Author Topic: Икарусите по света  (Read 3566 times)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #20 on: 31.05.2018, 18:58:14 »
Малко листовки от 90-та година. Имам чувството, че при изработването на последната листовка на Чавдар, са копирали дизайна оттука.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #21 on: 05.07.2018, 03:21:46 »
На 1-ви юли, на 84-годишна възраст е починал унгарският дизайнер Ласло Финта, създател на всички модели Икарус от 55/66 насам, включително световноизвестната серия 200.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 582
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #22 on: 05.07.2018, 09:33:26 »
Светла му памет! Велик човек, създал най -добрата марка автобуси за 20-ти век!
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #23 on: 05.07.2018, 21:42:33 »
Има различни мнения по въпроса, но е факт, че продаваха ударно в цял свят, и то немалко в в развити страни като Скандинавия, Канада, САЩ, въпреки че тогава, общо взето, имаше регионален шовинизъм при автобусите - в Германия бяха Мерцедес, Ман и Неоплан, във Франция - Рено, в Италия - Фиат, във Великобритания само английски, в Белгия - Ван Хоол, в Холандия - ДАФ, в Испания - Пегасо, в Скандинавия - Скания и Волво, в САЩ и Канада - Ню Луук. И сега е подобно, въпреки че в Германия, Франция, Испания и Италия практически нищо автобус не се произвежда, също в Швеция - всичко е полско, турско, "скопско", китайско, "английско" - собственост на индийци. Само Соларис донякъде е такава световна марка, бразилците от Марко Поло се опитват да се врат по-сериозно, в Америка една фирма монополизира всичко.....

Сега се сетих, че преди повече от 25 години, бях ученик, връщах се от автосалона във Фестивална и чаках рейс на Плиска, покрай мен мина с бясна скорост в посока Окръжна колона от поне 100-тина чисто нови червено-сини Икаруси 260, вярно, че бяха още със стария двигател, ама си казах - ей, най-сетне след 4 години, чисто нови автобуси. Даже една скапана Чавдарка 11Г5, с табели 67, прибираща се за гараж, отби и спря, за да минат. Мислех, че отиват в гараж Дружба, едва след много години разбрах, че са били за Турция. А на нас по същото време точно от Турция ни докараха морално остарели турски "Мерцедеси" 0 302, на ниво 11Г5....
« Last Edit: 05.07.2018, 21:45:24 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #24 on: 13.07.2018, 14:58:36 »
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:
Не става дума за 293  :D, ама както и да е. След оборудването с по-мощния двигател и останалите подобрения, машината е продадена в Техеран, където е работила до към края на 2005. Доколкото помня, боядисан е в преобладаващо оранжево, също така червено и тъмно розово. Някъде из нета имаше снимка в Техеран по време на работа, ама нямам време сега да се ровя.
« Last Edit: 13.07.2018, 15:11:01 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #25 on: 13.07.2018, 15:04:46 »
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:

Мисля че са повече произведени, имаше снички и от Техеран на такива, но с различно разположение на вратите и друго оцветяване, и някъде от Куба май имаше снимки също на такива.
И аз се бях заблудил, че са повече, но е само една бройка. Именно тя е работила в Техеран. А синя е била в Унгария, за Иран е пребоядисана.
« Last Edit: 13.07.2018, 15:07:29 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #26 on: 31.07.2018, 21:06:18 »
За Чехословакия, 84-та година. Не знаех, че и за там е имало от модернизирания вариант.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #27 on: 21.08.2018, 23:35:33 »
По-нови листовки от тези имам в България, някога ще ги сканирам......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #28 on: 24.08.2018, 21:07:13 »

Чудя се дали у нас чистачките с по 900 лева заплата чистят автобусите по този начин.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1587
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #29 on: 09.12.2018, 18:50:51 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #30 on: 21.12.2018, 01:41:40 »
https://wroom.ru/news/8894?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com

Айде и тия туриха жълти гащи.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #31 on: 12.01.2019, 01:57:58 »

Детската градина на Икарус за децата на работниците в заводите, едно време.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #32 on: 22.03.2019, 21:51:43 »
https://www.avito.ru/krasnodar/gruzoviki_i_spetstehnika/ikarus_256_inturist_novyy_1589335536
Продават го на 2900 километра, изобщо не каран, чисто нов....за над 400 хил. лева....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 510
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #33 on: 24.03.2019, 14:00:19 »
Малко снимки на возилата в Съветския съюз, има ЛиАЗи и Икаруси:

https://2drive.ru/25-photo-sovetskiye-avtobusi/

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1587
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #34 on: 06.04.2019, 00:19:35 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5100
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #35 on: 21.04.2019, 00:07:05 »
В края на март т.г. отново посетих гр. Плоещ, може би последният град в света, където Икаруси на такава възраст обслужват редовни линии. Може би съм споменавал и в темата "Градският транспорт в Румъния", че все още се движи Икарус 280.02 (2152) от 1973-та (по думите на шофьори) със старото табло и бели дръжки. Има и машини от края на 70-те и началото на 80-те. А повечето от наборите им в България си отидоха преди 10 и повече години.
Като цяло съставът на Икарусите е намален след доставката на първите 10 от общо 50 Euro bus diamond.  Все още обаче вървят, въпреки, че има няколко бракувани в края на 2018-та и не всички излизат на линия всеки ден. Втората доставка на EBD трябва да се случи до края на тази година, но все още не се знае кога.

Ето и малко снимки:
IMG_0660 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0765 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0764 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0745 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0724 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0719 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0686 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0677 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0669 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0685 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0659 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0658 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0654 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0649 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0636 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0627 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0757 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0758 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0730 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0733 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0731 by transtriumf3315, on Flickr

Преди няколко месеца оборудваха всички автобуси, в т.ч. и Икарусите с машини, с помощта на които можеш да си закупиш билет с дебитна карта:
IMG_0741 by transtriumf3315, on Flickr IMG_0740 by transtriumf3315, on Flickr


Добавям и снимките от есента, които бяха качени в другата тема, но имаше проблем с линковете и ги възстановявам направо тук:
1_ by transtriumf3315, on Flickr 5 by transtriumf3315, on Flickr 6 by transtriumf3315, on Flickr 8 by transtriumf3315, on Flickr 9 by transtriumf3315, on Flickr 10 by transtriumf3315, on Flickr 11 by transtriumf3315, on Flickr 12 by transtriumf3315, on Flickr13 by transtriumf3315, on Flickr 14 by transtriumf3315, on Flickr 15 by transtriumf3315, on Flickr 16 by transtriumf3315, on Flickr 17 by transtriumf3315, on Flickr 18 by transtriumf3315, on Flickr 19 by transtriumf3315, on Flickr 20 by transtriumf3315, on Flickr 21 by transtriumf3315, on Flickr 22 by transtriumf3315, on Flickr 23 by transtriumf3315, on Flickr 24 by transtriumf3315, on Flickr 25 by transtriumf3315, on Flickr 26 by transtriumf3315, on Flickr 27 by transtriumf3315, on Flickr 28 by transtriumf3315, on Flickr 29 by transtriumf3315, on Flickr 35 by transtriumf3315, on Flickr 36 by transtriumf3315, on Flickr 37 by transtriumf3315, on Flickr 38 by transtriumf3315, on Flickr 34 by transtriumf3315, on Flickr 33 by transtriumf3315, on Flickr 32 by transtriumf3315, on Flickr 30 by transtriumf3315, on Flickr 31 by transtriumf3315, on Flickr 4 by transtriumf3315, on Flickr 3 by transtriumf3315, on Flickr 2 by transtriumf3315, on Flickr
« Last Edit: 21.04.2019, 01:04:19 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #36 on: Yesterday at 19:16:40 »








Много малка част от току-що открит, неизвестен досега архив чертежи, схеми, технически описания, снимки, листовки.....Невъзможно е да се изчисли обхвата на всички материали. Отделно има дигитални файлове с над 150 хил. страници информация и снимки.....Досега откритият фотоархив също не е изцяло обработен - за 5-6 години са сканирани....една четвърт от снимките......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.