Author Topic: Икарусите по света  (Read 2301 times)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2116
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #20 on: 31.05.2018, 18:58:14 »
Малко листовки от 90-та година. Имам чувството, че при изработването на последната листовка на Чавдар, са копирали дизайна оттука.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2116
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #21 on: 05.07.2018, 03:21:46 »
На 1-ви юли, на 84-годишна възраст е починал унгарският дизайнер Ласло Финта, създател на всички модели Икарус от 55/66 насам, включително световноизвестната серия 200.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 423
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #22 on: 05.07.2018, 09:33:26 »
Светла му памет! Велик човек, създал най -добрата марка автобуси за 20-ти век!
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2116
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #23 on: 05.07.2018, 21:42:33 »
Има различни мнения по въпроса, но е факт, че продаваха ударно в цял свят, и то немалко в в развити страни като Скандинавия, Канада, САЩ, въпреки че тогава, общо взето, имаше регионален шовинизъм при автобусите - в Германия бяха Мерцедес, Ман и Неоплан, във Франция - Рено, в Италия - Фиат, във Великобритания само английски, в Белгия - Ван Хоол, в Холандия - ДАФ, в Испания - Пегасо, в Скандинавия - Скания и Волво, в САЩ и Канада - Ню Луук. И сега е подобно, въпреки че в Германия, Франция, Испания и Италия практически нищо автобус не се произвежда, също в Швеция - всичко е полско, турско, "скопско", китайско, "английско" - собственост на индийци. Само Соларис донякъде е такава световна марка, бразилците от Марко Поло се опитват да се врат по-сериозно, в Америка една фирма монополизира всичко.....

Сега се сетих, че преди повече от 25 години, бях ученик, връщах се от автосалона във Фестивална и чаках рейс на Плиска, покрай мен мина с бясна скорост в посока Окръжна колона от поне 100-тина чисто нови червено-сини Икаруси 260, вярно, че бяха още със стария двигател, ама си казах - ей, най-сетне след 4 години, чисто нови автобуси. Даже една скапана Чавдарка 11Г5, с табели 67, прибираща се за гараж, отби и спря, за да минат. Мислех, че отиват в гараж Дружба, едва след много години разбрах, че са били за Турция. А на нас по същото време точно от Турция ни докараха морално остарели турски "Мерцедеси" 0 302, на ниво 11Г5....
« Last Edit: 05.07.2018, 21:45:24 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #24 on: 13.07.2018, 14:58:36 »
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:
Не става дума за 293  :D, ама както и да е. След оборудването с по-мощния двигател и останалите подобрения, машината е продадена в Техеран, където е работила до към края на 2005. Доколкото помня, боядисан е в преобладаващо оранжево, също така червено и тъмно розово. Някъде из нета имаше снимка в Техеран по време на работа, ама нямам време сега да се ровя.
« Last Edit: 13.07.2018, 15:11:01 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #25 on: 13.07.2018, 15:04:46 »
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:

Мисля че са повече произведени, имаше снички и от Техеран на такива, но с различно разположение на вратите и друго оцветяване, и някъде от Куба май имаше снимки също на такива.
И аз се бях заблудил, че са повече, но е само една бройка. Именно тя е работила в Техеран. А синя е била в Унгария, за Иран е пребоядисана.
« Last Edit: 13.07.2018, 15:07:29 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2116
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #26 on: 31.07.2018, 21:06:18 »
За Чехословакия, 84-та година. Не знаех, че и за там е имало от модернизирания вариант.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2116
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #27 on: 21.08.2018, 23:35:33 »
По-нови листовки от тези имам в България, някога ще ги сканирам......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2116
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #28 on: 24.08.2018, 21:07:13 »

Чудя се дали у нас чистачките с по 900 лева заплата чистят автобусите по този начин.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.