Author Topic: ПТП и инциденти  (Read 71868 times)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #800 on: 13.11.2019, 09:29:28 »
Вече изкараха виновна жената ватманка!
https://petel.bg/Zaradi-choveshki-propusk--Vatmankata-na-tramvaya--koyto-deraylira-v-Sofiya--shhe-ponese-sanktsiya__339632
Quote
Ватманката на трамвая, който дерайлира и нарани жена в София вчера, ще бъде наказана. Разследването установи, че не става въпрос за техническа неизправност, а за човешки пропуск. Ватманката е с 13-годишен опит и досега не е имала подобен инцидент.

Симо Василев, зам.-директор на Столичен електротранспорт, заяви за Нова Тв: „Поради някаква причина ватманката не е успяла да отвори стрелката автоматично и се наложило да спре пред стрелката. След като слиза да манипулира ръчно стрелката,  стрелката е била пълна с пясък. Това количество пясък е достатъчно да попречи за нормалното отваряне на стрелката и тогава ватманът трябва да предприеме такива действия, че като отвори стрелката, да се убеди, че тя вече е отворена. Това е една прибързаност и припряност, недокрай свършена работа на ватмана при приключване на стрелката.”

Казано честно ми се повръща от такива хора с вечно "измити" лица !

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10697
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #801 on: 13.11.2019, 10:05:23 »
Значи едно нещо вече със сигурност е ясно, че не става дума за висока скорост.
Няма как ватманката да не понесе никаква отговорност след като случката се е разиграла на най-оживеното възможно място в София, където всички погледи са се събрали, отделно е имало и пострадал на тротоара. И при чешки и при български стрелки понякога се налага ръчно преместване, но не при всяко ръчно преместване стрелката се обръща в противоположно положение преди целия трамвай да е преминал, а тази стрелка няма история на подобен тип инциденти, така че отговорността неминуемо ще се припише на ватмана, но дали историята с пясъка е истина или е само подбор на подходящи думи, за да се потуши напрежението, най-вероятно е второто.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5271
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #802 on: 13.11.2019, 10:25:02 »
Без да отричам, че основната вина е на поддръжката на стрелките, поне за мен е невъзможно трамваят така да се завърти при ниска скорост и адекватна реакция на ватмана, т.е. поне едното от двете не е на лице.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1017
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #803 on: 13.11.2019, 10:56:12 »
А някой сметна ли 28 метров  трамвая ако кара с 5 км/ч  през стрелка,  която е на светофар за колко време ще премине?  Отговора е 20 секунди. В задачката се пита на какъв сигнал една  песа 30 метрова  ще премине площат Македония като там има две входящи стрелки по 5 км/ч, две кръстовки с ограничение на скоростта до 7км/ч и изходяща стрелка с до 8 км/ч. Повечето трамвайни светофари светят разрешено не повече от 10 секунди. На въпросния светофар на Алабин цикъла на 12 е 8 секунди. Ее как да стане да завиеш на твой си сигнал като трябва, ако караш с разрешените 5 км/ч да го правиш 20 секунди, а в същото време ако има от другата страна 12 или 18 ти трябва да я изчакаш, защото ще се разминеш на входяща стрелка. Истината е че по света падат совалки чупят се влакове, самолети, кораби поради техничека причина , ноо  само тук и единствено тук в България подвижния състав е на 100 % безотказен  и винаги ама винаги е отговорен човешкия фактор.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #804 on: 13.11.2019, 11:03:45 »
В афера има писал очевидец, който казава:
Quote
На 12.11.2019 г. бях един от първите хора, които оказаха помощ (условно казано с оглед на състоянието на жената) на пострадалата при инцидент с трамвайна мотриса на ъгъла на ул. „Алабин“ и бул. „Виртоша“ в София.

Когато пресичахме (аз и съпругата ми) на пешеходната пътека на ул. „Алабин“ (от страната на „МакДоналд‘с“) по посока църквата „Света Неделя“, трамвай № 10 беше спрял и чакаше светофара. Бяхме изминали около 50 метра, когато чухме писък зад гърбовете си и обръщайки се, забелязох как трамвайната мотриса е застанала напречно на ул. „Алабин“ – впечатляваща сцена, присъща за високобюджетен холивудски екшън, изобилстващ от специални ефекти.

Затичах се към мотрисата и видях, че под теглича има затисната жена, лежаща по очи и заобикалена от множество хора, които само гледаха и нищо не правиха!

Извиках „Някой да ми помогне!“ и заедно с един мъж вдясно до мен избутахме теглича. Жената стенеше и се опитваше да се обърне! Изглежадаше, че от затискането между теглича и един стълб (мисля, че беше за указателните табели с наименованието на улиците) не можеше да диша и освен това един „шип“ от стълба я притискаше болезнено. Десният й крак беше лошо счупен, имаше одрасквания по лицето, но нямаше кървящи рани.

Макар да съществува правило пострадалият в такива случаи да не се мести поради неизвестността за естеството на травмите и възможността от допълнителни усложнения за неговото състояние, все пак леко я обърнахме настрани и един от присъстващите подложи нейната дамска чанта под главата й.

Попитах на висок глас дали някой се е обадил за линейка и друг мъж до мен потвърди, че го е сторил! Отдръпнах се назад (не можех да сторя нещо повече) и над пострадалата се наведе англоговоряща жена – предположих, че е лекар. Изведнъж мъж се разкрещя на множеството „Отдръпнете се назад и направете място, идва линейка и полиция“! По моя преценка линейката пристигна след около 10 минути – почти по едно и също време с пожарната.

Това е накратко фактическата обстановка на инцидента според видяното (и преживяното!) от мен!

За мое огромно съжаление и разочарование отразяването на този нещастен случай от медиите не беше точно – навсякъде се споменаваше, че трамвайната мотриса е дерайлирала, което не е вярно!

Въпросната мотриса (както се вижда от приложената в имейла ми снимка, която съм свалил от сайта на в-к „Сега“) не е излязла от релсите – и двете й талиги са върху релсовия път – едната в трасето направо по ул. „Алабин“, а другата на релсите, които завиват надясно към бул. „Княгиня Мария Луиза“!

Това е и причината трамваят да е застанал напречно на ул. „Алабин“ и да изглежда като „разчекнат“!

По-късно през деня прочетох на сайта на в-к „Сега“ статия със заглавие „Човешка грешка е причина за инцидента с трамвай 10“ ( https://www.segabg.com/hot/choveshka-greshka-e-prichina-za-incidenta-tramvay-10 ), която ме подтикна да напиша тези редове!

Самото обяснение на г-н Иво Василев от „Столичен електротранспорт“ за причините за инцидента звучеше логично и същевременно бе абсурдно (на места дори идиотско!).

Според него ватманката с 13 годишен стаж е превключила ръчно посоката на движение по релсите и е пропуснала да се увери (при огромния си опит!), че стрелката за смяна на посоката на релсите е заключена в новата посока и няма да се премести обратно. Въпросната стрелка следвало да се сменя автоматично, стига трамваят да се движи на ток, а не по инерция ( чудно как спрял на кръстовището трамвай, чакащ да премине е потеглил по инерция)! За това е имало предпоставки – събрал се е пясък на мястото (най-вероятно от превантивното опесъчаване на улиците заради предстоящия първи сняг), който ватманката е следвало да почисти ръчно. Това не се е случило. Така при потегляне предната част на трамвая е поела в новата посока, но от вибрациите стрелката се е преместила и задницата е тръгнала в другата посока (навярно, защото е с независимо окачване като на вседеход). Трамваят е дерайлирал (нищо подобно не се е случило – трамваят не е излизал от релсите!), като ватманката не е успяла достатъчно бързо (сякаш при такива обстоятелства трамваят е управляем), колкото би ни се искало да го спре и се е стигнало до бутане на пешеходец.

Това с „бутането“ на пешеходеца е брутална простотия и малоумщина, която преля чашата на моето надигащо се от обяснението на г-н Василев възмущение!

Пожелавам му и него да го бутне по такъв нежен и любвеобвилен начин някоя от мотрисите в „Столичен електротранспорт“! Ако въпросният господин беше видял огънатия, като че ли направен от пластелин десен крак на жената, останала жива по чудо, както и нейните мъки, страдание и цялостно състояние, щеше вероятно да е малко по-умерен в използването на цинични думи от ограничения си речник и да разбере, че става дума за премазване!

Наред с липсата на човещина и съпричастност към бутнатия (всъщност здраво премазан) пешеходец професионалистът Василев с лекота ръси експертни оценки. Касаело се само за човешка грешка и въобще не може да става въпрос за състоянието на релсовия път и по-конкретно за амортизирана стрелка, както от „Спаси София“ са се усъмнили с абсолютно основание.

И така, на фона на видяното, преживяното и прочетеното от мен, задавам следните въпроси:

1. Някой от хрантутниците на висок пост в това общинско предприятие поинтересувал ли се е какво точно се е случило с пострадалата жена, в какво състояние е била тя и в какво е в момента?

2. Защо всички говорят за дерайлирала трамвайна мотриса при положение, че талигите на трамвая не са излезли от релсите?

3. Как е възможно (чисто технически) всяка от талигите да поеме в различна посока (напред и надясно в случая) и тялото на трамвая да се завърти около оста им, заставайки напречно на улицата (без да падне настрани или да се наклони поради „отскубване“ от талигата)? Този факт неминуемо навежда и на въпроса за техническата изправност на самата мотриса – освен, ако нейното окачване не е тестов прототип на нов модел вседеход.

4. Как е възможно да се отключи стрелката за посоката на релсите от вибрациите и още повече как ватман с 13 годишен стаж, който е извършвал тази операция (по ръчно превключване) безброй пъти да не може да прецени дали стрелката е заключена или не?

5. Защо възможността за технически проблем в стрелката (релсовия път) се отхвърля априори и с лекота и набързо се произнася единствено присъдата „човешка грешка“?

Не очаквам отговор от г-н Василев или друг още по-компетентен представител на „Столичен електротранспорт“!

Но очаквам отговор от някой съвестен (колкото и утопично да звучи) следовател и реакцията на мислещите хора.

Емил Живков

http://afera.bg/%d0%b1%d1%80%d1%83%d1%82%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d1%80%d0%be%d1%81%d1%82%d0%be%d1%82%d0%b8%d1%8f-%d0%b8-%d0%bc%d0%b0%d0%bb%d0%be%d1%83%d0%bc%d1%89%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d1%81/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4574
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: ПТП и инциденти
« Reply #805 on: 13.11.2019, 11:10:32 »
За мен ватманката НЕ е виновна. Препоръчвам и адвокат Буенова-https://www.facebook.com/buenova за защита от незаконни действия против нея.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3254
  • TM 303
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #806 on: 13.11.2019, 11:27:59 »
Мен особено силно ме дразни как в нито една подобна ситуация никой не поиска НЕЗАВИСИМА техническа експертиза, а се пращат едни и същи добре познати лица, които замазват положението колкото могат (не ги виня като цяло, пазят си хляба и правят каквото им се нарежда...), и накрая винаги се излиза със становище, че водачът е виновен, всичко е наред и просто така се е случило заради човешка грешка. И тази човешка грешка никога не е в поддръжката, камо ли в ръководството. А ако изобщо оправдаят след години поредния несправедливо обвинен човечец, решението се смотолевя толкова на тихичък глас, че никой да не научи за него.
« Last Edit: 13.11.2019, 11:30:38 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12949
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #807 on: 13.11.2019, 11:40:52 »
И аз мисля, че ватмантака няма НИКАКВА вина. Не е нормално първата талига да мине през стрелката нормално, а втората да завие в другия коловоз, нито пък трябва в 21-ви век да се обръщат стрелки ръчно със щанга по сума пъти. Ако толкова е необходимо на такива стрелки да слагат временно стрелочник и той да отговаря за това и да ги обръща, а не ватманите да слизат по 100 пъти. Ако глобят ватманката то това ще е скандално.

Техническата неизправност вероятно е в самата стрелка за да се получи това. Не е и в мотрисата, както е предположено в статията. Талигите се въртят около централния болт на 180 градуса и мисля че нямат ограничител( в нормалните случаи естествено се извъртат само колкото е нужно за радиуса на кривите) Според мен глобата трябва да отнесе този който отговаря за поддръжката на релсовия път и стрелките.

Също не е нормално и в 21-ви век стрелки по главни линии да се минават с 5 км/час. Кой ще се вози на този трамвай, която на всяка стрелка ще се движи със скоростта на пешеходец? Щом има в 21-ви век съоражения, които се минават и с 50 и повече да си ги оправят. На още поне 3-4 места из София около стрелки има следи от дерайлирали трамваи. Вижте например на Клокотница и Мария Луиза, мисля че имаше случай и на Клокотница и Ботев, знаем и за случая на Хемус, където вече няма стрелки но очевидно има поне няколко проблемни такива места и стрелки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4574
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: ПТП и инциденти
« Reply #808 on: 13.11.2019, 11:47:22 »
не поиска НЕЗАВИСИМА техническа експертиза

Само помисли от коя Държава трябва да пристигне тази независима експертиза................
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #809 on: 13.11.2019, 12:47:53 »
Quote
Гражданската организация Спаси София и независимият общински съветник Борис Бонев отправиха остри критики към дружеството Столичен електротранспорт и поискаха ново ръководство след вчерашния инцидент с трамвай, при който пострада жена.

И още по въпроса:
https://frognews.bg/novini/spasi-sofiia-iska-smiana-rakovodstvo-stolichen-elektrotransport.html
« Last Edit: 13.11.2019, 12:50:18 by ooleg »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8592
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #810 on: 13.11.2019, 17:54:09 »
Вижте какво ме попита един мой познат -

"Нормално ли е трамвай 4 като завива от съда към Алабин върха на стрелката да подскача един пръст?!...
Първо я настъпва в основата си, тя подскача и после си ляга от тежестта на колелетата."

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #811 on: 13.11.2019, 18:25:53 »
Вижте какво ме попита един мой познат -

"Нормално ли е трамвай 4 като завива от съда към Алабин върха на стрелката да подскача един пръст?!...
Първо я настъпва в основата си, тя подскача и после си ляга от тежестта на колелетата."

Ужас... Проблемът е, че релсовият път почти навсякъде е в плачевно състояние. Не мотрисите или ватманите са виновни за зачестилите инциденти, а неизправните стрелки. Дано от общината се самосезират и направят нещо по въпроса.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 626
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #812 on: 13.11.2019, 19:11:08 »
По скоро общината иска да затрие трамвайния транспорт отколкото да налива пари за ремонт по релсовия път

Изпратено от моят B1-790 с помощта на Tapatalk


Online hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2000
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #813 on: 13.11.2019, 20:15:48 »
Вижте какво ме попита един мой познат -

"Нормално ли е трамвай 4 като завива от съда към Алабин върха на стрелката да подскача един пръст?!...
Първо я настъпва в основата си, тя подскача и после си ляга от тежестта на колелетата."
Ами ватманът е виновен. Минал е с несъобразена скорост – под 8.3 км/ч или над 8.85 км/ч. Дори и да е минал с правилната скорост, не е почистил стрелката от пясък, листа и излишна грес. А е твърде вероятно да се е качил да кара имайки лош хороскоп. А стрелката е изправна, всичко е наред с поддръжката.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #814 on: 14.11.2019, 10:09:56 »
Въпроси -
1. Ако ватманът пропусне да "щракне" автоматично стрелката, може ли да поправи пропуска си с леко движение на заден ход или е забранено това? Това изглежда по-лесно отколкото слизане с щангата, но разрешено ли е?
2. СЕ има ли процедура за ежедневна профилактика на стрелките - с продухване или по друг начин?
« Last Edit: 14.11.2019, 10:17:37 by blagun »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5271
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #815 on: 14.11.2019, 10:23:38 »
По 1 някой ватман ще каже, но в случая не е пропуснал, ами не е работела.
По 2 - има - чрез високо специализирана машина, наречена "лелка с метла".
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1017
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #816 on: 14.11.2019, 10:32:50 »
Ако е българска стрелката да може ама е опасно,  защото зад трамвая не се знае какво има( хора, трамвай, коли). За чешка стрелка след като се премине мостето стрелката блокира и няма друг начин да се отвори освен с щанга.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2969
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #817 on: 14.11.2019, 10:35:38 »
Аз виждам вината на ватманите/водачите в това, че не реват като вдовица за кар от неизправности по подвижния състав и инфраструктурата! Трябва при всяка установена неизправност да звънят на диспечера и да пускат доклади! Трябва да го правят всички в противен случай всеки един от тях може да се окаже в позицията на жертвено агне!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4756
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #818 on: 14.11.2019, 10:59:05 »
Въпроси -
1. Ако ватманът пропусне да "щракне" автоматично стрелката, може ли да поправи пропуска си с леко движение на заден ход или е забранено това? Това изглежда по-лесно отколкото слизане с щангата, но разрешено ли е?
2. СЕ има ли процедура за ежедневна профилактика на стрелките - с продухване или по друг начин?
1. Може, но задължително трябва да има втори човек, който да осигури безопасността на маневрата зад мотрисата. Това не е по-трудно, но изисква време докато дойде следващата мотриса. Движение на заден ход без осигуряване е опасно, може да удари автомобил (напълно се крие зад габарита на ТМ) или пешеходец. Та, по-лесно е да се слезе с щангата. Обаче трябва да се обезопаси с лични предпазни средства - ръкавици и светлоотразителна жилетка.
2. Ежедневно всички стрелки се чистят ръчно. Всеки от двата екипа на аварийната по РП има райони, в които се грижи за съоръженията когато не се налага авариен или спешен ремонт. Нощно време планово се обслужват и ремонтират съоръженията.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5300
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #819 on: 14.11.2019, 11:09:51 »
За мотрисите с пулт за маневри отзад не може ли да се ползва той - така видимостта е по-добра?  :rolleyes: