Author Topic: Градски и ж.п. транспорт в Швейцария  (Read 41195 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
С такива фарове ги правят и за скандинавието, но пък скоро доставени за Хърватия са си с цели фарове, като нашите. Явно тази генерация (която е 2005 година) все още е в крак с времето, и ще продължи да живее още година-две :neznam:
Автобусът е фейслифт като по-новите софийски - личи си по панелите и по калниците. Интересно защо ги правят с такива фарове, защото в Швейцария, дори и прагматични, както биха ги нарекли някои, за някои неща са бая дашни - примерно острани обикновено съчленените са с две ел. табели на двете секции, задната е също като страничните - за номер и маршрут, слагат ел. табели и от лявата страна (където няма врати).... Та е интересно, каква е причината....   :neznam:

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2052
    • View Profile
Тези фарове са усилени ксенон на Хела. Сигурно ще го карат извънградско и да им е светло на хората. 
The Grand Tour

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тези фарове са усилени ксенон на Хела. Сигурно ще го карат извънградско и да им е светло на хората.
Има логика и за Скандинавия и за Швейцария! :)

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1124
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Тези фарове са усилени ксенон на Хела. Сигурно ще го карат извънградско и да им е светло на хората.
Има логика и за Скандинавия и за Швейцария! :)
В град Бранденбург ан дер Хафел в Германия Мановете от 2019 също са с такива фарове. :)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Впрочем и ел. Ютонгите ни също са с такива.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сега видях и тази снимка на MAN Lion’s Intercity от Busworld 2019, отново със самостоятелни тела, а не едно общо:



Източник
« Last Edit: 23.04.2021, 16:15:37 by difian »

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2052
    • View Profile
На ел. Ютонгите не са два ксенона, а един и някаква китайска измислица.
The Grand Tour

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ето, че и Хесс-овете могат да горят, макар и по-рядко....  :/

(Източник)
« Last Edit: 14.12.2021, 23:54:22 by difian »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1664
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
слагат ел. табели и от лявата страна (където няма врати).... :neznam:
Винаги съм се чудел каква е причината за табела от лявата страна?

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Удобство. Така например, ако пресичаш улица и на спирката има автобус, ще знаеш дали е твоят и съответно дали да се затичаш.

Online yogimax

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 470
    • View Profile
Тези дни посетих Берн и Фрибур. В Берн има два фуникульора а във Фрибур един. Кажи речи на всеки баир имат нещо. Уникална нация.
Единия фуникульор в Берн е в центъра, а другия на хълма над града, изкачва се на височина 850 метра, отгоре се вижда целият град. Там е и чудесно място за пикник.
Във Фрибур има и тролейбуси. А е само 33 хилядно градче.
Ще кача снимки и видео следващите дни и от двата града.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Тези дни посетих Берн и Фрибур. В Берн има два фуникульора а във Фрибур един. Кажи речи на всеки баир имат нещо. Уникална нация.
Единия фуникульор в Берн е в центъра, а другия на хълма над града, изкачва се на височина 850 метра, отгоре се вижда целият град. Там е и чудесно място за пикник.
Във Фрибур има и тролейбуси. А е само 33 хилядно градче.
Ще кача снимки и видео следващите дни и от двата града.
А в Берн има и трамваи, и двойносъчленени тролеи и хибридни автобуси, и съчленени електрически автобуси...
Като цяло по моето скромно любителско мнение интервалите на градският транспорт на градове в Швейцария са същите като на по-големи градове в други страни.
Пример- В Нойшател(около 50 000) интервалите на основните линии в градският транспорт са същите като в Хайделберг (150 000+).
В същото време в Шпайер (Германия, 50 000) интервалите са подобни на тези в  Ивердон льо Бан (Швейцария, 30 000).
И други такива примери...

Online yogimax

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 470
    • View Profile
Бях и в Базел и в Биил. Имаше няколко стари зелени трамвая като софийските. Знам, че са оттам взети де. За толкова малък град като Базел ми се видя прекалено гъста и развита трамвайната мрежа.
Град Биил въобще не бях го чувал. Изненадах се, че и там има  тролейбуси, после прочетох, че все пак е 55 хиляден град. Единствения двуезичен град. Почти по 50% от населението е френско говорящо, а останалите 50% немско говорящо. И там има два фуникульора, което вече беше пълен шок за мен. Единият не работеше, беше в профилактика последен ден, на следващия вече щеше да работи. Това е колкото Шуменското плато планината там, на която са фуникульорите. 300 м превишение над града и въпреки това са си направили фуникульори. Едно време дядото на един мой приятел, като инженер, е бил предложил да се направи лифт от центъра в Шумен до Шуменското плато и са го помислили за луд. Такъв назадничав народ сме, скептичен, нищо не можем, нищо не вярваме, нищо не умеем, най-лесно е да кажем, че не може и не е реално.
Та единия фуникульор, който беше в профилактика, има долна станция близо до езерото в града и се качва до селищего Маглинген. А другият има долна станция на излизане от центъра и се качва до Евилар. Този работеше и се качих на него. Билетът в едната посока струва 4,60 франка и няма никой да касира билети. Може да се качиш безплатно. Има автомат, купуваш си, като слезе влакчето, вратите се отварят, минаваш и се качваш. Хората, които живеят в Евилар си го ползват като градски транспорт, той и затова е предназначен де.




„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Online yogimax

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 470
    • View Profile
Трамвай в Базел. С този пътувах до хотела.


Гледка от горната станция на фуникульора в Бийл-Евилар. Гледан от Евилар надолу към Бийл. Станцията се намира на 739 метра височина в планината Юра. Там има малко населено място с френскоговорящо население, а отвъд него започват пешеходни маршрути из планината.


Гледка през фуникульора в Берн до връх Гуртен, висок 850 метра, откъдето се разкрива панорама към Берн. Открит е през 1899 г.


Това е другият фуникульор в Берн, който е доста къс като маршрут и горната му станция е в центъра на града. Открит е през 1885 г.


Тролейбус в град Фрибур.


Фуникульора в град Фрибур свързващ долния с горния стар град и е открит през 1899 г. Пуснаха ни без билети. Влакчето дойде, и щеше да тръгва докато извадим пари, човекът ни викна да се качваме и не ни взе пари дори когато като се качихме и тръгнахме да му подаваме пари. Това е френския манталитет. В немскоговорящ район напълно изключено.



Видео с пътуването с фуникульорите във 1. Фрибур и 2. Берн-Гуртен.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2098
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1615
    • View Profile
    • Email
Аз това го гледам като ракетна наука. Изобщо не мога да разбера какво се случва на видеото, но определено гледам, че е някаква абсолютна гениалност. Колко са напред хората! Браво!  :fan:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
На тези цени на влаковете (особено туристическите) могат и влакове на въздушна възглавница да пуснат. Въпросният туристически влак е панорамен от Женевското езеро през курорта Гщаад до езерата на Интерлакен, откъдето се ходи до Юнгфрауйох - най-високата гара в Европа. Разбира се, конвенционални маршрути с прекачване от Монтрьо до Интерлакен, които заобикалят основното било, има - или през Берн/Тун, или през Бриг. Въпросът е за панорамното влакче, което катери планината като теснолинейка, а покрай Тунското езеро върви до Интерлакен по нормалнорелсовата линия Берн-Интерлакен.
За най-престижната им туристическа линия "Глетчер експрес" Цермат - Санкт Мориц - Тирано няма нужда от такива талиги, тъй като е изцяло теснорелсова.

Както вече споменах, тези чудеса си имат цена, мнооого висока цена. За сравнение билет по отсечката Меминген (Германия) - Цюрих (Швейцария) - 200 км, закупен от DB, струва 19 евро. От Цюрих с крайградска железница на около 20 км - 21 евро/франка.
« Last Edit: 01.02.2023, 15:34:53 by blagun »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7403
    • View Profile
Влаковете на въздушна възглавница са много шумни, разходът на енергия за поддържане на въздушна възглавница е голям и трябва специално оборудвано трасе, което е твърде скъпо. Има само експериментални такива.  :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
    • Email
Има начин, Благо, да не се дават такива луди мангизи за влак в Швейцария. Това е Swiss Pass - за две седмици или за месец, цената на месечния беше към 400 франка. Но важи за неограничено пътуване с всички влакове, включително иначе супер скъпите частни зъбчатки, лифтове, фуникулери, селски пощенски автобуси, градския транспорт във всички градове и неограничени посещения във всички музеи. На пръв поглед не са лев и два, но с отделни билети за всяко пътуване излиза в пъти по-скъпо - към 60-70 евро за 150-200 километра с влак. Но тази карта е само за чужденци - туристи, ако си швейцарски или лихтенщайнски гражданин, не можеш да си я купиш.
« Last Edit: 01.02.2023, 18:48:00 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.