То тъпото е, че и системата да е нова - пак ще остават, ама той не разбира. Така е в момента и с останалите транспортни оператори - приходите от продадени превозни документи от автотранспорта и електротранспорта остават в дружествата и се приспадат от дължимите средства за транспортна задача. Въпросът е, и при метрото като стане така, да има яснота и отчетност за продажбите на дружеството на превозни документи, постоянен автоматичен контрол, събиране на данни и да му се следят разходите.
След това ще трябва да се преборим да се даде достъп до камерите, за да се следи в реално време освен колко влизат, но и колко излизат през турникетите, а също така - и данни в реално време за движение на влаковете, за да има обвръзки и синхрони, а също така и за точно следене на пробега, изпълнени курсове, разписание и т.н. В момента Метрополитен е задължен да дава данни в реално време за движение на влаковете, но не го прави, а Фандъкова и СОС вдигат ръце.