Няма логика да не може да се персонализира ама 2лв. от този, 2лв. от онзи и си печелят от пластиките.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1350
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Възможно ли е системата в съответното превозно средство да не е знаела, че колата се движи по линия 7? Да е разчела картата, но да е сметнала че се движи по друга линия и да си е дръпнала билета?
Винаги гледам какво пише на валидаторите - в единия случай линията е 0, в друг е била 9, но и в двата не ми взе от пътуванията. В моментите на отнемане на пътувания линията на валидатора беше 7  :neznam:
Пък и предишния месец /първия зареден за една линия/ нямаше нито един случай на маркиране, в който броят пътувания да ми намалее - няма никаква логика - търсих я много пъти и на различни места.
Важното е, че всички, с които разговарях от ЦГМ са добре инструктирани и си казват наизуст, че това е невъзможно  :rev:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 633
    • View Profile
    • Email
Важното е, че всички, с които разговарях от ЦГМ са добре инструктирани и си казват наизуст, че това е невъзможно  :rev:

Не мисля че са инструктирани. Ако беше казал некомпетентни, незаинтересовани или мързеливи да си вършат работата, повече щях да се съглася.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5468
    • View Profile
Няма невъзможни неща особено при софтуера. :)

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1350
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Е, да де... но как да го обясниш на лелките в ЦГМ, които в голяма част се сблъскват с компютър и софтуер за първи път именно с тази система за таксуване? 

Offline Pepino1990

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
В момента съм в Ямбол и тук системата за таксуване е по-добра от софийската. Качването е само от първа врата, а слизането е само от втора врата. Във всеки автобус има кондуктор, който седи зад шофьора

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5468
    • View Profile
Такава система не е ефективна и не е приложима при големи пътникопотоци - разходите за заплати и осигуровки на кондукторите са големи, качването и слизането само през една врата неизбежно води до сериозни задръжки по спирките при повече пътници особено, ако малко от тях са с предварително закупени превозни документи. :rolleyes: Системата в София се нуждае от усъвършенстване - редно е контрольорите да се придружават от Общинска Полиция с цел разрешаване на конфликти, установяване на самоличността на гратисчиите и съставяне на актове, глобата следва да е приблизително колкото месечната карта за цялата мрежа при доброволно плащане на място и поне двойно по-голяма след това и да се ползва член 417 за събиране на глобите - ако стане често явление гратисчии да се ръсят около 500 лв с включени разноски, възнаграждения на юристконсулта на общината, държавни такси, такси на ЧСИ и т.н. гратисчийството ще намалее рязко.  :rolleyes: Също трябва да има билети с неограничен брой прекачвания в рамките на определено време примерно 15, 30, 60 и 90 минути както и карти за 24 и 72 часа с валидиране при първо качване или влизане в метростанция - подобни карти ще са много удобни за туристи и гости на София. :rolleyes:
« Last Edit: 13.02.2020, 17:52:38 by V.Peichev »