Никакво опростяване не е. За да е стабилна една тарифна система, делът на абонаментните картите трябва да е постоянно висок - да се привличат редовни ползватели, а не да даваш една дузини опции за случайно пътуване с билет. Не стана ясно от пресконференцията, на базата на какви данни са взети тези решения и какъв ще е прогнозният финансов ефект от тези нововъведения. Заради големината на мрежата, приемливо е да има кратък по време и дълъг по време билет, но да въвеждаш ограничение, че краткият може да го ползваш само с един вид транспорт е тотална глупост! Ефектът от това ще бъде просто, че пътниците ще бъдат нередовни в част от маршрута си. В най-масовия случай - наземен + метро или метро + наземе, в частта с наземния транспорт, просто пътникът ще бъде нередовен. Същото е и с дневната карта - да остържем още малко от пътника, ако иска да ползва 24 часа, вместо 1 календарен ден.
Голямото разнообразие на превозни документи води до себе си от голяма нужда от касиери и гишета, където да можеш да си купиш на хартия съответния превозен документ, ако случайно си успял да се справиш с "разнообразието" в тарифата. Това е като в ресторант - колкото е по-кратко менюто (но с адекватно разнообразие по вид ястие), толкова по-бързо си избираш. Ако ти дадат телефонния указател да четеш и да си избираш, освен да се забавиш или да си избереш след време нещо компромисно, заащото вече си забравил какво си чел в началото, друго няма да стане.
Колкото по-сложно, толкова по-неразбираемо и отблъскващо за клиента.
Апропо - то и от пресконференцията се чува - целта е да дойдат пари в системата, а не да се привлекат пътници и да е по-удобно за тях.