Author Topic: Икарусите по света  (Read 19123 times)

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #60 on: 08.04.2020, 13:13:12 »
Ако Чавдар беше купен от сериозна западна фирма можеше и да прокопса. Беше писано, че МАН са имали интерес към завода. Ако го бяха дали на тях вместо да го оставят да бъде разграбен, МАНовете в София можеше да са правени в Ботевград вместо в Полша и Турция.

Тук случаят е друг. Унгарците лежат на старата слава, а и доколкото знам продукцията на няколкото им каросерийни работилници въобще не е евтина. Вижда се, че не става по този начин. Тези безсмислени опити ги спасява единствено надеждата за някакви кьорави вътрешни поръчки, очевидно с голяма подкрепа от властта, извън пределите на Унгария нямат никакъв шанс...
« Last Edit: 08.04.2020, 13:14:45 by bagercho »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4394
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #61 on: 08.04.2020, 13:57:58 »
Единият от двата завода на BYD в Европа е в Унгария и произвежда 200 автобуса и 300 шасита годишно, който капацитет в момента се увеличава на 400 автобуса и 600 шасита. Унгарците имат традиции в производството на автобуси и това явно не е без значение. Ние нито имаме завод на чужд производител, нито собствени каросерийни работилници. Унгарските такива малко или много получават някакви поръчки.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #62 on: 08.04.2020, 14:15:35 »
Явно не разбираш какво имам предвид. Макар че не ми се спори за глупости, пак казвам - не става въпрос за чужди инвестиции от компании с голям опит и ноу хау, или много пари. И сърбите тикаха насила всички поръчки в ръцете на сръбската имитация на Икарус, а сега купуват турски и китайски автобуси.

П.С - нека тези мнения отидат в кофата и да не се разводнява темата излишно.
« Last Edit: 08.04.2020, 14:48:26 by bagercho »

Offline Lepos_Grim

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 218
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #63 on: 11.04.2020, 17:41:49 »
Икарус дрифт  :D :D

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 409
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #64 on: 15.04.2020, 16:10:08 »
Леле! Тая тежка задница действа като маховик  :fan:
Нация от лошо гледащи директори

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #65 on: 07.07.2020, 16:12:46 »
https://www.classicbus.ru/local/interesting/detail.php?ID=1789
Интервю с Ласло Кукла, един от авторите на книгата.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4394
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #66 on: 07.07.2020, 16:44:28 »
Интересно интервю. Значи, ако разбирам правилно, за момента не се планира ново издание на книгата?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #67 on: 08.07.2020, 14:19:28 »
Да, понеже постоянно изниква нова и нова информация, която вече става невъзможно да се вкара в книга. Вместо това се планират малки книжки от по 50-80 страници. Другото, което е, след сума ти години има значителен брой непродаден тираж от старото издание......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #68 on: 05.08.2020, 17:56:24 »
Считано от 1.08.2020г. и последните 7 съчленени Икаруса в Плоещ са спрени от движение след 35-40 години служба.

Засега остават в движение пет къси.

07.09
Съхранени са на закрито в хале два съчленени Икаруса за продажба или за изкарване на линия при нужда. :)
« Last Edit: 07.09.2020, 21:17:36 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4839
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #69 on: 11.10.2020, 08:22:47 »
Икаруси в Гьор, Унгария през август 2020. Излишно е да казвам, че са в перфектно състояние и вид, юркат ги здраво и очевидно си ги пазят. Нашите дори през 90-те не бяха в такова състояние.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #70 on: 13.05.2021, 16:40:15 »
Пробен екземпляр за Индия.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #71 on: 28.09.2021, 15:53:50 »
Икаруси 260 в крайградски вариант, с летящи врати, някъде из селата в Казахстан.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #72 on: 07.10.2021, 16:49:50 »
Един 256 в Йемен, между Аден и Ал Мукала, произведен 88а или 89та.
« Last Edit: 07.10.2021, 17:18:37 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14159
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #73 on: 07.10.2021, 17:13:28 »
Брей, преди толкова години поръчан и с климатик. Винаги съм се чудел при Икаруса как 180-200 коня двигател се е справял и с климатик още 50-60 киловата, то на по-новите автобуси с по 300 коня понякога при продължителен голям баир спират замалко климатика, защото губи мощност. Дори при МАН-овете съм го виждал, при потегляне от спирката на полиграфическия нагоре по баира като закъснява спира замалко климатика и като изкачи пак го пуска, защото иначе не върви така.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16332
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #74 on: 07.10.2021, 18:28:24 »
Явно е много мощен климатикът, станало им е много студено и са отворили прозорците да се посгреят малко. Добре, че е с големи отварящи се прозорци!  :fan:

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Икарусите по света
« Reply #75 on: 07.10.2021, 21:42:18 »
Брей, преди толкова години поръчан и с климатик. Винаги съм се чудел при Икаруса как 180-200 коня двигател се е справял и с климатик още 50-60 киловата, то на по-новите автобуси с по 300 коня понякога при продължителен голям баир спират замалко климатика, защото губи мощност. Дори при МАН-овете съм го виждал, при потегляне от спирката на полиграфическия нагоре по баира като закъснява спира замалко климатика и като изкачи пак го пуска, защото иначе не върви така.
Имали са го климатика като екстра, но само за отбрана клиентела като арабските емирства и общности. Тук даже по-назад съм пускал снимки на Икаруси 280 с климатик, правени за Катар и Кувейт..

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #76 on: 14.10.2021, 20:56:36 »
Изследване относно доставките на 280 в Русия, по градове и по години, един 280 за Турция, пак там 86та и 260 в Нигерия. В Русия дори много малки градчета са получавали съчленени, докато някои по-големи са били само на ЛиАЗ.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Икарусите по света
« Reply #77 on: 25.10.2021, 21:36:21 »
Няколко кадри/снимки от Албания - моделите Икарус 60 (3 бр. от 1957 г.) и Икарус 620 (20 бр. от 1967 г.)*. Предполагам, че оригиналният цвят на бройките 620 е светлосин*, но скоро след това, около 1970 г. са пребоядисани в червено. Прозорците оригинално са били плъзгащи се две половини, но в кадрите от 1980 г. (последните) се вижда, че са сменени на прозорци от три части - горна неподвижна и долни плъзгащи се, предполагам местна доработка. Такива са и на местните автобуси Шкодер.
_____________________________________________
*Според унгарската книга за историята на марката. В книгата има също заводска снимка на светлосиня бройка за Албания.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Икарусите по света
« Reply #78 on: 25.11.2021, 22:19:16 »
Нещо екзотично - Икаруси в Китай. Между 50-те и 80-те години е имало епизодични, но не редовни доставки на различни модели - 30, 55, 255, 266, 280, 256, но в сравнително малки бройки, които на фона на предполагаемо огромното количество возила там, са били на практика незначителни. Въпреки това в китайски сайтове се открива спомен за различните модели. Относно Икарус 280 - имало е внос няколко поредни години в края на 70-те години, общо под 200 броя. Според един от намерените сайтове (и гугъл преводача) моделът е бил пробван по определени линии в Пекин, също като летищни автобуси на пекинското летище, но и като ведомствени автобуси към предприятия. Оцветяването му е било жълто под прозорците, а около тях и вратите са били бели. Твърди се, че е запомнен от местните като "големия жълт автобус". На последната снимка от вероятно 60-те години се вижда син Икарус 55. Снимката на Икарус 266 е сравнително популярна.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Икарусите по света
« Reply #79 on: 25.11.2021, 22:41:26 »
Най-много са имали Икарус 180 и 256.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.