Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484702 times)

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Качваш се, допираш си дебитната/кредитната карта, каквато имат 99% от пътуващите, и си готов. Вече няма оправдание, че не си могъл да стигнеш до шофьора.
А какво да правят тези, които не желаят да рискуват сигурността на банковата си карта на съмнителни устройства?

Българските банкноти и монети са законно платежно средство и никой няма право да отказва плащане с тях!

Тъпканицата не е обективна причина - ако пътникът има намерение да закупи превозен документ от водача е нормално да се качи на първа врата. :rolleyes:
А какво правим ако водача не отваря първата врата? Такива примери - бол. Всеки ден можеш да видиш десетки такива. Даже тука имаше снимка на шофьор който е вързал вратата на кабината за тръбата за хващане, за да не допуска пътници при първата врата на автобуса.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Какво стана по въпроса с малките принтерчета при шофьорите? Не трябваше ли да започнат да издават билети чрез тях с дата и час и да се спре веднъж завинаги с тия перфоратори?

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Имаше представяне и инструктаж края на Октомври и след това нищо...

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Полезна информация за пътуващите с автобусна линия 5-ТМ и трамвайна линия 5: Билет който е дупчен в ПС от едната линия може да се ползва в ПС от другата линия. Това правило важи ли при други подобни ремонти или е изключение?

Offline quilombo

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
Имало едно време.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Полезна информация за пътуващите с автобусна линия 5-ТМ и трамвайна линия 5: Билет който е дупчен в ПС от едната линия може да се ползва в ПС от другата линия. Това правило важи ли при други подобни ремонти или е изключение?
Обикновено е така, даже се застраховам и не казвам, че винаги е....

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Нормално е превозните документи за временно променената линия да важат за заместващата. Спокойно можеше още при доставката на T6A2-SF да се договорят валидатори като в 2057 за всички превозни средства и така да няма спорове къде и кога е валидиран даден билет.  :rolleyes:

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
София въвежда билети за време в градския транспорт от догодина
В превод ще рече, че се готви поскъпване на услугата при краткосрочните и средносрочни носители.
« Last Edit: 29.11.2021, 18:05:49 by Metan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Цените изглеждат прекалено високи - билет за 2.20 лв трябва да е с валидност 90 минути, за 60 минути адекватна цена е 1.60, картите за 24, 48 и 72 часа трябва да са по-евтини.  :rolleyes:
« Last Edit: 29.11.2021, 17:37:10 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Особено 50%-вото увеличение на дневната карта е абсолютно антипазарно.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Талоните също поскъпват, при това трябва да закупиш 20, вместо 10 пътувания.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Всичко с изключение на годишната карта търпи корекция нагоре и то с много. За подобряване качеството на услугата не се споменава нищо. Номерът мина с единия компонент (увеличените обхвати на синя и зелена зона), сега ще се пипа и по другото звено - цената на градския транспорт. В ЦГМ явно липсват страшно много пари за последните години.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Все пак разширението на синята и зелената зона има смисъл - паркоместата в периферията на центъра са недостатъчни. От друга страна поскъпването на превозните документи за градски транспорт не е оправдано - уместно е сегашният билет от 1.60 лв да бъде заменен от такъв с валидност 60 минути с неограничени прекачвания и да има по-скъп билет 90 минути за дълги пътувания, картата за 24 часа е уместно да е на цената на сегашната дневна, 48 часа примерно 7 лв и 72 часа примерно 10 лв.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Особено 50%-вото увеличение на дневната карта е абсолютно антипазарно.

Това не е изненада, дневната карта беше изключително изгодна и много удобна в сравнение с еднократните билети с фактор едва 2,5 спрямо тях. Естествено при сегашното финансово състояние да ударят първо по този популярен превозен документ и да искат да източат от там максимално.

От статията обаче става ясно че дефакто сегашната дневна карта ще се запази:
Quote
В същото време ще се запази възможността пътникът да се валидира с банкова карта или със смартфон в градския транспорт, като след третото пътуване в рамките на деня таксата, която ще се тегли от нея, остава 4 лв
« Last Edit: 29.11.2021, 18:36:42 by fafan »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Колкото е по-сложна една тарифна схема, толкова е по-отблъскваща за потенциалните нови пътници и толкова по-нестабилен финансов ефект ще има за системата. Резултатът от тези предложения вероятно ще са малко повече пари в системата, временно, но пари, които ще са дошли от сега наличните пътници. С тези прадложения няма да се помогне за възвръщането на пътниците в транспорта, с оглед на обявения "60 % спад заради коронавируса".
« Last Edit: 29.11.2021, 18:44:05 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Имам и съмнения, че с това увеличение ще постигнат само две неща и те са:
1. Нов отлив на пътници от ГТ
2. Увеличение на процента на нередовни пътници.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Колкото е по-сложна една тарифна схема, толкова е по-отблъскваща за потенциалните нови пътници и толкова по-нестабилен финансов ефект ще има за системата. Резултатът от тези предложения вероятно ще са малко повече пари в системата, временно, но пари, които ще са дошли от сега наличните пътници. С тези прадложения няма да се помогне за възвръщането на пътниците в транспорта, с оглед на обявения "60 % спад заради коронавируса".

Какво имаш предвид под сложна, брой на различните превозни документи? Всъщност това си е опростяване, след като стана ясно че ще се тарифира по време. Не си представям какъв хаос щеше да настъпи ако бяха тръгнали на районират града и да въвеждат тарифи за разстояние.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Никакво опростяване не е. За да е стабилна една тарифна система, делът на абонаментните картите трябва да е постоянно висок - да се привличат редовни ползватели, а не да даваш една дузини опции за случайно пътуване с билет. Не стана ясно от пресконференцията, на базата на какви данни са взети тези решения и какъв ще е прогнозният финансов ефект от тези нововъведения. Заради големината на мрежата, приемливо е да има кратък по време и дълъг по време билет, но да въвеждаш ограничение, че краткият може да го ползваш само с един вид транспорт е тотална глупост! Ефектът от това ще бъде просто, че пътниците ще бъдат нередовни в част от маршрута си. В най-масовия случай - наземен + метро или метро + наземе, в частта с наземния транспорт, просто пътникът ще бъде нередовен. Същото е и с дневната карта - да остържем още малко от пътника, ако иска да ползва 24 часа, вместо 1 календарен ден.
Голямото разнообразие на превозни документи води до себе си от голяма нужда от касиери и гишета, където да можеш да си купиш на хартия съответния превозен документ, ако случайно си успял да се справиш с "разнообразието" в тарифата. Това е като в ресторант - колкото е по-кратко менюто (но с адекватно разнообразие по вид ястие), толкова по-бързо си избираш. Ако ти дадат телефонния указател да четеш и да си избираш, освен да се забавиш или да си избереш след време нещо компромисно, заащото вече си забравил какво си чел в началото, друго няма да стане.
Колкото по-сложно, толкова по-неразбираемо и отблъскващо за клиента.
Апропо - то и от пресконференцията се чува - целта е да дойдат пари в системата, а не да се привлекат пътници и да е по-удобно за тях.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
А ще има ли промяна в цената месечните абонаментни карти и преференциалните такива?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Имам и съмнения, че с това увеличение ще постигнат само две неща и те са:
1. Нов отлив на пътници от ГТ
2. Увеличение на процента на нередовни пътници.
3. Увеличаване на автомобилния трафик.