При изгорял бушон 250 задържат всички спирачки и мотрисата е неподвижна.
Това е ефект при задържане на една спирачка. Обикновено при "окъсила" бобина на активатор. Но може да стане и при друго късо съединение в инсталацията.
Тук има един тънък момент ... На ТО (на всеки 3 000 km) спирачката се регулира с предписаните хлабини. След това веднага започва процес на износване на накладките. При интензивна работа със спирачката износването достига до положение, при което спирачката не работи ефективно. Има 3 етапа, които различават водачите: "спирачката кове", "спира плавно" и "трамвая пълзи". Тези етапи отговарят на различните степени на износване на накладките. Най-много ги кефи плавното спиране. Това е и най-дългият етап.
Има един момент, при който спирачката работи, спира, но при задействане не блокира колооста. Т.е. при задействани спирачки, ако като го дърпат/бутат с друго возило трамвая леко се задвижва. С голяма съпротива, но все пак колоосите превъртат. При това положение идва това, което се е случило и тук се обсъжда. При повреда на една спирачка (късо съединение) тя започва да задържа. На таблото има индикация за това. Водачът усеща (поне би трябвало) задържане в инерционен режим на движение, сиреч "няма инерция". Но продължава да работи ... Спирачката задържа, но под тягата на всичките 4 двигателя ТМ върви. Колооста се върти с повишено съпротивление от спирачката. Триенето между накладките и барабана води до загряване на накладките и при продължително движение се стига до запалване. Материалът на накладките, наричан "феродо" има свойствата да се износва бавно, да се загрява трудно и да се охлажда лесно. Обаче като има продължително триене ... стига до горене с яки пламъци. Когато е много загрят се пали мигновено. А, как мирише ...
При това положение, когато водачът усети задържане трябва да обиколи мотрисата и по (все още) слабата миризма да се ориентира къде е проблема. Понеже по този начин не може да се определи точната спирачка, а само талигата, водача трябва да разхлаби ръчно двете спирачки на "миришещата" талига. Да свали пътниците и да се отправи за депо.