Author Topic: Частните товарни ЖП превозвачи  (Read 14632 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Създавам тази тема, защото имам материал за нея, а и мисля, че за жалост или радост, със смесени чувства съм, ще се увеличи ролята на частните превозвачи, поне в товарните превози. Ето и статията :
https://www.marica.bg/eto-kak-trygna-vlakyt-na-pimk-ot-terminala-kraj-plovdiv-Article-110027.html
« Last Edit: 12.10.2024, 18:06:58 by difian »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #1 on: 02.03.2018, 20:08:22 »
Ми те почнаха още 2015 или 2016г. и ги засичахме редовно из трасетата с този локомотив и техни вагони.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #2 on: 02.03.2018, 20:09:17 »
Ми те почнаха още 2015 или 2016г. и ги засичахме редовно из трасетата с този локомотив и техни вагони.
Това е първи курс от новата сточна гара на Пловдив

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 832
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #3 on: 02.03.2018, 21:10:55 »
Не е първи влак от там.
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #4 on: 02.03.2018, 23:25:46 »
Ако имате повече яснота, просветете ни :D Редовно пътувам до Пловдив, наистина от около месец ПИМК струпва техника и товари там, не повече. В статията пише, че не е първи влак от там, но първи с чужди стоки, не само български и започва от днес изпълняването на редовна линия до Турция.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #5 on: 07.12.2022, 22:19:48 »
ПИМК като че ли започват да доминират товарните превози от Бургаското пристанище.Доста от така наречените блок - влакове започват да се засичат в "прозорците" обслужвани от БУЛМАРКЕТ (часовете в които заминаваха влакове от втория превозвач).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #6 on: 25.10.2023, 11:52:58 »
Първи лиценз за частни влакове за пътници

Първи лиценз за частен пътнически жп превозвач издаде Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Той е на компанията "ПИМК Рейл Експрес", става ясно от сайта на агенцията. "ПИМК Рейл" имат лиценз за товарни превози и от 2015 г. е един от железопътните превозвачи. Към момента единствената компания, която вози пътници с влакове е "БДЖ Пътнически превози" и за първи път им се появява конкурент.

Пред "24 часа" Пенко Несторов, един от собствениците на ПИМК, каза, че имат една година, за да стартират проекта и бизнес-плана.

"Оглеждаме възможностите за трасе, по което да пуснем влакове. Основното е София-Бургас, където по завършени участъци от жп линията са позволени по-високи скорости, а и автоматизирано управление на влаковото движение, което дава по-голяма пропускателна способност. Само тогава има смисъл да се инвестира в нов подвижен състав", каза още той.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Украйна, победа!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #8 on: 26.10.2023, 00:38:44 »
Дано да греша, но от това, което излиза като информация за модела на управление на "корпорацията" ПИМК, тази новина хич не ме радва.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #9 on: 26.10.2023, 10:15:18 »
Честно казано мисля, че ако пуснат хубав директен БВ с климатик и барче София-Бургас без спиране по подбалканската линия и цени колко топътуване с кола, около 70-80 лева билет мисля че интересът ще е доста голям. Директните пътници София-Бургас в 1-ва класа като че ли доста се увеличиха, Слънчев бряг онзи ден имаше 2 вагона 1-ва класа пълни, повече хора в 1-ва класа отколкото 2-ра.

Времепътуване по подбалканската може би е възможно без спиране да е към 4.40-4.50 минути, щом с почти 20 спирания може дас е измине за 5.30 и с разтеглено разписание. Но дори и 5.00-5.10 да е пак би било супер. Освен това като се пооправи около Чирпан може да има интерес и София-Пловдив-Бургас.

Относно това дали вагоните трябва да са купета или салон, моите наблюдения са че 50/50 хората предпочитат и едното и другото. Ще е хубаво влокеве та де композират смесено с купета и салон вагони и при покупка на билет на касата да се предлага и едното и другото като предпочитание. Дори не е задължително да са скъпи нови вагони за милиони. Може да са тип 97-миците, но ремонтирани с климатик и барче или кафемашина, и нови ергономични седалки, смесено купета и салон. Може да се предлага семейно пътуване в салостоятелно купе, и подобни услуги.
« Last Edit: 26.10.2023, 10:16:54 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #10 on: 26.10.2023, 14:16:54 »
Относно това дали вагоните трябва да са купета или салон, моите наблюдения са че 50/50 хората предпочитат и едното и другото. Ще е хубаво влокеве та де композират смесено с купета и салон вагони и при покупка на билет на касата да се предлага и едното и другото като предпочитание.

На пазари които вече са либерализирани и тези частни жп компании работят прави впечатление че частните жп оператори обикновено нямат силите и възможностите да предлагат избор на места или някакъв особен комфорт, това например в Германия го може само Дойче бан, а конкурентите и като FlixTrain купуват 30 годишни интеррегио вагони, позатягат ги и ги натъпкват до такава степен със седалки вътре че не можеш карфица на пуснеш - 100 седалки на вагон, това е най-тесния салон изобщо който се движи по немските релси и е по-тясно вътре и от самолет.
« Last Edit: 26.10.2023, 14:19:40 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #11 on: 26.10.2023, 14:35:25 »
Да не говорим и за капацитетът на мрежата ни в момента. Еко_пауър хубаво ни напомни и кой са ПИМК и как дръпнаха напред - не че са много предприемчиви бизнесмени, а защото са близки на когото трябва. Едва ли изведнъж ще станат нещо различно. Както се оглозгаха терените зад Централна гара, както се подари интермодалния терминал в Пловдив, така ще се дадат на частници що-годе рентабилните линии и лъвския пай от дотациите за превози…

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #12 on: 26.10.2023, 15:33:04 »
А то въобще има ли някъде по света, където такива огромни компании не са собственици на когото трябва? Лично аз не мога да си представя, аз или ти, или друг обикновен човек с идеи да извадим 15-20 милиона да купим няколко влакови композиции и да развиваме такава услуга, да взимаме субсидии, да поддържаме депо, персонал, сайт с билетна система, офис с билетни касиери поне на няколко големи гари или възлови места в голям град и др. Твърде огромна е началната инвестиция и едва ли някой обикновен предприемчив човек може сам да го направи. То повечето частници един съчленен чисто нов модерен автобус не могат да си купят сами, какво остава примерно за 2-3 локомотива и поне 20 вагона.

Иначе хубави частни влакове с климатизирани дизелови мотриси, автомати за храна и кафе и подобни има в Румъния, на Regio Calatori,  има и композиции с модерни климатизирани вагони също на частници, мисля че на Астра. Като вагоните са почти същите като на държавния превозвач. Там има и такива с по-скромни и стари дизелови мотриси, но са поддържани със завески, килимчета, калъфки на седалките, не са целите издраскани и тн. Не е задължително да е чисто ново, може и втора употреба но ремонтирано чисто, поддържано и бързо.
« Last Edit: 26.10.2023, 15:35:47 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #13 on: 27.10.2023, 09:05:26 »
Имаше една приказка за първия милион - как беше:
"За всяка похарчена и спечелена стотинка мога да покажа документи. Само не ме питай за първия милион!"
Та разликата е в него!
В нормалните държави много по-голям процент от спечелилите първия милион имат качества и малко приятели и шанс. Тука всичкото е било по линия на аз на тебе и ти на мене.
Украйна, победа!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #14 on: 27.10.2023, 09:27:17 »
Но тук ще ти трябват доста милиони. С 1 милион едва ли може да се купи друго, освен втора употреба 10-тина вагони тип 43-та или 50-та серия пред брак. Един нов струва над милион със сигурност, а хубав втора уотреба поне половин милион. Един локомотив струва няколко милиона.

Един милион не е чак толкова съмнително да има човек, може да си наследил къща в централен район на София или Варна и да си я продал, може да имаш бизнес в ай-ти сферата, ама според мен ако си решил да развиваш частни пътнически превози един милион няма да ти стигне за никъде. Аз не виждам освен големи копмании в сферата в Европа кой друг може да си го позволи.

Мислиш ли че в Германия, Чехия, Румъния и др. частните превози са собственост на обикновени работещи или предприемчиви хора със спестявания и бизнескредити, или се държат също от големи компании?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #15 on: 28.10.2023, 06:26:55 »
Мислиш ли че в Германия, Чехия, Румъния и др. частните превози са собственост на обикновени работещи или предприемчиви хора със спестявания и бизнескредити, или се държат също от големи компании?
В Чехия има и такива, собственост на обикновени хора или клубове на доброволни начала. Не е изключение частно лице да си има 2-3 локомотива и да търкаля влакове наоколо, най-често товарни разбира се, защото от тях се печели, а за пътнически трябва субсидия, за да изизат сметките. Дори може собственикът на "превозвача" да работи и като машинист в същия или дори в друг превозвач (има и такива случаи).
В Австрия обаче съм ходил на гости на един ЖП-клуб, който си имаше една мотриса и вагон, с които ходят по панаири и возят пътници за атракция. В Чехия имах стажант, който иначе е програмист, но през лятото ходи в клуба да кара атракциони с двата парни локомотива, които имат.
Общо взето, нещо като възстановяването на автобусите като атракция с доброволни пожертвования, само че там хората, които отделят време и пари за такива неща са много пъти повече.

Така че в тези по-цивизилозани страни, изобщо не е правило, че трябва да си мастит чорбаджия, за да имаш собствени влакове.

А за милионите, дори у нас има страшно много хора, които имат по милион и повече в депозити или други вид сметки, дори без да броим други активи, като имоти на стратегически места. Тези в IT сектора да не мислите, че си харчат големите заплати всеки месец?! И те са работещи като всички нас и макар да взимат големи заплати, знаят как се изкарват и не си купуват нова кола през 3 месеца. А аз познавам дори един български машинист, вече пенсионер, който известно време си имаше собствен работоспособен локомотив.
« Last Edit: 28.10.2023, 06:32:58 by bdz43r »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #16 on: 28.10.2023, 17:39:26 »
Честно казано мисля, че ако пуснат хубав директен БВ с климатик и барче София-Бургас без спиране по подбалканската линия... Директните пътници София-Бургас в 1-ва класа като че ли доста се увеличиха, Слънчев бряг онзи ден имаше 2 вагона 1-ва класа пълни, повече хора в 1-ва класа отколкото 2-ра.

Времепътуване по подбалканската може би е възможно без спиране... Но дори и 5.00-5.10 да е пак би било супер. Освен това като се пооправи около Чирпан може да има интерес и София-Пловдив-Бургас.
Ти честно ли? Кой се интересува от подбалканската линия... Не помниш ли преди десетина години ''Уикенд експресите'' как ги развиха на приказки, но и там спираха уж само на две три места... като при това ставаше въпрос за през Пловдив. Там е интереса, както и София - Варна през ГО... останалато е :crazy:
 ...То и затова искат да оправят тази линия и тогава тия да се настанят... като сега подготвят почвата.

 :eek:Къде видя увеличаване на пътуващите в Първа класа, след като от 12 -ти този месец спряха бистрата и съставите ги намалиха... с по вагон -два? Дори не говорим за летните месеци, които бяха до края на Септември. 
« Last Edit: 28.10.2023, 17:43:30 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #17 on: 28.10.2023, 21:04:28 »
От лично наблюдение, а и като бивш БДЖ кадър, както и като такъв, дето познавам хора в момента работещи в Пътнически превози ви съобщавам, че София-Бургас първа класа често вече се разпродава напълно (извън сезон) преди втората класа. И докато преди 10 години пътувах сам в целия вагон 1-ва класа, сега не мога да си намеря място е нея, даже и да отида на гарата няколко часа преди тръгване на влака, и независимо дали е делник или почивен ден.  И това не е само в крайните две точки на маршрута. Хората си купуват първа класа със запазено место от всички гари по трасето. Абсолютно подкрепям идеята, че ако има още по-луксозен вариант за пътуване със значително по-скъпи билети и най вече недопускане на такива без билет за този вагон да преминават през вагона, за да стигнат до другия, това ще представлява интерес за значителен брой пътуващи. Мен включително, а аз не съм уникален, има много хора като мен. Надявам се ПИМК да четат тук.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #18 on: 28.10.2023, 21:21:59 »
Няма как да не допуснеш когото и да било да преминава през вагона, включително и онези от оня етнос. Има правила за безопасност - влакът трябва да е изцяло проходен, в международно съобщение задължително, също и във вътрешно. Защото ако някой вагон се запали, хората в него трябва да има къде да избягат. Нали се сещаш, че ако нещо такова стане и кондукторите са "турили" катинара, после дупе да им е яко - директно отиват в затвора за убийство по непредпазливост. Справка - случая при Червен Бряг преди 15 години. Няма значение, че някой началник е издал заповед примерно спалните вагони да се заключват - сетне и той ще иде в пандиза. То и сега, понеже във вътрешно спалните са само най-отзад,  кондукторите турят катинара, правят го и в международно "е*ал съм му майката", ако е последен вагон. Но там често се случва спалните вагони да са някъде по средата, тогава а нека тури катинара - ще го разсипят на секундата и ще го уволнят.
Единствената причина да е толкова пълно са порнографските влакчета - играчки с по три вагона за Варна и Бургас - това кога е било. От поне 15 години не са купувани дори втора употреба вагони, нови да не говорим, барба ви Ганьос спря и модернизациите...
« Last Edit: 28.10.2023, 21:28:55 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #19 on: 28.10.2023, 22:53:13 »
С това за безопасността съм абсолютно съгласен и не веднъж съм се карал на превозна бригада, която е заключвала спален вагон със спящи хора вътре, и съм им давал за пример запалилия се влак за Кардам, та са се замисляли какво са направили. Мисълта ми беше ако такъв вагон се закачи първи или последен в композицията и на вратите се пази да се качват само такива за този вагон. Да се пази чрез персонала, а не със заключване. Не е тайна, че повечето хора се качват в първа класа именно с цел да не се возят с много цигани в един вагон. Но въпреки това пиян мазен циганин се качва там, стои в коридора с двулитрова бира в ръка и докато някой от бригадата дойде да проверява, то му е дошло време за слизане, че даже и билет няма, ако мине номера. Ама до тогава е осмърдял и осрал всичко наоколо, и е скъсал нервите наоколо на всички.