Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 250248 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Нужно ли е заради нечия дребна грешка или недоглеждане да се нападаме и делим на „всезнаещи“ и „ходещи прави под масата“?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Нужно ли е заради нечия дребна грешка или недоглеждане да се нападаме и делим на „всезнаещи“ и „ходещи прави под масата“?
Е, явно на комплексарите това им е "храната". :rolleyes: :laugh: :help:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Когато аз съм пътувал по тб4 към Дружба и обратно и съм виждал как работят тези стрелки, ти си още ходил прав под масата в Царево.
Относно тези стрелки - нарочно написах "от чешки тип", но очевидно четящите по диагонал са предимно писатели.
Стрелките са с купувани по отделно от Чехия основни компоненти. Останалите компоненти, сглобяването и монтажа са изцяло софийска превъзходна, без да се спазват никакви правила.
Все си експерт, все си по правилата - философ отвсякъде...  :D Като станеш управител, тогава ще решаваш, къде, какви стрелки да се слагат, а сега ходи някъде другаде да пускаш мъдри мисли.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Без да разбирам от типовете стрелки - тази преди бул. Цветан Лазаров беше една от много подлите в София и редовно водеше до падане на пръти и по-тежки аварии нерядко, респ. винаги се минаваше с минималната възможна скорост...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Без да разбирам от типовете стрелки - тази преди бул. Цветан Лазаров беше една от много подлите в София и редовно водеше до падане на пръти и по-тежки аварии нерядко, респ. винаги се минаваше с минималната възможна скорост...
И можеше да се отвори с дистанционното за стрелките на трамваите :D
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Работи се по подмяна на ККМ по бул. Цариградско шосе, в участъка от спирка "ж.к. Изток" до спирка "бул. П. Яворов". От няколко дни се подменя окачването с ново, а тази нощ и утре вечерта се очертава да бъде подменен и контактният проводник в този участък.
 
« Last Edit: 02.06.2021, 12:58:13 by GANZ »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Пак ли? Там май всяка година го сменят.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Мисля, че се сменя на всеки 7-8 години. Не съм проучвал въпроса дали това е нормално, но това е трасе през, което преминават голям брой линии с висока скорост, което води до бързо износване. Скоро би трябвало да сменят и по Първи градски ринг.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Миналата година е бил подменен в участъка от спирка "бул. П. Яворов" до "ж.к. Изток".  Лошото е,че не се обърна внимание на участъка от Яворов до Орлов мост, който е в по-лошо състоияние заради аварии при удари от мълнии и множество съединения, износено окачване, изолации на конзоли и т.н., но тези неща не ги решавам аз...  :neznam:
« Last Edit: 02.06.2021, 13:10:30 by GANZ »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Да сменят и проблемните кръстовки и стрелки по възловите кръстовища в центъра с нормални, позволяващи преминаване без сериозно забавяне. В краен случай да платят на чуждестранни специалисти за грамотен монтаж. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Да сменят и проблемните кръстовки и стрелки по възловите кръстовища в центъра с нормални, позволяващи преминаване без сериозно забавяне. В краен случай да платят на чуждестранни специалисти за грамотен монтаж. :rolleyes:
Докато инж. Ганчев е директор, със сигурност няма да ги сменят. Все пак той ги е патентовал.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Да сменят и проблемните кръстовки и стрелки по възловите кръстовища в центъра с нормални, позволяващи преминаване без сериозно забавяне. В краен случай да платят на чуждестранни специалисти за грамотен монтаж. :rolleyes:
Както подчерта @ozzy, докато инж. Ганчев е директор, няма да има особена промяна. Има хора, които решават и отговарят за тези неща, докато ти пишеш само бисери и небивалици по темите.  :rolleyes: Ако много държиш да се сменят, лично те каня да дойдеш, да участваш в подмяната им, след като извоюваш нов модел и договориш телекс за подмяната на въпросните съоръжения.
« Last Edit: 02.06.2021, 13:49:24 by GANZ »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
В Плевен успяха да купят читави стрелки и кръстовки от Чехия, не би трябвало това да е проблем за София - поне на първо време са достатъчни около 20 броя съоръжения за подмяна на тези по възловите кръстовища в центъра, където минават много редовни линии и стават най-сериозни задръжки. :rolleyes:

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
В Плевен, всички чешки съоръжения са закупени по оперативна програма и лошото е,че само ги експлоатират, няма никаква поддръжка.  Мрежата там, предимно е подменена в централна градска част. Има много участъци, където ККМ е в отчайващо състояние.  ;)

Друго недоразумение което следва да бъде направено е безумната идея на господин с инициали В.Ч., за корекция на ККМ в района на Сточна гара. Отпреди няколко дни са изправени нови стълбове, предстои да бъдат монтирани стрелки и изтеглен контактен проводник. С тази корекция, ТБ9 ще сече три активни ленти за движение и от крайна дясна, ще трябва да се престрои в крайна лява лента на бул. Сливница, като засича засиления трафик, движещ се по булеварда, създавайки сериозни предпоставки за ПТП!!! Беше направена подписка от водачите, които масово бяха против тази промяна, но след като минаха година-две, явно СЕ решават да удовлетворят желанието на група некомпетентни лица, които изобщо нямат представа, че тази корекцие НЕ само, че няма да улесни водачите, но ще направи и преминаването от там още по-сложно по и без това натоварената линия 9. Вместо да се търси начин, как да се улеснява движението и да се мислят варианти за по-лесно преминаване през натоварени артерии, умишлено се усложнява профилът на ККМ.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Какъв точно е проблемът на водачите да се престрояват докато откъм Данаил Николаев свети червено и никой не се включва докато трае престрояването, че нещо не разбрах?

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Какъв точно е проблемът на водачите да се престрояват докато откъм Данаил Николаев свети червено и никой не се включва докато трае престрояването, че нещо не разбрах?

Ами докато тролеят спре на спирката посока Люлин, качи пътниците и тръгне, ще има голямо количество трафик, включил се посока Лъвов мост !?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Има повече от 100 метра от спирката до кръстовището с ул. Раковски. Как например на бул. Княгиня Мария-Луиза на Централна гара, посока бул. Христо Ботев, не е проблем за шофьорите на 213, 305, 404, 413 да се престроят вляво, а тук е проблем? Или на Сливница в обратна посока, към Сточна гара? Много по-удобно ще е за пътниците и за шофьорите, спирката да е на бул. Сливница. В сегашното положение, с липсваща стрелка, има предпоставки за ПТП при изключване на тролеите вечер, спират насред кръстовището на Сточна гара и слизат да разкачат прътите, което е доста опасно.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
А и да уточня - предложението не е на В.Ч., а на Сдр. ГТИ, като за него има докладна и от пътна полиция, че е недопустимо тролейбуси да спират в рамките на кръстовище, за да извършват шофьорите им ръчни манипулации редовно, заради несъвършенства на ККМ.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
@ozzy, примерът ти с автобусните линии е абсолютно безмислен, поради факта, че тролейбусите освен с движението, се съобразяват и с контактната мрежа.  ;)
Щом проблемът е в това, че липсва стрелка и не трябва в кръстовище прътите да се местят ръчно, може да се направи корекция на мрежата по ул. Константин Стоилов, с автоматична стрелка след спирката и събирателна веднага след изхода от улицата. Има места където необходимостта от стрелки и корекция, с цел улесняване на водачите е много по-голяма (например ухо "Гоце Делчев") и не се предприемат никакви действия, а за такива натоварени артерии като Сточна гара се предлагат варианти, които вместо до улеснят, усложняват обстановката. Но нека да видим как ще се отрази на движението. Без да съм лош пророк, сигурно като стане някоя беля, тогава ще "ревнат" шофьорите и ще се предприемат някакви мерки, както винаги :help:
« Last Edit: 08.06.2021, 15:02:44 by GANZ »

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
като за него има докладна и от пътна полиция, че е недопустимо тролейбуси да спират в рамките на кръстовище, за да извършват шофьорите им ръчни манипулации редовно, заради несъвършенства на ККМ.

Това беше актуално до преди 2-3 месеца. В момента една част от водачите избират по-безопасен подход- свалят пръчките на спирка ул. Дунав или Сточна, минават кръстовището на дизел/батерия и безопасно се закачат отново на спирката посока Люлин. Щом спирането в средата на кръстовището е опасно, няма пречка да се издаде заповед всички водачи да се прибират така.
Да се слагат още 2 стрелки на едно от най-натоварените кръстовища само за да се използва по предназначение по 15 пъти на ден, при все че има безопасна алтернатива, е просто безумно. Това ще доведе до забавяне и влошаване по обслужването на останалата част от маршрута на тб 9 и 6 заради закъсненията натрупани по тези съоражения.

Поне ако стрелките ни бе бяха като подарък от зрънчо, можеше и да има някакъв смисъл...  :help: