Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 250149 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
И аз не знаех за подлеза на НДК. Ами трябваше да се сетя: нали и на Раковска покрай 1 градска има двупосочна ККМ :P
Иначе ККМ: контактно кабелна мрежа

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Патриарха беше двупосочен до към 1992-1993. Тогава 2 и 9 минаваха от там а 1, 5 и 11 през тунела. Тунела е бил двупосочен ~1986 г. когато е правен последния ремонт на патриарха.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Разбирам. Е това ме навежда на мисълта, че те на Патриарха някога пак ще му правят ремонт и ще станем свидетели на двупосочен тунел под НДК.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: bgpower
Разбирам. Е това ме навежда на мисълта, че те на Патриарха някога пак ще му правят ремонт и ще станем свидетели на двупосочен тунел под НДК.
О, има да си почакаш за този ремонт    :P

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Патриарха беше двупосочен до към 1992-1993. Тогава 2 и 9 минаваха от там а 1, 5 и 11 през тунела. Тунела е бил двупосочен ~1986 г. когато е правен последния ремонт на патриарха.
Патриархът беше двупосочен за коли докъм 1995, но НИТО ЕДИН тролей не е вървял при нормални обстоятелства в обратна посока, откакто го има НДК и тунелът, т.е. от 1981 г.
Тунелът (също и участъкът на бул. Левски от НДК до кино Одеон) винаги е бил еднопосочен, с изключение на лятото на 1984, когато Патриархът беше в ремонт и тогава тунелът беше двупосочен, но само за тролеите. Оттотагава е двупосочната ККМ. По време на този ремонт се ползваше частично трасето на ТБ9 за престрояване за ляв завой по Раковска. Затова ТБ9 не движеше по Раковска, а по В.Левски (тогава Толбухин).

Естествено, преди 1981 тунелът го нямаше и тролеите 1, 2, 4 и 7 се движеха двупосочно по Патриарха. Тогава ТБ2 вървеше по Раковска, ТБ7 беше съкратен вариант на ТБ2 - пл.Ручей-моста Чавдар.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Хм, защо си мисля, че наистина имаше тролеи, които вървяха по Патриарха посока НДК. Ама не съм много сигурен...
А помните ли, когато на Патриарха имаше пешеходна алея посредата? И на Скобелев също?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: emo
Хм, защо си мисля, че наистина имаше тролеи, които вървяха по Патриарха посока НДК. Ама не съм много сигурен...
Сега като размисля, май тунелът го пуснаха след НДК. Виж, пускането на НДК беше за 12-я конгрес на БКП - април 1981 г., но като че ли до лятото на 1981 г. ТМ9 се движеше по Графа и през гората.
Възможно е също за известно време да е нямало ККМ по Раковска до 4-то РУ и ТБ2 да е вървял по Патриарха от Петте кьошето до І-ва градска болница и оттам - наляво по Раковска (почти сигурен съм, че ТБ9 се роди в края на 1981, когато направиха ККМ в долната част на Раковска до Сточна гара и ликвидираха ККМ около Ал.Невски).
Но при всички случаи ККМ по Раковска между В.Левски и Патриарха е от значително по-ранен период, отколкото еднопосочието на Патриарха.
« Last Edit: 08.08.2006, 17:00:49 by blagun »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Аз пък си спомням , че тролеи вървяха двупосочно по Патриарха .Даже до скоро имаше  и остатъци от спирков знак на Патриарха към Витошка след 5-те кюшета.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Quote from: blagun
Патриархът беше двупосочен за коли докъм 1995, но НИТО ЕДИН тролей не е вървял при нормални обстоятелства в обратна посока, откакто го има НДК и тунелът, т.е. от 1981 г.
Благуне спомни си хубаво. Аз помня като бял ден - 2 и 9 минаваха по Патриарха посока Попа докъм 1993 г. За 9 имаше разделителна стрелка пред служебния вход на 1-ва градска.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
CKD e прав - имам ясни спомени за ранните 90 години за това как чакам с родителите ми тролеи 11 към Дружба в тунела на НДК и се разминаваме с 9-ка в обратната посока на тунела.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Значи аз имам предвид че Патриарха беше двупосочен за тролеи 2 и 9 а не подлеза на НДК.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
аз помня ясно подлеза, но не и патриарха - за това и не давам мнение за него

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Аз помня като бял ден - 2 и 9 минаваха по Патриарха посока Попа докъм 1993 г. За 9 имаше разделителна стрелка пред служебния вход на 1-ва градска.
Прав си, ЧКД, току що погледнах една карта от 1993 и на нея липсва ККМ по Раковска от В.Левски до Първа градска.

Между другото - откъде движеше А9 в посока СУ, преди да го резнат - по Патриарха или през тунела?
« Last Edit: 09.08.2006, 13:24:37 by blagun »

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote from: blagun
Между другото - откъде движеше А9 в посока СУ, преди да го резнат - по Патриарха или през тунела?

100 % по Патриарха. Маршрута му тогава беше както сегашния, само че минаваше през Попа, Патриарха, бул. Прага и чак нагоре до колелото при ВВМИ, където допреди няколко години въртеше 72.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
А защо тогава в тунела още седят указателите за линиа а.9?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Мое е невниманието. По Патриарха беше в посока ВВМИ, а по посока СУ през тунела.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Започва изграждането на ново тролейбусно ухо за линия 5 в Младост-1 при Мобикома. Очаква се тролеите да въртят там от декември.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Понеже нямам идея това къде е , маршрута удължава ли се или се скъсява?

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: София 70
Понеже нямам идея това къде е , маршрута удължава ли се или се скъсява?
скъсява се, но там в момента е паркинг който е 90 % пълен денонощно, не знам къде ще го сместят тролея

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Според мен ще е добре да се продължи ККМ от Младост 1 до Младост 4 покрай бизнес парка,с цел да се използва по-добре тролейбусния транспорт в Младост и ТБ 8 да се пусне Младост 4 -Гоце Делчев. Така ще се разтовари малко претоварената линия 76 и пътникопотока ще е поравномерно разделен между А76 и ТБ 8.Дублиране няма да има на 100% и двете линии ще изпълняват различни функции. Дори тогава А76 може да не спира на всички сприки по маршрута защото ще сприра ТБ 8.
« Last Edit: 05.10.2006, 22:37:45 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР