Author Topic: Маршрутни промени  (Read 96974 times)

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #900 on: 22.05.2020, 20:39:23 »
А защо не вървят тролеите на дизел по Никола Войновски, ляв завой по ген. Липранди и десен завой по Васил Петлешков? Ако завоите са проблем, може да пуснат къси Шкоди по 2.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5575
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #901 on: 22.05.2020, 21:35:10 »
Завоите по Липранди и Петлешков не би трябвало да затруднят съчленените тролейбуси.  Друга възможност е по Уошбърн и Петлешков със загуба на една спирка.  Заместващата автобусна линия е напълно неадекватна - покрива само две спирки. :rolleyes:
« Last Edit: 22.05.2020, 21:41:26 by V.Peichev »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2296
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #902 on: 22.05.2020, 22:35:41 »
Ах как още на времето София не си купи поне 15 броя хибринти тролейбуси, че да могат да се ползват за ситуации като сега...

Иначе моето виждане, без даа се обикаля до майната си е Острово - сп. Хаджи Димитър - ул. Скайлер - ул. Уошбърн - ул. Васил Петлешков - ул. Ильо Войвода обратен пред ОМВ-то. 1 соло автобус ще може да си кара на 8-10 мин.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8999
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #903 on: 22.05.2020, 23:01:56 »
Ляв завой по Уошбърн и после наляво по В. Петлешков, това е най оптималното. Съчленените Шкоди няма да имат никакъв проблем. Така само крайната спирка остава необслужена.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14429
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #904 on: 23.05.2020, 08:31:05 »
Така само крайната спирка остава необслужена.
Тя е доста съществена - Балкан стар, Праксис, връзка с А86, Кауфланд. Но по Скайлер няма проблеми и за съчленени тролеи. Евентуално може да направят ВОД с еднопосочно движение.
Острият завой Войновски-Липранди също не изглежда невъзможен, стига да се сложат знаци за забранено спиране на 20 м от кръстовището.
Изобщо решения много с тролеите на дизел. И с батерии да бяха - не виждам предимство в случая. Отсечката е къса и равна, надали проблемът е занижената мощност.
« Last Edit: 23.05.2020, 08:36:34 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #905 on: 23.05.2020, 09:31:45 »
Вероятно ще използват спирането да проверяват и контактната мрежа. Няма да е зле за времето на ремонта да се възползват и да преместят контактната мрежа по Макгахан по-навътре в пътното платно. В дясната лента се паркира, което кара тролейбусите да се движат плътно вляво и мрежата е доста встрани. Конзолите (тръбите) са дълги и мрежата може да се измести поне метър навътре към средата на улицата.

Относно минаване по Войновски, Липранди и Петлешков - неудачно е заради 6 повдигнати пешеходни пътеки, през които ще трябва да се мине около 42-ро училище.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2296
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #906 on: 23.05.2020, 21:28:32 »
Тя е доста съществена - Балкан стар, Праксис, връзка с А86, Кауфланд. Но по Скайлер няма проблеми и за съчленени тролеи. Евентуално може да направят ВОД с еднопосочно движение.
Острият завой Войновски-Липранди също не изглежда невъзможен, стига да се сложат знаци за забранено спиране на 20 м от кръстовището.
Изобщо решения много с тролеите на дизел. И с батерии да бяха - не виждам предимство в случая. Отсечката е къса и равна, надали проблемът е занижената мощност.
После защо Шкодите са в окаяно състояние и изпочупени... Наличните в София не са хибридни тролейбуси!!! По заводски предписания преходът на дизел е за празен тролей при авария и/или маневри в депото и тн. Апропо това е една от причините шефът на ДАПа във Варна да забрани своеволното движение на дизел на Шкодите и да съкращават маршрутите при проблеми с улици/мрежа. И естествено- гавра с шофьорите е да се разхождат за сопи всеки курс (което го няма при хибридните тролейбуси).

Малко съпоставка с Вупертал- там има около 2 км преход на тролейбусната линия 683 без мрежа. Затова там се залагат само Хессове или автобуси, защото Ван Хоолите имат агрегат за аварийно ползване (подобно на наличните Шкоди в България).

В ситуацията по-добре е от техническа гледна точка да се пусне автобус(и) да допълнят маршрута. 

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #907 on: 24.05.2020, 09:06:06 »
Би ли обяснил каква е връзката между използването на дизеловия агрегат и това, че Шкодите били изпочупени? Защото връзка няма никаква.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14429
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #908 on: 24.05.2020, 09:56:54 »
Би ли обяснил каква е връзката между използването на дизеловия агрегат и това, че Шкодите били изпочупени? Защото връзка няма никаква.
Сигурно визира полегналите полицаи около 42 ОУ, за които спомена Виктор.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2296
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #909 on: 24.05.2020, 17:06:56 »
Би ли обяснил каква е връзката между използването на дизеловия агрегат и това, че Шкодите били изпочупени? Защото връзка няма никаква.
Сериозно питаш? А се водиш от разбирачите и големите компетенции по електротранспорта...

Защо ли производителят е предписал агрегатът да не се ползва с пътници... Може би е малък, да, и не може да вози нормално, но това е "декоративен" проблем. По-сериозните, за които съм чувал, че са се появявали в София след неправилно използване на аварийния агрегат за возене на пътници- претоварване, разваляне на компресор, охлаждане и други. Във Варна за да се стигне до това решение да се забрани возенето на пътници с агрегат (както е по ЗАВОДСКО! предписание) имаше прецакан агрегат.
Те сигурно по света са идиоти да спазват заводските предписания и да правят разлика от хибриден тролейбус (мрежа-батерия или мрежа-дизел) и такава с авариен агрегат. Това е отвратително как в България всичко се побългарява и се третира по супер "варварски" начин. После що сме на тоя хал...
« Last Edit: 24.05.2020, 17:08:31 by dj_the_bus »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8999
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #910 on: 24.05.2020, 17:10:47 »
Би ли дал източник, където е описано че Шкодите в София не бива да се движат автономно с пътници. За мен това е новина.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 819
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #911 on: 24.05.2020, 17:15:21 »
От личен опит давам пример. Та макар стари тролейбусите в Русе марка Нау през 2015 г. когато бяха големите ремонти и подмяната на мрежата тези машини ги търкаляха на бензинов агрегат постоянно. Та след тези ремонти всички тролейбуси останаха без работещи бензинови агрегати, понеже се ползваха не както трябва.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #912 on: 24.05.2020, 17:26:08 »
Агрегатите са с различни мощности. В нашите спецификации на Шкода 26 Тр е заложен най-маломощният предлаган от завода. Мисля че беше 40 (или 60) kW. Предлагаха се и агрегати със 100 kW мощност. Тези най-малките като у нас имат лимит по спомен до 40 пътници, до 30 км/ч и без работещо отопление или охлаждане. Тези със 100 kW мощност имаха лимит, отново по спомен, до 70 пътника, до 50 км/ч и с 30 % отопление/охлаждане. Такива има поставени на много тролейбуси в Чехия. Това се отнася за 12 метровите тролейбуси.
Никой няма да тръгва да оборудва тролейбус с дизелов агрегат, който само да прашасва в тролейбуса и да се ползва само за аварийни случаи без пътници. Целта на агрегата е да подсигури допълнително изпълнението на транспортната задача и да намали броят на неизпълнените курсове. Иначе транспортният оператор няма сметка да инвестира в него, защото  в такъв случай, винаги може да прати аварийната да изтегли тролейбусът без пътници.
Ако във Варна има такава глупост, то то е само заради нечия некадърност, а не за друго.
Има тролейбуси, които предлагат възможност за движение до няколкостотин метра на акумулатори. Такова оборудване има Тролзата и ЗиУ-то в Пазарджик, купени от Панаира.  При тях не е възможно движението с пътници. Но става въпрос за два мижави акумулатора, а не за обемен дизелов мотор-генератор.
« Last Edit: 24.05.2020, 17:28:10 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2296
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #913 on: 24.05.2020, 18:17:33 »
Ами хайде, някой да изрови оригиналните книжа на Шкодите в София. Предполагам в някои тролейбуси може още да има нещо, като "книжка с инструкции".

Ами не, не е глупост във Варна. За там съм сигурен, че има изрична забрана за возене на пътници с аварийния грегат (правя разлика между возене и преместване на машината на 100 метра, кръстовище и тн). Честно казано повече доверие имам в шефа на ДАПа във Варна предвид образованието му (инжинер транспортна техника) и над 20 годишната практика в транспортното управлние (спокойно мога да кажа че знае повече от последните трима и мен, взети заедно). Пак припомням, че имаше развален агрегат заради масово ползване при всеки ремонт.

Пак се връщам на примера Золинген и Вупертал, които явно също са идиоти според последните писания. Както казах, те не ползват Ван Хоолите по линия с прекъснати жици, тъй като са с авариен агргат (683 има ~2 км равен път във Вупертал без жици и празен тролейбус от/за последна спирка). Но същите ги видях да щъкат из града на дизел от/за гараж без пътници. В гаража също ги паркираха на дизел. От тамошен шофьор чух същата реплика- че не им дават да возят пътници на агрегат, с изключение и при разрешение за спирка-две докато се пресече с резерва. Трябва да са големи глупаци... Въпреки, че май агрегатите не прашлясвали.

ЗиУ с акумулатори е имало в Добрич. Иначе хибридни тролейбуси имаше в Русе- Неопланите и Мерцедесите 405Г.
« Last Edit: 24.05.2020, 18:23:39 by dj_the_bus »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #914 on: 24.05.2020, 19:53:22 »
Става въпрос да не се обслужват линии само на агрегат като автобус все едно. Естествено, че не е проблем при авария да се придвижи 1-2 спирки на агрегат дори и с пътници. Но аварийно, не примерно това да е част от маршрута и на всеки курс да кара така километри. За това е авариен агрегат. Да не остави пътниците насред пътя или кръстовище, между спирките при авария, ами да се придвижи замалко аварийно с агрегата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5575
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #915 on: 26.05.2020, 10:09:00 »
300 метра по Уошбърн на дизел не би трябвало да са сериозен проблем за тролеите, при ремонтите по Левски и Цариградско изминаваха по-големи разстояния. :rolleyes:

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 848
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #916 on: 26.05.2020, 17:43:55 »
Не намирам информация дали 111 ще бъде с нов маршрут през новоизградената връзка на Дертлиев с околовръстното, така че да не обикаля толкова много, а да обслужва и Люлин 5. Знаете ли нещо по въпроса?
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline otvorkototok

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #917 on: 26.05.2020, 20:27:35 »
Кафявите индийци тогава ще излезнат на протест  :devil:

Не намирам информация дали 111 ще бъде с нов маршрут през новоизградената връзка на Дертлиев с околовръстното, така че да не обикаля толкова много, а да обслужва и Люлин 5. Знаете ли нещо по въпроса?

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 674
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #918 on: 26.05.2020, 21:04:22 »
Те като започнат да си плащат, тогава на протест.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5575
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #919 on: 26.05.2020, 21:28:35 »
42 и 81 са на около 18-20 минути в пик и така Филиповци има сумарно автобус на около 10 минути до Люлин и метрото. Извън пик и празник сумарно има автобус на не повече от 15 минути и няма нужда редовният, висящ в задръствания и закъсняващ 111 да  губи допълнително време, обслужването на квартала е напълно достатъчно и без него. :rolleyes: