Author Topic: Софийските трамваи - най-мизерни и най-малко в цяла Европа.  (Read 50270 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Хайде и аз да се намеся - не опираме ли пак до кадрова политика, или по-скоро за липса на такава. За Електротранспорт не мога да твърдя със сигурност, но при Автото има сума длъжности, които освен да получават заплата друго не правят. При една правилна кадрова политика от страна на фирмата не 1500, а 2500 лв. ще се намерят за ИТ специалист :)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Ако говорим за 1500 чисти може и д се хване някой разбиращ, иначе забравете. Като знам какво е в СО, имаме недостиг на хора, а идват единствено разни пенсионери, учили някога в казармата как се работи с Правец и сега искат да вземат и заплатка с военната пенсия. Разбиращ човек за тези пари никога няма да дойде нищо, че работата е държавна. Докато това не се промени ще си го караме по тоя начин. Чудя се и аз още какво правя в СО ама не остава много.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Хайде и аз да се намеся - не опираме ли пак до кадрова политика, или по-скоро за липса на такава. За Електротранспорт не мога да твърдя със сигурност, но при Автото има сума длъжности, които освен да получават заплата друго не правят. При една правилна кадрова политика от страна на фирмата не 1500, а 2500 лв. ще се намерят за ИТ специалист :)

Гена, то и сега могат да ги дадат, обаче няма как някаъв си там сисадмин да взима повече от директора... или гладния счетоводител например.
Иначе доста често при подобни ситуации с липса на квалифицирани специалисти се прибягва до услуги от външни фирми. Пък и поради някой особености особено в бюджетни организации е много по-лесно да се дадат 5000 за външна услуга, отколкто 500 лв за нов щат.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
И това е проблемЪТ. Примерно в държавните учреждения няма длъжност "Системен администратор". Има си класификатор на длъжностите и там има специалисти, експерти, началници, директори и т.н. И както Велизар спомена спецификата е, че заплатите в министерствата и общините примерно се определят по заплатата на Президента. По неговата се определя в определен процент тази на Премиера, министрите, директорите на държавни агенции, областни управители, кметове и т.н. Така например заплата на кмета на СО е под 2000 лв бруто. На зам. кметове към 1500, директори малко над 1100-1200, началници на отдели и сектори под 1000, различните видове експерти(главен до 800, останалите доста по-малко) и специалисти(главен - 530, останалите по-малко). И това е таван без да са приспаднати данъците. Сега на длъжнности от главен експерт нагоре се приспада само данък общ доход и след това се прибавя стаж, но на всички под тях се спират стандартните данъци.И тези суми дето ги виждате са за СО. По районите са доста по-ниски. И това са длъжностите. Няма сисадмин и няма как да взимаш повече от тавана.
 В общинските дружества интересното е, че директорите могат да си докарат и до 5 бона месечно заплата и то законно. Не ми е ясно защо, но те си взимат 3-4 пъти повече от кмета на СО. Вярно е, че Кметът не е отишъл там за заплата, но все пак е смешно. Да не говорим, че има разни не толкова високи като длъжност мениджъри, които си взимат 10 бона заплата ей така :)
« Last Edit: 14.02.2010, 14:07:47 by difian »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Интересно как ли звучат обявите за работа за такива длъжности?

"Търси се неинтелигентен, необразован субект, по възможнаст с връзки, да седи на едно място и да не прави нищо, по възможност да е човек или роднина на някоя голяма клечка, да има нулев стаж и познания в областта, за да му дадем директорско място на държавна работа, да получава 1500лв. начална заплата с възможност за "ДОРАБОТВАНЕ" от 500-600% над началната заплата."

Те на това кой ще откаже?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 За коя длъжност става въпрос? За шефовете на дружествата сигурно е така, а за останалите най-много някой студент да дойде, пенсия или на някой човек. Кадърен за тия пари няма да се хване, ако не работи и друго.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Примерно в държавните учреждения няма длъжност "Системен администратор". Има си класификатор на длъжностите и там има специалисти, експерти, началници, директори и т.н.
Защо да няма - в НКПД 2005 има: код 3122-3004 : http://www.mlsp.government.bg/class/store/viewitem1.asp?idProduct=166
« Last Edit: 20.02.2010, 10:37:23 by blagun »

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Извинявайте,но това,което коментирате не е ли за друга тема?Дискусията е интересна,но мисля,че трябва да се обособи като отделна тема,най-малкото защото и не засяга само трамваите,а системата на ГТ като цяло във всичките му сфери на дейност.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Примерно в държавните учреждения няма длъжност "Системен администратор". Има си класификатор на длъжностите и там има специалисти, експерти, началници, директори и т.н.
Защо да няма - в НКПД 2005 има: код 3122-3004 : http://www.mlsp.government.bg/class/store/viewitem1.asp?idProduct=166
Съжелявам за офф-а, повече няма. Благуне не знам да е разпространена някоя от тези длъжности. Може и да ги има, но едва ли се ползват. Пък и на мен ще ми трябват няколко :) така като ги гледам
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Драги съфоромци смятам ше трамвайте в София не са в лошо състояние.В Русия се  движат трамвай не по-добри от нашите,дори в големите градове,като:Санкт Петърбург.Ето ги и диказателствата:
&feature=related
&feature=related
Дори по софия са се движили подобни трамвай,известни като:Т6МД-1000:
http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=gallery_file&file_id=9087
Може би разликата е в контролерите само.
Ето снимки с ЛВС-86:
http://www.trams.ru/tram8b9/lvs86/8140.html
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Е хубаво, в Русия все още се движат подобни бараки, даже и по-лоши. Но пък погледни трамваите в Европа и тогава говори. Ние сме европейска държава и съответно трябва да се сравняваме със страните в Европа, а не със страните от третия свят! В Русия има стари трамваи, но има и много нови. Докато тук нови трамваи не сме виждали от 1999 година. ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И все пак Инеконите са си чисто нови отвсякъде... Отваряме стара тема, защо при нас така на други места иначе... Да се надяваме след метрото да засилят и останалите видове обществен транспорт.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Е да така е, вярно че по тази тема сме писали много. А Инеконите се водят модернизирани, въпреки че само 2401 е модернизиран, а другите са нови. Дано след пуска на МД2 да отпуснат средства както за нови трамваи, така и за нови тролейбуси. :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Троеъбусите са на ход и дано ги видим още през 2012. Но и това сме си го казвали вече...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Ама чакайте сега, въобще не правите обективни сравнения. При едните било еди как си, при нас иначе. В тези държави, които давате за пример, взимат заплати от по 2000 Евро, а при нас средно около 500-600лв. Логично като взимат по 2000 евро, имат много по-високи постъпления от данъци, могат да искат по 2-3 евро за билет, докато при нас постъпленията от данъците са много по-ниски, и билетите са 1 лв. или 0.50 евроцента. Ако съпоставиме едните пари с другите, мисля че даже трамваите са си ни много добре, в съотношение качество/цена. Все пак при нас трамвайното движение трябва да се организира с много по-малко средства, отколкото на запад. И въпрки това при нас се поддържа едно прилично ниво.

Така че айде стига сте мрънкали. А я се замислете само на колко места по света въобще нямат трамваи, и за колко хора това е само една мечта, а при нас си е ежедневие. Че дори в уж развити държави като САЩ има милионни градове без трамваи и тролеи, докато у нас имаме цели 15 града с тролеи, и 1 с трамваи. Даже и в Башкортостан си имат трамваи и тролеи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vass

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Факт е, че трамваите са зле. И от тук следва да търсим решение. Решенията са 3- или постепенна подмяна на всички стари бараки с нови, или реновация на старите, или тотално закриване на този транспорт. Очевидно от общината са се спрели на втория вариант, което за мен не е добро решение. Наливат се немалки суми за стари бараки, вместо примерно 20 реновации, можеше да бъдат купени 5 трамвая нови тази година. Пък може и със заеми да си ги сменим, може и по европрограми да се кандидатства, това с реновирането на толкова овехтели трамваи не е най-доброто. Предвид сравнително доброто състояние на Т6А2, то трябва да се хвърлят усилия към подмяна на останалите трамваи, тези можеха да почакат още десетина години. А сега става следното- няма да видим нов трамвай десетина години. :(

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Засега няма смисъл да се купуват ЧИСТО НОВИ трамваи, защото релсовият път е отвратителен и може би за 1 месец ще се разбият, така че, нека първо оправят релсите особено по центъра и тогава да се мисли да покупка :arrow:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Но те нито ще ремонтират трасетата, нито ще купят каквито и да е трамваи, така че дискусията, която се започва, е безсмислена.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline vass

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Е да, но понякога и да искаш и да не искаш събитията те принуждават да действаш. Не мисля, че мизерията може да изкара вечно, ще започнат да се скапват масово много неща накуп и ще се принудят да ремонтират. Жалкото е, че не се отделят пари за реновации и наистина смяна на трасетата. :/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Глупости, как да не е отделят пари и да не се ремонтира! В последите години бяха реновирани трасетата по бул.Стамболийски, по бул.Христо Ботев, при банята в Овча Купел, по Шипченски проход, по Янко Сакъзов, по Цар Симеон, кривите в тунела на НДК, както и още сума ти криви и стрелки.  Е то не може всичко да стане ей така от веднъж, във време на криза и липса на пари. Както вече писах, при нас постъпленията от данъци са ниски, заради по-малкото работещи и по-ниските доходи, транспортната услуга е 50 евроцента, така че за нашите условия добре се справят. Но не може да искате всичко да се ремонтира наведвъж и да се купят 200 или 300 нови трамвая ей така отведнъж.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР