Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 250250 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Имах работа в района и без това, та реших да ползвам ТБ 7, но останах неприятно изненадан. Ако това са интервалите, то направо е безумно, няма кой да го чака 30 минути. Все пак навръщане успях да се повозя за малко.

Гласовото оповестяване работеше, поздравления за което.
В съобщението на ЦГМ пише, че тролеят ще спира на изместената спирка 0396  “Хотел Хемус” на 94 при община Лозенец, да обаче не спря, въпреки, че имаше хора на спирката, които искаха да се качат.
Също така голям минус е, че след спирка “Южен парк” спира чак на “Ул. Нишава”, а разстоянието никак не е малко.
На Черни връх много се чака, може би около 5 минути седяхме докато светне разрешителен сигнал за тролея.

« Last Edit: 13.07.2019, 18:30:20 by bonbon »

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Пиша по частта от темата, която се отнася до ремонта на ККМ - според мен още утре би следвало да се свърже с мрежата втората линия от ККМ на обръщалото в "Гоце Делчев" - все пак там вече ще има две тролейбусни линии и от понеделник това ще е допълнително натоварване на обръщалото. Честно казано, то е изградено само за една тролейбусна линия. После се добавиха и три автобусни (А65 също въртеше там, но той беше с една кола тогава), после още една автобусна, сега и още една тролейбусна. От понеделник ще е много трудно, а когато дойдат и новите разписания през есента, ще стане почти невъзможно. И сега част от автобусите почиват на "Тодор Каблешков".

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Имах работа в района и без това, та реших да ползвам ТБ 7, но останах неприятно изненадан. Ако това са интервалите, то направо е безумно, няма кой да го чака 30 минути. Все пак навръщане успях да се повозя за малко.
20 са, не 30, което всъщност е по-добре дори от празничното зимно разписание на 7 по стария маршрут, където минутите бяха 21, но не знам на каква цена е това. Имам предвид дали са отпуснали достатъчно коли, за да не се превръщат почивките в лукс. При всички случаи обаче този маршрут е доста абсурден и крайно неефективен. Виждам го само като временна линия до основния ремонт на тунела под НДК, за да не се дрънкат Шкодите по панелите на ТМ 6. А за след него бих предложил в идеалния случай 74 да стане тролейбусна линия с номер 3, в не толкова идеалния ТБ 3 до V-та Градска болница като се доведе до максимален синхрон и уравновесяване със 74, ТБ 7 може и да е до „Одеон“, но може и до „Спартак“, аз лично много искам да я видя до „Спартак“, а ТБ 8 със същите крайни дестинации, но по новото трасе. Не намирам смисъл в ТБ 7 до „Гоце Делчев“ дори и през „Опълченска“, „Скобелев“ и тунела на НДК.

@snaker Доста добре звучаща идея.
« Last Edit: 13.07.2019, 21:30:48 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Мисля си, че сегашният маршрут на ТБ7, може би ще се окаже доста успешен и като дойде време за промяната по Опълченска, ще има недоволни, защото линията в момента дава едни напълно нови връзки, за които досега се е налагало поне по едно прекачване - напр. Люлин,  цялата Сливница, Лъвов мост със СУ, Попа, НДК, както и доста други предполагам. Та идеята ми е следната - една от люлинските линии (без значение 6 или 7) да остане през Сточна, но до Спартак, а другата след ремонта на тунела под НДК, да минава през него до Гоце Делчев. Така времетраенето на курсовете ще е малко по-нормално, а може би и сходно и ще може да се направи синхрон. Но за въпросните промени ще са нужни още тролейбуси и съответно шофьори.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Единственият проблем на 6 е че прекосява „Люлин“ със завои на 90 градуса, за разлика от 7, която минава през дъгата на „Джавахарлал Неру“ и заради това 6 по-трудно избива закъснения. Може би това е причината, че не смеят да я променят. Трябва доста да се погрижат, за да не се налага бясно избиване на закъснения с пропускане на почивки, но би могло да се получи да е до „Гоце Делчев“ през „Опълченска“ и „Скобелев“. Според мен със сигурност трябва да се опита поне. От друга страна всички си спомнят какъв беше отпорът срещу замяната на 309 с 82 през „Проф. Александър Станишев“ 2013 г., така че може би ще е по-добре 6 да запази маршрута си през „Сливница“.
« Last Edit: 14.07.2019, 09:41:39 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
но за сметка на това ще накажат с още 130 метра ходене масово прекачващите се на Хотел Хилтън пътници от 94 на други автобуси, защото изместват спирката му при община Лозенец.
Повечето пътници от А94, слизащи на Нансен, тръгват към пешеходната зона пред НДК и за тях метрите стават със 130 по-малко. То пълна угодия няма, но очаквах А94 да върви по обособеното трасе и да спира на бившата трамвайна спирка и после - на община Лозенец. Така спирките биха били равномерно отдалечени и се получава неудобната сега връзка с А72, 204 и 604 в посока Стадиона. Не мисля, че беше кой знае колко трудно да има прекъсване на ограничителите, откъдето да влиза А94. В посока Хемус минаването на А94 оттам не би създало отделна фаза за светофара - просто автобусът ще минава в сегашната си фаза (както го правеше многократно преди ограничителите). Евентуално разрешеният сигнал може да е с няколко секунди авансово.
« Last Edit: 14.07.2019, 08:49:15 by blagun »

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Четейки дискусията с различни мнения за маршрутите на тролейните линии, си мисля, дали не би било наистина най-добре ТБ7 да запази сегашния си временен маршрут през Сточна гара. В този случай може ТБ6 от бул. Сливница да завива по Опълченска, Петте кьошета, НДК до басейна Спартак, като обратният маршрут задължително да е по Фритьоф Нансен. Паркирането по Нансен може да стане успоредно от двете страни или да се допусне единствено двупосочно движение на тролеите. Освен това ТБ8 в сегашния си вид е непълноценен. От тунела на НДК линия 8 може да продължава по Раковска с ТБ9. Така се създават множество връзки по направлението към Лозенец и Гоце Делчев.
« Last Edit: 15.07.2019, 19:52:50 by bozhido »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
си мисля, дали не би било наистина най-добре ТБ7 да запази сегашния си временен маршрут през Сточна гара. В този случай може ТБ6 от бул. Сливница да завива по Опълченска, Петте кьошета, НДК до басейна Спартак, като обратният маршрут задължително да е по Фритьоф Нансен. Паркирането по Нансен може да стане успоредно от двете страни

Тб7 по сегашния си временен маршрут и тб6 по Опълченска - да, но не и ако са на 30 и отгоре минути. Иначе се получава, че ще имаш тролей от Люлин до Лъвов мост много нарядко. Сега тб6 и тб7 уж са синхронизирани в този участък.

А паркирането по Нансен не можело да стане успоредно - на улицата живят видни клечки, които успяха да убедят цялата община, че трябва да продължат да паркират косо. Затова им оставиха и косото паркиране, а половин София ще ги заобикаля.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
А паркирането по Нансен не можело да стане успоредно - на улицата живят видни клечки, които успяха да убедят цялата община, че трябва да продължат да паркират косо. Затова им оставиха и косото паркиране, а половин София ще ги заобикаля.
Аз се надявам, че ще минат изборите и ще им кажат: айде, майна ти ви! тролея ще си минава от тука! А вие се оправяйте както можете с паркирането.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Ще кажат друг път - нали "важните клечки" са точно от партията на дядо ви Марин, да не сме вие и аз......


По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Мой познат ми каза, че днеска в обедния пиков час се качил на 7-цата от НДК до южния парк и било дори тъпканица, сигурно над 60 човека. Някой има ли подобни наблюдения? Да не се окаже че тая линия ще излезе супер успешна, ако ще и по половин час да се чака. Моя позната пък която живее в Захарна Фабрика и работи в Сити център мола също е много доволна, че може вече да ходи на работа само с едно превозно средство, вместо с 2 или 3 както до сега. Каза че не е проблем толкова интервала ако е на половин час, но да се спазва като си го провери кога има да отиде на спирката 5 минути по-рано. Недостатък било единствено, че пускат Икаруси в които е много горещо като напече на обяд, но удобствата като цяло са повече от недостатъците.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ами в хода на това, което си написал ти аз се сещам за ето тази снимка:


Не че съм пътувал, но искам да кажа, че не би ме учудило ако действително е така, както ти е било описано, нищо че това е „Хилтън“, а не Южния парк, но и „Хилтън“ си е „Хилтън“ и няма метро, което да може да го замени като ключова точка и добре, след като им дойде в повече да оставят трамвайното трасе на 9 то поне дано намерят водачи, за да се получи една адекватна линия през „Хилтън“, „Арсеналски“ и „Бяла черква“, защото в това направление има огромен потенциал.

Аз между другото винаги съм се чудел на трамвайното трасе на ТМ 6, както беше до „Спартак“. Някак струваше ми се малко неадекватно. На една крачка оттам е парка, около „Витоша“ и „Бяла черква“ се застрои много, има и много търговски обекти, да не споменаваме самия парк, по нататък особено изместената на север „Бяла черква“, има голяма близост с пазара. Просто усещах, че този край на трамвайното трасе до „Спартак“ не беше най-доброто възможно и сега с тролейбусното трасе може много успешно да запълни тези дупки.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
За в бъдеще като се пусне метрото и тази 7ца сега тръгне през тунела си мисля не е ли удачен варианта. Тя да се заварти на спартак а 2ката да се пренасочи до Г.Делчев-Х. Димитър или обратното Разбира се с по малко коли.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
тм.9 беше линия съпоставима със сегашните 5, 7 и 22. Безалтернативна, ефективна, с висока скорост на придвижване и голям превозен капацитет. Ако за Надежда и Обеля МД-2 наистина изигра някаква положителна роля, то за Хладилника и Лозенец е незначителна на фона на това че замести девятката.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Днес се возих в 2 и нещо на 7мицата от Лъвов мост до Гоце Делчев.
Когато тролеят зави нагоре към Е. И Х. Георгиеви всички баби се шашнаха и започнаха да викат и да разпитват защо и на къде отива. От тази спирка до Гоце Делчев бяхме 10 човека.
Не знам кой е разправял, че е тъпканица.
Също загубихме 6 минути да пресечем бул. България и да продължим към хотел Хемус.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
2 и нещо не съответства на обедния пиков час и не знам в този час с летни разписания кой въобще пътува по която и да е линия от МГТ освен ТМ 5 и 7. Що се отнася до задръстването движението в линията „Фритьоф Нансен“ - „Черни връх“ върви най-леко в кръстовището с булевард „България“ и не може да се сравнява с чакането на СУ в пиков час през зимата, така че не виждам основание в тази претенция, а и за това си има едно просто решение - спира се автомобилното движение през трасето на ТМ 6 в тунела(първо години наред такава връзка нямаше, второ далеч не е толкова ползвана трето МГТ с абсолютно предимство пред всички останали участници в движението), запушва се дупката в островчето след края на трамвайния тунел на „Нансен“ и най-лявата лента, където сега минава ТБ 7, става бус лента със забранено движение на други МПС, така 7 няма да чака в колона с останалите коли на светофара. Може и да се обособи с ограничители също така.

Ето и нагледен пример за това, което не трябва да се случва от вторник:
2602-7 16.7.2019 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
« Last Edit: 18.07.2019, 09:35:58 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Мда, така и не стана ясно защо там включването в обособеното трасе трябва да става чак след светофара. Логично беше да е преди него и да има отделна фаза с резервиране само за МГТ.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Заради стълба, който се вижда на снимката. Очевидно са преценили, че не би могъл да е на друго място.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Мда, така и не стана ясно защо там включването в обособеното трасе трябва да става чак след светофара. Логично беше да е преди него и да има отделна фаза с резервиране само за МГТ.
Че то почти нищо логично няма по това трасе вече. От това, което си представяхме, че ще бъде, остана има-няма 30% и се получи поредното изчадие, родено от СО.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И ако включването е на мястото на 2602, където е на снимката, как точно ще се разберат тролеят по неговата линия и този, който излиза от тунела?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!