А то въобще има ли някъде по света, където такива огромни компании не са собственици на когото трябва? Лично аз не мога да си представя, аз или ти, или друг обикновен човек с идеи да извадим 15-20 милиона да купим няколко влакови композиции и да развиваме такава услуга, да взимаме субсидии, да поддържаме депо, персонал, сайт с билетна система, офис с билетни касиери поне на няколко големи гари или възлови места в голям град и др. Твърде огромна е началната инвестиция и едва ли някой обикновен предприемчив човек може сам да го направи. То повечето частници един съчленен чисто нов модерен автобус не могат да си купят сами, какво остава примерно за 2-3 локомотива и поне 20 вагона.
Иначе хубави частни влакове с климатизирани дизелови мотриси, автомати за храна и кафе и подобни има в Румъния, на Regio Calatori, има и композиции с модерни климатизирани вагони също на частници, мисля че на Астра. Като вагоните са почти същите като на държавния превозвач. Там има и такива с по-скромни и стари дизелови мотриси, но са поддържани със завески, килимчета, калъфки на седалките, не са целите издраскани и тн. Не е задължително да е чисто ново, може и втора употреба но ремонтирано чисто, поддържано и бързо.