Author Topic: Чавдар В1420  (Read 67126 times)

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 963
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #200 on: 11.11.2023, 09:41:01 »
Какъв е смисъла да купуваш нещо морално остаряло, за да го пращат непрестанно в АРЗ белким изкара 15 години.

Е не беще ли точно такъв случаят с о305-ците. За Б14-20 наистина е по-добре, че не са купили този модел и че о305 е на светлинни години.
Но когато ударно се внасяха о305/г, актуалните модели Чавдар бяха 130, 140, както и 120 и 141.
Даже след доставката 1996 г. от завода са отстранили редица дефекти по 141-ците, докато са били в гаранция, също и на чисто концептуално ниво. От друга страна са "изпилили" цената, за да спечелят конкурса - което означава компромис с качеството. Имало е намерения 1997 година да бъдат закупени още 120 Чавдара 141, но това така и не се е случило. Между 1996 и 1999 (когато затваря заводът) всички знаем какви автобуси са доставяни, на какви цени и колко са били морално НЕостаряли. 

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 346
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #201 on: 11.11.2023, 11:34:36 »
Иво, бъди сигурен, че Икарусите се карат много по - леко и хубаво от 14-20 и Даковете. Фактът, че в Плоещ се отърват от Даковете си, като са само на няколко години и купуват Икаруси от 70 и 80те, които се движиха чак до 2020, означава че и те самите са знаели що за боклук за произвели.
А сравнението на о305 и Чавдар е просто смешно... все едно да сравним Дюваг и БГ трамвай, като дори и това не е добър пример, защото БГ трамваите все още се движат, което означава, че са били по - добри от Чавдар.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15035
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #202 on: 13.11.2023, 00:05:32 »
Според мен просто В14-20 имаха лош късмет. Икарусите на 5-6-7 години в началото на 90-те изглеждаха буквално като пред разпад, помня много добре тези на 111, имаше и такива с големите стъкла жълтите от 85-та демек само на 6-7 години. Помня как веднъж от един изпаднаха някакви части като тръгна от спирка блок 222, и ние като деца ги дадохме на шофьора на следващия рейс. След това минаха ОР и нямаха вече нищо оригинално по тях. Нито двигателя, нито плоскости, под, ламарини, абсолютно нищо. То така и В14-20 щяха да дочакат МАН на тоя принцип.

Вероятно мостовете са били наистина по-трудни и неремонтопритгодни, видяхме една възглавница как се сменя колко труд и време отнема. Средния мост е Раба и е същия като на Икарус, двигателя е Румънски по лиценз на Раба с почти никакви разлики. А, забравих че 90-те редовно се виждаше из София Икарус с паднало едно от колелата на 1-вия или 3-тия мост, а веднъж на един целия преден мост влезе вътре в салона.

Разбира се Икарусите от Унгария и ГДР нямаха нищо общо. Факт, че В14-20 и Икаруса са несравними с О 305-ца или О 405-ца, но факт че двата автобуса са сходни даже В14-20 има по-модерни елементи и дизайн спрямо 280.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 346
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #203 on: 13.11.2023, 00:19:02 »
Дали дизайнът на 14-20 е по - красив и модерен е много субективно. Да речем, че е така. Ти сравняваш дизайн от края на 60те с такъв от 80те при 14-20, някак си не е честно. Когато 13-20 и 14-20 се произвеждат, от Икарус вече са представили и са произвеждали първите ицяло нископодови автобуси в света с куп екстри, които и до ден днешен не можем да си позволим.
А относно първата част от мнението ти, ще кажа само едно - гроздето е кисело.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15035
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #204 on: 13.11.2023, 10:22:37 »
Между Икарусите от ГДР които внасяха частниците през 90-те у нас, както и тези в Унгария и нашите разликата беше от земята до небето. Не се знае ако В14-20 попаднали в ГДР, в Холандия, ФРГ и подобни какви щяха да са. Дали разликата нямаше да е същата? Аз лично никога не съм виждал В14-20 с усукано или скъсано шаси. Доколкото аз разбирам основните ядове са били мостовете. Румънското шаси и двигател са били ОК, проблем са били и течащите покриви около люковете. Всъщност така и не се разбра какви са били реалните проблеми, най-много наистина се говори за мостовете. За шаси и двигател не съм чул лошо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8300
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #205 on: 13.11.2023, 14:09:55 »
Шасито и двигателят са били далеч от безпроблемни, особено ако последният е румънски. С РАБА е имало по-малко проблеми.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15035
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #206 on: 13.11.2023, 15:37:59 »
Какъв точно проблем е имало шасито на ДАК/В 14-20/ Рокар/ Роман и подобни автобуси/тролеи? Не намирам информация. Пишат все за мостовете и окачването. Двигателя, бил той Унгарския или Румънския също пишат че е бил на добро ниво, но проблемът е в малката мощност за такива тежки машини.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2134
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #207 on: 31.01.2024, 23:42:17 »
Да ви отклоня от тъпите ви размисли са Чавдар, Икарус и О305 и да ви върна на 14-20.
Завършихме ремонта на цялото окачване на задният мост. Всичко е подновено, нови болтове на кормилните накрайници въздушни възглавници спирачни камери. На снимките се виждат частите на кормилните накрайните на 14-20. Те са разглобяеми, за съжаление има разлика в конусите и не са същите като на Икарус. Същата работа я свършихме и на предните кормилни накрайници. Имаме да остраняваме още няколко проблема по спирачки и въздух, ще му върнем печките и отиваме след месец два към боя.
The Grand Tour