Author Topic: Re: Инвестиционни намерения на СО по трамвайните трасета  (Read 97 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4977
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Чува ли се нещо за избор на изпълнител за трасето по Борис? На 14-ти трябваше да са отворили офертите.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Мен ми е интересно има ли някакви новини за Копенхаген и Каблешков? Днес консултантите наети от СО за изготвяне на ПУГМ бурно защитаваха тезата, че и двата трамвая са ненужни, а за този по Копенхаген дори имало анализ, който показвал колко икономически нецелесъобразно било неговото изграждане... Няма да ви занимавам с тезите им за ТМ6 и изобщо за необходимостта от трамваен транспорт в София, досещате се в каква посока са насочени...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Мен ми е интересно има ли някакви новини за Копенхаген и Каблешков? Днес консултантите наети от СО за изготвяне на ПУГМ бурно защитаваха тезата, че и двата трамвая са ненужни, а за този по Копенхаген дори имало анализ, който показвал колко икономически нецелесъобразно било неговото изграждане... Няма да ви занимавам с тезите им за ТМ6 и изобщо за необходимостта от трамваен транспорт в София, досещате се в каква посока са насочени...
Наистина не разбирам каква е тази омраза в СО към трамвайния транспорт и все повече си мисля, че това просто е естествена реакция на селяндура към един от символите на столицата...

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 610
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Няма никаква омраза. Просто трамвайният транспорт бърка в дупето на петролното лоби. А то явно е доста обемисто в нашата община. Лобито, не дупето.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
    • Email
Мен ми е интересно има ли някакви новини за Копенхаген и Каблешков? Днес консултантите наети от СО за изготвяне на ПУГМ бурно защитаваха тезата, че и двата трамвая са ненужни, а за този по Копенхаген дори имало анализ, който показвал колко икономически нецелесъобразно било неговото изграждане... Няма да ви занимавам с тезите им за ТМ6 и изобщо за необходимостта от трамваен транспорт в София, досещате се в каква посока са насочени...

Всеки в днешно време може да си поръча "експерти" и да му напишат каквато му трябва експертиза. Че трамвайният транспорт обаче трябва да търпи някакво развитие и да се развиват/изменят трасетата спор няма, не може мрежата да е застинала в състоянието си от преди 25 години, още преди пуска на метрото и да не се пипа изобщо.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Каква омраза, какви пет лева? СпасиСофия, извинете, но вече ставате банални с това плюене по Фандъкова. Никой не мрази трамвайния транспорт. По-скоро предпазливост. Все пак трамваят е най-скъпата транспортна технология в София след метрото. Но не това е причината. На този етап е смешно да се говори за въпросните трамвайни трасета след като нито Копенхаген нито Каблешков не са готови.
« Last Edit: 22.03.2018, 11:33:39 by New_Passenger »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Email
Каква омраза, какви пет лева? СпасиСофия, извинете, но вече ставате банални с това плюене по Фандъкова. Никой не мрази трамвайния транспорт. По-скоро предпазливост. Все пак трамваят е най-скъпата транспортна технология в София след метрото. Но не това е причината. На този етап е смешно да се говори за въпросните трамвайни трасета след като нито Копенхаген нито Каблешков не са готови.
Копенхаген ако имаше воля, както се рекламират от общината, можеше да е готов вече. Истината е, че точно заради трамвая не искат да го продължат, защото по проект той е СЪС обособено трамвайно трасе. Явно искат като умрат пенделните трамваи, което ще е скоро, да сложат край на 23 и трамвайната връзка с гара Искър да изчезне завинаги. "Братята" ще са доволни, има доста релси за крадене.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
    • Email
Това са спекулации без никаква база. Ако имаше пари, сигурно щеше да е довършено. Явно пари няма. Фактът, че не се купиха нови стари пендели с остатъчен живот под 10 години говори, че в този планов хоризонт - до 10 години - явно е планирано да се завърши и за това купуването на специален пенделен подвижен състав не е необходимо.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Email
Това са спекулации без никаква база. Ако имаше пари, сигурно щеше да е довършено. Явно пари няма. Фактът, че не се купиха нови стари пендели с остатъчен живот под 10 години говори, че в този планов хоризонт - до 10 години - явно е планирано да се завърши и за това купуването на специален пенделен подвижен състав не е необходимо.
Да, спекулации са, но това все пак е любителски форум, няма как да знам истинските намерения на ръководството на СО, а те често не са тези, които се говорят публично. За мен доводът "няма пари" не важи. При бюджет над 1млрд. лв, не мога да приема, че няма пари. Отделно на София постоянно се помага и от МС. В тая държава пари все няма, а като излезе някой на протест все се намират, чудно как става тоя фокус? Личното ми убедение е, пак казвам, че има ли желание, има и начин, всичко опира до това и до обществения натиск.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
    • Email
Тази мантра, че бюджетът бил 1 млрд. и имало пари за всичко не ми допада хич. Ако имаше пари за всичко София щеше да изглежда като Дубай. Еми да, ама не изглежда. От началото на 80-те до към 2005 г. сме имали стабилен и непрекъснат инвестиционен недостиг, резултатът го виждаме днес, специално при трамвайната инфраструктура положението е плачевно. Само за да се наваксат тези 25 години неправене и неподдрържане ще трябват доста годишни бюджети по 1 млрд. Де факто цялата мрежа е за подмяна, аз не знам град в света, който да може да си позволи да подмени 150 километра трамвайни релси за една, 5 или 10 години. Така че да ги оставим тези крилати фрази с единия милиард бюджет на популистите.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
При бюджет над 1млрд. лв, не мога да приема, че няма пари.

Хайде стига с тъпи популистки сравнения. Големи финансови министри се извъдихте. За баба ти 1 млрд лв може и да са много. Но за сравнение - бюджетът на Виена (с около 20% по-голяма от София) е 13.7405 млрд евро https://www.wien.gv.at/finanzen/budget/va18/pdf/36.pdf. Доста по-скромна е Прага - само със 70.3 млрд крони = 2.812 млрд евро - https://prague.tv/en/s72/Directory/c214-Business/n11721-Prague-s-2018-budget-is-conceived-as-balanced
« Last Edit: 22.03.2018, 14:09:42 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4577
    • View Profile
Наистина бюджетът на София е малък - примерно Краков при по-малко население разполага с почти двойно  по-голям такъв, Прага при сравнимо население с около четири пъти по-голям. :rolleyes:

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Email
Къде сравняваме Виена и София по бюджет? Там стандарта на живот е коренно различен, цените на услугите, които общината предлага и консумира са съвсем различни, валутата също. На всички ни е ясно как милиони изтичат не по предназначение, а се "усвояват" по безумни начини, със завишени цени на обществени поръчки и т.н. Това се констатира редовно в различните раздели на форума, не знам защо сега изведнъж истината се превърна в популизъм :D С парите, откраднати за последните 20 години, всички тези проекти щяха да са реализирани.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4577
    • View Profile
Сравнението с Прага и Краков е удачно - това са градове от бившия соц лагер и цените на услугите и стандарта не се различават драстично, докато бюджетите са в пъти по-големи - за Прага около четири пъти, за Краков при приравняване на населението около три. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Наистина бюджетът на София е малък - примерно Краков при по-малко население разполага с почти двойно  по-голям такъв, Прага при сравнимо население с около четири пъти по-голям. :rolleyes:

София се управлява категорично от социалисти-популисти, които ги е страх вече 12-та година да вдигнат данъците. То вече в София е по-евтино да се живее от Сливен, Бургас. Там данъците са по-високи. Дори ги е страх да ги индексират с размера на повишените разходи за административно обслужване. Просто това е луд популизъм, който умишлено стагнира развитието на града, защото развитие се прави с мисъл и пари, а не само с "чужда европейска пита".
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Не само данъците са причина за малкия бюджет на столицата, а също така и престъпната приватизация на общинските имоти през прехода. СО продаде апетитни имоти за жълти стотинки, а те можеше да носят немалки приходи. Спомнете си за общинската фирма "Софийски имоти" и всички далавери около нея. „Софийски имоти“ - богата фирма, бедна община. Това беше много популярна фраза преди години. Всъщност, това беше един умален модел на случващото се в държавата. Фалиралата социалистическа държава, беше допълнително "оглозгана", като огромните ѝ материални активи бяха продадени на мутрите за жълти стотинки.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2586
    • View Profile
...., а не само с "чужда европейска пита".

И по това перо не се започва работа преди да е разпределена парсата ! Реално по предназначение се харчат между 30 и 40 % от бюджета ! Другото се присвоява.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3000
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
...., а не само с "чужда европейска пита".

И по това перо не се започва работа преди да е разпределена парсата ! Реално по предназначение се харчат между 30 и 40 % от бюджета ! Другото се присвоява.

Точно! Като види човек какво е направено в селцето Чавдар с всички усвоени пари, и го избива на рев - и точно тук е драмата, не може половината пари за всичко да се крадат, и накрая да се очаква читав резултат, без значение колко са парите!
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17737
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile


София се управлява категорично от социалисти-популисти, които ги е страх вече 12-та година да вдигнат данъците. То вече в София е по-евтино да се живее от Сливен, Бургас. Там данъците са по-високи. Дори ги е страх да ги индексират с размера на повишените разходи за административно обслужване. Просто това е луд популизъм, който умишлено стагнира развитието на града, защото развитие се прави с мисъл и пари, а не само с "чужда европейска пита".

Кои данъци мислиш, че могат да бъдат увеличени?
мур

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Данък сгради и данък МПС са доста ниски. Аз за тристаен в Люлин плащам 105 лв. данък, от които 40 лв. са данък сгради.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община