Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 46703 times)

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
Как да не се ядосва човек ! Десетилетие почти чакане и мотане за работа за 10-ина дни !  :angry:

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1147
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
От вторник (14 август) пускат ТБ 5 до Младост 2  :fan:
От понеделник (13 август) започва изграждането на ККМ по бул. Арсеналски
Ако имаше възможност за реакция с WOW - щях да реагирам така.  :eek:
Ето и подробности от Фейсбук „Транспорт за София“: https://www.facebook.com/transportzasofia/posts/2105066706170033 :)

Online wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 758
  • !<9060>!
    • View Profile
Как така отсечката в Младост започна да се строи след тържествена общ. поръчка - няколко месеца разтакана, а тая по Арсеналски почва без поръчка и то веднага? Това откъде идва като информация и изобщо как е възможно да е законно и ако е - защо не се прави винаги така? Колко много въпроси... :rolleyes:

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3188
    • View Profile
Колко токови кръга има в Младост 2 - един или два?
████████████████████████ Епилог

Online ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2206
    • View Profile
Утре да снимате новата ККМ в експлоатация!

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 757
    • View Profile
Как така отсечката в Младост започна да се строи след тържествена общ. поръчка - няколко месеца разтакана, а тая по Арсеналски почва без поръчка и то веднага? Това откъде идва като информация и изобщо как е възможно да е законно и ако е - защо не се прави винаги така? Колко много въпроси... :rolleyes:


Да и аз го чух  по радиото и ми стана странно точно това. , Сигурно го минават като част от ремонта  :)
« Last Edit: 15.08.2018, 00:37:56 by georgi64 »

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 757
    • View Profile
Quote from: tm0 link=topic=88.msg100184652#msg100184652 dНate=1533971931
Колко токови кръга има в Младост 2 - един или два?

На снимките май се вижда само един.

https://www.facebook.com/transportzasofia/posts/2105066706170033


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9583
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Специално слушах какво ще каже Крусев преди няколко вечери в репортаж за ремонта на „Арсеналски“ и не спомена нищо за тролейбусно трасе, което не означава, че слуховете „от кухнята“ в гаражите, че ще има тройка, не са верни, просто такива винаги са били много прибързани и обикновено изпреварват самите събития. Сега е въпрос с ремонта да се побият подходящи за удържане на ККМ стълбове, самата ККМ може да се опъне и по-късно, така или иначе няма и тролеи, няма и водачи. Звучи малко обезсърчаващо, но дано догодина имаме тази заветна тройка, защо е смешно да се очаква още тази, просто не виждам как ще стане.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2976
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Днес сефтосах колосалното ново трасе до Младост 2 и у мен изникна следния въпрос: защо всъщност при изграждането на моста между Младост 1 и Младост 2 над Ляпчев не е заложено при конструирането му да се предвиди достатъчно място за ККМ, а вместо това тролейбусното трасе излишно се забива отдолу, пресичайки самия Ляпчев през светофара? Според мен това е излишно забавяне, свързано с чакане на светофар, евентуална допълнителна конфликтна точка и въобще доста безсмислено усложняване на трасето.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3188
    • View Profile
Щом не направиха тролея да минава по моста, то това трябва да е второто място в столицата (след СУ), на което водачите на тролеи да извикват зелен сигнал на светофара. Това при приближаване и нищо, че това направление на кръстовището е без предимство. Градският транспорт винаги трябва да е с предимство - иначе закъснелите тролеи ще се въртят на старото колело (заедно с А111). Това по подразбиране, заради абсурдния правилник на ЦГМ. В Редута редовно са без 72, напр., защото избиват закъснения по Цариградско и Шипченски проход, което не води до нищо - за същия курс, след минути вече се попада в ново задръстване и пак колата е със закъснение. Автобусите да въртят обратно на посоката на движение по средата на маршрута, според пътния правилник, а пътниците да се прикачват от трета празна в две събрани накуп коли.
████████████████████████ Епилог

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 297
    • View Profile
Всъщност идеята за новото тролейбусно трасе което уж да замени ТМ6 е с маршрут Пета градска-подлеза на НДК-Черни връх-Арсеналски-Ман.ливади ли е? Не е ли по-оптимизационно вместо към Пета градска да ходи към Св.Анна или Дружба? Или няма такава техническа възможност?
След като трамваят отпада, ще разширят ли Арсеналски? Като гледам, има място за още една лента.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Не е добра идея тролеят да отива към Дружба или Св. Анна - забива се в тежките задръствания по Левски особено около СУ и се получава голям дублаж с ТБ5,  при варианта до Дружба и с ТБ4 и ТБ11. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Всъщност идеята за новото тролейбусно трасе което уж да замени ТМ6 е с маршрут Пета градска-подлеза на НДК-Черни връх-Арсеналски-Ман.ливади ли е? Не е ли по-оптимизационно вместо към Пета градска да ходи към Св.Анна или Дружба? Или няма такава техническа възможност?
След като трамваят отпада, ще разширят ли Арсеналски? Като гледам, има място за още една лента.
Идеята е за създаване на нова връзка, максимално близка до ТМ6 и даваща значителни нови свързвания, а не наслагване на съществуващи. От Гоце Делчев и Стрелбище до указаните места има ТБ8 и А76, от Хемус и НДК - А94. Чак толкова фатална необходимост за връзка на 2 спирки със СУ и Орлов мост няма и никога не е съществувала.
Не, Арсеналски не се разширява, а тролеят ще минава по обособеното досега трамвайно трасе. При колелото ще има включване в основното платно и нататък - без промени, освен ККМ и евентуално стълбове, които могат да я носят.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 297
    • View Profile
В такъв случай на това място https://www.google.com/maps/@42.6753705,23.3148464,3a,75y,258.79h,83.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7C9zQScPHAyOWXE-iZGIkQ!2e0!7i13312!8i6656 трябва да се измисли как да излезе от обособеното трасе за да се включи в общия поток след басейна. Надявам се да има идеи как да се трансформира бившето колело на Спартак, да не стои като призрак там, а да се адаптира към новите реалности.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Единствен друг смислен маршрут е до Левски за подпомагане на 1-цата. Но за това трябва да се изгради мрежа по Фритьоф Нансен от Патриарха към Черни връх. Възможна е и мрежа към Раковска - по Любен Каравелов и Раковска, но там паркирането трябва да се регулира, за да може да се взима левият завой от Каравелов към Раковска. Въпрос на желание от страна на СО.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2827
  • R.I.P 1210
    • View Profile
А какво се случва в момента по Арсеналски? Прави ли се тб платно и мрежа, или само се асфалтира главното платно,а тролея да остане за края на годината ?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Днес се разходих да инспектирам построеното ново тролейбусно трасе. Като цяло работата е средна като качество. Похвално е, че са ползвали от по-новия и по-гъвкав тип шини за завоите (трасето е почти само в завои) има недоделки, които едва ли ще се отстранят. Основно по закрепването на носачите на самата мрежа по напречните тръби. Шофьорите още не са свикнали и карат бавно, а самата мрежа позволява по-голяма скорост. По-фрапантни грешки, които забелязах е един почти хоризонтирал се 00 носач на спускането от Младост-2 точно преди кръстовището с Ляпчев, скандалното тъпоумно разположение на стрелката на спирката при старото колело, като на всичкото отгоре изолатора са го поставили по основното трасе от Младост-2. И ако искаш да спреш точно на спиркознака със съчленен тролей - оставаш на изолатора. Браво на електротранспорта - спестили са 1 стълб и 20 метра кабел, а шофьорите и най-вече - пътниците - да мрат...  :help: Освен това за разклонение към Младост-2 и към старото колело са поставили стрелка, явно каквато имат, вместо да поставят асиметрична, за да няма безсмислено отклонение на токовземателите като се движиш към Младост-2 - първо наляво от стрелката и после надясно от шината, за да се върнат пак в правата към Младост-2. Като цяло поспестили са си от някои работи. Трябва да ги поправят. Не знам кой е приемал трасето от страна на Столична община, но това трябва да се преработи.
« Last Edit: 17.08.2018, 22:28:09 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
За да се оправят конкретизираните от теб проблеми, трябва да се размрънкат шофьорите, които могат да бъдат най-потърпевши от това.
  Някой има ли прясна информация от бул. Арсеналски? Какво се случва с ремонта там, има ли развитие по бъдещата тролейбусна линия, която ще минава от там?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
На мен ми направи впечатление, че на изхода от колелото в Младост 2 част от носещите въжета, на които се крепи мрежата, минават баш през короната на едно дърво, ако през зимата навали мокър сняг, нищо чудно да се скъсат и да останат без мрежа.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 758
  • !<9060>!
    • View Profile
Като строителството е възложено от общината на общинско дружество е почти закономерно резултатите да са такива. Ще се научат, както с пътищата.
Само 1 питане имам - на Арсеналски/Черни връх има ли изобщо официална идея какво ще се прави с трасето - ще се обособи за новата ТБ линия или просто ще си седи отстрани, а тролеите ще се тъпчат в трафика?