Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 250216 times)

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
До колкото виждам, има стълбове, просто трябва да се дръпне мрежата. Факт е, че масата водачи правят нарушения на този завой заемайки и двете ленти за движение, а други рискуват да причинят ПТП. :)
За мен проблема е в колегите, които, като видят, че прътовете им се изнасят токова встрани от тролея се притесняват, че ще се откачат от мрежата... А проблем няма, само трябва да се премине бавно - 5-10 км/ч - много по-бавно от останалия трафик...
И това го пиша от личен опит - карам по 5 от време на време, макар, че основно работя по 1

Относно дърпането на мрежата - моята гледна точка, като ТБ шофьор.

Ако се премести мрежата - при сегашния брой и разположение на стълбовете - трябва да се сложат по-остри шини и като резултат мрежата ще е (почти) над дясната лента и прътовете няма да се изнасят толкова встрани, но пак не може да се вдигне скоростта на преминаване заради по-острите завои на мрежата...

Алтернативата е поставяне на още стълбове, между които да се прекарат опорни въжета и още шини с малък градус на завиване... Предполагам това има в предвид GANZ като пише за промяна на профила на мрежата в района...
Това е скъпо и е много спорно дали си струва...

Много им отне да преместят шините на левия завой от бул. Вл. Вазов към Левски Г, след като камион подбра въжетата на един тролейбус. Но то не се мисли много като се прави нещо.


Според колеги е имало проблеми първите дни, но аз бях в отпуск и нямам лични впечатления





Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Първите дни имаше проблеми на левия завой към Левски Г, защото старият профил на КМ не отговаряше на новата временна маркировка. Веднага бе направена организация и се премести мрежата, изтегли се нов проводник, с нови шини обаче философ ghost8 не е наясно, че преди завоя, след спирка "Ул. Станислав Доспевски", има компенсация на КМ и тя допълнително усложнява промяната вследствие на ограниченото движение и променената организация. Относно промяна на завоя в Младост - няма невъзможни неща, но както споменах - има хора, които правят технически чертежи, променя се носещата мрежа (окачването) и тогава се изпълнява. Не е лошо като имате такива идеи - да ги предлагате за изпълнение в Трансенерго. Ще ви подкрепям, ако е в рамките на разумното, защото има и такива богопомазани, които нямат грам понятие за какво става въпрос, а заради тях промениха целия профил на КМ на Сточна гара, абсолютно безмислено.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Принципно най-добре беше да се направи пряка връзка от Йерусалим към локалното платно още при строителството на метростанцията. Принципно това все още е възможно покрай асансьора за инвалиди - има доста празно място с една барака. :rolleyes:

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
    • Email
Първите дни имаше проблеми на левия завой към Левски Г, защото старият профил на КМ не отговаряше на новата временна маркировка. Веднага бе направена организация и се премести мрежата, изтегли се нов проводник, с нови шини обаче философ ghost8 не е наясно, че преди завоя, след спирка "Ул. Станислав Доспевски", има компенсация на КМ и тя допълнително усложнява промяната вследствие на ограниченото движение и променената организация. Относно промяна на завоя в Младост - няма невъзможни неща, но както споменах - има хора, които правят технически чертежи, променя се носещата мрежа (окачването) и тогава се изпълнява. Не е лошо като имате такива идеи - да ги предлагате за изпълнение в Трансенерго. Ще ви подкрепям, ако е в рамките на разумното, защото има и такива богопомазани, които нямат грам понятие за какво става въпрос, а заради тях промениха целия профил на КМ на Сточна гара, абсолютно безмислено.
Това е форум и всеки може да изрази мнението си и наблюденията ползвайки транспорта. Не се строят космически ракети, а са проводници все пак. Явно е по-лесно да се каже "минавайте бавно и леко, пък ако ще 3 ленти да вземат ПС". Ходи погледай малко какви ситуации се създават с останалите участници в движението и как масата ТБ водачи създават предпоставки за ПТП, и после те ще са виновни за навлизане в чужда лента. Това ми е мнението и стоя зад него, и не мисля, че аз или който и да е друг изказал такова, е длъжен да внася и работи безплатно за техници и др. такива, които са на заплата.
Ако този малък коментар разпали темата, какво ли щеше да стане, ако споменем изнасянето на мрежата на тролеите на СУ, тък като левия завой вече е от 3 ленти посока Орлов мост, и ТБе правят завоя от средна лента....... ама там пък има и кръстовки и шини.... отиде 20 години мислене и преправене.... както с преместването на разделителната стрелка от Орлов посока СУ, и ТБ5 трябваше да стои по 10 минути в средна лента, за да мине за левия завой на В. Левски. Това са впечатленията за липса на координация водачи-главни на гаражите и фирмата за ВКМ.  :D

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Това е форум, разбира се. Винаги ще се намерят доволни и недоволни. Едно е да мрънкаш във форума, а друго е практикуваш поддръжка на КМ или да си директор в секция "КМ". И понеже не си минал през практиката, а виждам, че имаш много идеи и си недоволен от това, което е направено, ти предлагам да си подаваш идеите към Трансенерго, да си изразяваш мнението и в същото време, ако те влече да се запознаеш с КМ и това как се работи по нея, защото долу от тротоара като наблюдател виждам, че си обръщал внимание на различни ситуации с ТБ и как профила на КМ влияе на трафика. Има много места на които трябва и могат да се направят корекции по КМ и аз мога да изброя поне 5 от тях, но в действителност има т. нар. директори и технически ръководители, които ги решават тези неща.
« Last Edit: 20.05.2022, 17:25:50 by GANZ »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
На стрийт вю видях 4 стълба вдясно от контактните проводници. Съвсем скромно мнение бих изказал като питанка - а така не става ли? Такава конструкция с проволки съм виждал на доста места, особено над трамвайни трасета, най-вече в обръщателните колела. Зеленото е втора проволка над долната и над контактните проводници. По този начин се получават 6 или дори 7 завойни шини. Тоест, завой с ъгъл около 90 градуса се разпределя между повече шини с по-малки ъгли и без допълнителни стълбове. На Paint, особено в края на работния ден, не ми се получиха за 5 минути ъглите кой знае колко реалистични, но за илюстрация мисля, че става. :)
едит: Иначе оценявам подобаващо старанието при монтажа на стрелки и кръстовки. Навсякъде са ги слагали все едно първо са си "пуснали нивел" с конци - все едно така са определяли къде точно да са пресеченията. В никой друг град не съм виждал такова старание. Най-близо като качество беше мрежата във Велико Търново.
едит2: сега забелязах, че стълбът на 6 часа спрямо центъра на картинката не е там, в разделителното островче, ами вляво, до стълбището към метростанцията, но това не променя факта, че е наличен, а самата ми идея си остава същата.
« Last Edit: 20.05.2022, 20:25:29 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
На стрийт вю видях 4 стълба вдясно от контактните проводници.

За едно просто кръстовище като това 4 стълба са предостатъчни, но при нас я има модата да се правят гори от стълбове, които после не се поддържат с десетилетия и ръждясват и най-накрая има и случаи да падат от корозия. С 6 стълба като в случая проблеми няма никакви както си го начертал.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Този вариант, който си предложил е подходящ, а тези въпросните проволки и окачвания, които визираш се наричат : "каре". Понякога може да бъде с една, а понякога с две и повече халки. Относно шините - в последните няколко години, в столичния електротранспорт се монтират шини, които не са с фиксиран градус както старите монтирани във всички градове с тролейбусен транспорт, а при монтажа и при изградената преди това носеща мрежа, си определят градуса на завоя, според окачването и траекторията на мрежата.

Online poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Преди малко докато чаках ТБ 6 на ул Търново забелязах че са махнали и разделителната стрелка към обръщателното колело на А 42
Преди време са махнали и събирателната стрелка

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Събирателната я няма от около 2 години ("свалена" от колега), разделителната отскоро, може и да има месец

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Тия стрелки не смятам за особено нужни, освен в много редки случаи и само бавеха тролеите и цялото движение зад тях. Достатъчно легнали полицаи изградиха, с което ги забавят, така че това смятам е добре. Ако се наложи да върти тролей там някога по някаква причина - ще мести прътите на ръка. Другият вариант, който едва ли някога би се реализирал, е да направят всички стрелки, така че да минават бързо през тях и тогава може да наслагат на всички разклонения, макар и да не се ползват постоянно.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И на пожарната до „Орион“ също вече няма стрелки.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Изцяло нови проводници и държачи от ул. Александър Жендов до Орлов мост, посока центъра.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Изцяло нови проводници и държачи от ул. Александър Жендов до Орлов мост, посока центъра.

Това е една от най-високоскоростните отсечки за столичните тролейбуси, дано са я изпълнили добре подмяната.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
 Никога не съм имал проблем там... освен последният път с пад на напрежението - при всяко преминаване около 450 В

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Никога не съм имал проблем там... освен последният път с пад на напрежението - при всяко преминаване около 450 В
Напрежението в трите сектора от Орлов мост до Плиска винаги е ниско. Все пак са дълги по километър, а там вървят 4 тролейбусни линии и в пик тролеите "остават без сили", изкачвайки феята.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
 Участъка в обратна посока имах предвид - конкретно от Жендов до Яворов

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Никога не съм имал проблем там... освен последният път с пад на напрежението - при всяко преминаване около 450 В
Напрежението в трите сектора от Орлов мост до Плиска винаги е ниско. Все пак са дълги по километър, а там вървят 4 тролейбусни линии и в пик тролеите "остават без сили", изкачвайки феята.
При тролеите чак до толкова големи падове ли стават - това при няколко коли една след друга или?
А отделно не е ли правен опит да се направят няколко токоподаващи точки - особено на изкачването където би трябвало тяговия ток да е голям

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Участъка в обратна посока имах предвид - конкретно от Жендов до Яворов
Посоката не е от значение. Мрежата за двете посоки е свързана паралелно и се захранва общо.
При тролеите чак до толкова големи падове ли стават - това при няколко коли една след друга или?
А отделно не е ли правен опит да се направят няколко токоподаващи точки - особено на изкачването където би трябвало тяговия ток да е голям
Точките са няколко, но токоизправителната станция е далече, кабелите до там са дълги, тролейбусите са много и работят с най-голяма мощност заради високата скорост и наклона - най-лошата възможна комбинация, съответно най-голям ток и най-голям пад на напрежението както по захранващата линия, така и в самите токоизправители.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
С модернизацията на ТИС-Юнак би трябвало този проблем да се ограничил.
« Last Edit: 08.04.2023, 09:50:01 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/