Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 250184 times)

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Най-накрая махнаха две излишни стрелки при стадион Г. Аспарухов, откъдето се включваха единиците от стоянка Левски преди доста време. Събирателната точно след спирката беше кошмарна и редовно изпадаха тояги на нея.

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Според мен тези стрелки ще се използват в Люлин 10 - за 6-та и 7-ма линия. Нали се очаква някакъв ремонт.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Има доста места из града, където с изграждане на двойна контактна мрежа биха се постигнали по-добра организация на движението и по-малка опасност от катастрофи. Както знаем тролейбусите трябва да намаляват значително скоростта си когато преминават през разклонения. Ако се комбинират спирките с местата където мрежата се разклонява биха се постигнали по-високи средни скорости.

1) Едно място е например тунела на НДК. Там линия 9 се откланя след завоя на тунела, и намалява след завоя. Видимостта е малка и коли с висока скорост излизат от тунела и срещу тях се изпречва тролея, който е намалил почти до спиране. Защо не се премести стрелката преди спирката в тунела. Със спирането на спирката тролеите могат да се престрояват в съответната линия.

2) Същото си го мислех и за престрояването на линии 5 и 8 за ляв завой на университета. Ако разклона беше още на спирката на Орлов мост те биха могли да преминават с висока скорост по целия участък между моста и университета, а не да спират по средата на отсечката. :rolleyes:

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Има си ограничения които автомобилите трябва да спазват, а не да летят като идиоти. Като не спазват ограниченията - нека си трошат главите.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Ами в нормалните страни тролеите не намаляват като минават през кръстовки.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ако разклона беше още на спирката на Орлов мост те биха могли да преминават с висока скорост по целия участък между моста и университета, а не да спират по средата на отсечката. :rolleyes:

Да бе и да се омотаем в кабели от всякъде като румънците. Не балгодаря.
По-скоро стрелките трябва да се сменят с по-модерни за да позволяват по-високи скорости
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Как изглеждат такива по-модерни стрелки?

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Как изглеждат такива по-модерни стрелки?
Ими мисля че са такива
&feature=related

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Тази на Царя наистина е на мръсно място. Пример за по-ранно разделяне на мрежата с цел престрояване е стрлката, разделяща 1 и 2 от 4 и 11 малко преди Художествената академия. И една питанка - мрежата по Канала между Орлов и Стадиона ползва ли се често, за да има разделяща стрелка точно преди светофара на Орлов? Спомням си, че преди 6-ците от Левски се прибираха оттам за гараж.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile


На 3 април за последно аз видях тролей да минава по този път.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Как действат технически тези стрелки? На монтираните в София когато стрелката разделя има нещо като датчик който мери дали тролейбуса минава с ток или без ток и обръща, или? Той е на максимум 50 см от стрелката и за това като че ли тролея трябва да намали. Тези от клипчето нямат май такива неща.

Или тролея намалява, защото ъгъла на откланяне е твърде голям и има опасност от това токоснемателя да изкочи от релсата?

По въпроса с тунела на НДК и стрелката, толкова много кабели не биха били, гледам че мрежата и без това е двойна, не знам по какви причини. Може би е имало план тунела да се ползва двупосочно? Разкланянето може да стане даже на спирката на Петте.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Имаше такова време .Тунела беше двупосочен и Левски и Патриарха и Раковска ,ама не помня до коя година беше ?

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
До 1992г. бяха двупосочни, а някъде 1985 беше двупосочен тролея през тунела на ндк, правеха ремонт на патриарха, от другата страна на тунела в посока петта кюшета май в тунела е нямало спирка за тролеите

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Нов изолатор на Ботев и Сливница

Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Ще си позволя да подновя темата. Някой има ли информация защо този начин на окачване не се използва (поне в София, в дреги градове все още съм виждал да се използва):

На практика този метод е почти същия като един, който и сега се използва. С тази разлика, че тези неща (дето не знам как се казват :P) при новия метод се закачат директно за пръта, а не чрез кабел.
« Last Edit: 10.03.2011, 22:47:44 by Chato »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Предполагам защото е остарял метод, който не благоприятства развиването на по-висока скорост.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Това не е метод на окачване а е направено в следствие на премахване на опорните въжета закрепени за околните сгради които са държели мрежата.Те са премахнати поради ремонт на сградата (може би).Това е някакъв компромисен вариант и тази мрежа не би трябвало да е в редовна експлоатация мисля че и не е.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Горенаписаното не е вярно.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Рамото е заварено за стълба(вместо да е вързано с подвижен елемент) и окачването е така,защото ако беше директно вързано за рамото вместо за жичката,при по-силно клатене ще се изкърти....Дивотия без край.

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Този начин на свързване май е бил масов преди. Имаше остатък от такова свързване на Дондуков, в близост до моста "Чавдар"