Author Topic: Замърсяването и проблемите свързани с него  (Read 97114 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Град за автомобили

Фактът е, че колкото и да обновяват подвижния състав, толкова повече хора се качват на колите.  :(

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Аз коментирах вече репортажа в темата за пътната инфраструктура, защото смятам, че голяма част от засегнатите въпроси са свъразани с това (инфраструктурата).

 :arrow: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=333.msg100055843#msg100055843
vasko - оригиналът! :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Факт е обаче , че приятелите ни от Обществен релсов искат обособяване на бус - ленти , което е и наше желание .

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Трябва да има бус-ленти, но и КАТ да следи за тяхното спазване, защото по Сливница и Данаил Николаев колите ги ползват за паркинг. Би могло на доста трилентови булеварди да се направят бус-ленти, а по двулентовите бус-лентите да са валидни в пиковите часове, както е в Белград. Също така би могло на доста места да се махнат левите завои.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Лоша работа, аз не виждам как може да се решат тези проблеми, освен ако някой с твърда ръка, малко в стил диктатура не наложи спешно мерки, като незабавно да се направят БУС ленти по Левски, Патриарха, Малинов, бул.България итн, по двулентовите булаврди да важат само в пиковете часове, всички тези паркирали щайги оттам да се разкарат, на който не му харесва да си ги закара на село.

Не можеш да ограничиш свободното придвижване на хора с какъвто искат транспорт, но можеш да създадеш условия, такива че да се откажат от личните автомобили и да започнат да ползват градския транспорт, като например крайно неудобни и скъпи места за паркиране, чисто нови превозни средства на ГТ на малки интервали, годишна градска винетка за София от около 400-500 лева, МГТ и пешеходците да са навсякъде с предимство, а личните ватомобили да чакат забутани в малкото оставащо пространство навсякъде. Човешкото здраве трябва да е на първо място, не може толкова много хора да умират и да се разболяват само от мръсен въздух, трябват по-крути мерки да се вземат и то веднага за да има някакъв ефект в краткосрочен план.

Ето вече има хора, които и метрото спряха да ползват заради тъпканиците и довозването после и пак си се мятат на колата.

И защо са давали милиони за консултанска дейност, за да им каже някой къде трябва да има бус-ленти итн? Та тия неща и аз можех да им ги кажа и аз да им направя проучване, имам дългогодишни наблюдения над основните линии и пътникопотоци, за разлика от тези, които са дошли за месец-два в София да направят проучването и са си заминали с парите. Нямаше да ги набутвам и с милиони, само около 50 000 евра :D  :D  :D щях да им кажа същите работи. То пък и като им ги предписаха тези бус-ленти, като че ли ги направиха.
« Last Edit: 20.01.2015, 10:55:30 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline зетко

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Факт е, че към момента бус лентите имат пожелателен характер. Единствено изключение е Орлов мост, но това е така заради камерите. В този ред на мисли дали пък няколко камери и на други места не биха били по-ефективни от няколко чичковци с фуражки, които и без това си имат други дертове :rolleyes:

Това с винетката за София е трудно приложимо. От една страна организацията контролно-пропускателния режим няма да е лесна (в каква зона, кой ще го осъществява и т.н.), а от друга това неминуемо ще рефлектира върху дейността на доста фирми. Оставям настрана въпроса, че плащам 500лв данък за колата, а те ще ми искат още толкова, за да мога да я карам в града.
В тази област може да вземем пример от дойчовците - зелен/жълт/червен стикер. Като караш баракуда - няма да го правиш в града.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
500 лева данък?! Човек, Ламбо да караш няма да му е толкова висок данъка.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Не можеш да ограничиш свободното придвижване на хора с какъвто искат транспорт, но можеш да създадеш условия, такива че да се откажат от личните автомобили и да започнат да ползват градския транспорт, като например крайно неудобни и скъпи места за паркиране, чисто нови превозни средства на ГТ на малки интервали, годишна градска винетка за София от около 400-500 лева, МГТ и пешеходците да са навсякъде с предимство, а личните ватомобили да чакат забутани в малкото оставащо пространство навсякъде. Човешкото здраве трябва да е на първо място, не може толкова много хора да умират и да се разболяват само от мръсен въздух, трябват по-крути мерки да се вземат и то веднага за да има някакъв ефект в краткосрочен план.
Подкрепям с две ръце!!! :fan: :fan: :fan:

Защото:
Човешкото здраве трябва да е на първо място
:!
vasko - оригиналът! :)

Offline зетко

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
500 лева данък?! Човек, Ламбо да караш няма да му е толкова висок данъка.

Не, бе, моя не е чак толкова.  :devil:
Но за нова кола около 150 коня е +-400лв данъка, а голяма част от новите коли имат доста повечко коне :crazy:
Идеята е, че е абсурдно да плащам данък, винетка за паркиране, та и винетка да се движа! :boxing: 

Иначе, колкото и да не ви се иска колата е необходимо зло. Не можете да свалите хората насила, а дори да го направите малцина имат реална алтернатива. Практически няма маршрут в София, който изисква прекачване и се пътува за по-малко от 30-40 минути. Например Ц.гара - Красно село, а това не е голямо разстояние. Какво правим, ако пътувате от Требич до Люлин? Кое е по-добре за човека - два часа дневно в повече за път и висене по спирки или по-малко пари за всичко, защото колата има по-големи административни разходи?

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Аз пък съм абсолютно ПРОТИВ!!!
Живеем в демократична държава и смятам, че това е абсолютно изнудване! Нужно е услугата градски транспорт да се направи удобна и предпочитана срещу личния автомобил, като същата се ПОДОБРИ. Тогава хората сами ще почнат да ползват повече градски транспорт, без да е нужно да се налагат ограничения над друг вид транспорт.
Подкрепям с две ръце!!! :fan: :fan: :fan:

Защото:
Човешкото здраве трябва да е на първо място
:!
За теб не се и съмнявам, че подкрепяш, ама то по тая логика трябва да забраним всичко - храна, напитки, вода, цигари, алкохол и т.н.
В край на сметка здрав ли да си умре човек? :D

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Градската винетка има повече минуси, отколкото плюсове - натоварва ринговите артерии и булеварди извънредно много, съответно спомага за замърсяване на точно определени места в града в доста по-висока степен, отколкото е в момента. Трябва да се направят компромиси за зареждащите бусове на дребния бизнес в градския ринг. Също така и за пощенските и куриерските коли. Подобрява придвижването на ГТ в центъра, но докато стигне дотам, той ще стои в повече задръствания в крайните квартали, отколкото сега.

Когато се взима едно решение да се ограничи по даден начин автомобилния транспорт, трябва да се предложи адекватна алтернатива. Не може да затворим от днес за утре целия вътрешен ринг на София, и да предложим като алтернатива тролеибуси на 15-20 мин интервал на движение.

Според мен трябва да се поощри по всякакъв начин използването на ГТ, дори с възможни данъчни облекчения за данъкоплатците в района на СО, при наличието например на Карта за МГТ за определено време.

Между другото, знаете ли основната причина, поради която датчаните в Копенхаген се предвижват средно най-много пъти дневно с велосипеди на планетата? За позналия ще има бира от мен при прибиране до София :)

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
@Към по-горните постове.
Ако искаш и тези които сега си плащат данъка, да не го платят, го направи и 10 000 лева.  ;)
Със санкции не става, с глоби не става, с просто говорене пак не става. Трябва програма, трябва да се вкарат всички участници (шофьори, пътници, пешеходци, велосипедисти и т.н.) в нея. Не може да сложиш такса на шофьорите на леки коли, преди да си осигурил алтернативи за тях. Такива освен около строителството на метрото, не са изградени. Няма обществени паркинги, няма подземни гаражи в центъра, които да са удобни на хората извън пределите на метрото.
Не може да очакваш шофьорите да намалеят, след като градския транспорт не е удобна за тях алтернатива. Познавам хора, които тази зима се отказаха от градския транспорт, хора които си плащат години наред картите. И отидоха на автомобилите, защо ли?
На -12 чакат автобус около 30 минути, след което се качват в автобус, който няма отопление. А цената с прекачванията в интерес на истината им излизаше колкото и цената на горивото за автомобила. За да накараш гражданите да използват градски транспорт, трябва да им предоставиш нормална услуга със съответния комфорт, за която те си плащат. 
Същите основни правила важат и за пешеходците и велосипедистите. Ако пък те имат развитата и на правилното място инфраструктура, те уверявам че ще я използват.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Според мен трябва да се замислим над въпроса:

По-малко коли :arrow: по-чист въздух :arrow: повече здрави хора

Повече коли :arrow: по-мръсен въздух :arrow: повече болни хора (деца  :rev:)

Ако някои има предложение какво да се направи по този въпрос (а въпросът е от първостепенна важност) - нека да го каже!

Аз видях предложение на друг потребител и го подкрепих! Подкрепих го, защото си мисля, че е едно от малкото възможни на този етап и едно от малкото, които би работило!  ;) Смятам така, защото в момента Столична община няма ресурс, за да направи така, че да мотивира доброволно хората да използват градски транспорт. Което означава, че за съжаление, остават само недоброволните методи.

Смятам, че е малко безмислено да се създават планове и стратегии, чрез които положението ще се подобри след... 10-15 години. За това време колко деца ще се разболеят от астма? Ако се замислите, почти всички потребители във форума (тези, които живеем в София) сме засегнати от това. Това ни разболява малко по-малко. Любопитно ми е какво мислят противниците на "твърдите" мерки по точно този въпрос - всички ние страдаме от този проблем!
vasko - оригиналът! :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Според мен трябва да се замислим над въпроса:
По-малко коли :arrow: по-чист въздух :arrow: повече здрави хора
Повече коли :arrow: по-мръсен въздух :arrow: повече болни хора (деца  :rev:)

То хубаво да се замислим ама:
Сега си разсъждаваш през призмата на сегашната си възраст, след време ще се ожениш, ще проимаш едно две деца, които естествено ще трябва да се водят на доктор, детски ясли, детска градина, ако са с малка разлика как си представяш жена ти да ги води сама когато ти си на работа, или когато пък нямаш достатъчно време ти да ги водиш евентуално с колата си.
Всичко това са сложни неща, и не са толкова лесни за решаване. Явно още си твърде млад и разсъждаваш еднопосочно, а не трябва така.
Спрете си просташките мнения !

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Този видеоматериал целеносочено е заснет и излъчен през зимния сезон. Именно сега ще бъде много по-убедителен с повишеното замърсяване, което освен на автомобилния транспорт се дължи и на отоплението с твърдо гориво.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Аз пък искам да направят еднократната карта 7 лева, а месечната карта за всички линии - 500 лева. Да не важат отстъпки за ученици и малки деца да не се возят безплатно. И Васко да има дете и да плаща транспорта на двама човека.
Звучи абсурдно нали? Както и повечето неща, написани на последните страници в темата. Затова преди да напишете нещо, го помислете добре и си представете как изглежда отстрани.

Ще върна предложенията си назад, когато някой даде друго предложение, чрез което може да се реши основният проблем във видеото - замърсяването!

Защото, като наистина имам дете, не искам то да се разболее от астма!
vasko - оригиналът! :)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email

Ще върна предложенията си назад, когато някой даде друго предложение, чрез което може да се реши основният проблем във видеото - замърсяването!

Защото, като наистина имам дете, не искам то да се разболее от астма!
Ми ЦГМ да не си купува всяка година нови коли.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile

...
Защото, като наистина имам дете, не искам то да се разболее от астма!

Първо порасни ...
А като ти се роди дете преживей коликите, зъбчетата и прохождането ... и тогава се притеснявай за астмата ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
И нещо повече: радиационното замърсяване (от GSM, 3G, 4G, WiFi, WiMAX, наземно радио, телевизионно и телефонно разпръскване, излъчване от терминали- смартфони и пр.) е в пъти по-зле въздействащо върху хората отколкото замърсяването от автомобили.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Всичко бях чувал досега, но че телевизионното и радиоразпръскване е вредно за здравето не бях. :eek: