Author Topic: Mercedes-Benz O345/G  (Read 2009 times)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Mercedes-Benz O345/G
« on: 02.06.2018, 22:06:34 »
В тази тема ще се коментира този модел автобуси!
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1538
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #1 on: 06.06.2018, 14:28:27 »
Току-що видях, че и на 2964 му работят табелите.А доскоро не работиха.



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #2 on: 06.06.2018, 16:22:41 »
На 2964 никога не са спирали да работят, това че не ги позлват е друг въпрос.

3397 с неработеща последна врата.
« Last Edit: 07.06.2018, 16:39:22 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1538
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #3 on: 08.06.2018, 16:14:57 »
3280 откакто излезе от сервиза за боя е с два нови фарове.Толкова са чисти и хубави, че чак му стои странно.Малко на кривоглед мяза.  :D

1975 от днес е на линия.В сравнение с другите бързо го направиха.
« Last Edit: 12.06.2018, 15:12:18 by skin »



Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 972
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #4 on: 12.06.2018, 15:35:04 »
Какво му е правено на 1975?

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #5 on: 12.06.2018, 15:44:22 »
Пребоядисан е.

3293 - странно, но ми хареса. Върви отлично.

1630 - отвратителен, отзад е адски горещо, шумен е и от някъде хвърля сажди, скоростите понякога включват с ужасен удар и има някакъв нов шофьор който го кара като на рали. :rolleyes: :help:
« Last Edit: 15.06.2018, 23:07:55 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1538
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #6 on: 19.06.2018, 12:49:51 »
3293 го гледат.Единият титуляр е отказал Соларис и си го гледа няколко години вече.

3294 също с реклама на "Купи в България".



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #7 on: 20.06.2018, 22:35:03 »
1975 - върви отлично, тих е. Изключително приятен.

3301 не ми хареса, грее отзад много и е шумен.
« Last Edit: 21.06.2018, 14:52:55 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #8 on: 21.06.2018, 21:03:57 »
3293 наистина е постегнат, не е зле като преди. 1973 от няколко дена е на линия, скоро не бях го виждал.
На 3280 (О345) са му махнали гумените ленти отстрани и изглежда странно. На 8354 му е издънено някое гърне, реве ужасно. 3279 трябва да го изкърпят и него.

3196 с реклама на Агрита, каквато имаше 3293 преди години.
« Last Edit: 02.07.2018, 18:34:45 by Tony »

RIP 4916

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #9 on: 05.07.2018, 13:42:56 »
2710 - невероятно мизерен, скоростите понякога блъскат, и е доста разбит.
3301 - първата му предавка е невероятна, може да те свали от седалката. На всичкото отгоре и отзад двигателя грее като за световно.

11.07
3065 - върви отлично, двигателя не се чува дори най-отзад, няма грам вибрации, единствената ми забележка е, че диференциала е почнал леко да вие. Поздравления за отличната поддръжка :fan:
« Last Edit: 11.07.2018, 15:01:21 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1538
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #10 on: 12.07.2018, 22:05:04 »
Със 70 броя Солариси не се усети, но с 15 ще се усети...

Ако е вярно за маршрута от Почивка до Елпром, ще е огромна простотия... огромна...

Били раздрънкани... като почти никой от страна на водачите не пази... какви да са... и от тези 20 години, от които 345 са тук, около 3/4 от това време се движеха по разбити пътища...  :angry:



Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #11 on: 12.07.2018, 22:29:26 »
То 0 345 по начало са си най-големият боклук, излязъл някога с марката "Мерцедес". И без разбитите пътища при вас, те са си предвидени за експлоатация 10-12 години и не подлежат на основен ремонт или нещо такова. В Русия, където имаше много, след тези години направо ги изпобракуваха. Можеше да имате Икарус 415/435, което беше много по-добър вариант, хората тогава доста свалиха цената до тази на 0 345, ама тогавашните управляващи бяха "дупе и гащи" с Балканстар.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 972
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #12 on: 12.07.2018, 23:53:52 »
Напротив О 345 изобщо не са боклуци! Поначало са си много хубави машини и се поддържаха до 2009 след това почнаха лека полека да се занемаряват след доставките на по-нови автобуси и плюс разбитите улици се стигна до това ниво. Но все пак има бройки които скоро са минали основен ремонт и държат прилично ниво. Вече зависи от персонала до колко ще поддържат поверените си машини.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1538
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #13 on: 12.07.2018, 23:58:12 »
Е, аз имам снимки на 345, съответно защитавам тях.Ти имаш на Икарус, защитаваш тях.Всеки модел си има плюсовете и минусите.Проблемът е, че аз се дразня при наличието на такива думи относно по-старите автобуси.

Нови, та нови... затова всяка вечер им чистим остатъците на тея ревящите за нови с климатици.

Както нямат климатици 345 и повечето 405... всеки ден в тея жеги виждам хора, които затварят прозорци, защото "им духало".И то хора на нормална възраст, а не торбите кокали.Очаквам този тип хора в бъдеще да се екипират с парцали, за да блокират струята на климатика, защото "било студено".

Друг е въпросът, че за 11 години във Варна, можеха ако не климатици(защото било скъпо), да направят поне прозорци.На дълъг 405, където при 60 правостоящи има 100 и само 4 прозореца...направо не ми го побира акълът.

Има и третата гледна точка, където днес пак чета колко се пържели в собствен сос.На никой не му идва на акъла, че при отворени прозорци и предна врата, струята въздух отива в посока задната част на автобуса, съответно водачът пасти да яде.Те имат вентилатори под дрехите и не им пречи.Че цялата жега и слънце се увеличават като с лупа около шофьорската кабина, не се мисли...

Как пък за тези ми 24 години един път не се оплаках, че автобусът закъснявал, или че било топло, студено, мирише и прочие.В момента, в който изляза от вкъщи плувам в пот, така че пикая им на златния климатик.

И от двете страни има "мърши"...

А за поддръжката... като дойдоха Кондомите... пародията стана голяма, а с пристигането на Сополарисите на 100 %.Кондомите са на 9 години, а повечето мязат на Икарусите на 40.Има бройки от 345 и 405, които си брилянти, има и за повръщане.Всичко зависи от водачите.

Иначе отсега кажи-речи виждам кои Солариси ще станат едва ли не първите служебни и оборотни...
« Last Edit: 13.07.2018, 00:04:49 by skin »



Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #14 on: 13.07.2018, 00:16:17 »
405 ако бяха поръчани специално за вас, а не купени настаро от Германия, друго щеше да е - и прозорци, и т.н. Германия е по-на север, летата не са такива жегави, и вътре съответно не става като фурна, затова не им трябват прозорци. А точно това, че жегата се увеличава като с лупа при 345 е дизайнерско-конструктивен дефект, де да беше само той, въпреки че хич не е за пренебрегване.....Иначе имам в България оригинални луксозни листовки за 0 345, ама в един момент само там ми остана да си плакна очите как изглеждаха автобусите като нови....
« Last Edit: 13.07.2018, 00:21:09 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2470
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #15 on: 13.07.2018, 09:11:49 »
345 че са си боклук, това е ясно, но всеки случай не са чак толкова лоши колкото ги плюем тук. Абсолютно нормално е след 20 години експлоатация да не става за нищо вече, единствения вариант е ОР или брак. И хумореската, че не били ремонтопригодни, интересно как в Турция минават ОР.  :rolleyes:
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1538
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #16 on: 13.07.2018, 10:22:37 »
За жегата нямах предвид само 345.Водачите се оплакват, че в 405 е още по-зле, заради панорамната гледка.

345 може да ги кърпят, но отвътре повечето са фрапантни.Пробити и скъсани сенници, табла, копчета, волани.Всякакви своеволия, което мен ме дразни и е причинено, поради липсата на контрол от началниците.Всички автобуси трябва да се гледат и пазят така, както пазят и галят Соларисите... уви е невъзможно с този контрол...

Единственото, което не ми харесва на 345 е окачването, тъй като с тези прекрасни пътища може да хванеш морска болест с това клатене.Особено, ако седалката не работи и е настроена да подскача, още по-зле.

Говорейки за Турция:



Въпреки многото прозорци, има климатик и автобусът и отвън, и отвътре е бонбон.
« Last Edit: 13.07.2018, 10:28:43 by skin »



Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #17 on: 13.07.2018, 13:15:55 »
O345(G) е бюджетен вариант на O405(G)N за по-неплатежоспособни клиенти в Източна Европа и съответно е опростен и с по-ниска цена. Като цяло е добре проектиран за предназначението си  - височината на пода е само 64 cm на последната врата и 60 на останалите с единствено стъпало, Евро 2 двигател, автоматични скорости, доста тих особено в предната част. За сравнение високоподовите бюджетни MAN SL/G имат с около 12-13cm по-висок под на предните врати и с около 30 отзад съответно с две и три стъпала. Прехвалените Ikarus 415/435 имат с около 15cm по-висок под и две стъпала на входа, което сериозно затруднява по-трудноподвижните хора и тези с обемисти багажи и колички. :rolleyes: Предимство е и наличието на повдигнати седалки - така правостоящите не тъпчат по краката голяма част от седящите. :rolleyes: 10-15 години е нормалния срок на експлоатация на автобус таралянкането по 30 и повече години струва повече от смяната на 2-3 автобуса през това време с всички разходи за поддръжка, ремонти, гориво, смазочни материали и т.н. :rolleyes:
« Last Edit: 13.07.2018, 14:29:53 by V.Peichev »

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #18 on: 13.07.2018, 19:30:39 »
O345(G) е бюджетен вариант на O405(G)N за по-неплатежоспособни клиенти в Източна Европа и съответно е опростен и с по-ниска цена. Като цяло е добре проектиран за предназначението си  - височината на пода е само 64 cm на последната врата и 60 на останалите с единствено стъпало, Евро 2 двигател, автоматични скорости, доста тих особено в предната част. За сравнение високоподовите бюджетни MAN SL/G имат с около 12-13cm по-висок под на предните врати и с около 30 отзад съответно с две и три стъпала. Прехвалените Ikarus 415/435 имат с около 15cm по-висок под и две стъпала на входа, което сериозно затруднява по-трудноподвижните хора и тези с обемисти багажи и колички. :rolleyes: Предимство е и наличието на повдигнати седалки - така правостоящите не тъпчат по краката голяма част от седящите. :rolleyes: 10-15 години е нормалния срок на експлоатация на автобус таралянкането по 30 и повече години струва повече от смяната на 2-3 автобуса през това време с всички разходи за поддръжка, ремонти, гориво, смазочни материали и т.н. :rolleyes:
Спри с вицовете, моля ти се. 0 345 има толкова общо с 0405, колкото Москвич с Мерцедес. Мога да ти посоча хиляди неща по него, които са характерни за автобуси от 60-те и 70-те години, както и за такива, предназначени за Африка и Индия. Още като бяха чисто нови, лъскави, хубави и им се радвахме, им личеше отвсякъде, че всичко по каросерията е морално остаряло. Като почнеш от прозорците с гумени уплътнители, които не бяха мръднали от 67-а година, дизайнът на салона, с елементарна боя и облицовъчни панели, начинът на монтиране на дръжките, усещането за "топличко" на задната седалка над двигателя, и още, и още. Още тогава се минаваше постепенно на 100% нископодови автобуси, те ще ми правят с едно стъпало. По същото време излезе Цитаро-то, а там вече разликите бяха очевадни. Неслучайно повечето от Истанбул, след като почнаха да си показват "рогата", ги подариха на Сараево.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1538
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O345/G
« Reply #19 on: 16.07.2018, 07:47:12 »
На 7502 са му свързали табелите и вече работят.  :P :rolleyes: