И аз мисля, че ватмантака няма НИКАКВА вина. Не е нормално първата талига да мине през стрелката нормално, а втората да завие в другия коловоз, нито пък трябва в 21-ви век да се обръщат стрелки ръчно със щанга по сума пъти. Ако толкова е необходимо на такива стрелки да слагат временно стрелочник и той да отговаря за това и да ги обръща, а не ватманите да слизат по 100 пъти. Ако глобят ватманката то това ще е скандално.
Техническата неизправност вероятно е в самата стрелка за да се получи това. Не е и в мотрисата, както е предположено в статията. Талигите се въртят около централния болт на 180 градуса и мисля че нямат ограничител( в нормалните случаи естествено се извъртат само колкото е нужно за радиуса на кривите) Според мен глобата трябва да отнесе този който отговаря за поддръжката на релсовия път и стрелките.
Също не е нормално и в 21-ви век стрелки по главни линии да се минават с 5 км/час. Кой ще се вози на този трамвай, която на всяка стрелка ще се движи със скоростта на пешеходец? Щом има в 21-ви век съоражения, които се минават и с 50 и повече да си ги оправят. На още поне 3-4 места из София около стрелки има следи от дерайлирали трамваи. Вижте например на Клокотница и Мария Луиза, мисля че имаше случай и на Клокотница и Ботев, знаем и за случая на Хемус, където вече няма стрелки но очевидно има поне няколко проблемни такива места и стрелки.