Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 250247 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Намираш транспортната задача на електротранспорта за година , умножаваш по 1.5 и разбираш ЗАЩО !  ;)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Следващото ново трасе с КМ трябва да бъде в липсващите участъци, по които се движи А74, а именно при Пирогов и ЦГ. Безумно е автобус, който минава през центъра, да се движи почти постоянно под съществуваща КМ. Измерих на картата - при ЦГ 1600м общо еднопосочно, а при Пирогов - пак 1600м, но в двете посоки общо. Или общо 3,2км дължина има за опъване. А74 едва ли ще си измени маршрута си след пуска на 3-тата метролиния, даже напротив, ще се натовари повече, тъй като ще бъде и довозваща за две метростанции. Голямото перо ще отиде за нов подвижен състав - единични тролейбуси, разбира се, надявам се на шкода соларис, на който съм фен.

Тези дупки са всъщност по-малки. Ако му се измени маршрута по Георги Софийски и Прага, на Петте кьошета се монтират стрелки за завой към Руски паметник и се махне ненужната обиколка по Христо Ботев и Сливница биха били само 1900 метра, от които по 600 метра вече има стълбове.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
"До края на годината ще пуснем една изцяло нова тролейбусна линия, която свързва „Манастирски ливади“, „Лозенец“, центъра и „Люлин“."

Доказателството, че ще премаршрутират 7-цата (или 6-цата)

https://offnews.bg/politika/fandakova-grafa-beshe-lunen-pejzazh-s-orientalski-privkus-693377.html

храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
^^
Да де, взимаш стойността на един автобус, умножаваш го по 1.5 (хайде да не е 2), добавяш липсата на каквито и да е газове в градската среда (което също струва пари), разликата в разходите по поддръжка на ККМ и ТИС. Резултатът го сравни с твоят. И всички ще разберем ЗАЩО НЕ.

Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
"До края на годината ще пуснем една изцяло нова тролейбусна линия, която свързва „Манастирски ливади“, „Лозенец“, центъра и „Люлин“."

Доказателството, че ще премаршрутират 7-цата (или 6-цата)


Очаквано. И въпреки това не много далновидно, защото линията ще е доста дълга и трудно ще се синхронизира.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
"До края на годината ще пуснем една изцяло нова тролейбусна линия, която свързва „Манастирски ливади“, „Лозенец“, центъра и „Люлин“."

Доказателството, че ще премаршрутират 7-цата (или 6-цата)

https://offnews.bg/politika/fandakova-grafa-beshe-lunen-pejzazh-s-orientalski-privkus-693377.html

Само не разбрах за края на коя година става дума май 2019

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Вчера на кръстовището на "П.Ю.Тодоров" и "Бяла черква" монтираха КМ.

Значи какво се оказва за маршрутите след построяването на трасето: ТБ8 се запазва в сегашния си вид, а се разкрива нова линия от "Гоце Делчев" през новото трасе, Паметника "Левски", Сточна гара и оттам към "Люлин". Това би било една изключително трудоемка линия?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Не. По Фритьоф Нансен, Скобелев, Опълченска, Сливница - Люлин (контактната мрежа позволява такова движение).
Премаршрутира се линия 7 или 6 от Люлин до Гоце Делчев, вместо до Сточна гара.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Значи линията ще бъде Гоце Делчев - Бяла Черква - Фритьов Нансен - Скобелев - Опълченска - Сливница - Люлин. Или с други думи една гигантска фльонга?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И може би ще закрият 8-цата, тя даже става леко безсмислена. Новата линия се очертава с доста по-добър маршрут, а 74 и 76 ще изпълняват ролята на 8-цата в малко по-експресен вариант ?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
8цата си е 8ца. Няма да се закрива. Откъде ти хрумна въобще?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Нали нямат персонал и свободни коли? За това ме съмнява да оставят 2 линии до Гоце Делчев, ама да видим. Ако оставят и двете ще си е значително подобрение на услугата и още доста нови връзки. И най-накрая и Люлин, подобно на Младост ще има директна връзка с НДК южна София и южния парк, вместо да се тъпчат в метрото и да се прекачват по 3 пъти с довозване.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline coast96

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
В момента монтират мрежата по Бяла Черква

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А74 е с абсолютно дублиращ се маршрут с новия тролей. Има два варианта за нея:
1. С електроавтобуси тръгва по някогашния си маршрут по Ботев.
2. Вместо по Опълченска минава по К.Величков - Скопие - Централна гара. Вариант след пускане на Метролиния 3 до Горна баня: закрива се А60 и А74 покрива маршрута ѝ в ж.к. Сердика при някогашния Обувен завод.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
И най-накрая и Люлин, подобно на Младост ще има директна връзка с НДК южна София и южния парк, вместо да се тъпчат в метрото и да се прекачват по 3 пъти с довозване.

Да, директна връзка и ще пътуват някъде около 60 минути. Само за хора без бърза работа.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Е чак пък толкова, 40 минути максимум ще са до мола Паркцентър, или до Южния парк със 6-цата. От произволноизбрана спирка в Люлин 8 малко след началната спирка до Опълченска по разписание със 6-цата са 18-20 мин, после оттам до паркцентър надали ще го вземе за повече от още 10-15. То и от Младост със 76 до южния парк са 35-40. Да не мислиш че с две прекачвания (довозване-метро-довозване) или довозване+ М1+М2 е по-бързо? същата работа е, дори да нацелиш идеалните варианти без чакане ще спестиш максимум 6-7 минути но остава неудобството от тъпченето и прекачването.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
А74 е с абсолютно дублиращ се маршрут с новия тролей. Има два варианта за нея:
1. С електроавтобуси тръгва по някогашния си маршрут по Ботев.
2. Вместо по Опълченска минава по К.Величков - Скопие - Централна гара. Вариант след пускане на Метролиния 3 до Горна баня: закрива се А60 и А74 покрива маршрута ѝ в ж.к. Сердика при някогашния Обувен завод.
Имат общи участъци, но не бих го нарекъл "абсолютно дублиращ". Тролейбусната линия ще обикаля много повече време, докато достигне Руски паметник, освен това не покрива Гешов и Борис III, както и Банишора-Централна гара. А74 е доста ползвана линия, и на добър интервал - в пиковите часове е на 5-6 минути. Докато тб 6 и 7, както и тб 8 във вечерен пик са на 15–16(!) минути интервал, а сутрин тб 6 и 7 са на 12-13 минути. Не искам да казвам какви са интервалите през уикенда, защото са трагични. Ако се закрие/премаршрутизира 74, трябва много сериозно подсилване на тб 6 или 7 (която от двете бъде удължена) и на тб 8. А не съм сигурен, че Електротранспортът разполага с достатъчно тролеи за двойно намаляване на интервала на две линии + удължен маршрут. Така че нека първо тръгне новото тролейно трасе и да видим новата, удължена линия как ще се товари и на какви интервали ще се движи, и евентуално след това да се мисли за промяна на 74.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Така че нека първо тръгне новото тролейно трасе и да видим новата, удължена линия как ще се товари и на какви интервали ще се движи, и евентуално след това да се мисли за промяна на 74.

В проекта е заложено новата линия да е на 8 минути интервал в час пик. Ако ще се комбинира с 6 или 7 това значи че и там трябва промяна, защото нито една от двете линии не е толкова нагъсто.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
А74 е с абсолютно дублиращ се маршрут с новия тролей. Има два варианта за нея:
1. С електроавтобуси тръгва по някогашния си маршрут по Ботев.
2. Вместо по Опълченска минава по К.Величков - Скопие - Централна гара. Вариант след пускане на Метролиния 3 до Горна баня: закрива се А60 и А74 покрива маршрута ѝ в ж.к. Сердика при някогашния Обувен завод.

Харесва ми тази идея, единствено посока Гоце Делчев също ще трябва да се движи по ул Гюешево, за да може да направи левият към Цар Борис III.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Пътникопотокът в Сердика е твърде малък за редовна линия като 74 - сегашният 60 определено се справя. Разреждане на 74 би влошило обслужването на няколко района в София. :rolleyes: