Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 250281 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Интересно защо не използваха съществуващите стълбове. Изглеждат видимо в добро състояние и доста щяха да се намалят разходите по изграждане. А из София има места, където нови стълбове са наистина необходими. Още повече, сега поставят по един стълб от всяка страна на трасето вместо както досега само един стълб в средата. Все пак не са красива гледка стълбовете и удвояване на броят им не е най-естетичното решение.
« Last Edit: 26.11.2018, 16:38:28 by Sofia »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Тролейбусната контактна мрежа е значително по-тежка от трамвайната - два проводника за всяка посока плюс по-сложно окачване и един ред стълбове трудно би издържал двупосочна такава. Всички тролейбусни трасета в София имат отделни стълбове, носещи конзоли и въжета и т.н. за всяка посока.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Очевдно не е това причината щом по Начевич виси двупосочна мрежа само на един стълб и не се е срутила до сега.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Стълбът вероятно е различен от тези по Черни връх.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Пейчев е хипотетично прав, ама колко да е по-тежка. Но все пак - ако използваха вносни елементи, които са по-леки и устойчиви, а не тия нашите, за които обаче Столичен Електротранспорт има патенти и печели от тяхната продажба, нямаше да са необходими толкова стълбове и може би старите трамвайни стълбове щяха да са подходящи. Това не мога да го твърдя със сигурност сега, но е повод за размисъл и може да се проучи допълнително.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Освен всичко останало, със среден стълб нямаше ли да има риск някой тролейбус да го нацели? Предполагам, страничните са ги изнесли с една идея повече...

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Някой има ли представа кога би трябвало да отворят ул. Кюстендил, където правеха метростанция България? Снощи видях че има асфалт, маркировка и кабелите изглеждат почти готови. Знам че го пишат за 31/03/2019, но има ли надежда да го пуснат примерно този или другия месец?

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Как така да го нацели? :blink: То по тази логика всяко нещо в близост до тролейбус има риск да бъде нацелено.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Как така да го нацели? :blink: То по тази логика всяко нещо в близост до тролейбус има риск да бъде нацелено.
Трамвайните стълбове бяха ВЪВ трасето, тролейните са извън него, има си бордюр между тях и трасето. Остава да видим решението по Черни връх, където има трамвайни стълбове по средата в долната част, а по-нагоре мрежата се държи от стълбовете за осветление на тротоарите.
Да припомня, че тролейното трасе по Черни връх ще е малко по-разширено от сегашното трамвайно (освен на острова на спирката), отделено с бетонни ограничители. Лентите за останалото движение си запазват броя с леко редуцирана ширина - 3.45 м.

Обявление за поръчка (Директива 2014/24/ЕС/ЗОП)  (875057)
106310
Обществената поръчка за пътностроителните работи е приключена на 08.11.2018. Единствен участник и победител е Щрабаг с 876995.19 лв без ДДС при прогнозни 800000 лв.
« Last Edit: 27.11.2018, 15:30:35 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На спирката на моста на влюбените са поставили фундаменти за стълбове по пероните и са отрязали централно разположените стълбове за трамвая.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Освен всичко останало, със среден стълб нямаше ли да има риск някой тролейбус да го нацели? Предполагам, страничните са ги изнесли с една идея повече...

Ако имаше насочващ бордюр по средата - не. Но тогава и нямаше да е възможно изпреварване на закъсал тролей в автономното трасе. Така че махането на стълбовете по средата е наложително. И въпреки това можеха да спестят стълбовете от едната страна и да окачат всичко на един, както е по Начевич. Причината е предполагам, че два стълба могат да се отчетат двойно, и от всеки се калкулира печалба. Добре за изпълнителя и зле за нас, които го плащаме това трасе.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Причината е предполагам, че два стълба могат да се отчетат двойно, и от всеки се калкулира печалба. Добре за изпълнителя и зле за нас, които го плащаме това трасе.
Уффф, аре стига вече идиотизми! Нали ако стълбовете са от едната страна, ще носят 4 вместо 2 жици и ще трябва да са по-нагъсто?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Не, стълбовете ако само от едната страна са точно толкова нагъсто, колкото и ако са от двете. Просто носещата част е два пъти по-дълга, нищо повече.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Организация на движението за тролейбусна линия по ул. „Бяла черква“ – ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ – бул. „Патриарх Евтимий“

От 27.11.2018 г. до 19.12.2018 г. се забранява влизането, престоят и паркирането на пътни превозни средства, както следва:

- в разделителния остров на ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ в участъка от ул. „Д-р Петър Берон“ до бул. „Васил Левски“;

- по източното пътно платно на ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ в участък от 100 м след бул. „Васил Левски“ в посока бул. „Патриарх Евтимий“.

Източник: Фейсбук страницата на район Средец.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Следващото ново трасе с КМ трябва да бъде в липсващите участъци, по които се движи А74, а именно при Пирогов и ЦГ. Безумно е автобус, който минава през центъра, да се движи почти постоянно под съществуваща КМ. Измерих на картата - при ЦГ 1600м общо еднопосочно, а при Пирогов - пак 1600м, но в двете посоки общо. Или общо 3,2км дължина има за опъване. А74 едва ли ще си измени маршрута си след пуска на 3-тата метролиния, даже напротив, ще се натовари повече, тъй като ще бъде и довозваща за две метростанции. Голямото перо ще отиде за нов подвижен състав - единични тролейбуси, разбира се, надявам се на шкода соларис, на който съм фен.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
74 може да се електрифицира и без изграждане на нова контактна мрежа. Ако бяха поръчали тролейбуси с батерии вместо електробуси.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
СО няма интерес да развива електротранспорта , защото плаща повече за километър пробег ! По спомен около 4.50 лв. срещу около 3 за автобусния ! Виктор публикува информацията някъде във форума.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да бе, ама ако сметнеш загубите от зелен билет и почти наполовина по-малък ресурс на возилата, комай евтиното излиза скъпо.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Викаш СО е прегърнала идеята за развитие на електротранспорта и в следващите няколко години същия ще се развива с бурни темпове ! Само , че нещо все забравят да поръчат подвижен състав ! Или новите Песа и възкресяването на Динозаврите ще е достатъчно ?  :devil:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не, аз нищо не викам. Посочвам конкретни истини, пък който иска да ги анализира.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!