Author Topic: Градски и жп транспорт в Сърбия  (Read 34391 times)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2217
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #300 on: 24.07.2018, 16:18:59 »
Тук не се говори за политика толкова, колкото за история. Русия няма как да бъде политика гледана в минало време! Политика е в сегашно!
Фердинанд много е обичал България! Много се е опитвал да направи за нея! Недостатък му е било, че най-много е обичал себе си и всичките му национални катастрофи са свързни с нарцисизма му! Глупавата постъпка за нападението през Междусъюзническата война е точно проява на нарцисизъм.
Що се отнася до Сърбия - българите твърде много я фаворизират изкуствено!
Няма как една държавица останала сама като кукувица да е повече от България! Но понеже са по-добре отколкото е нормално спрямо нас - тъй като ние имаме еврофондове правя следния извод - явно сърбите са по-големи убийци, отколкото крадци! Явно тук се краде много и милиардите еврофондове изчезват, а там не го правят.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #301 on: 24.07.2018, 17:02:58 »
А бе баш си е политика, политическия аспект взема превес, а историческите факти са фон. Както и да е, изключително дразнещо е това, че има хора, които всеки път държат да обявят политическите си, ако щеш геоплитическите си увлечения, вмъквайки ги в съответната тема, винаги когато има възможност. Като че ли това е целта на коментарите им. Не знам как не осъзнават, че се превръщат в досадници. Колкото до Фердинанд, част от това да си добър лидер означава да вземаш трезви решения, съобразно ситуацията, а не де действаш импулсивно, в крайна сметка така се решава съдбата на цял народ.
 А за Сърбия, не знам. Но като минавам от там, определено не изглежда толкова занемарено колкото в България. Това са ми наблюденията.
« Last Edit: 24.07.2018, 17:09:31 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2217
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #302 on: 24.07.2018, 18:39:51 »
България има малко политици за пример. Така или иначе дефиницията за добър политик, която споменаваш почти остава пожелание.
Аз е чужбина не съм ходил, но пък внимателно правя "интервюта", когато ми попадне подходящ човек. Затова съм убеден, че туристически обиколки дават малко информация нза съответните страни. Трябват наблюдения минимум над 1 седмица. Ако отидеш на почивка във Варна или Бургас така ще добиеш грешно мнение за тях, че едномесечен престой може доста да те отрезви.
Иначе Сърбия има връзка с геополитиката както и много източноевропейски страни.
Само незнам електротранспорта точно с коя геополитиката се вързва. Може би с тази на хищническото приватизиране.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk


Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #303 on: 25.07.2018, 03:07:48 »
България има малко политици за пример. Така или иначе дефиницията за добър политик, която споменаваш почти остава пожелание.
Аз е чужбина не съм ходил, но пък внимателно правя "интервюта", когато ми попадне подходящ човек. Затова съм убеден, че туристически обиколки дават малко информация нза съответните страни. Трябват наблюдения минимум над 1 седмица. Ако отидеш на почивка във Варна или Бургас така ще добиеш грешно мнение за тях, че едномесечен престой може доста да те отрезви.
Иначе Сърбия има връзка с геополитиката както и много източноевропейски страни.
Само незнам електротранспорта точно с коя геополитиката се вързва. Може би с тази на хищническото приватизирана.
Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk
"Туристическите обиколки" дават достатъчно ясна представа за градския транспорт, бъди сигурен. В Белград подвижният състав е сравнително стар, но много добре организиран.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #304 on: 25.07.2018, 13:23:41 »
България има малко политици за пример. Така или иначе дефиницията за добър политик, която споменаваш почти остава пожелание.
Аз е чужбина не съм ходил, но пък внимателно правя "интервюта", когато ми попадне подходящ човек. Затова съм убеден, че туристически обиколки дават малко информация нза съответните страни. Трябват наблюдения минимум над 1 седмица. Ако отидеш на почивка във Варна или Бургас така ще добиеш грешно мнение за тях, че едномесечен престой може доста да те отрезви.
Иначе Сърбия има връзка с геополитиката както и много източноевропейски страни.
Само незнам електротранспорта точно с коя геополитиката се вързва. Може би с тази на хищническото приватизиране.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk
За геополитиката, или ти не ме разбираш, или аз теб, ама няма значение :D. Освен това не съм казал "добър политик", а "добър лидер", въпреки че в случая става дума именно за политик. Имах предвид, че не е много рационално (изразявам се меко) да взимаш съдбоносни държавнически решения под влиянието на лични емоции. Не и когато става въпрос за хвърляне на страната в конфликта на "големите". Принципно, за разбереш живота в чужда страна, трябва да прекараш повече време там, при това не като турист с кинтите в джоба, а да живееш и работиш там. Но представа за обществения транспорт и съответната инфраструктура можеш да добиеш и за по-кратко време. Особено ако не си просто ползвател, а проявяваш повече или по-малко допълнителен интерес, както ние тук
« Last Edit: 25.07.2018, 13:25:43 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2217
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #305 on: 27.07.2018, 13:24:08 »
Смятам, че съм добър пример по разбирането на един непознат (български) градски транспорт. В края на 2016-та година нямах представа от софийския, сега имам някаква такава от частта на София, която познавам. И все пак на север от ЖП Линиите смятам, че софийския градски(а и София) са ми по-скоро непознати.
Т.е. може като турист да се докоснеш до нечий градски транспорт, но понякога и 1 година не е достатъчна за да добиеш цялостно впечатление. Имам предвид по естествен начин като пътник докато вършиш ежедневната си работа. Разбира се ако отделиш 1 месец време изключително за тези цели ще стане много по-бързо.
Специално за тролейбусите - не одобрявам никакво отказване от тролейбуси - където и да е по света. Единственото, което би могло да замени тролейбус е трамвай, но имайки предвид, че това правило ако го спазиш - обикновено ще имаш една непълноценна трамвайна линия - то и тази замяна е плод по-скоро на теория! Затова няма да одобря който и да е, отказващ се от тролейбусния трранспорт по каквито и да е причини.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #306 on: 27.07.2018, 14:04:37 »
E, не става дума да познаваш всички линии подробно  :D. Но по-цялостна представа можеш да добиеш и за не много време, ако те интересува. И аз за сега  съм против да се премахват тролейбусни линии, ама ако батериите на ел. автобусите, а и самите автобуси се усъвършенстват достатъчно... А и съответната инфра структура. Казвам ако. Все пак ел. автобусите имат предимство от към маневреност.
Нация от лошо гледащи директори

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2217
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #307 on: 27.07.2018, 14:29:18 »
По принцип смятам за переспективен варианта на тролейбуси с батерия, която се ползва за да се движат между несвързани контактни мрежи или до съседен квартал, до който няма такава контактна мрежа. Идеята ми е да имаш достатъчен запас от енергия, който да не ти е нужен дори за 1 цял курс, камо ли за няколко.
Тая работа не я вярвам, да си разкостил цялата си тролейбусна мрежа или изобщо да не си я изграждал и изведнъж да се сетиш за "екологични" електробуси та да са ти нужни в натюр както в момента. Затова сегашното нещо го считам за подходящо само са политически и предизборни ПР акции.
За да се справи човек с първонаячалната инвестиция при изграждане на ВКМ има измислени банки с кредити, както и фондове на ЕС. Всичко останало са оправдания.
Никой не може да ме убеди, че е нормално едно семейство да даде 120 000 евро за един апартамент, в който да живее, но е много скъпо търговско (особено общинско) дружество да вземе заем от няколко десетки милиона.
И да допълня само, че щом от гледна точка на наследството е допустимо в електротранспорта да се използва ПТД с контакторно-резисторно управление, защо са толкова иновативни в кавички в закриването на целия тролейбусен транспорт вкл. модерните тролейбуси?!
« Last Edit: 27.07.2018, 20:06:02 by ooleg »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #308 on: 27.07.2018, 20:24:51 »
Ей, не разбрахте, че целта на електроавтобуса не е да замени тролеите, а обикновените автобуси. Проблемът е там, че все още системата е скъпа и недоработена. Иначе по темата, в Белград може да се возят на раздрънкан и стар подвижен състав, но карат като ненормални и придвижването е наистина бързо, подобно на Будапеща.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 120
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #309 on: 28.07.2018, 09:35:20 »
Иначе по темата, в Белград може да се возят на раздрънкан и стар подвижен състав, но карат като ненормални и придвижването е наистина бързо, подобно на Будапеща.
Ех, де да беше и в София така..

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #310 on: 14.08.2018, 11:51:53 »
И докато в София закриват трамвайни трасета, в Белград изграждат нови такива през новия мост над Сава, което ще свърже Нови Белград и Раковица и ще поеме трафика на трамваите от стария мост, който догодина ще бъде разрушен и изграден на ново по проекта Београд на води.



http://beobuild.rs/novi-beograd-i-rakovica-sve-bliže-p2803.html

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2347
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #311 on: 15.08.2018, 09:04:48 »
И докато в София закриват трамвайни трасета, в Белград изграждат нови такива през новия мост над Сава, което ще свърже Нови Белград и Раковица и ще поеме трафика на трамваите от стария мост, който догодина ще бъде разрушен и изграден на ново по проекта Београд на води.



http://beobuild.rs/novi-beograd-i-rakovica-sve-bliže-p2803.html
От една страна, наистина за разлика от София изграждат нови трамвайни трасета, но от друга (също за разлика от  София) обмислят цялостно закриване на тролейбусния транспорт и замяната му с електробуси....

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2217
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #312 on: 17.08.2018, 14:53:27 »
Доколкото прочетох в интернет Белград няма метро. Така, че сравнението със София не е съвсем коректно, защото са по-изостанали в транспортно отношение като цяло. Упрека за трамваите към СО е справедлив, обаче похвалите към Белград са по-скоро пресилени, особено гарнирани с тролейбусния транспорт.
Явно сърбите имат по-добри черти в някои отношения от българите, обаче като че ли сме склонни да се самобичуваме повече от нужното, а тях да ги фаворизираме повече от нужното.

Без да искам намерих една статия, която някак подкрепя думите ми:
https://www.webcafe.bg/id_360394286
« Last Edit: 17.08.2018, 14:57:21 by ooleg »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #313 on: 17.08.2018, 19:37:38 »
Въпросът е доста дискусионен. Например, колкото и да са виновни сърбите, с простотиите, които надробиха, особено Слободан Милошевич, не може да се отрече, че в един момент им идва акъла в главата. Сега хората смятат въпросния за престъпник, заедно с другите мекерета Ратко Младич, Радован Караджич и тем подобни. Разбраха, че това са виновниците от Югославия, една държава, която в края на 80те бива поканена да се присъедини към ЕС, в която казваха, че се работи като при Хонекер, а се живее като при Кол, първо да стане африканска кочина, а сетне и да се разпадне. Накрая загубиха всичко, включително и Черна Гора. А у нас още има тъпанари, които се кланят на Бай Тошо, Георги Димитров, на "велика" Русия, на "паметника" срещу Ректората, който още от 1993-та е предвиден за събаряне с решение на общинския съвет, което и до днес не е изпълнено, след 15 години. Че и роднините на същите мекерета ни управляват и до момента, след 30 години "преход", и по политическа линия, и по икономическа - всички фирми са техни. Сръбските полицаи редовно правеха простотии на преминаващите, ама отдавна им свиха сармите като се разбра, че трафикът по магистралите е златна кокошка.
Вярно е, че Белград още е без метро и скоро няма да има. При нас като има, голям праз. Колкото и да не ми допада Тито, "Нови Београд" е типичен пример как всичко е проектирано и строено с мисъл, с перспектива, не на парченце, като при нас. Скалъпиха си градска железница поне доколкото съществуващата инфраструктура го позволява. Отделно, купиха си испански трамваи, които са поне няколко класи над Песа. Това за тролеите е пълна простотия и няма да им е за сефте - още през 70-те са закрити линиите до унгарското село Земун и до Нови Београд. И независимо от в голямата си част стария и раздрънкан подвижен състав, водачите там карат както се кара, а не се влачат като в София. Имат също и нощни линии...А ние в София си имаме ж.п. инфраструктура за градска железница и към Банкя, и към Сливница, и към Казичене, и към Курило, и към Световрачене/Чепинци/Кремиковци - с по няколко влака на ден.
Ж.п. инфраструктурата жива да я ожалиш, с изключение на участъка от Белград до границата с Хърватско. Сега приоритет им е Белград-Суботица, ще правят нещо с китайски пари...Преди 10 години пътувах по тази линия, вярно, че скоростта беше отчайваща, особено на север от Нови Сад, но и вагоните бяха класи над най-модерните такива на БДЖ и на гръцките железници. А яденето във вагон-ресторанта........да си оближеш пръстите и доста евтино. Имат директни влакове до Виена, Мюнхен и Цюрих....Гарата я ремонтираха малко преди да я закрият - вече абсолютно всички влакове тръгват от най-сетне завършената нова централна гара, която 30 години седя като дупка в центъра. Купиха си бая нови дизелови мотриси (вярно руски, но чувам, че били доста по-добре направени от нашите метровлакове от същата фабрика), с които възстановиха влаковете по доста закрити линии. Преди 2-3 години си взеха и ЕМВ-та Щадлер, за вътрешните бързи влакове и за крайградското движение. А ние се очаква да видим нови влакове най-рано след 3-4 години, ако политиката не продъни и сегашните добри намерения...Дезирата повечето са съсипани, а по линиите за Троян, Свищов, Силистра и Кардам отдавна на бял кон се завърна 55-та серия с вагони....
В един никакъв Ниш петък и събота имат нощен транспорт, иначе дори и селските рейсове приключват доста късно, за да не тръгва младежта по кръчми и дискотеки с колите, да си пийнат и после да има купища инциденти като в Петрич ония дни, като в Любимец и къде ли не още....

Магистралата Ниш-Цариброд е на финала, и единствената причина да се забави толкова е, че предишният строител Алпине Бау фалира, а нашето Кресненско дефиле си е направо детска игра в сравнение с това трасе. Нашите още се бъткат с единствения 50-километров немагистрален участък между Лондон и Калкута....И нямало да е магистрала, щяло да е скоростен път...
« Last Edit: 17.08.2018, 19:57:02 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.