Author Topic: Софийските трамваи - най-мизерни и най-малко в цяла Европа.  (Read 50268 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
300 не искаме. 20-50 са достатъчни като за начало.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline vass

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Глупости, как да не е отделят пари и да не се ремонтира! В последите години бяха реновирани трасетата по бул.Стамболийски, по бул.Христо Ботев, при банята в Овча Купел, по Шипченски проход, по Янко Сакъзов, по Цар Симеон, кривите в тунела на НДК, както и още сума ти криви и стрелки.  Е то не може всичко да стане ей така от веднъж, във време на криза и липса на пари. Както вече писах, при нас постъпленията от данъци са ниски, заради по-малкото работещи и по-ниските доходи, транспортната услуга е 50 евроцента, така че за нашите условия добре се справят. Но не може да искате всичко да се ремонтира наведвъж и да се купят 200 или 300 нови трамвая ей така отведнъж.
Кризата не я намесвай. София има най-големия си бюджет от 20 години насам. Така че пари има, но не се харчат за такива неща. Виж, не казвам, че не се ремонтират неща, но не е достатъчно. Виж само Графа на какво прилича- най-централната и историческа улица на града- пълно безобразие. Толкова ли е скъпо? Едва ли, просто политика. И казвам постепенно купуване на мотриси, не наведнъж. Примерно да се закупят 50 броя със заем, или еврофондове. След 5 години още 50 броя и така, вместо да се дават пари за модернизации и бараки 2 ръка. :)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Е хубаво, в Русия все още се движат подобни бараки, даже и по-лоши. Но пък погледни трамваите в Европа и тогава говори. Ние сме европейска държава и съответно трябва да се сравняваме със страните в Европа, а не със страните от третия свят! В Русия има стари трамваи, но има и много нови. Докато тук нови трамваи не сме виждали от 1999 година. ;)
Всъщност ако смяташ че една държава,с армия достатъчна да унищожи цяла Европа,е държава от третия свят,смятай си.Но истината е че в Русия се движат много нови трамвай,защото всъщност са те са подобрени и модернизирани ,също като нашите Инекони.Но в Русия се движат и:Т6Б5,Т3,Т4Д и така нататък.Те дори са модернизирали своите тролейбуси Зиу682&683.Всъщност целта ми бе не да показвам какви таралясници се движат в Русия,а да покажа че се движат в големи градове като Санкт Петърбург и дори в Москва
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не е това темата да класифицирате страните по степен на развитие, номинален размер на БВП, потенциал и т.н.!!!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Според мен цялата мизерия тръгна от 2003-та година, когато почнаха да разширяват метрото. Тогава се почна изменянето на маршрутната мрежа, която към днешна дата по-неоптимална не може да бъде. Прахоса се качествен подвижен състав.
Около 2002г. линия 2 се обслужваше от двойни Т6А2 и Т4D, 14 беше с единични такива, 9 си вървеше с двойни ЧКД. Тоест Лозенец, Хладилника и Графа имаха нормална траспортна обезпеченост, а добрите вагони се използваха на 100%.
По 1 и 7 се движеха движеха двойносъчленени мотриси, които, макар и тромави, осигуряваха нормални условия за пътуване. Другите линии няма какво да ги коментираме, защото и при тях положението беше нормално.

А сега какво става? T4D гният в депото. Т6А2 са разпръснати по разни линии, в пиковите часове се пукат по шевовете на 10 и 18, като същевременно доволен брой от тях киснат в депото, а единични вагони по 5 и 11 са станали ежедневие. 1 и 7 се обслужват неадекватно с Т6М-700, а Т8М возят въздуха на 3 и 6. Новите придобивки изобщо няма смисъл да ги коментирам...

Та изводът е, че май не подвижният състав е виновен за мизерията, а липсата на ум в управлението на транспорта. Преди години със същия подвижен състав се радвахме на доста по-добро обслужване.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Нормално е и трасето да е в лошо състояние при условие че повечето линии минават през една и съща улица,през едни и същи релси
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И трамваите тогава бяха нови и все още неокепазени от родното длето...

Но пък ги имаше и зверските задръствания, които в моемнта са спестени на 100 000 души. Това за косвената връзка със строителството на метрото.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
От това, че маршрутната схема се променя и ще се променя, трамваите не стават нито по-добри, нито по-лоши. Тя винаги се е променяла в 110-годишната история и не може да има застинало оптимално положение, след като градът се развива. Изключително далеч от оптимума за съвременна европейска столица беше 30-40-минутното тътрене от центъра до квартали от втората зона като Дървеница, Мусагеница и т.н.

Но изборът заемът на ЕБВР да отиде за Инекони беше доста погрешно решение. Колкото и нови да са Инеконите и да нямат нищо общо с "родителите" си, те са правени по стар проект, стара концепция. За сходни пари можеха да дойдат Кончари или други наистина съвременни трамваи.
Можеше по-широко да се концесионира автобусната мрежа и парите за ВМС и Тедоми да бяха приоритетно насочени към електротранспорта. Сега на хоризонта се очертава сериозно обновяване на тролейния парк, но за трамваите ... отникъде взорът надежда не види. Пред следващите 5 години няма никакъв изглед в София да пристигне нещо различно от излезли от употреба трамваи в Германия.

Доста бавно се реновира релсовият път. А при сегашното му положение и Бомбардиета да тръгнат, ще се скапят за нула време.

Може и някои да се обидят, но и човешките ресурси не са това, което трябва да бъдат. Докато се посрещат на нож нововъведенията в електрониката и системите за сигурност се побългаряват с тухли, щанги, ключове и подръчни средства, ще гледаме нови и работещи трамваи само по телевизията. Да не говорим за крайно неугледния вид на ватманите и ватманките. За разлика от опрятните шофьори на Карат, доста от техните трамвайни колеги и колежки ходят облечени като клошари. Знам, че костюмът не кара трамвая, но не можеш към един оръфляк, стоящ в мърлява кабинка с кичозни перденца и стъкла мити преди 5 години, да изпитваш уважение.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Защо хърватите чрез Кончар могат, а българите чрез Трамкар не могат? Това е важният въпрос за мен! И не предлагам да им рушим завода, а да направим нашия по-добър от техния! Освен това трябва да сме благодарни на първите градостроители на съвременна София за това, че са направили радиална система на булевардите, при което довозването на гражданте да центъра се извършва максимално ефективно с минимално количество превозни средства (в това число и трамваи) за сравнително не много дълго време (ако се премахне фактора задръствоне чрез бус-ленти, транспорта ще е още по-бърз)
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Проблемът на радиалната система е че всичко забива в Центъра. Затова като приоритет се изтъкват и кръговите тангенциални трасета и пробиви. Аз имам надежда в това, че се заговори за ново кардинално преосмисляне и пренареждане на транспортаната схема. Защото и вашето закупуване на возила е работа на парче- нещата трябва да са стратегически премислени, от което следват по-долните нива на планиране и реализация. Та да видим какви маршрути ще изведат, да се планират инвестициите и да се работи по въпроса. Тролейбуси не бяхме виждали още по-отдавна, а сега ще обновят почти всичко. След това или паралелно ще се замислим и за трамваите. Най-същественото, което вече беше и загатнато е да има стратегия, да има набелязани цели, програми за реализирането им, да има финансиране и да има контрол на качеството и на изпълнението. На стари релси, с почестващи се некадърници и нищожества, слагащи пердета и шунтиращи системите на возилата, с крадливи и тесногръди управленци, каквото и да дойде, ефектът ще е краткотраен. Въпросът дори не е само във финансите, а в изхарчването им. Примери от световната практика за обновяване с неограничени финанси и нулев краен резултат много... ;)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Базел е поръчал 60 броя Bombandier Flexity за трамвайната си мрежа, която е на 1000 мм. Общата цена на поръчката е 184 млн. евро, което прави средно по 3 млн. бройката. Поръчани са две модификации по-късата е 31.8 м, а дългата е 43,2 м, като максималния брой пътници съответно е 183 и 254, но мисля, че е смятано по 6 пътника на кв. м., а не както у нас е прието по 8. Крайно време е СО да предприеме ясни мерки и действия за обновяването на трамвайния транспорт в София, дори и това да е с цената на забавянето на строежа на третата линия на метрото. С бюджет над 500 млн. евро годишно, няма да е проблемно да се осигури дългосрочен кредит за подобна поръчка или да се работи по някоя от Европейските програми.
Стратегията трябва да е ясна и дефинирана и да включва не само закупуването на нов подвижен състав, ами и обновяване на депата и базите. Нужно е закупуването на нова работна техника - снегорини, релсов-шлайф, влекачи, машини за поддръжка на ККМ. Но тези неща не са достатъчни без тренинги, професионални обучения и не на последно място атрактивно заплащане.
Трябва да се направят релани действия за възстановяването на исторически подвижен състав и организирането на атракционни пътувания.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Трябва и обновяване на релсовия път и става доста сложна работа, която ще ги откаже за пореден път. Че не ги виждам бомбардиетата, или който и да е друг модерен трамвай, да имат добро бъдеще по сегашните ни релси...
I'll be back®

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Базел е поръчал 60 броя Bombandier Flexity за трамвайната си мрежа, която е на 1000 мм. Общата цена на поръчката е 184 млн. евро, което прави средно по 3 млн. бройката.

Сори, ама тия Флексити изобщо не са най-доброто решение. Бомбрардие се слави с доста лоша слава напоследък, забавени поръчки, неизпълени гаранционни ремонти, сериозни технически проблеми (С-Бана в Берлин вече 3-та зима се бори със големи технически трудности заради лошо конструирани двигатели, които замръзват, чупещи се талиги и т.н... С-бан Щутгард има забавяне от 2 години близо на нови мотриси)

Има къде по-добри решения от Флекситито, даже Кончар е по-добро решение от Бомбардие. Аз съм фен на Сименс, но това си има цена. След първоначалните трудности актуалните модели дават много добри показатели.

При наличната примитивна база обаче наистина няма смисъл от такива трамваи, не мисля и че салоните им ще издържат дълго на манталитета на софийските пътници. Една цялостна подмяна на целия подвижен състав с чешки трамваи Татри ми се струва най-удачното решение за София с паралелно изграждане на база, която може да ги реновира и поддържа. В момента се освобождават големи количества Татри с голям остатъчен ресурс от Германия и София може да използва това. Разбира се е нужно ноухау за да се експлоатират тези трамваи, а тук опираме до човешкия фактор.
« Last Edit: 08.02.2012, 19:27:03 by sofianec »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
@sofianec - дадох просто свежия пример от подписания тази седмица договор. Дори и да е от друг доставчик, цената пак би била подобна. Един търг за 60 бр. + 20 опция, нови 100% нискподови мотриси е най-доброто решение и като финансов ресурс.
Инфраструктурата ми е ясно до краен предел, че се нуждае от страшно сериозни ремонтни дейности. Но не можем да не отбележим фактът, че има и нормални трасета.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
А къде ги намери? Нормални трасета са само Струга, Скобелев и до някъде новото в Надежда. Навсякъде другаде са под всякаква критика. До Вазов - зле, до Журналист малко зле, но зле. До Орландовци - о, моля ти се, до Илиянци - като до Журналист, до Княжево - фифти-фифти, към Борово - о, моля ти се пак, Ботев е фифти-фифти, Мушанов също е в цветущо състояние понеже. Като цяло работата се е устремила с 1000 километра в час стремглаво надолу. Първо трасетата, тогава трамваите. Трамваите по-немогат да скапат трасетата, но трасетата направо ще подпишат документите за брак на новите мотриси.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
А новите трамваи, които предлагате, дали ще могат да се движат у нас при зимни условия? Защото с толкова нисък под и престилки, ми се струва че в дни с обилен снеговалеж ще засядат и ще се затлачват със сняг.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А новите трамваи, които предлагате, дали ще могат да се движат у нас при зимни условия? Защото с толкова нисък под и престилки, ми се струва че в дни с обилен снеговалеж ще засядат и ще се затлачват със сняг.
То Базел е на Карибски остров и единствените страхове са дали климатиците ще охлаждат достатъчно и дали боята няма да се обезцвети от слънцето, сигурно....

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Еми, в неделя примерно при обилен снеговалеж пътувах с ТМ12 до Илиенци, и релсите не се виждаха от сняг(има снимка) Страничните стъпала зариват в снега та чак под луфтовете на вратите влиза сняг на стъпалата. Дали толкова нисък трамвай ще може да се движи при такива условия или ще заседне не е ясно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Именно затова се обясни поредността на хипотетично правилното развитие на софийския трамвай и закупуването на нов модерен нископодов подвижен състав е последната от тях. За съжаление истината е горчива и от нея не можем да избягаме! Трябва бързо да я осъзнаем и да се опитаме да я наложим на ръководните кадри...
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1312.msg269975#msg269975
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Вече започнаха да говорят с конкретни числа - 50 нископодови за 1009 и 30 нископодови за 1435