Author Topic: А 260  (Read 45659 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #80 on: 26.07.2016, 19:05:19 »
А как да вдигнем средната скорост на ТМ5? Чакам предложения как да се разреши дублажа с 260 и да се извади този автобус от центъра?  :rolleyes:

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #81 on: 26.07.2016, 19:12:41 »
Просто ще си остане до центъра. Достатъчно пълни са и 260, и ТМ4 и 5, че да се маха линия от Борис трети. И както казах, в доста от случаите е по-бърз от ТМ4 и 5 и аз го предпочитам за транспорт до Овча Купел например. Освен това Горна баня е квартал на София и трябва да има директна връзка с центъра.
« Last Edit: 26.07.2016, 19:16:42 by 2828 »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #82 on: 26.07.2016, 19:26:08 »
По-голямата средна скорост някаква самоцел ли е? Не е ли целта да се возят пътници? Нали уж "умни" светофари за милиони, осигуряващи предимство за градския транспорт ще я вдигнат? Пък ако не стига капацитета - повече коли на линия, желаещи да се возят явно има и при така наречената ниска средна скорост.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: А 260
« Reply #83 on: 26.07.2016, 19:56:10 »
260 и 306 нямат база за сравнение. 306 е паразитна линия, защото няма как да компенсира дублажите си, но 260 е намерила начин и към момента е оборотна линия с голям пътникопоток и превръщането й в линия довозваща до ТМ 5 не би се приело лесно и безответно, а и наистина ЦГМ я води като градска линия, което показва, че квартал "Горна баня" е част от града и наистина би трябвало да има превоз до центъра. От друга страна обаче е вярно и това, че автобусите не трябва да навлизат по-навътре в централната градска част от площад "Руски паметник", а дори и до там не трябва да стигат, с изключение на 74, където друг начин намя, но пък ако вследствие от това се реши, че 260 ще върти на "Руски паметник" то тогава наистина се рискува да се получи нещо като А 306, защото ще се изгуби връзката с Петте кьошета, която е една от най-силните за 260.
« Last Edit: 26.07.2016, 20:28:59 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: А 260
« Reply #84 on: 26.07.2016, 20:34:16 »
Господа, 260 e на 8 мин в час пик и 10-11 извън пик делнични дни, празник 15-20 мин. ТМ 5 е на 4 мин в час пик и 7 извън пик делнични дни, празник 8-11 мин. По разписание и двете линии взимат разстоянието от Никола Петков до пл. Руски паметник за 17-19 мин. Това е абсолютно дублиране - от нашите пари взимат и дават да се гушат шефовете на Еридантранс. По маршрута на 260 няма нито една обособена спирка (в джоб), което е опасно за чакащите и е предпоставка за хаос при автомобилното движение. Със съкращаване на маршрута до Никола Петков може да се намали интервала на движение на 260 (4-5 мин) и ще се гарантира по-добро обслужване на пътуващите до центъра. Естествено, това може да се осъществи само при тарифа, позволяваща прекачване и пътуване по време.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: А 260
« Reply #85 on: 26.07.2016, 20:46:54 »
Добре, а как точно 260 ще върти на "Никола Петков"?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: А 260
« Reply #86 on: 26.07.2016, 20:50:20 »
Добре, а как точно 260 ще върти на "Никола Петков"?
Прави се корекция на обръщалото. Важното е на проектанта да бъде зададен крайният вариант, а именно да се организира комбинирано трамвайно и автобусно обръщало. На запад подобни има хиляди. Само отворете галериите на немските или швейцарските градове с трамваен транспорт и ще видите точно как.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #87 on: 26.07.2016, 21:07:01 »
Самото прекачване създава неудобства и отблъсква пътниците, дори и да има работеща тикет система. Преди време и аз бях на мнение, че крайградските автобуси трябва да влизат само до "ръба" на града, но в крайна сметка кое е по важно? Да следваме едно правило или да привлечем повече хора към услугите на обществения транспорт? Мисля, че е второто. Може би ще е удачно да се съкрати 260 единствено, ако трамвай 5 изминава значително по-бързо разстоянието, при което се дублират маршрутите. Обаче, оставам скептичен, че ремонта на трасето ще вдигне значително скоростта. Първо, у нас не се строи особено качествено и след година релсовия път започва да дава дефекти (пример бул. "България"); второ, разписанията са разтеглени и трето, което вече съм го казвал, инвестиционното предложение за ремонта на трасето на ТМ5 включва изграждане на парапет с височина 1,1 м. Е, какъв е тоя скоростен трамвай, щом във всеки един момент може да ти изскочи пешеходец на релсите?
« Last Edit: 26.07.2016, 21:10:23 by UMSofia »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #88 on: 26.07.2016, 22:33:33 »
При прекачването от А260 на Тм5 се губи връзката с Петте кьошета ! Трамваят е много по-бавен въпреки разписанието, а с модернизацията на трасето вероятно ще стане и още по-бавен!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: А 260
« Reply #89 on: 27.07.2016, 08:17:25 »
Аз оценявам идеята на maniak, но точно там е работата, че и 260 и ТМ 5 са построени така, че дублажът по "Цар Борис III" да не създава проблеми. И двете линии са пълни. Ок, нека 260 се движи само до "Никола Петков", но как точно ще се обясни на квартал "Горна баня", че е по-добре да нямат директна линия до центъра, което звучи абсурдно. Връзката с площад "Македония" и Съдебната палата може да компенсира загубата на Петте кьошета до известна степен, но как точно най-редовната, но въпреки това една от най-претъпканите линии в София - ТМ 5, би поела още пътникопоток? Интервалите й са скъсени до минимум, а рязането на спирки в никакъв случай не е решение. И да успее да ги поеме с максимално намалените интервали в момента, докато още има 260 до центъра, липсата на 260 ще е осезаема и хората няма да са доволни.
« Last Edit: 27.07.2016, 08:33:22 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #90 on: 27.07.2016, 09:08:45 »
След пускане на Метролиния 3 до гара Горна баня е уместно да се мисли за цялостно преразглеждане на транспортната схема в югозападната част, а не само на А260.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: А 260
« Reply #91 on: 27.07.2016, 09:40:32 »
Много е далеч още този момент. СО си дрънка, че метрото щяло да е готово до 2018-та година, но това са върховни глупости, очевидно е че няма да се случи, да не говорим, че основни неща около функционирането му като депото не са разрешени. За момента нещата с 260 да си останат така.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #92 on: 27.07.2016, 12:19:40 »
Да де, далеч е още. Но никой няма да си слага трън в гащите да прекара А260 по Гешов вместо по Пенчо Славейков. При това положение за едни се подобрява връзката, за други се влошава. Трудно е да се прецени, дали повече горнобанци идват на свиждане в Пирогов или във Военна болница.
А старо правило в ЦГМ е да не се подобри връзката за 5000 души, ако се влоши за 50 (справка - сагата за бл.202 в Младост-2). Не казвам, че е хубаво това, но е реалност.
« Last Edit: 27.07.2016, 12:22:42 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #93 on: 27.07.2016, 12:59:27 »
260 няма спирка около Пирогов.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #94 on: 27.07.2016, 13:27:23 »
До пускането на МС11 промяна на 260 по Св. Георги Софийски и Гешов не е оправдана - ще са забие в кошмарните задръствания по временното трасе между Пенчо Славейков и Иречек. 260 няма спирка около Пирогов и не съм убеден, че такава е нужна около ВМА и Александровска. :rolleyes:

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #95 on: 07.08.2016, 04:12:11 »
В случай на авария на трамваите, автобусна линия 260 е единствената директна връзка и алтернатива по Борис III. Иначе хората хващат такси. Знаете каква мудна институция е ЦГМ във възможността да организира извънреден заместващ транспорт. Трамвай 5 е бавен, дори и да не спира на малките пешеходни светофари. Правилно се писа, че ако елетротранспортът не спира така често, още граждани ще си вземат коли втора употреба. Има достатъчно голям брой мотриси, така че да бъде редовно обслужването. Съобразно гъстотата  на населеност и броят пътуващи, и автобус 260, и трамваите имат своето място. Даже маршрутните таксита са много важна част от възможността за достъп до транспортна услуга. Да, вярно е, че след пускане на метрото в тази част на София трябва промяна в линиите. Кога ли ще видим допитване до жителите как виждат и искат да бъде организиран транспортът им? Кога ли ще подобрят транспортът на по-слабо населените столични квартали, така че да има налични условия те да бъдат добро място за живеене? Искате отчет за похарчените пари за концесии, искайте отчет какви средства системно са наливани във видеонаблюдение и каква е ползата от него - няма да видите тези смайващи цифри.
------------------------

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #96 on: 10.08.2016, 19:44:50 »
Днес видях BMC по 260. Да не би да е изтекла концесията  с Еридан?

Sent from mTalk for Windows 10

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #97 on: 10.08.2016, 20:16:12 »
Не е. Еридантранс изпълняват курсове за БДЖ в провинцията и нямат достатъчно автобуси. Една кола от 260 се обслужва от Земляне (само делник). Писано е в други теми ;).
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #98 on: 03.03.2017, 18:41:37 »
Здравейте, понеже сутрин в час ПИК на петте кьошета и на бул.Пенчо Славейков е Ад не е по удобно маршрутът да се промени от Борис 3 през Руски  паметник ,десен по Ботев, десен по Скобелев и ляв по Борис .
« Last Edit: 03.03.2017, 18:46:08 by TRAMS SOFIA »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #99 on: 03.03.2017, 19:31:53 »
Тогава вместо с една ще е с 2 тапи . Преди площад Македония и преди Петте кюшета !