Author Topic: Замърсяването и проблемите свързани с него  (Read 8242 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Въпросът е обаче защо? Нали всичко е карта. Защо не може с дневна карта, но може с еднократна....

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
Навлизаме в офтопик, но краткият отговор е - защото такива са правилата, които можеш да прочетеш тук. Градският транспорт не е за пренасяне на багажи. А това, че две неща имат сходни имена, то не означава, че са абсолютно еднакви.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7583
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да, но ако пътуваш с талони е позволено да продупчиш талон за багажа, нали. Защо да не е позволено зелена карта за багажа?

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 401
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Разбрах за едно ново разкритие за мръсния въздух.

Този Зелен Билет е бил напълно излишен... Не е помогнал с нищо... Замърсяването пак си е същото и количеството на фини прахови частици си е същото като преди. Това означава, че проблемът не е главно от автомобилите, ами и от комините на промишлените предприятия. За пример давам  вечнопушаштите комини в Красна Поляна или инсинератора в Хиподрума.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2208
    • View Profile
Общо взето в моята глава се оформи принципа на софийското замърсяване на въздуха гледайки града от високо вече втора зима. То и миналата зима виждах сходни неща, но не можех да ги интерпретирам.
За мен принципа е, че в определени дни като неделя напр. съчетавайки география и климат се получава своеобразна шапка над града, нещо като виртуален балон, който не позволява на въздуха да циркулира над и извън софийското поле. След като се образува балона, колите и отоплението с гадно твърдо гориво почват да го пълнят с гадости. В Красна поляна с много гадно отопление, покрай булевардите с много изгорели газове. И понеже въздуха вътре също не се движи, всеки квартал си сърба собствената попара и си е индивидуален за себе си.
Въпросите кое е по-вредно - коли или отопление е все едно да ви питам вас това лято в 22а в Дювазите кой смърдеше най-много - потните работници или ялите боб със зеле....

П.С. Забравих да кажа нещо на защитните на ауспуха. Един от популярните методи за самоубийство е самоубиеца в гаража си да напъха тръба в ауспуха, а другия край да го вкара вътре в колата и да запали двигателя... Не мисля, че умира от положителни емоции... Дори първите газови камери на нацистите са били в СССР на този принцип, но с камионетки...
Дори ФПЧ на гумите и въглищата да са повече, то поне въглеродни окиси няма в тях.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 30.01.2018, 21:58:43 by ooleg »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Химическите замърсявания са друга работа. Не са изолирани случаите, когато индустриални замърсители изпускат посред нощ и през уикендите, когато РИОСВ почиват. Някога химическият завод в Гюргево срещу Русе изпускаше често посред нощ. Сега май и Монтюпе правели подобни неща пак в Русе.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
В София извън нормите са единствено ФПЧ ! Останалите показатели са в норми въпреки гняста , която виждаме , че дишаме !

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Да, но ако пътуваш с талони е позволено да продупчиш талон за багажа, нали. Защо да не е позволено зелена карта за багажа?
Защото зелената карта е карта за един ден, за всички линии (както тази с цена 4 лв., но на цена от 1 лв.) Не може с дневна, тридневна, месечна и т.н. карта да таксуваш багаж. Талонът представлява карта за еднократно пътуване на по-ниска цена. А по-ниската цена е заради закупуването "на едро".
Не разбирам какъв е зорът да се пренася багаж с обществен транспорт. :help:
« Last Edit: 31.01.2018, 14:46:51 by dan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Quote from: Facebook страница на Йорданка Фандъкова
Столична община обявява конкурс за длъжността директор на новата Дирекция „Климат, енергия и въздух“. В нея ще има отдел, който ще се занимава изцяло с предизвикателствата, свързани с качеството на въздуха в столицата, а вторият ще работи по темите "Климат и енергия".
И да не съм чул някой да твърди, че СО не се занимава със замърсяването! Цяла дирекция разкриват! :laugh: :laugh: :laugh:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7583
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По-точно намерили са начин как да харчат легално пари.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
Още по-точно : Намерили са за наше момче работа с прилично възнаграждение ! Повече от 650 лева, ама колко повече един Господ знае!  ;)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2208
    • View Profile
Темата за багажа е щекотлив въпрос. Наличието на метростанция на Терминал 2, както и на централна гара и автогара предполага хора с багажи. Отделно ползването на довозване от/до метрото прави проблем не 1.60 за багаж, а 2 или 3 пъти по толкова заради смяната на превозното средство.
Отделно аз съм носил с метрото нов монитор с кашона за работа. Не съм му купувал билет, ама току-виж да е граничен случай. В моя случай го пренасях от района около БНТ до халите и ползване на такси посред бял ден ми се стори бутаница в трафика без полза. Също съм пренасял без билет по Коледа и нов телевизор с кашона с автобус. От Парадайз до Симеоново ползването на такси при наличие на карта за градския транспорт също ми се стори глупост.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Дайте да мислим логично. Колко багаж се допуска в самолетите, автобусите и влаковете!? Правото за превозване на багаж е задоволително.

И за да не съм изцяло в офтопик ще кажа, че този зелен билет според мен е просто PR. Никой не излезе със статистика колко по-малко редовни билети са продадени този ден. Или иначе казано повечето хора, купили си зелен билет са си редовните пътуващи с градски транспорт пътници.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2208
    • View Profile
Ако не беше неделя щеше да е сигурно това. Лично аз например не пътувах в неделя с никакъв документ и с нищо. Редовните пътници пътуват с билети, ако ползват една линия. Аз пътувам с дневни карти, когато нямам в момента излишни 60 лв да си заредя картата. Максимума ни е бил около 10 работни дни и то много отдавна.
Според мен зелената карта кара хората, които не се разхождат просто така да го направят.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2715
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето я картата за Виена, на който му е интересно:

http://aqicn.org/map/vienna/de/#@g/48.1915/16.324/11z

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12076
    • View Profile
    • Email
Като гледам Виена също има наднормени станции, а днес при нас е чисто при тях имат превишавания. Не сме май чак толкова зле, като брой дни с превишавания, макар че като има превишаване то е с много пъти над нормата, докато в другите ЕС столици ми прави впечатление че е към 100-150, то ние имаме и по 400-500.

Да се молим за повече ветровити дни като днес за да е по-чисто.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4609
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Е то днес оставаше и да е мръсен въздуха, то сума покриви отлетяха... :crazy:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1777
    • View Profile
В момента за цяла София има завишение само на две станции в Овча купел и в Бояна. Дали не са близо до някой комин, от който да отчитат завишени нива?  :neznam:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ако ще разчитаме само на "молитви" и "хубаво време", то по-добре да закрием общината. Господ и майката природа ще ни оправят.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Малко от света на приказките и фантазиите.
Тази жена имам чувството ,че живее в друго измерение.
http://vestnikstroitel.bg/interview/187811_jordanka-fandkova-kmet-na-stolichnata-obschina-v-sofiya-predstoi-mnogo-rabota-za-stroitelniya-biznes/
Аз не видях нито един срок освен на започнатите и предстоящите да се започнат тези дни обекти. Колкото до екопелетите и газификацията - и при най-добро желание на общинските власти това не е в техния ресор. За да се ползват екопелети вместо дърва, следва да има финансови стимули или енергийните помощи да не се изплащат за закупуване на дърва или въглища. Не виждам, как кметицата може да влияе на газовия монополист "Овъргаз", който за 20 години трябваше да е покрил всичко извън топлофицираните зони.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Мани ги Овъргаз, това е една компания - въздух под налягане, нито имат ресурси, нито специалисти, не могат дори с битовата газификация да се справят. Къщата, дето гръмна в Севлиево в следствие на изтичане на газ, кой я беше газифицирал - снаха ми Гюргя. Александър Дончев толкова разбира от газификация, колкото аз от космически кораби.....Ама нали трябва да се пее песничката, че основен замърсител на въздуха е отоплението на твърдо гориво. Дрън-дрън-ярина.
« Last Edit: 29.07.2018, 12:40:00 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.