Author Topic: Автономни и споделени трасета  (Read 1071 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #20 on: 17.07.2018, 13:29:51 »
Добре де, какво сте се хванали за тоя перон на парка, като предните спирки от депото до завоя на Лукойл са с перон и там има същия проблем още от построяването на двойното трасе?
За толкова години никой не повдигна въпроса, сега се хванахте за това.

Пероните на предните спирки са там още от преди слагането на третата релса, докато тези сега се слагат пост фактум, има разлика.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #21 on: 17.07.2018, 13:53:23 »
Добре де, какво сте се хванали за тоя перон на парка, като предните спирки от депото до завоя на Лукойл са с перон и там има същия проблем още от построяването на двойното трасе?
За толкова години никой не повдигна въпроса, сега се хванахте за това.

Пероните на предните спирки са там още от преди слагането на третата релса, докато тези сега се слагат пост фактум, има разлика.

Пероните ги ПРЕправиха на ново когато слагаха третата релса на депото и улица Добротич. Другите - пазара и следващите ги правиха от нулата, тъй като тогава булеварда претърпя основен ремонт + преправяне на кръстовището Възкресение/К.Величков/Гешов.
Живях там когато беше това преустройство и съм го видял наживо.
Сега как да се сложат новите перони да са максимално близко, след като общата релса е от другата страна, а не от към перона?

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #22 on: 17.07.2018, 15:54:18 »
Сложете снимки от ремонта,ако минавате около К.Величков,защото съм в Чужбина и скоро няма да си идвам. 

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4286
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #23 on: 17.07.2018, 16:07:02 »
Моля, научи се да използваш хубавата българска дума, "моля".

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #24 on: 17.07.2018, 17:39:55 »
Сега как да се сложат новите перони да са максимално близко, след като общата релса е от другата страна, а не от към перона?

Няма как. Затова или изобщо не трябваше да се правят перони там, а да се заложи на БУС ленти, или трябваше да се преправи основно трасето - в района на спирките да се сменя водещата релса. Друг вариант е да се преправи теснорелсовия подвижен състав с поставянето на временни буфери за да се достигне габарита на нормалнорелсовия. Когато нещо ще се прави трябва да се прави както трябва, или изобщо да не се почва.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #25 on: 17.07.2018, 18:02:27 »
Аз не мисля, че това островче не е кой знае какво. Нито е много пари, нито пък е нещо грандиозно.
Моето мнение е следното:

1. За трафика не виждам да има кой знае каква промяна - автобусите и сега си карат по релсите, автомобили имаше до сега, ще има и после по релсите. Единственият плюс е, че сега автобуса трябва да пресече двете ленти да стигне до спирка, а от сега няма да го прави

2. За пътуващите смятам, че ще е от голяма полза. Казвам го от личен опит. Всяка сутрин излизам от метрото на К.Величков и трябва да хвана нещо до пазара на Красна Поляна. Спирките са уникално разположени - трамвайните преди, автобусните след светофара. Гледаш кое ще се появи първо да тичаш към съответната спирка
На връщане от пазара към метрото е същата игра. Спирките са преди и след светофара.
Сега ще се случи тази модерна последно време дума - Интермодалност. Няма да тичам по спирките.
Друго не виждам като плюс.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #26 on: 17.07.2018, 18:41:51 »
Плюсовете от пероните са два:

- стават възможни отделни фази за колите и трамваите, т.е. докато пътниците се товарят на МГТ от пероните, колите могат да се изтеглят по освободените платна, а не да чакат преди трамвая или нахално да се промъкват между пешеходците. За да работи това пероните трябва да отговарят на определени условия - ширина, защита откъм страната с активно автомобилно движение (огради, мантинели), комфорт (спирконавеси, пейки и т.н.) От това което до тук виждам новите перони няма да отговарят на тези условия.
-трамваите стават достъпни за трудноподвижни хора, инвалиди и майки с колички без да се налага да имат придружители. За целта пероните трябва да са скосени към пешеходните пътеки и да имат адекватно отстояние до превозните средства. И тези условия за сега не виждам че ще бъдат спазени.

Предимствата за автобусите, които ще минават от там ще ги видим като пуснат движението по релсите. Ако не се преасфалтира около тях основно ще е съмнително дали ще се движат по-бързо, трасето е доста разбито.
« Last Edit: 17.07.2018, 21:16:55 by fafan »

Offline Spas237

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #27 on: 17.07.2018, 20:19:48 »
Много глупаво, че на Дондуков не направиха такива перони.Там колите най-спокойно си карат по релсите и трамваите чакат :angry:

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #28 on: 17.07.2018, 20:30:42 »
А всъщност някой има ли идея защо са решили външната релса да е обща?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #29 on: 17.07.2018, 21:17:13 »
Заради геометрията на някои криви вероятно. Бързо и евтино, вместо доизпипано и с мисъл за бъдещето, това винаги е бил девиза при нас.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #30 on: 17.07.2018, 22:06:47 »
Нещо друго ще да е. Нормалнорелсовите трамваи кривите са им едни и същи независимо къде е общата релса. Теснорелсовите ще се впишат в тези криви, щом широките се вписват.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #31 on: 17.07.2018, 23:56:16 »
На Младежки театър кривите са далеч по-остри, но третата релса е отвътре.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #32 on: 18.07.2018, 00:07:55 »
Причината най-вероятно е, че ако бяха сложили 3-тата релса отвътре, трамваите с нормално междурелсие може на места да не могат да се разминават или да са твърде наблизко. Има все пак стандарти какво да е отстоянието между тях.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #33 on: 18.07.2018, 00:12:02 »
Иво, чети и мисли. Говорим от коя храна да бъде тясното междурелсие. За нормалното е ясно че трябва да се спази габарит.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2590
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #34 on: 18.07.2018, 09:10:22 »
Веднъж вече го бистрихме този въпрос и дискусията трябва да е нейде из форума. Дали пък не беше свързано с ККМ !?!

Предполагам този булевард е избран тъй като е най-малко използван от НСО от всички възможни ! Дано трасето на ГТ се обособи и с ограничители ! Ползването на общи спирки също е облекчение за пътниците както бе отбелязано по горе.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #35 on: 18.07.2018, 12:07:30 »
Аз се надявам да има навеси по цялата спирка.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #36 on: 18.07.2018, 16:31:48 »
На Младежки театър кривите са далеч по-остри, но третата релса е отвътре.

A общата релса беше ли сменена при ремонта? Това би обяснило защо общата е останала по средата, ако третата е добавена в последствие...

По Пиротска беше по същия малоумен начин трирелсието, там си го обяснявам именно с кривите към МС Опълченска, те са доста остри.
« Last Edit: 18.07.2018, 16:34:39 by fafan »