Author Topic: ПТП и инциденти 2018-2019  (Read 185870 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #780 on: 12.11.2019, 15:19:52 »
В събота минах с 12-ката от Графа към Мария Луиза и не ми направи никакво впечатление да има някакъв проблем.

От Графа към Мария Луиза е десен клон и по принцип е по-малко проблемен - нормалното положение на стрелките е надясно. :rolleyes:

Offline T6M700

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #781 on: 12.11.2019, 15:26:39 »
Сигурен съм, че след като е превключила ръчно стрелката е бързала да хване светофара и е минала с поне 20 км/ч. 2030 е с новата система за таксуване и със сигурност ще се разбере какво е направила грешно.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #782 on: 12.11.2019, 15:42:34 »
Може да съм лаик в транвайния транспорт, обаче ако ходи в болница някой при каквото и да е невинно действие от калибъра на малко по-бързо минаване през стрелка ми бие на нашенска работа!
Или искаш да ми кажеш, че като се кача на трамвай съм потенциален пътник към някоя болница при дебна грешка на ватмана?
Все си мислих, че си купувам карта за градски транспорт в месеца, а не патрони за руска рулетка.
Украйна, победа!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #783 on: 12.11.2019, 16:00:11 »
Разбира се, че ватманите са виновни за всичко!  :devil:
Но когато за седмица станат 3 инцидента с тръгване на задна талига по друг път, най-малко трябва да се мисли за системни причини.

Offline T6M700

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #784 on: 12.11.2019, 16:07:01 »
Не намеквам, че ватманката е единствената виновна, това са най-вече хората на ръководни постове, защото са допуснали неподдържане на трамваите и стрелките.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #785 on: 12.11.2019, 16:12:59 »
Вероятно не е било само малко по-бързо - би трябвало да може да се установи с каква скорост е премината стрелката. :rolleyes: Спомням си как преди години пътувах с ТБ5 посока Младост 1, тролеят профуча през стрелката край Св. Анна за да хване светофар и се стигна до запалване на стрелката. :rolleyes:

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #786 on: 12.11.2019, 16:18:28 »
Хората в белите държави дават мило и драго, за да ограничат с технически средства влиянието на човешкия фактор като предпоставка за инциденти. Ние тук разчитаме на човешкия фактор да компенсира лошата техническа обезпеченост :help:. Тролеите се влачат покрай стрелките, трамваите също имат ограничения. Освен да разчистим всичко на 20 метра от трамвайните релси, че да не го удари спонтанно дерайлирал трамвай и да раздаваме каски на пътниците?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #787 on: 12.11.2019, 16:21:59 »
Извинявам се, че ще изляза извън темата, но бъдете подозрителни към информацията в печатните, електронните и он-лайн медиите, които са свързани с Делян Пеевски - те имат за цел да оневинят всичко, което е свързано по някакъв пряк или косвен начин с ГЕРБ. (Аз се сещам за вестници: Телеграф, Монитор, Труд, 24 часа; Нова телевизия; ДарикНюз, Вести.БГ и свързаните с тях)
Цитираното изречение никак не ми звучи достоверно, да не говорим за изказа и изразните средства!
Коментарът ми беше ироничен. Разбира се, че не трябва да се вярва на подобни парцали. В България отдавна няма независима и обективна журналистика, всъщност и демокрация няма. А трамвайната инфраструктура е оставена на доизживяване, така че такива инциденти не бива да ни учудват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #788 on: 12.11.2019, 16:54:47 »



Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #789 on: 12.11.2019, 16:59:21 »
Не знам какво да кажа, като коментирах подобен случай миналата или по-миналата седмица дълбоко компетентни по въпроса участници тук ме убеждаваха как нямало страшно да си дерайлират трамваите, не било опасно за хората. Аз единствено се моля да няма сериозно пострадали от подобни безумия, защото всичко е на самотек. Сигурно и сега не е било страшно, сигурно и сега ватманката е виновна че не е минала с половин километър в час и ако докато го прави я удари астероид, пак ще е виновна, това ясно. ОК са си стрелките, по две-три дерайлировки месечно са напълно нормални. Може и да се въведе ограничение от четвърт километър в час за преминаване през стрелки. Като зачестят още повече такива случаи и постепенно ще се спре трамвайния транспорт, има трамваен транспорт - има проблем, няма трамваен транспорт - няма проблем. После е ред да се довърши и тролейбусния и да се купуват само и единствено китайски тухли, внасяни от когото трябва, в краен случай турски подобни, пак внасяни от когото трябва. Все пак управляващите ни са възпитавани и обучавани от възпитаници на другаря Сталин.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #790 on: 12.11.2019, 17:03:06 »
Ако е минала с 10-12 km/h то наистина основната вина е на инфраструктурата, но ако го е направила с над 20 има основание да се търси отговорност на ватманката - ситуацията при сериозно превишение е принципно сходна с инцидента при Хитрино макар и в много по-малък мащаб. :rolleyes: Преминаването на стрелка със сериозно превишена скорост за да не се пропусне светофарна фаза е прекалено рисковано. Решаването на проблемите със стрелките и кръстовките в София няма как да стане за кратко време и докато се подменят проблемните съоръжения е редно да се минава предпазливо през тях.  :rolleyes:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #791 on: 12.11.2019, 17:03:46 »
Много е интересно пък по някакви си причини ако дерайлира на Графа какви оправдания ще има и какви "виновни". Кой в каквото си иска да вярва, за себе си приемам, че в гората трасето е по-безопасно отколкото в центъра.

Иначе в отговор на Пейчев ще кажа, че абсолютно е нормално дори ако ватмана погледне в страни от предното стъкло веднага да следва дерайлиране, експлозия и евакуация.  :)

Явно ще трябва да се основава нова организация "Спаси ме в София".
« Last Edit: 12.11.2019, 17:08:20 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #792 on: 12.11.2019, 17:32:34 »
Добре де, явно съм тъп и не разбирам. Нали уж е слязла да отвори ръчно стрелката, как е набрала превишената скорост след това?
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #793 on: 12.11.2019, 17:34:38 »
Добре де, явно съм тъп и не разбирам. Нали уж е слязла да отвори ръчно стрелката, как е набрала превишената скорост след това?

Отговорил си си - тъпи сме и неразбираме. Това е състезателен трамвай, а ватманката е внучка на Емерсон Фитипалди, сменила си е фамилията единствено, за да не я разконспирират. Вдигнала е поне 30 километра в час още докато потегля, на стрелката ще да е била поне с 60. Който не вярва - дълбоко компетентните органи ще кажат, а медиите на статуквото ще ги цитират точно.
« Last Edit: 12.11.2019, 17:46:41 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #794 on: 12.11.2019, 17:52:11 »
Сигурен съм, че след като е превключила ръчно стрелката е бързала да хване светофара и е минала с поне 20 км/ч. 2030 е с новата система за таксуване и със сигурност ще се разбере какво е направила грешно.
Единствено камера на челното стъкло трябва да имат превозните средства с новата система. Да се вижда как леки автомобили засичат превозни средства на градския транспорт, как влизат в лента с релси при непрекъсната маркировка на платното. Съвсем неправилно, както е в автобус 3109. Тези, които искат да решават проблеми с трафика, ще осигурят дежурна кола от КАТ на кръстовището на Каблешков и Цар Борис III да видите колко акта ще се напишат за нула време.
------------------------

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #795 on: 12.11.2019, 18:00:33 »
Сигурен съм, че след като е превключила ръчно стрелката е бързала да хване светофара и е минала с поне 20 км/ч. 2030 е с новата система за таксуване и със сигурност ще се разбере какво е направила грешно.
То това е Ферари - от 0 до 100 за 7 секунди.
Стрелката е чешка . В Чехия през такива стрелки ограничението е 50 км.ч.
Да си припомним и случаят с 2013+2014 на Хемус . Втора тележка на 2014 зави към Лозенец.
Познайте кой беше виновен.
« Last Edit: 12.11.2019, 18:06:14 by София 70 »

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #796 on: 12.11.2019, 18:15:23 »
Районът е пълен с камери, със сигурност инцидентът е заснет. Явно стрелката не е задържала и се е върнала в изходна позиция, докато трамваят е преминавал. Дълбоко се съмнявам, че високата скорост е причина за инцидента, а по-скоро е неизправна стрелката. Интересно, че преди такива инциденти ставаха все със съчленени трамваи, а напоследък се получават с единични ЧКД.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #797 on: 12.11.2019, 21:19:35 »
Според мен задната талига щеше да излезе от релсите ако беше с висока скорост и по-голяма инерция. Това, че го гледате в това положение и първото, което си мислите е ама с колко е карал ватманът, че да не се усети по-рано, не значи че е било така.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #798 on: 12.11.2019, 21:32:08 »
Ама и журналистката от БТВ колко е нахална.ватманката върви и не и се говори и  в шок и стрес  ,а тя зор да я разпита как се случи

Изпратено от моят B1-790 с помощта на Tapatalk

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #799 on: 12.11.2019, 21:38:49 »
Аз пак ще кажа, че съм тъп,  искам да похваля ватманката!

Първо, преминаване през чисто ново съоръжение с 5 км/ч над ограничението от колосалните 10 км/ч е твърдение, което, ако не беше тъжно, щеше да е смешно, най-малкото защото на този модел трамваи скоростомерът НЕ работи. Да, може да погледне таблета, но тогава ще спре да гледа релсовия път и пресичащите като кретени, което от своя страна, според част от пишещите тук, ще доведе до неизбежна дерейлировка.
Второ, да се върнем на първото изречение в поста. Искам да похваля ватманката, защото очевидно не е карала с превишена скорост и защото благодарение на бързата ѝ реакция не се е стигнало до същинско излизане от релсовия път, което щеше да доведе до доста по-непредвидими и нежелани резултати.
Трето, трети такъв инциденти и то в рамките на 2 седмици, на различни места, случили се на различни модели трамваи и на различни ватмани налага други изводи, а не човешка грешка на водача като причина.

« Last Edit: 13.11.2019, 06:47:25 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4