Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 68647 times)

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2852
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Нещо ме кара да си мисля, че тази „временна втора част“ от маршрута на ТБ 7 от Манастирски ливади до Сточна гара ще бъде променен ТБ 8, а след това ще обединят двата маршрута и едната линия ще се спомине  :crazy:


Надали, новата линия и тб 8 имат едва 7 общи спирки и обслужват напълно отделни потоци. По-скоро варианта е  :arrow:

Може би ще си запазят настоящия маршрут и интервали на 7, а Сточна гара - Манастирски ливади ще бъде „веднъж на високосна“, предвид липсата на водачи. „Колкото да се движи нещо там...“

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
    • Email
Малоумието и необмислеността е безгранична. Така и така алтернатива на трамвая няма. Трамваят трябва да се възстанови. Нищо не може да го замести адекватно. Тия дето го махнаха са за бесилката. Трябва да дойде кмет, който да възстанови трамвая.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3946
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
След като паркоместата са толкова важни, не може ли да се приложи следният вариант: паркоместата остават както са в момента, крайна лява лента става бус лента (тоест за автомобили Нансен си остава еднопосочен), а за движение към Черни връх остават двете десни ленти.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
За n-ти път - глупости и простотии, за да могат да бъдат запазени нищожен, двуцифрен брой паркоместа. Но повече от явно е, че по Нансен живее "влиятелна" номенклатура, има и бая фирми там.....Иначе за трамвая - просто нямаше как - това положение на Скобелев с този единичен коловоз не може да продължава вечно, отделно за съда трябва да се осигури автомобилен достъп и трето - запазването на трамвая и към Черни Връх, и към Витошка, означаваше пробиването на доста скъпо разклонение към тунела. Чичо ви Благо много добре го е описал. Всъщност трамваят в тунела си е предвиден за махане още от едно време, просто втора метролиния много се забави (тя добре, че все пак се случи, понеже дори дядо ви Стоян не е вярвал, че ще стане в неговия трудов живот).
« Last Edit: 17.04.2019, 18:50:29 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bozhido

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
    • View Profile
Относно паркирането по Нансен - не може ли да се възприеме успоредно паркиране от двете страни на булеварда? Така няма да се намали бройката на сегашните места в зоната.

Обиколката на ТБ7 през кино Одеон би била оправдана при следната реорганизация на тб линии:
ТБ8: Ман. Ливади - ВМА - Петте Кьошета - Раковска - Сточна гара
Не виждам смисъл ТБ8 да продължава да върви по Цариградско, като всички пътници от южните квартали ползват А76. За да се запази обслужването на Окръжна болница от тролей, може да се мисли за нова линия ТБ 3 от Окръжна б-ца - Цариградско шосе - ул. Гурко на сегашния интервал на ТБ 8.
По този начин единствено се създават нови връзки. ТБ8 по Раковски би била мнг атрактивна линия, навлизаща в идеалния център. Общият брой коли, които сега обслужват ТБ8, следва да се разпределят между новата 3 и променената 8. Добавянето на някоя и друга кола по 8 в някое по-светло бъдеще би било страхотно. А ТБ7 през Одеон ще компенсира липсата на ТБ8 по Васил Левски, като и без това едва ли някой би пътувал от начална до крайна спирка между Люлин и Ман. Ливади.
« Last Edit: 17.04.2019, 19:39:21 by bozhido »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2022
    • View Profile
    • Email
Относно паркирането по Нансен - не може ли да се възприеме успоредно паркиране от двете страни на булеварда? Така няма да се намали бройката на сегашните места в зоната.

Точно това беше идеята, да се паркира успоредно от двете страни, но сегашната безгръбначна кметска управа се е огънала пред поредното мрънкане на някоя групичка с връзки.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 828
    • View Profile
Нещо ме кара да си мисля, че тази „временна втора част“ от маршрута на ТБ 7 от Манастирски ливади до Сточна гара ще бъде променен ТБ 8, а след това ще обединят двата маршрута и едната линия ще се спомине  :crazy:

И всъщност, какъв е проблемът да е един цял временен маршрут от Люлин по Сливница през Сточна гара до Манастирски ливади? Може би ще си запазят настоящия маршрут и интервали на 7, а Сточна гара - Манастирски ливади ще бъде „веднъж на високосна“, предвид липсата на водачи. „Колкото да се движи нещо там...“

E то в посока Ман. ливади маршрута  през тунела си е свободен.  Tам никой не паркира  :D :D А на врщане през сточна гара. Само дето става супер дълъг шофьора ще се опика докато обиколи. :D :D :D
« Last Edit: 17.04.2019, 22:26:54 by georgi64 »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2015
    • View Profile
Само да кажа, че и в момента има автомобилен достъп до съда през Цар Петър. Иначе - закриха удобна трамвайна връзка, ще я замества лодка за разходка.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2022
    • View Profile
    • Email
Добре, да кажем, че трамвая беше удобна връзка - с какво точно правеше връзка? Само на Петте кьошета с тролеи и по-надолу с някои трамвайни линии. Сега тролея с цената на малко повече обикаляне ще прави нови връзки, даже по-удобни. Обаче... ако го завъртят през Одеон даже ще прави още по-добри връзки - с трамваите по Графа, директно с МД3 на МС Попа и старите връзки с тролеите на Петте кьошета - и то там ще ги прави даже по-добре защото няма нужда да се пресича. Само че това е само в едната посока, а в другата ги няма тези връзки. Единствения вариант е изобщо да не се удължава линията до Люлин, а просто да я завъртят на Петте кьошета обратно през тунела към Манастирски ливади. Така връзките ще могат да се ползват и в двете посоки. ТБ7 може да си остане така по-къс и съответно по-редовен, а мрежата по Нансен ще си остане да виси като паметник как СО харчат парите ни на вятъра.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
    • Email
Това не беше само удобна връзка. Това беше крайно необходима връзка, която е незаместима. Казвам ти, че ние страдаме, че махнаха тая връзка с трамвая. Да се научат, като искат да правят нещо ново, да не развалят старото вече работещо нещо. А обикалянето от Хемус до Петте кьошета през Попа не искам и да го коментирам без Калашник в ръцете.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
    • Email
Може би трябваше преди да асфалтират да положат и трамвайните релси отново по Арсеналски, за да може в перспектива ако се намери решение при 5-те кьошета пак да пуснат трамвай 6. Така или иначе са го обещали и почти цялата инфраструктура си съществува, и в тунела, и по Черни връх.

Да не говорим, че с влошававнето на трафика и поетапното разширяване на зелена зона из целия град все повече ще се усеща необходимостта от бърз автономен обществен транспорт с голям капацитет. Хубаво искаме да разкараме колите от града, но нали тези хора трябва с нещо да бъдат превозени. Малките евтини китайски и ВМС автобусчета чисто физически не могат да изовзят милионна София, трябват си сериозни скоростни автономни трасета с хубави трамваи и съчленени автобуси.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 535
    • View Profile
Добре, да кажем, че трамвая беше удобна връзка - с какво точно правеше връзка? Само на Петте кьошета с тролеи и по-надолу с някои трамвайни линии. Сега тролея с цената на малко повече обикаляне ще прави нови връзки, даже по-удобни. Обаче... ако го завъртят през Одеон даже ще прави още по-добри връзки - с трамваите по Графа, директно с МД3 на МС Попа и старите връзки с тролеите на Петте кьошета - и то там ще ги прави даже по-добре защото няма нужда да се пресича. Само че това е само в едната посока, а в другата ги няма тези връзки. Единствения вариант е изобщо да не се удължава линията до Люлин, а просто да я завъртят на Петте кьошета обратно през тунела към Манастирски ливади. Така връзките ще могат да се ползват и в двете посоки. ТБ7 може да си остане така по-къс и съответно по-редовен, а мрежата по Нансен ще си остане да виси като паметник как СО харчат парите ни на вятъра.
Траамваят от Спартак специално правеше връзка с метрото, с автобусите на Канала, с тролейбусите и пак с метрото в тунела и чак тогава на 5-те кьошета с останалите тролейбуси. В същност, ако се замисли човек е важна свързваща линия, която нищо чудно, че се изпразваше в последните си спирки, защото всички, които са я ползвали за прекачване са осъществили връзките си. Освен това, ако не ме лъже паметта, лицето премиер отпусна едни 7 милиона лева на СО да си построи пробива на тунела (десния завой) и да си качи трамвая на Витошка, след като е слязал надолу. Значи, че дори правителството е помогнало, но нашата немощна и мразеща трамваите си община е решила самоволно да унищожи поредната милионна инвестиция в този вид транспорт и да лиши софиянци от връски, възможности и автономен транспорт, както го направи с трасето в Дървеница.

Аз лично много се радвам от развитието на тролейбусния транспорт, но не одобрявам, че е с цената на трамвайния транспорт. Можеше да се направят много повече връзки, имаше много повче възможности за развитие на маршрутите от Спартак пред това да се прави линия толкова дълга, че да забравиш за къде си тръгнал, с толкова нелогични завои, че да те откаже, защото тролеят и при ляв завой от нансен към Патриарха ще си прави връзката с МД-3. Въобще маршрутната мрежа не се развива качествено. Има нужда от тролей от Младост към Сточна гара и от Дружба към 5-те кьошета, но решиха да зайарат тролей от Люлин 4 до Манастирски ливади, но предполагам, че скритата мисъл е така да пуснат по тази линия Солариси, защото люлинските линии се обслужват приоритетно от Икаруси и хората в квартала с прави негодуват...
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4933
    • View Profile
Тролейбусна линия от Младост към Сточна Гара не е необходима - ТБ5 минаваше няколко пъти през Сточна Гара при ремонти с едноцифрен брой пътници, сега е доста натоварен.  :rolleyes: 213 и 305 осигуряват по-бърза връзка на Младост със Сточна Гара, първият и с Орлов Мост и СУ с малко ходене. ТБ4 и ТБ11 следва да се сгъстят празник, делник разписанията са като цяло адекватни. До Петте Кьошета се стига с прекачване на ТБ1 или 2 с чакане под 5 минути делник до 8-10 празник и няма нужда от допълнителна тролейбусна линия от Дружба силно дублираща ТБ5 и 8. :rolleyes:
« Last Edit: 18.04.2019, 11:21:29 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2022
    • View Profile
    • Email


Траамваят от Спартак специално правеше връзка с метрото, с автобусите на Канала, с тролейбусите и пак с метрото в тунела и чак тогава на 5-те кьошета с останалите тролейбуси. В същност, ако се замисли човек е важна свързваща линия, която нищо чудно, че се изпразваше в последните си спирки, защото всички, които са я ползвали за прекачване са осъществили връзките си. Освен това, ако не ме лъже паметта, лицето премиер отпусна едни 7 милиона лева на СО да си построи пробива на тунела (десния завой) и да си качи трамвая на Витошка, след като е слязал надолу. Значи, че дори правителството е помогнало, но нашата немощна и мразеща трамваите си община е решила самоволно да унищожи поредната милионна инвестиция в този вид транспорт и да лиши софиянци от връски, възможности и автономен транспорт, както го направи с трасето в Дървеница.



Всички изброени връзки ще ги прави и тролея, не виждам разлика. Връзката в тунела се използваше минимално, пешеходното разстояние през подлезите на НДК е твърде голямо в сравнение с това на МС Европейски съюз, така че тази единствена отпаднала връзка не е никаква загуба.

По въпроса със 7-те милиона, ако разровиш назад в дискусията ще намериш информация, че тези пари се оказаха крайно недостатъчни, решението с пробиване на нова изходна рампа на тунела към бул. Витоша се оказа че ще струва към 20 милиона, така че логично отпадна като вариант.

Offline ghost8

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
    • Email
Стига сме гадали. Ето това е официалната информация от вчера (ФБ страницата Транспорт за София)!

Асфалтирането на обособеното трасе по бул. „Арсеналски“, по което ще върви тролей №7, свързващ жк Манастирски ливади с кв. Лозенец и жк Люлин, трябва да приключи около 25 април. Това обещаха изпълнителите от „Щрабаг“ ЕАД, ако атмосферните условия са подходящи за този тип строителни дейности. След това в трасето влизат монтажниците от „Столичен електротранспорт“ ЕАД, които трябва да изградят контактната мрежа за тролейбусната линия. Към края на май т.г. строително-ремонтните дейности по линията на тролей №7 трябва да са приключили, коментира днес инж. Евгени Ганчев, изп. директор на „Столичен електротранспорт“. Предвижда се още полагане на маркировка и озеленяване за целия обект.
В трасето от кръстовището на бул. „Арсеналски“ и бул. „Черни връх“ до ухото при басейна „Спартак“ освен тролеят, ще се движи и автобус №102 в посока бул. „Черни връх“ – ул. „Бяла черква“.
При пускането на удължената линия на тролей №7 ще има временен маршрут, заради строящата се метростанция на ъгъла на бул. "Патриарх Евтимий" и бул. „Левски“. Първоначално тролеят ще се движи на две части - от Люлин до Сточна гара и от жк Манастирски ливади до Сточна гара.
След като метростанцията бъде готова и на бул. „Левски“ при кино „Одеон“ бъде разрешен ляв завой по бул. "Патриарх Евтимий", тролей №7 ще върви вече по постоянния си маршрут: От жк Манастирски ливади, през "Костенски водопад", "Петко Ю. Тодоров", "Бяла черква", "Арсеналски", "Фритьоф Нансен", десен завой по бул. "Левски", ляв завой към бул. "Патирарх Евтимий", 5-те кюшета, "Руски паметник" и към "Люлин". А на връщане ще минава през тунела на НДК, по бул. "Черни връх", "Арсеналски", Лозенец и към жк Манастирски ливади.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5091
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Стига сме гадали. Ето това е официалната информация от вчера (ФБ страницата Транспорт за София)!

Асфалтирането на обособеното трасе по бул. „Арсеналски“, по което ще върви тролей №7, свързващ жк Манастирски ливади с кв. Лозенец и жк Люлин, трябва да приключи около 25 април. Това обещаха изпълнителите от „Щрабаг“ ЕАД, ако атмосферните условия са подходящи за този тип строителни дейности. След това в трасето влизат монтажниците от „Столичен електротранспорт“ ЕАД, които трябва да изградят контактната мрежа за тролейбусната линия. Към края на май т.г. строително-ремонтните дейности по линията на тролей №7 трябва да са приключили, коментира днес инж. Евгени Ганчев, изп. директор на „Столичен електротранспорт“. Предвижда се още полагане на маркировка и озеленяване за целия обект.
В трасето от кръстовището на бул. „Арсеналски“ и бул. „Черни връх“ до ухото при басейна „Спартак“ освен тролеят, ще се движи и автобус №102 в посока бул. „Черни връх“ – ул. „Бяла черква“.
При пускането на удължената линия на тролей №7 ще има временен маршрут, заради строящата се метростанция на ъгъла на бул. "Патриарх Евтимий" и бул. „Левски“. Първоначално тролеят ще се движи на две части - от Люлин до Сточна гара и от жк Манастирски ливади до Сточна гара.
След като метростанцията бъде готова и на бул. „Левски“ при кино „Одеон“ бъде разрешен ляв завой по бул. "Патриарх Евтимий", тролей №7 ще върви вече по постоянния си маршрут: От жк Манастирски ливади, през "Костенски водопад", "Петко Ю. Тодоров", "Бяла черква", "Арсеналски", "Фритьоф Нансен", десен завой по бул. "Левски", ляв завой към бул. "Патирарх Евтимий", 5-те кюшета, "Руски паметник" и към "Люлин". А на връщане ще минава през тунела на НДК, по бул. "Черни връх", "Арсеналски", Лозенец и към жк Манастирски ливади.
Ако си беше направил труда да прочетеш дискусията, щеше да видиш, че не гадаем, а обсъждаме точно това съобщение!
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13917
    • View Profile
    • Email
Само едно не видях в съобщението: А94 няма ли да ползва обособеното трасе по Черни връх?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
    • Email
Ехее то ще стане много заобиколно. Далеч по-добре и удобно щеше да е да пуснат трамвай 8 до Лозенец и да мислят за последващо удължаване. Можеше цялата линия да стане автономна като се сложат от ограничителите и по Стамболийски, а сега много малка част ще е автономна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
    • Email
Да се пътува от Хемус до 5-те кьошета през Попа е прекалено дълго и безмислено обикаляне. Но след като властта имат хора, които ходят с НСО на работа и не знаят въобще кое къде минава, ако въобще знаят къде се намират Попа или 5-те кьошета в София, какво повече да очакваме....

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12109
    • View Profile
При положение, че има изградена ККМ двупосочно по Нансен, е пълна простотия тая обиколка. Иначе можеше да пуснат две линии, едната от Сточна гара през Арсеналски до Гоце Делчев, а другата да е тб 7 по Опълченска и Скобелев, до басейна Спартак. Но нямат достатъчно тролеи, освен ако не бастисат някоя друга линия.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община