Author Topic: ПТП и инциденти 2018-2019  (Read 185852 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #320 on: 19.10.2018, 10:13:48 »
Много пъти съм писал, че блокировките са абсолютно задължителни за всяко превозно средство, което има такива, а тези, които нямат да им бъдат поставени. Писах и, че на Т6А5 умишлено им бяха премахнати блокировките от някой работник в депо Искър, дори и се знае кой е. На Т6А2СФ сигурно има точно един ватман, който ги ползва, голяма част от ватманите дори и не знаят какво е това. Срещам случаи на инекони да се изключва зелената линия и да се потегля с отворени врати. Но лошото е, че не всички блокировки са качествени. Например на Ютонгите блокировките позволяват автобус да потегли около метър с отворени врати, напълно достатъчно разстояние някой да бъде повлечен. На Конектата съм чувал, че е притиснат пътник, но блокировката разрешава автобусът да върви.
И отново аплерирам всички превозни средства да са с работещи блокировки. Това дава сигурност и на самите пътници. Никое закъснение, светофар или каквото и да е друго не е по-важно от безопасността на пътниците.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #321 on: 19.10.2018, 10:21:31 »
Например на Ютонгите блокировките позволяват автобус да потегли около метър с отворени врати, напълно достатъчно разстояние някой да бъде повлечен.

Това се случва, когато блокировките са изключени. Проблема е че са ни промити мозъците на тема разписание и бързане, което както се вижда знаем къде рефлектира.
Спрете си просташките мнения !

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #322 on: 19.10.2018, 10:23:14 »
Най-хубаво е измислено при МАН-овете. Там може да си спокоен че никога не може да повлечеш или да затиснеш без да искаш някой. Докато има човек в обсега на вратата не може да се потегли, явно са свързани с паркоспирачката, дори и някой да се хвърли да се качва в послединя момент вратата се връща и после се затваря.

Мисля че при серията О 345 и старите Конекта също са свързани с паркоспирачката по някакъв механичен път и също не може да се повлече човек.

При Българските трамваи до сега не съм виждал да работят блокировките, дори когато бяха нови, все си се вееха вратите. Особено на 4-та врата почти няма видимост.

За по-старите автобуси, Икарусите Чавдар-ите също не помня да са работили някога блокировки. Или и те по някакъв механичен път са били свързани със спирачката, или въобще са били правени без блокировка. Макар че ме съмнява нещо да излезе от завода без въобще никаква защита и блокировка ама знае ли човек. При тролеите Икарус като че ли има блокировки, там май са свързани с хода.


Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #323 on: 19.10.2018, 10:24:25 »
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:06:21 by София 70 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #324 on: 19.10.2018, 17:05:50 »
Ако това е твоята баба или майка друга песен ще пееш !
По-скоро не бих я пуснал да излезе сама и същото щеше да направи и баща ми и майка ми и брат ми.

Цитирайте ми закон или разпоредба, който/която да казва, че движението на автобуси, тролейбуси или трамваи без устройства за предотвратяване на движението с ненапълно затворени врати е забранено.

Това не е превозно средство на шофьора, а превозно средство на оператора и ако има задължение всяко возило да се движи с абсолютно изправна система за спиране на движението при незатворени врати то тази отговорност трябва да се търси от оператора, а не от шофьора, пък няма значение дали шофьорът е махнал блокировките по своя инициатива, работа на фирмата е да не допуска такова нещо и да извършва вътрешен контрол над това ако карането с блокировки е законово указано като абсолютно задължително. Не мога да приема, че водачът на автобуса от инцидента вчера трябва да понесе цялата отговорност, че никъде в градския транспорт в София не се извършва контрол над наличността на блокировки, че е пълно с шофьори, които си затварят и отварят вратите, когато си поискат и блокировките не са абсолютно задължителни. CONECTO LF поне не всички от тях на Карат, нямат светлини индикиращи за отворени врати на бутоните, а дисплеят на компютъра не изписва тази информация, няма и камери. Подкрепям напълно мнението на Емо и не си мислете, че смятам липсата на блокировки за оправдание да се кара просташки. Тази седмица се возих при такъв шофьор, няма да кажа на кое превозно средство и кога, но ми беше адски неприятно и дразнещо да го гледам какво прави.

И в хода на така заформилата се дискусия бих искал да изкажа положителните си впечатления, че по линия 20 никога не ми се е случвало вратите да се отворят при ненапълно спрял трамвай и обратното да се затворят при вече потеглящ. В депо „Красна поляна“ също не съм забелязвал нещо фрапиращо, забелязвах го в началото на 3001-3024, защото на българските трамваи вратите са пълни флегми и ако не натиснеш бутона за отваряне в движение няма начин да се движиш стегнато и точно по разписание, да не говорим, че там няма един бутон за отваряне на всички врати. Явно ватманите не бяха свикнали с това, че вратите на ЧКД-тата реагират по-адекватно. По 5 също ми е направило впечатление, че са стриктни по отношение на вратите, но там е по-различно, защото пероните са тесни и претъпкани, почти всички спирки са преди светофар и ако не затвориш вратите предварително, за да покажеш, че ти идва зеленото и да кажеш по този начин на хората на перона да се пазят, със сигурност ще отнесеш сумати народ и вътре и отвън.
« Last Edit: 19.10.2018, 17:30:42 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #325 on: 19.10.2018, 17:50:30 »
Стига сте писали простотии - с блокировки или не вратата винаги се връща като срещне препятствие!
Нещо в цялата история не е както трябва. Не е възможно да и затисне двата крака, докато е вече извън автобуса. Може да стисне само единия, докато слиза, но дори и да е така няма как да я завлече, защото вратата ще се върне при всички положения.
Най-вероятно е защипала чанта, плик или нещо подобно, чиито дръжки минават между уплътненията на вратите.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #326 on: 19.10.2018, 20:24:48 »
Вие сериозни ли сте????  :eek:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #327 on: 19.10.2018, 20:59:44 »
Вие сериозни ли сте????  :eek:

Поименно, поименно............
Спрете си просташките мнения !

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #328 on: 19.10.2018, 22:53:33 »
Влади и Пепи.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #329 on: 19.10.2018, 23:26:26 »
Блокировката се изключва с копче. Със същия успех се и включва после. Няма как да се избегне този момент - задължително е наличието на изключвател. Че не трябва да се изключва - не трябва, но това че в Карат нямало блокировки са абсолютни глупости, обаче съм попадал неведнъж дори на МАН с изключени, какво остава за всичко преди тях.

Както Пепи каза обаче, това не изключва защитите на вратата и тя ще се върне ако захапе нещо, стига то да не се побере в уплътнението. Тоест наистина е интересно какво точно се е случило.
На мен ми се ще да предложа друг сценарий - вратата да е захапала наистина някаква дреха например, автобусът дори да е бил с блокировка - вратата се затваря успешно и потегля. Шофьорът обаче със сигурност има вина - негова отговорност е да следи за безопасното слизане и качване на пътниците.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #330 on: 20.10.2018, 12:53:43 »
На мен ми се е случвало врата да ми затисне ръката в претъпкан автобус и трябваше да я издърпам със сила, тъй като вратата не се върна. Не помня модела на автобуса, но беше нископодов, съответно достатъчно нов.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #331 on: 20.10.2018, 13:08:38 »
CONECTO LF са с доста меки уплътнения и честно казано там можеш да си провреш цялата длан до китката през уплътненията при затворена врата без особени проблеми и може би системата няма да усети и няма да върне вратата. При малките Шкоди например уплътненията са доста по-твърди и там системата усеща ако има дори малко затискане.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #332 on: 20.10.2018, 13:23:01 »
Абе хора, на възрастните хора не им работи добре вестибуларният апарат, поради което след кратко и бързо завъртане, те вече не знаят къде се намират и са дезориентирани, което пък е достатъчно за една голяма беля..............
Спрете си просташките мнения !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #333 on: 20.10.2018, 13:58:45 »
За мен лично една от причините да се случват подобни инциденти е че не се спира плътно до бордюрите. Хората масово слизат на пътното платно и трябва да се качват на тротоарите, в момента когато все още не са горе автобусите вече се изтеглят и при завиване забърсват пътници. До колкото разбрах на спирката има джоб, но винаги се спира в съседното платно. Джобовете с лоша геометрия, където влизането и изравняването с тротоара не е възможно трябва да се премахнат всичките.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #334 on: 20.10.2018, 14:25:56 »
Не бих казал, че точно тези джобове са с лоша геометрия. От снимките на Гугъл се вижда, че са изключително широки, не изискват рязък заход, просто се кара по бордюра. Що се отнася до плътното спиране до бордюра на мен ми се струва, че голяма част от пероните на спирките в София са проектирани лошо, а навесите пречат. Така е например на „Орлов мост“ в посока „Младост“/„Дружба“. Цяло София използва тази спирка, а навесите и будката на ЦГМ са на перона и го блокират като не оставят почти никаква зона за свободно придвижване на пътниците, а преди години там имаше и будка за дюнери, поне нея я разкараха. На Пазара в „Красна поляна“ за 45 посока метростанция „Вардар“ и 77 към Централна гара навесът препречва част от и без това тесния тротоар, който е широк колкото двама човека да се разминат и други подобни. Онази селска история с павилиончетата на „Окръжна болница от северната страна, които оставят две педи перон и други подобни примери. Перонът трябва да бъде широк и открит, а навесът да не представлява препятствие. Ето един подходящ пример - няма дървета, няма стълбове, будката мисля, че вече не е там, няма и навес, но има достатъчно място да се постави така че да не пречи на свободното придвижване и трансфер на пътници. Ето и още един пример всъщност.
Една цивилизована спирка не би трябвало да изглежда по този начин. Разрушиха всичко в островчето на обръщалото преди две години, но не го рекултивираха, не ремонтираха и не разшириха тротоара и не го оградиха, за да не се паркира върху него и в общи линии освен, че вече не няма навес, в който да си ударя главата не се е променило нищо друго.
« Last Edit: 20.10.2018, 14:32:52 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #335 on: 20.10.2018, 18:44:52 »
На Бистришко шосе има жестока катастрофа с автобус по линия 314. Затворен е пътя към Бистрица
« Last Edit: 20.10.2018, 18:46:26 by bonbon »

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
  • Citaro
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #336 on: 20.10.2018, 18:51:53 »
Снимка от фейсбук:
И на същия завой, същия автобус преди няколко месеца:
« Last Edit: 20.10.2018, 18:59:25 by kom6ito »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #337 on: 20.10.2018, 19:01:00 »
3710 явно се е пробвал да избегне челен удар и е бягал максимално вдясно, но буса не му е простил.

Offline matto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #338 on: 20.10.2018, 19:06:57 »
Явно размерът и теглото има значение. Тези микробуси изглеждат солидно, но го вижте, като консерва е нагънат.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #339 on: 20.10.2018, 19:18:11 »
За мен лично една от причините да се случват подобни инциденти е че не се спира плътно до бордюрите. Хората масово слизат на пътното платно и трябва да се качват на тротоарите, в момента когато все още не са горе автобусите вече се изтеглят и при завиване забърсват пътници. До колкото разбрах на спирката има джоб, но винаги се спира в съседното платно. Джобовете с лоша геометрия, където влизането и изравняването с тротоара не е възможно трябва да се премахнат всичките.
Просто като са чакали 10-15 минути, от любопитство излизат на пътното платно да погледнат дали идва автобуса.
Обърнете внимание на Плиска и на Орлов Мост какво се случва. Не ми се случва за пръв път да дръпна някой заплеснал се незнайно накъде обратно на тротоара.
Постоянно се намира и някой да се подпре на превозното средство, като не прави сметка дали няма да тръгне да се изнася от спирката. Еми ако автобуса мине през този някой? - после водача на съд, обезщетение и затвор за това, че някой незнае на кой свят е. Шофьора и да иска НЯМА как да го види.
На някои места ако влезеш в джоба после няма излизане.
 
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.