Author Topic: Чавдар В1420  (Read 10435 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Кампанията ни достига своя край! Сумата, необходима за ремонт и прибиране до София на нашият автобус "Чавдар" е почти събрана. Не достигат 118 лева. В понеделник ще извършим ремонт и подготовка за път, а във вторник сутринта - проби на спирачките. Планът ни е вторник следобед (12.06.2018 г.) да тръгнем от Сливен за София и привечер да сме в гараж Малашевци, където ще се съхранява и ремонтира автобуса, с помощта на "Столичен Автотранспорт" ЕАД. Очаквайте подробности и допълнителна информация, а фотографите да се подготвят за снимки ;)
Благодарим Ви!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3015
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Малко снимки от гаража на Пътничеки Превози Сливен.











ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Снощи, около 02:45, успешно пристигнахме в София. Преди да се изключим "за гараж" спряхме на спирка "СУ Св. Климент Охридски" за снимка. От там прибрахме автобуса в гараж Малашевци, където той се намира в момента. Сега ни предстои да възстановим неработеща светлинна сигнализация и други кръгове от електрическата инсталация на автобуса, да поправим втора врата (едното крило не се отваря) и други ремонти, за да можем да преминем ГТП и да издадем постоянни ДК номера на автобуса.
Очаквайте скоро видео и снимки от превозването на автобуса до София! Благодарим на всички, помогнали по различни начини тази акция да се осъществи! Без вас нямаше да се справим! Благодарим на "Пътнически превози" - Сливен за осигуряването на канал и условия за ремонт на автобуса и на "Столичен Автотранспорт", че на драго сърце се съгласиха от тук нататък да съхраняват автобуса.

храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Ето го и Чавдара в Пазарджик

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Днес разгледах автобуса в Малашевци. Похвално е, че е спасен, тъй като този модел вече няма оцелели представители в оригинален вид. Направи ми добро впечатление, че предишния стопанин ЗММ-Сливен не е побългарявал нищо по салона и по арматурното табло. Видях, че липсва една плоскост на предпазителя на съчленението. Тези предпазители са румънски и са 1:1 с тези на ДАК-овете, така, че ако има оцелели такива, Сдружението може да потърси. Да им е честит и дано скоро го видим на линия!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7642
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Има свалена плоскост от друг такъв автобус, както и други части и детайли. Автобусът по път вчера мъркаше като коте. Определено ме върна във времената на бутилчарите по Цариградско.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Има свалена плоскост от друг такъв автобус, както и други части и детайли. Автобусът по път вчера мъркаше като коте. Определено ме върна във времената на бутилчарите по Цариградско.

Това е добре, че сте намерили оригинална плоскост. Както казах, похвално е, че ще се възстанови за движение, дано инициативата стигне до край!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7642
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Доста работа има по него. Ако се намерят достатъчно ентусиасти и доброволци може да се възстанови до някакво прилично ниво. Ако искаме да стане "заводски" без спонсор ще е доста трудно.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Доста работа има по него. Ако се намерят достатъчно ентусиасти и доброволци може да се възстанови до някакво прилично ниво. Ако искаме да стане "заводски" без спонсор ще е доста трудно.

Аз мога да се включа със следното:
1. Ел. инсталация;
2. Изработка на някои метални детайли;
3. Осигуряване на никелиране;
4. Оригинални бутони, ключове и сигнални лампи;

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #69 on: 14.06.2018, 12:12:47 »
Поздравления към всички за успешното превозване на автобуса!

И едно предупреждение - АП Малашевци не е зоологическа градина, нито парк за свободни разходки. Посещения на автобуса без знанието на ръководството на сдружението не са желателни. Това, че някой го е направил на своя глава, без да го координира с ръководството на сдружението, излага цялата организация за домуване на автобуса в общинския гараж на необоснован риск. Изобщо не искам да споменавам наличието на "доброжелатели", които обичат да "помагат" с взимане на части и последващото им "изгубване". Помощ по възстановяването ще е необходима, това е безспорно, но за тази цел ще бъде създадена организация и тя ще бъде съобщена своевременно, така че да е известно кой, с какво, в какви срокове и с какви средства ще участва и борави.
« Last Edit: 14.06.2018, 12:15:34 by maniak »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #70 on: 14.06.2018, 17:33:09 »
Може ли някой да прикачи отново или да даде линк към снимка на оригинален заводски салон на Аквариум, че до момента се скъсах да ровя и търся къде гледах това във форума и не успях да го открия. Благодаря предварително.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #71 on: 14.06.2018, 18:45:31 »
Няма смисъл да ровиш из форума, още по-малко из нета, Викторе. Аз не помня някога да е качвана или да сме намирали в нета такава на салона на Аквариум в заводски вид от края на 80-те. Тези в темата за Чавдар, които ги има от панаира в Лайпциг не вършат работа - има съществени разлики по боята, с която са боядисани скелетата на седалките, пантографите на вратите, кабината е коренно различна и не само. Единствената снимка, за която се сещам, че би могла да ви помогне, е показаната в книгата на Иван Колев в главата за В14-20. Там се вижда в оригинален вид салонът на един от автобусите, изнесени за Башкортостан, то и самата снимка е получена от Русия. Няма какво, сканирайте я и я ползвайте, просто друга досега не съм открил. Хубавото е, че на вашия автобус салонът му е почти оригинален, нищо, че има липси, с изключение тапицерията на седалките. Това, което виждам от пръв поглед е, че гетинаксите повечето са за смяна, а нови такива от същия вид могат да се направят, но са скъпи. Също синятя боя от стълбите и вътрешната част на вратите е боядисвана отгоре върху оригиналната и трябва да се свали.

Иначе ето: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=60.msg127070#msg127070  ама както казах, няма да ви свърши работа.

Също не би било зле да се влезе в контакт с хора, работили в завода в Ботевград, както и с цеха за седалки в с. Трудовец, който още съществува - те биха могли да помогнат с оригиналната тапицерия на седалките. Също в ботевградския регионален исторически музей имат заводски снимки, които бяха подарени от някого, даже си направиха цяла отделна секция, посветена на Чавдар. Отделно няма да се учудя, че въпреки че навремето нямаше дигитални фотоапарати, има снимки, които умишлено се крият и не се публикуват, за съжаление....Също Пловдивският панаир - имаха на щат журналисти и фотографи, чиято задача беше специално да снимат експонатите, показани на панаира.

Оня екземпляр от Дупница, който собственикът си го прави сам няколко години, освен леко модифицираната предница, като гледам всичко вътре си му е оригинално, с изключение тапицерията на седалките.
« Last Edit: 14.06.2018, 18:52:15 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 354
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #72 on: 14.06.2018, 19:43:08 »
Синята боя от вътрешната страна на вратите може и да е оригинална. В Бургас имаше набор на този, който оригинално си беше със син цвят там. За стълбите не помня, но сякаш кутиите над вратите също бяха сини.

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3143
  • 2660
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #73 on: 14.06.2018, 19:49:25 »
Чавдарката е с пореден номер на рама с бургаския А5398, може да са излязли еднакви от завода :).
Динамовският също е със сини врати и капаци отвътре.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #74 on: 14.06.2018, 20:38:31 »
Имам спомен от великотърновските, че кабините бяха черни, капаците над вратите бели. Седалките бяха черни, изкуствена кожа според мен. На всяка седалка имаше метална дръжка - черна. Дългите дръжки в салона бяха безцветни. Вратите от вътрешна страна - бели. Друго, друго....

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #75 on: 14.06.2018, 21:01:12 »
Нищо чудно. В началото стълбите и вътрешните панели на вратите ги правеха от някаква релефна алуминиева тенекия (същото е при 11М3, 11М4 и 11Г5, само че при тях такава тенекия слагаха само в долната част на крилото, нагоре при Г5 вратите си бяха червени, а при междуградските - със същия гетинакс, като в салона), после в края на 80-те почнаха да слагат светлосива, която ръждясваше, по-рядко светлокафява, също червена, синя не съм виждал, което не значи, че не е имало. Кутиите с автоматите на вратите - освен бели, други не съм виждал. 88-а година всичко сиво - скелета на седалки, пантографи и дръжки на вратите, кабини, стана черно. Тапицериите на седалките - в "сивия" период бяха в два цвята - светлокафяво и тъмно-червено, на неговия финал - имаше само в един цвят варианти - червено, черно, кафяво, вече в "черния" период - първо бяха кафяви, после пак два цвята - светлокафяво с тъмнокафяво. 89-та и 90-та година бяха само в този, последния вариант, като слагаха и черни полиуретанови предпазители, за да не си удряш главата. Тръбите до края си останаха алуминиеви, без покритие (освен белите такива на гръцките и на някои от прототипите, както се вижда от последните снимки). Вече новите модели 130, 330, 410, както и Авиите за износ в Чехословакия (синьо-бели и с цяло предно стъкло) бяха заложени изцяло с черни дръжки, като Икарус,  като всички до един имаха предпазител и на парапетите до вратите. Даже имаше и един - единствен 11М4 изцяло с черни дръжки и предпазители на парапетите, както и с остъклена отгоре преграда зад шофьора - него от панаира го дадоха на завода за гуми в Надежда като служебен. Познаваше се външно по това, че мигачите му не бяха български, а Ифа.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #76 on: 14.06.2018, 21:18:46 »
Автобуса е с оригинален салон, никой нищо не е боядисвал и преправял.Ще запазим и подновим всичко както е било кой, какво помни няма значение. Махната му е кабината на водача имаме резервна ще я възстановим.
Спешно се нуждаем от оригинални плоскости за стените и тавана, ако някой знае някъде да се продават или предлагат да пише.
Доколкото си спомням бяха производство на завода в Сливница от който нищо не е останало.
The Grand Tour

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #77 on: 15.06.2018, 06:48:18 »
Стефане, естествено, че целта е автобусът да се получи такъв, какъвто е бил, а не ТНТМ, но като гледам примерно тази картинка и вашите снимки/филмчета, не мисля, че не е "бъзикано" по салона, най-малкото седалките са били претапицирани поне веднъж. Също ми се струва, че на арматурното табло отгоре е залепен балатум.....Това са оригиналните седалки от края на 80-те. А абсолютно същите плоскости ги ползваха при всички български трамваи от София-100 насам, като Българиите, Т6М700, Т6М700М, Т8М900, допреди пишман модернизациите. Може би в трамказан имат останали. Даже и лайсните, с които ги закрепяха, бяха идентични.
« Last Edit: 15.06.2018, 06:53:14 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар В1420
« Reply #78 on: 15.06.2018, 10:49:35 »
Малко снимки от приключението във вторник :) :



















Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #79 on: 15.06.2018, 11:44:05 »
Чудесни снимки, най - вече последните три!   :fan:

Ето малко от гараж Малашевци от днес, поздрав за Ники 1515 и Iskar!


Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail