Author Topic: Замърсяването и проблемите свързани с него  (Read 9370 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4671
    • View Profile
Александър Дончев е завършил институт за нефт и газ в Москва и е участвал в проектирането на газопроводи и хранилища. Би трябвало да разбира от газификация.  :rolleyes: Отоплението на твърдо гориво има сериозен дял в замърсяването през зимата, не може да се пренебрегва. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13659
    • View Profile
    • Email
Ама нали трябва да се пее песничката, че основен замърсител на въздуха е отоплението на твърдо гориво. Дрън-дрън-ярина.
Първите жертви в масов размер на смога в Лондон през 1952 г. са причинени именно от ползването на твърди горива за отопление. https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BC_%D1%81%D0%BC%D0%BE%D0%B3_%D0%B2_%D0%9B%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%BD_(1952). От този фатален момент преди 60 години газификацията на големите градове изобщо не е дрън-дрън-ярина. Само дето българските градове са изостанали далеч даже зад тези в други бивши соц държави, а Овъргаз, вместо да пее песнички, трябва да се държи пазарно.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2352
    • View Profile
За да има газификация, трябва да има евтина газ. Такава няма по политически причини! Хората да не са някакви с банкноти по стените, вместо тапети! Имаше удобен случай да се смъкне цената на газта:
- Като се направят всички интерконтектори още преди години;
- Когато по натимонополното дело срещу Газпром, водено от ЕК ние не гледахме като момиченца в детската градина пода и държайки се за мантичките да се повръткваме наляво-надясно.
Отказахме се от компенсации за стари периоди и заради цента на петрола газта се вдига!
Еми няма как да стане! Няма как да имаме и адекватна химическа промишленост - особено производството на торове!

Дори в Симеоново на една улица има най-много по 1-2ма абонати - независимо,че къщите са палати. За сметка на това пелетите са доста по-масово в употреба, макар че и там нещата с цените не са нормални! А все пак говорим за сериозни зими - при планински условия и надмирска височина 700-800 м.
Да не говорим, че битума в асфалтовите бази също на газ се стопява за да стане на асфалт и после кооператива Лукойл (произвежда битум) - Газпром (газ) но съдира кожите и троши колите!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • View Profile
    • Email
Благо, това е ясно. Неслучайно в Румъния може селата да нямат една асвалтирана улица, освен главния път, минаващ през селото, но за сметка на това още от чаушесково време са газифицирани на 100%! Как очакваш Овергаз да се държи пазарно, като не стига, че са технически и икономически тотално неграмотни, даже както казваше един колега, работил преди това там, много голям въздух под налягане,  ами и Александър Дончев си е една пешка - подставено лице. Всъщност са 100% собственост на Газпром. И как да има евтин газ, като интерконекторите се бавят умишлено от едни маймуни, които ще направят на морето дупка, само и само България да остане изцяло зависима от руския газ во веки веков. Неслучайно, когато се заговори за добив на шистов газ, "еколозите" вдигнаха пушек до небето. Освен това, една от основните причини, наред с другите работи, преди повече от 20 години Жан Виденов да падне е, че той каза "не" на безвъзмездното и безплатно прехвърляне на цялата българска газопреносна мрежа на Газпром. Имаше едно "дружество" Топенерджи, което уж беше съвместно между Булгаргаз и Газпром, та чрез него замалко да го сторят, документите и всичко е било подготвено, но Жан Виденов се е противопоставил. Е сега Топенерджи  е Овергаз.
« Last Edit: 30.07.2018, 21:10:35 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
    • View Profile
За едно не съм съгласен - да дупчат Добруджа! Не стига перките, дай сега да я дупчим! А, не!
Относно диверсификацията - това си е любима дъвка на кой ли не! До момента само газта от Русия е сигурна! Другите проекти са много хубави, но някой задава ли си въпроса през какви региони преминава и каква е обстановката в тях? Течната газта и тя е добра алтернатива, ама си е скъпичка.
Та така, дайте да разсъждаме трезво, а не да скачаме само защото идва от изток! Те, ние като не искахме, то от много въртене така става, турците искаха и го правят. Путин на 100% съм сигурен, че е отрязал Борисов и му е казал като иска газ за хъба да иде при Ердоган и там да си договаря цени. Да де, ама как се преговаря с такъв човек? Леко полеко пак ще ни го сложат барабар с макарите.
Та общо взето си изпуснахме шанса да командорим и да се осъществи така желаната масова газификация.
П.П. Не съм еколог.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • View Profile
    • Email
Ами точно от изток пречат на диверсификацията, респективно плащаме най-скъпия газ в Европа - поради липса на алтернативи.. Сега Украйна си докарва евтин руски газ, само че през Полша, без да купува директно от Русия. А защо си врат носа където не им е работа в Сирия. Понеже там - Иран, Ирак, Туркменистан - е пълно с газ под краката им. И ако този газ тръгне към Европа, което рано или късно ще стане, тогава с Газпром е свършено. А Русия освен нефт и газ, не е в състояние нищо друго да изнесе. Сега разбра ли? А въпрос на време е султан Ердоган да покаже среден пръст на Путьо - нали знаеш, няма вечни приятели, има вечни интереси. Т.нар. Южен поток беше една измислена приказка от хиляда и една нощ, която технически никога нямаше шанс да стане, а и беше нещо толкова скъпо, че никога нямаше да се изплати. Черно море не е плиткото Балтийско море, ако сравняваме със Северен поток. Скоро един латвийски депутат правилно каза, че ако Русия се разпадне на етнически принцип, което също е въпрос на време, огромната част от проблемите в Европа ще приключат. А ще се разпадне наистина, Чечения е само върхът на айсберга - там и наоколо в Дагестан, и в целия Кавказ има поне 30-40 народа, които искат независимост....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
    • View Profile
Отговора ми е в темата "Политика"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
    • View Profile
    • Email
Нещо много мръсен въздух днеска, след като почти 1 година нямахме проблеми със замърсяването. Доста станции показват замърсяване 150-200 при допустими 50-60 максимум. Който има възможност е препоръчително днеска да си искара деня на някоя хижа на Витоша над инверсионния слой там ще е слънчево и топло. Станцията на вр.Копитото не показва никакво замърсяване, докато тези в Бояна имат. Значи инверсионния слой и мръсотията стигат някъде чак малко над Драгалевци и Бояна, може би като се излезе на последната спирка на 93 на лифта вече ще е чисто и слънчево.

https://airtube.info/?pos=42.6730333731657,23.344917297363285,1
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9877
  • Триъгълник 36
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Нищо необичайно за ситуация на мъгла в София.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 773
    • View Profile
В момента въздухът е убиец. Фандъкова каза, че се очаква днес двойно завишение на нормите на ФПЧ. Истината - в почти цяла София въздухът е над 20 пъти по-запрашен от нормата. За горенето на битови отпадъци общината никакви адекватни мерки не взима. Кметът на Красна поляна лъже, че във виетнамските общежития се отопляват на ток. Егати безочието. Пълни малоумници и крадлива сган, това е общината, това са видимите резултати.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9877
  • Триъгълник 36
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
А аз от своя страна ще попитам защо трябва да се гледа плоско и едностранчиво. Стандартите на Европейската комисия са абсолют, нашите власти са некадърници. То всички казват така, но питали ли сте се какво биха показвали днешните измерващи уреди при такива условия преди 20, 30 или 40 години? Ами не вярвам въздухът да е бил кристално чист, ако София е била по-малка и е имало по-малко автомобили на пътя. Мъглата е все едно да легнеш в леглото и да си покриеш главата под завивката, много скоро ще усетиш как не ти достига въздух. Ниската облачност пречи на въздушния обмен и не позволява на изгорелите газове да се разсеят и тъй като емисиите не биха могли да се доведат до нула никога въздухът в такива условия не може да е чист. Винаги ще има надвишаване на нормите. Това, което ние можем да правим по-добре, отколкото в момента, е да предприемаме по-адекватни и ефективни мерки за редуциране на замърсяването, но никога не бихме могли да го ликвидираме и смятам, че никой друг голям, както в пространствено, така и в икономическо отношение, град като София и с това специфично географско положение, не би могъл да се справя на 100% при такава мъгла. И да, СО не прави всичко възможно по най-добрия начин, но да заявяваш ей така, без никакви доказателства, че еди кой си районен кмет е безсрамен лъжец е абсолютна простотия, с която по-скоро би опропастил каузата, която казваш, че защитаваш.
« Last Edit: 03.12.2018, 21:52:46 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2827
    • View Profile
Владко,ела в Овча Купел да поснимаш автобуси и май ще си попромениш мнението...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9877
  • Триъгълник 36
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
„Красна поляна“ и „Овча купел“ са квартали в дупка. И без да се горят боклуци и долнопробни твърди горива това ще си останат най-мръсните квартали. А за ТЕЦ „Земляне“ замисляш ли се, но няма да си доволен ако ти спрат парното.
« Last Edit: 03.12.2018, 21:59:23 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2704
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
ОЦ "Земляне" работи на газ. От комина излиза само вода и въглероден диоксид, така че не е значим фактор.

Offline TRAMS SOFIA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1035
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
В момента въздухът е убиец. Фандъкова каза, че се очаква днес двойно завишение на нормите на ФПЧ. Истината - в почти цяла София въздухът е над 20 пъти по-запрашен от нормата. За горенето на битови отпадъци общината никакви адекватни мерки не взима. Кметът на Красна поляна лъже, че във виетнамските общежития се отопляват на ток. Егати безочието. Пълни малоумници и крадлива сган, това е общината, това са видимите резултати.
Господин Чакъров - кмета на Красна Поляна е прав. Една голяма част се отопляват на ток.
Истината е, че във Овча Купел и Факултета въздуха е най-мръсен. В Овча Купел знам за поне 10 къщи които се отопляват на твърдо гориво и нямат намерения да се отказват. А за Факултета едно 95% от къщите са на дърва.
По протежението на Цар Симеон има поне няколко апартамента отопляващи се с камина.
Искат дийствия - да заповядат във Факултета. Ще ги посрещнат подобаващо - със вили и колове.
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9877
  • Триъгълник 36
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Мъглата винаги мирише на пушек от много преди „Красна поляна“ да се превърне в „гореща точка“. А това значи ли, че е съставена от пушек, дали това не е миризмата на концентрирани изгорели газове от автомобилите, а не от печки на твърдо гориво? Освен това от горене на боклук и долнопробни въглища има съществена разлика. Има и доста по-щадящи околната среда твърди горива. Това, че виждаш пушещ комин значи ли, че трябва да погледнеш въпросната къща и собственикът ѝ „на кръв“? Що се отнася до „Факултета“ не се съмнявам, че там положението е безнадеждно, там нещата са ясни като бял ден и не виждам кой би се заблудил за положението там.
« Last Edit: 03.12.2018, 22:19:04 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
„Красна поляна“ и „Овча купел“ са квартали в дупка. И без да се горят боклуци и долнопробни твърди горива това ще си останат най-мръсните квартали. А за ТЕЦ „Земляне“ замисляш ли се, но няма да си доволен ако ти спрат парното.
Овча купел е под постоянно течение, особено втората част на ЖК-то. Там зимата се шибат всякакви ветрове и не е в никаква дупка. Дори лятото има вятър. Около 20:00 пикът беше към 1000 микрограма около Факултета, в момента пикът е 2000 мкг/м3 за ФПЧ в Овча Купел и 1432 мкг/м3 в Западен парк. Това е в двата края на Факултета. Около виетнамските общежитията стойностите са "само" 950 мкг/м3. В Люлин 1 и 2 стойностите са над 1100 мкг/м3, във Филиповци е 1400 мкг/м3. В Дружба има сензор с 1400 мкг/м3, а в Младост 3 с 2000 мкг/м3.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
    • View Profile
    • Email
За Младост и Люлин е много странно от къде би идвало замърсяване, защото и в двата квартала всичко е само на централно парно. Обаче интересното е че, официалните станции, които са триъгълничета на картата дават леко превишаване на нормите , около 100, а любителските показват над 1000. Сега на кое да вярва човек? Според официалните замърсяване има, но е леко над нормата и не нещо сериозно, според любителските замърсяването е много пъти над нормата. Интересно дали любителските станции отчитата влагата от мъглата и за това да дават такива огромни стойности, докато професионалните официални да хващат само прахови частици, понеже са с лента.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11995
    • View Profile
По принцип проблемът със замърсяването на въздуха в зимните месеци го има, откакто се помня. Просто напоследък стана доста дискутиран покрай различни НПО-та. В провинцията е още по зле, там по малките градове и селата се топлят основно на дърва и въглища. Трябва активна политика от страна на държавата, включително да субсидира хората да си купят пелетни и газови котли, които са доста по-екологични. В Германия това е държавна политика. Малко по малко и у нас се затяга контрола върху колите без катализатор. За да има резултат, трябват устойчиви мерки в продължение на години. Такива периодични мерки със зелени и бели билети нямат траен ефект, дори в краткосрочен план не помагат особено. Дори 30% от шофьорите да оставят утре колите, градският транспорт няма капацитета да ги поеме.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9877
  • Триъгълник 36
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Според информацията от тази сутрин превишаването на нормата е в три или четири квартала, не запомних всички, но със сигурност казаха за „Павлово“ и „Надежда“ и не казаха за „Люлин“ и „Младост“.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка