Author Topic: Маршрутни промени  (Read 507382 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3240 on: 26.11.2024, 11:11:09 »
Няма линии, които да почиват на Централна гара. Сегашната спирка не е много по-дълга, а и повече от два автобуса се събират рядко. 77 и 82 не са от най-редовните линии и няма да има конфликти с трамваите.  :rolleyes:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3241 on: 26.11.2024, 12:18:22 »
Пунктът за продажба на билети сигурно също са се сетили да го преместят и е говорено със собственика на терена НКЖИ, които са съгласни да се изтопоса грозна будка директно под козирката и ще прокарат и тока без пари?  :help:
Би било логично пунк за информация и продажба на билети да има в самата сграда на гарата, на добре обозначено и видимо за всички пристигащи място.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3242 on: 26.11.2024, 12:24:15 »
Пунктът за продажба на билети сигурно също са се сетили да го преместят и е говорено със собственика на терена НКЖИ, които са съгласни да се изтопоса грозна будка директно под козирката и ще прокарат и тока без пари?  :help:
Би било логично пунк за информация и продажба на билети да има в самата сграда на гарата, на добре обозначено и видимо за всички пристигащи място.
Където и да е ще е по-добре от сегашното местоположение. Опашките за закупуване са върху велосипедната алея, до колкото тя все още може да се води за такава...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3243 on: 26.11.2024, 13:08:16 »
Би било логично пунк за информация и продажба на билети да има в самата сграда на гарата, на добре обозначено и видимо за всички пристигащи място.

Е, ще има ли? Нищо не виждам в доклада по този въпрос. Какво е логично е ясно, но какво ще излезе накрая от цялата работа е друг въпрос.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3244 on: 26.11.2024, 13:55:06 »
Преди много години автобусите спираха там и това е най-удобното място за желаещите да ползват железопътен транспорт. Дори би било много хубаво. ако може зарядните станции на 60 и 74 да се преместят в близост до това място и там да ползват почивка водачите. Разбира се отделно от другата спирка на автобусите.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3245 on: 26.11.2024, 15:00:43 »
ако може зарядните станции на 60 и 74 да се преместят в близост до това място и там да ползват почивка водачите.

Първото не може да се случи от гледна точка на пожарната безопасност. А почивки там няма как да се правят защото спирката събира само два автобуса за осем линии, ако сложиш там и 60 и 74 стават десет линии.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3246 on: 26.11.2024, 15:26:13 »
за мен това е определено подобрение. За левия завой на 77 и 82 е полезно да се добави едно огледало на върха на острова. Имаше пост във фейсбук от недоволен банишорец как се губят спирките на 77 и 82 по ботев, опълченска и сливница... Има някакъв вариант да се запази подобно минаване:
от надлез надежда надясно по опълченска, наляво по сливница до лъвов мост, наляво по мария луиза през локалното на гарата и продължават към надлез надежда. Това обаче си е и удължаване на маршрутите.

За 60 и 74 също ми се ще да се измисли начин да влизат в гарата, но поне те да си обслужват и широкото обръщало (Ботев и Опълченска). Един вариант би бил тези електробуси да се прехвърлят на други линии (оптимално сноп линии излизащи от обща спирка, с единствено зарядно), а 60 и 74 да са с нормален автобус.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3247 on: 26.11.2024, 16:11:48 »
По Опълченска и Сливница има 86, който е по-редовен. Обиколката на 77 и 82 е  безмислена. По Ботев има трамваи и автобуси. :rolleyes:
« Last Edit: 26.11.2024, 16:22:32 by difian »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3248 on: 26.11.2024, 16:31:42 »
Обиколката на 77 и 82 е  безмислена.
Дали?  :rolleyes: Иначе за останалите линии идеята е много добра.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3249 on: 26.11.2024, 16:37:23 »
Наистина е безмислена - по Сливница и Опълченска минава редовният автобус 86 на 10-11 минути в пик, по Ботев няколко автобусни и трамвайни линии също значително по-редовни от 77 и 82. Преди изграждането на метростанцията на Централна гара 77 и 82 минаваха пряко по Мария Луиза и правеха обратен завой на гарата. Могат да се спестят 7-8 минути в посока и да се намалят интервалите с няколко минути. :rolleyes:
« Last Edit: 26.11.2024, 16:41:58 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3250 on: 26.11.2024, 16:51:24 »
За 60 и 74 също ми се ще да се измисли начин да влизат в гарата, но поне те да си обслужват и широкото обръщало (Ботев и Опълченска). Един вариант би бил тези електробуси да се прехвърлят на други линии (оптимално сноп линии излизащи от обща спирка, с единствено зарядно), а 60 и 74 да са с нормален автобус.

Първо купуваме електробуси за тези линии за милиони за да ги направим еко, а после ги връщаме на дизел за да могат линиите да спират под стряхата на гарата? Интересна идея ...

Обиколката на 77 и 82 е ...

Ползва се за вътрешноквартален транспорт от банишорци.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3251 on: 26.11.2024, 17:25:19 »
74 е най-прецаканата линия на Гарата, заради тая зарядна. Автобуса те оставя чак на спирката на поликлиниката и до гарата с тия куфари има 5-10 минути ходене поне с подлеза. По скоро 74 трябва да върти както 60, така ще може да спира също пред гарата с останалите линии, проблема ще е с почивките само при зарядната, тъй като ще си пречат с 60.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3252 on: 26.11.2024, 17:29:28 »
За 60 и 74 също ми се ще да се измисли начин да влизат в гарата, но поне те да си обслужват и широкото обръщало (Ботев и Опълченска). Един вариант би бил тези електробуси да се прехвърлят на други линии (оптимално сноп линии излизащи от обща спирка, с единствено зарядно), а 60 и 74 да са с нормален автобус.
Първо купуваме електробуси за тези линии за милиони за да ги направим еко, а после ги връщаме на дизел за да могат линиите да спират под стряхата на гарата? Интересна идея...
Електробусите не ги изхвърляме в кофата, все още... Според предложението отиват да обслужват по-подходящи линии... Как се практикуваше до момента? Виждаме откъде можем да вържем ток и по това нагласяме някакви линии да са на електробуси... Какво е по-важно - да обикалят електробуси до някъде или транспорта да е оптимално удобен за максимален брой пътници?!

Обиколката на 77 и 82 е ...
Ползва се за вътрешноквартален транспорт от банишорци.
И аз си ползвах ТМ3 до работата, ама ми го спряхте. Обикалянето на тези линии е ненужно и имат алтернативи, както и аз си намерих алтернативи за ходене до работа...

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3253 on: 26.11.2024, 18:26:23 »
ако може зарядните станции на 60 и 74 да се преместят в близост до това място и там да ползват почивка водачите.

Първото не може да се случи от гледна точка на пожарната безопасност. А почивки там няма как да се правят защото спирката събира само два автобуса за осем линии, ако сложиш там и 60 и 74 стават десет линии.

https://maps.app.goo.gl/FPPCkdJaDZvgDEb79

Тук може да бъдат крайните и начални спирки на 60 и 74. Захранването е наблизо и могат да преместят зареждачките. Не е задължително да е на спирката на останалите линии тъй като за тези превозни средства е необходимо повече време за престой на спирката докато се заредят.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3254 on: 26.11.2024, 18:46:34 »
Мястото е наистина добро за крайна и начална спирка на 60 и 74 - широко е и няма да пречат на автобусите от останалите линии. Не е уместно да спират на общата спирка на другите линии под козирката, защото там е тясно и ще пречат сериозно на другите автобуси. Разстоянието между спирките ще е около 100 m и няма да е сериозно неудобство.  :rolleyes:
« Last Edit: 26.11.2024, 18:49:58 by V.Peichev »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3255 on: 26.11.2024, 20:49:49 »
То аз не мисля, че ще е драма електробусите да си спрат с всички линии под козирката и после да се изтеглят отстрани на зареждащото и да си заредят.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3256 on: 26.11.2024, 20:53:16 »
ако може зарядните станции на 60 и 74 да се преместят в близост до това място и там да ползват почивка водачите.

Първото не може да се случи от гледна точка на пожарната безопасност. А почивки там няма как да се правят защото спирката събира само два автобуса за осем линии, ако сложиш там и 60 и 74 стават десет линии.

https://maps.app.goo.gl/FPPCkdJaDZvgDEb79

Тук може да бъдат крайните и начални спирки на 60 и 74. Захранването е наблизо и могат да преместят зареждачките. Не е задължително да е на спирката на останалите линии тъй като за тези превозни средства е необходимо повече време за престой на спирката докато се заредят.

Там може от техническа гледна точка, да. Това е любимото ъгълче на бездомниците и клошарите около гарата.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3257 on: 26.11.2024, 21:55:40 »


https://maps.app.goo.gl/FPPCkdJaDZvgDEb79

Тук може да бъдат крайните и начални спирки на 60 и 74. Захранването е наблизо и могат да преместят зареждачките.
това място е наистина много подходящо. Мисля, че горе на тротоара има някакъв паркинг, който има и вход... Трябва да се види как да не се блокира...

Ако се обособят зареждащи станции някъде там може и други линии с къси автобуси да станат електробуси като 77,82,404

Радвам се, че промяната е одобрена и ще се реализира. Мисля, че много скоро всеки (освен такситата) ще усетят ползите и ще я подкрепят... Ще възникне желание всякакви други близки линии да си намерят място също там.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3258 on: 26.11.2024, 22:46:40 »
Според мен оптималният вариант в по-дългосрочен план е тротоарът да се преработи и да се обособят т.нар. sawtooth bus bay. Този дизайн използва мястото много ефективно и позволява на автобусите лесно да спират един през друг и да се заобикалят. Има достатъчно място за 3 такива спирки, като едната може да е със зарядна станция за електробуси.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3259 on: 27.11.2024, 11:35:20 »
Според мен оптималният вариант в по-дългосрочен план е тротоарът да се преработи и да се обособят т.нар. sawtooth bus bay. Този дизайн използва мястото много ефективно и позволява на автобусите лесно да спират един през друг и да се заобикалят. Има достатъчно място за 3 такива спирки, като едната може да е със зарядна станция за електробуси.



Кой тротоар точно имаш предвид? Пречи подлезът с ескалаторите от една страна и стоянката за таксита от друга, това свива наличната дължина на перона твърде много и тя става недостатъчна за толкова много линии, и с твоята идея няма да стане по-дълъг. Вносителите естествено искат като типични популисти да обслужат всички страни и от опита си да нацелят два стола накрая с този доклад сядат на земята, точно като с проекта им за велоалеята на Патриарха за която са ефективно осъдени вече в съда. И там искаха и паркоместа, и велоалеи, и BUS ленти, и изнесени перони на спирки, и колчета, и от всичко по много и наведнъж и накрая стана манджа с грозде. И тук с тази спирка ще е същото.