Author Topic: Частните товарни ЖП превозвачи  (Read 14321 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #60 on: 08.11.2023, 20:59:26 »
По-скора драмата е, че за разлика от товарни превози пътническите е повече социална отколкото финансово изгодна услугата. Точно както градския транспорт. И ако БДЖ е държавно и криво-ляво я прави тази услуга то един частник ще гледа изцяло парите и това може да има лош ефект

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5675
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #61 on: 08.11.2023, 21:10:18 »
По-лош ефект от сегашния с държавното БДЖ ми е трудно да си представя. Разбира се, то трябва да съществува, защото както казах, слага високи летви по други въпроси, но трябва да има и други играчи, от което БДЖ може само да спечели.

За разлика от автобусите, жлезеницата е много по-скъпо удоволствие и случайни селски играчи с няколко автобуса на старо нямат място и не биха могли да виреят.
Първо не могат да спират влакове по свое усмотрение, защото няма да получат субсидия за тях, второ ще им е адски неизгодно да търкалят празен влак, защото той гори почти толкова ток, колкото и ако е пълен, но във втория случай има и приходи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4147
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #62 on: 09.11.2023, 08:32:28 »
^ Бил съм, но то не значи нищо. Нима няма случаи, в които си бил там -някъде, ама пак не си разбрал, това по същество.
А конкуренцията може и да е нещо хубаво, ама на пазара... Тук е кой да се нареди за субсидия - не държавното, че е лош стопанин, а частника. А въпросът е кой го направи така, не другото! Но сигурно ще се намерят и наивници, които че кажат че подобни доплащанки няма да има... Даже търг не видяхме, а ти искаш и други да вкараш. Ще има, но за останалите няма вече да е според ''учебника'', за равно начало.
 Не ги познавам известните участници, но има такива такива дето искат да нагодят системата за тях, а не -те за нея... и според тези си мирогледи вече разтягат надълго и широко...

Чета,чета и тамън да ти кажа НАЗДРАВЕ и виждам часа на коментара и млъквам, защото ще си изкарам наказание !
Какво предлага БДЖ: Отиваш на селската спирка и не знаеш влак ще имали въобще, и ако има кога ли ще дойде! Разписания , като че ли нарочно изготвени така, че да изгонят хората на автобусите...То и служителите му редовно те пращат на тях като речеш да се оплачеш от нещо ! Липса на каквато и да е мотивация да си вършат съвестно работата ! Девиза е : Пътниците създават само проблеми и по-добре да ги няма ! Боба и леба са гарантирани от държавата! Стотици милиони всяка година се наливат в тая бездънна яма като дори един министър беше сметнал, че превозения брой пътници за тези пари ще е по-евтина да им организират транспорт персонален с таксита ! Тези порочни практики не могат ли да бъдат излекувани чрез конкуренция то по добре БДЖ ПП да изчезне от лицето на земята ! Преди години така се наливаха пари в Кремиковци само и само да не спре работа и , когато неминуемо това се случи дойде ли края на света ? Не! Дори работниците му живеят по-добре сега и взе да се вижда през въздуха на София!

..., а за казармата ме излъга!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16469
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #63 on: 09.11.2023, 10:48:24 »
По-скора драмата е, че за разлика от товарни превози пътническите е повече социална отколкото финансово изгодна услугата. Точно както градския транспорт.
Социалната функция се състои в намаления за различни групи. Разликата от пълните билети може да се поеме от МТСП както за държавния, така и за частните оператори. Всъщност това е разрешено от правилата за конкуренция в ЕС и не се води неправомерна дотация. Ако возенето гратис или в полза на кондуктора е социална функция - да, при частника надали ще се случва.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11318
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #64 on: 09.11.2023, 11:17:10 »
Това от години съществува при автобусния транспорт, където се доплаща от държавата намаленията за ученици, пенсионери и пр. Не е новост.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #65 on: 09.11.2023, 13:29:38 »
. Ако возенето гратис или в полза на кондуктора е социална функция - да, при частника надали ще се случва.
Не - това си е нарушение на правилата. Социалната функция се състои в обслужване на по-слабонатоварени направления и в обслужване на по-бедни райони. Един частник не би обслужвал нещо като теснолинейка или пътнически влак в слабонаселен район.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #66 on: 09.11.2023, 15:26:04 »
Аз смятам, че поне в началото частникът трябва да е задължен да не пипа влаковете на БДЖ, а да си пуска свои в часове, различни от тези на БДЖ. Това за да се провери дали реално може да му се има доверие и да не се разиграе сценарият на пловдивския ГТ.
« Last Edit: 09.11.2023, 15:37:42 by Chezare »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #67 on: 09.11.2023, 15:28:17 »
Ми примерно би било добре да направят просто луксозни влакове- да възстановят експресите София - Бургас, София Варна

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11318
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #68 on: 09.11.2023, 15:42:59 »
Че дори и София - Враца. В момента директен влак е най-малкото конкуренетен на автомобил, а в някои случаи и по-бърз.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13971
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #69 on: 09.11.2023, 16:46:25 »
София-Враца, ако минава по директното трасе, без да влиза в Мездра, ще е доста по-добре. Сега повечето влакове губят време да въртят локомотива на Мездра...
Иначе и София-Плевен е конкурентно на пътуване с кола. Дано някой ден и до Видин стане по-бърза линията, без спиране по разни села.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5969
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #70 on: 09.11.2023, 16:59:11 »
Въртят в Мездра, понеже няма как да стане иначе спрат ли там. А спират заради безценните връзки на Враца и Видин с Плевен, Горна, Варна, Русе....По селата спират понеже още преди 30 години махнаха пътническите влакове натам.
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #71 on: 09.11.2023, 17:08:55 »
 Колко наивно изглежда Частникът по релсите да е конкуренция не на този който върви по тях, а видите ли не автобусите... И разбира се милион аргументи - за които пряко и косвено значение, причина и следствие - не съществуват. Тоест ще махнем досегашните, за да настаним тези и така ще създадем забележете - пряка конкуренция на автобусите... сякаш и те се движат по релсите. Тогава да добавим и споделените пътувания... трансферите по летищата... или всичко може би що е на гуми – не се заблуждавайте с това!
 Края на 90 -те, когато този форум го нямаше, но вероятно някои от членове му са водили съзнателен живот, защо ли не помнят как тогава под същите мотиви, но този път за автобусните превози, започнаха първо да дублират часовете на тръгване, тогава така се създаваше конкуренция... Същевременно за едните контрол нямаше, а за другите по цялата верига се чудиха как да го съсипят, за да може към днешният момент да се дава за пример, точно този епизод от филма, колко лошо е едното и как благотворно е другото...   

Аз смятам, че поне в началото частникът трябва да е задължен да не пипа влаковете на БДЖ, а да си пуска свои в часове, различни от тези на БДЖ. Това за да се провери дали реално може да му се има доверие и да не се разиграе сценарият на пловдивския ГТ.
Точно както с масовата приватизация в началото. Или може би с контролния й орган, за след този период, който уж трябваше да следи точно договорите... Така нищо под слънцето или ''топлата вода'', филмът е същият, участници други.

Чета,чета и тамън да ти кажа НАЗДРАВЕ и виждам часа на коментара и млъквам, защото ще си изкарам наказание !
Какво предлага БДЖ: Отиваш на селската спирка и не знаеш влак ще имали въобще, и ако има кога ли ще дойде! Разписания , като че ли нарочно изготвени така, че да изгонят хората на автобусите...То и служителите му редовно те пращат на тях като речеш да се оплачеш от нещо ! Липса на каквато и да е мотивация да си вършат съвестно работата ! Девиза е : Пътниците създават само проблеми и по-добре да ги няма ! Боба и леба са гарантирани от държавата! Стотици милиони всяка година се наливат в тая бездънна яма като дори един министър беше сметнал, че превозения брой пътници за тези пари ще е по-евтина да им организират транспорт персонален с таксита ! Тези порочни практики не могат ли да бъдат излекувани чрез конкуренция то по добре БДЖ ПП да изчезне от лицето на земята ! Преди години така се наливаха пари в Кремиковци само и само да не спре работа и , когато неминуемо това се случи дойде ли края на света ? Не! Дори работниците му живеят по-добре сега и взе да се вижда през въздуха на София!

..., а за казармата ме излъга!
Тоест, тръгвам като пътник по тази линия и още от София закъснения... защо ли? На Ихтиман уж не спира, ама питам кондуктора, той само ме погледна... На Костенец стои повече, докато не дойде друг, а линията двойна... около Пловдив да не говорим, но се озовах в Димитровград... А оттам до Ст. Загора пък стана пътнически, а оня мухлю - кондуторът ме излъга че бил бърз. Не издържах -  :boxing: бам два тупаника набързо, за дето го спира на всяка гара, че се оглежда отгоре на това, дали няма още да се качат...
 ...Този прочит май ми предлагаш, като за малцинствата, вместо да видиш как приблизително по едно и също време започнаха всички тези неотложни ремонти - не за друго, ами за да направят така, че горното да е единственото правилно и вярно когато вече няма какво да се направи...

... Не, но не е важно в случая дали те лъжа или не, важното е сам не го правиш...   
« Last Edit: 09.11.2023, 17:20:53 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6828
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #72 on: 09.11.2023, 17:16:51 »
Аз смятам, че поне в началото частникът трябва да е задължен да не пипа влаковете на БДЖ, а да си пуска свои в часове, различни от тези на БДЖ. Това за да се провери дали реално може да му се има доверие и да не се разиграе сценарият на пловдивския ГТ.

Това в крайна сметка ще го реши НКЖИ кога ще им даде коридори на частниците. Така и ще разберем дали няма още от самото начало да им подлеят вода като им дадат някакви невъзможни и неизгодни часове.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5675
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #73 on: 09.11.2023, 18:53:49 »
Какви влакове и кога да се движат не се решава нито от БДЖ, нито от НКЖИ, а от държавата чрез МТИТС. БДЖ или който друг превозвач получава поръчката, е само изпълнител. С други думи, държавата поръчва влак за Бургас сутринта около 6:30 (сегашният 8601), а превозвачът може да е БДЖ, може и да не е.
Затова няма вариант два влака на различни превозвачи да се движат по едно и също време и да са и двата дотирани. Нищо не пречи обаче частникът да си пусне на своя глава и свой риск влак малко преди или малко след този на БДЖ. Ако успее да дръпне пътниците от държавния влак и привлече нови, и му излиза сметката само с приходите от билети, значи по-добре да получи и субсидията, понеже очевидно се справя по-добре от БДЖ.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17971
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #74 on: 10.11.2023, 05:52:47 »
Ти сам писа, че ПИМК могат да си позволят да търкалят и празни влакове една година… Наистина не им пречи да пуснат дъмпинг с по-прясно боядисани вагони и масова реклама, където трябва “са си гъсти” и ще им се даде всичко - като терминала в Пловдив, като терена на локомотивния завод…

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5675
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #75 on: 10.11.2023, 07:17:40 »
За терена на завода не мога да коментирам, но терминалът се развива със завидно темпо в техните ръце. Получиха го с един коловоз и още когато работех там, вече имаше два и и не стигаха, а днес са четири и също се задъхват, затова ползват и коловози в гарата и си построиха депо край Ябълково.
Ако терминалът беше оставен на БДЖ-ТП, вероятно нямаше да работи изобщо или щеше да работи с единствения си коловоз и колкото - толкова.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4147
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #76 on: 10.11.2023, 11:23:33 »
Има достатъчно платежоспособни и не е необходимо да се прави дъмпинг на БДЖ. Просто трябва да им се предостави качествена услуга. Удобни,комфортни,климатизирани вагони с работещи контакти и изводи за зареждане на мобилни устройства, наличие на интернет, възможност за лесно закупуване на билет онлайн и чрез приложение, ако пък успеят да организират интермодалност на услугата и клиент закупил си билет да речем София - Поморие да разчита, че ще има осигурен превоз до крайната точка направо са си заслужили субсидията!

Към момента сме се фокусирали само към София- Бургас, но несъмнено "много хляб" има и в района на София и по конкретно в Искърското дефиле, където БДЖ не смогва да организира добро обслужване . За КПВ около столицата се говори, че интереси има Ковачки и ТБД също са подали документи за лиценз ! За него и благодетелите му не се съмнявам, че имат интерес и ще се намесят в разпределянето на субсидията!

За обслужване на влакове в северна, северо-източна България документи за лиценз са подали и Булмаркет. Преди години предявиха мераци да организират крайградска железница на Русе.

Едва ли автобусните превозвачи ще седят спокойно да гледат как им отмъкват хляба от ръцете та си мисля, че и те ще се намесят в разпределянето на баницата!

Видяхме ренесанса в товарните превози и навлизането на частниците в тях и дано същото се случи в пътническите!

П.П. Неминуемо ще видим и стар подвижен състав на доизживяване у нас...
 :rolleyes:


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6828
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #77 on: 10.11.2023, 11:33:57 »

Към момента сме се фокусирали само към София- Бургас, но несъмнено "много хляб" има и в района на София и по конкретно в Искърското дефиле, където БДЖ не смогва да организира добро обслужване

Там изобщо има ли място за още влакове на частник, мислех че дефилето е добре натоварено и няма как да се вкарат повече влакове?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15463
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #78 on: 10.11.2023, 11:50:23 »
Ами тук беше писано, че преди години движението е било и по-натоварено и са смогвали така че защо да не е възможно? Не забравяй, че България е била с цели 3 милиона повече население и са превозвани много по-големи маси хора. Беше писано и за Ц. гара че при по-добра организация дори без да се строят още коловози може да поеме още влакове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4147
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #79 on: 10.11.2023, 12:02:34 »
Там изобщо има ли място за още влакове на частник, мислех че дефилето е добре натоварено и няма как да се вкарат повече влакове?

Не знам в момента какво е точно положението в дефилето, но от Емил Стрезов помня, че еднопътна линия може да поеме до 50 влака на денонощие ! Обезличен двупътен участък с проходни сигнали може Тодор да кажа най-компетентно колко би поел или според текущото състояние.