Author Topic: Автономни и споделени трасета  (Read 2814 times)

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #40 on: 08.11.2018, 14:26:26 »
Официално им е разрешено да ползват трамвайното трасе и да преминават на трамвайният сигнал.
Е като им е разрешено да ползват трамвайното трасе, защо не са преместени автобусните спирки на новите перони?

Сега ако рейсовете карата по обособеното трасе, после трябва да пресичат две активни ленти, за да спират по спирките. Или да правят нарушения като не спират плътно до тротоара.

Освен това - има още шофьори, които не ползват обособеното трасе и си карат по автомобилните релси.



Както и колегата пита - какво се случва с този обект? Ще го откриват ли официално? Никъде не се вижда някой да работи. а цялата идея още не е завършена.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8261
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #41 on: 08.11.2018, 14:49:39 »
Освен това - има още шофьори, които не ползват обособеното трасе и си карат по автомобилните релси.

Автомобилни релси е много нов термин за мен.  :)

След цялата свинщина с този обект не знам с какви очи изобщо ще откриват нещо.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2047
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #42 on: 08.11.2018, 15:04:57 »
Автомобилни релси е много нов термин за мен.  :)


Не е много нов, през 80-те е имало ето такива неща:



Ще го откриват ли официално? Никъде не се вижда някой да работи. а цялата идея още не е завършена.

Не могат да откриват нищо. Има скандал с качеството на материалите и сега май всичко ще трябва да се прави наново.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #43 on: 08.11.2018, 15:11:06 »
Освен това - има още шофьори, които не ползват обособеното трасе и си карат по автомобилните релси.

Автомобилни релси е много нов термин за мен.  :)


Ще ме извиняваш, колега. заблеял съм се нещо и не гледам какво съм писал. Исках да кажа автомобилните ленти.

Не могат да откриват нищо. Има скандал с качеството на материалите и сега май всичко ще трябва да се прави наново.
Е как така наново? То е почти готово. Трябва само да преместят автобусните спирки на новите перони.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2047
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #44 on: 08.11.2018, 15:33:09 »
Еми така. Асфалтовите работи не отговаряли на изискванията и сега всичко ще се фрезова и кърти и ще се асфалтира наново. Имаше репортаж по телевизията по темата.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3356
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #45 on: 10.11.2018, 11:31:40 »
След толкова месеци вече автобусите преминават К.Величков доста бързо. Престрояването на идващите автобуси от Възкресение/Гешов за спирка метростанция К.Величков става с изчакване на изтеглящия се поток от автомобили. Колите станаха прекалено много и трябваше да се въведе такава организация, за да е с приоритет градския транспорт. Линия 111 също остава да се движи с внимание в локалното на Никола Петков, заради задръстванията по главния път.
████████████████████████ Епилог

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2066
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #46 on: 21.12.2018, 09:54:51 »
Ще ми се да чуя и други мнения за автономното трасе по Константин Величков. В момента всичките три двупосочни спирки (Петър и Павел, Метрото и Симеон) имат дълги и тесни перони, на които има право да отваря вратите само по едно превозно средство, защото всичките спирки се водят единични. От друга страна разписанията са така направени, че почти винаги пристигат по няколко превозни средства едно зад друго. Возещите се в задното превозно средство не могат да се прекачат на предното, защото официално спирките са единични. Идеята е да се използва споделеното трасе уж за по-бързо придвижване. Обаче циклите на светофарине не позволяват второто превозно средство да изчака първото да тръгне, да разтовари и натовари пътниците и да мине на същия сигнал, откъдето автономността губи смисъл.
За мен цялата тази трансформация беше абсолютно безсмислена и ненужна, но искам да чуя и други мнения. Проблемът със задръстванията по Константин Величков се създаде напълно изкуствено. Допреди да сменят светофарите с тъпи, там никога не са се получавали такива задръствания, а по Величков имаше страхотна синхронизация между отделните кръстовища. След смяната им светофарите заради дебилни фази започнаха денонощните задръствания. Това породи нуждата от автономно трасе за уж по-бързо предвижване.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 636
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #47 on: 21.12.2018, 10:16:19 »
Проблемът със задръстванията по Константин Величков се създаде напълно изкуствено. Допреди да сменят светофарите с тъпи, там никога не са се получавали такива задръствания, а по Величков имаше страхотна синхронизация между отделните кръстовища.
Винаги е имало задръствания, а ефективна синхронизация между светофарите не съм забелязвал. Но според мен основната причина за задръстванията винаги е било безконтролното паркиране по почти цялата дължина на булеварда в посока Сливница.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 914
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #48 on: 21.12.2018, 16:08:13 »
Преминавам два пъти седмично в посока от Сливница към Гешов и точно вчера забелязах известна синхронизация на светофарите и спрямо трафика в 16 ч. преминах за около 7-8 минути. Много голям плюс от това автономно трасе е, че автобусите спирайки на спирка не задръстват дясната лента, от което последва бутане на идиотите да минат в лявата, за да ги изпреварят. Сега като че ли колкото и задръстване да има трафика се движи по-добре.
За трамвайния транспорт!!!!!

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2066
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #49 on: 21.12.2018, 20:34:21 »
Винаги е имало задръствания, а ефективна синхронизация между светофарите не съм забелязвал. Но според мен основната причина за задръстванията винаги е било безконтролното паркиране по почти цялата дължина на булеварда в посока Сливница.
В посока от Сливница към Булстрад светофарите на Симеон, Тодор Александров и Стамболийски бяха синхронизирани. В обратна посока невралгичното място винаги е било преди Сливница, където лентата постоянно е запушена от спрели коли. На друго място не е имало драми и изпускане на няколко светофара.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12625
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #50 on: 02.03.2019, 15:58:55 »
Ето две интересни видеа за БРТ системите. При правилна организация средната скорост и превозна способност доближава тази на обикновено метро, но в пъти по-ниска цена и без гадни подземия и влизания под земята. Мисля че тези системи имат голямо приложение в София и Варна за справяне със все по-нарастващия проблем с трафика и липсата на места за паркиране. Много по-гъвкави са от метрото, същевременно средната скорост е същата, възможно е да се постигат интервали от 1-2 минути но могат да обхванат много по-големи райони от метрото, както и крайградските райони.



Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4978
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #51 on: 02.03.2019, 18:01:06 »
Не е така - подобни системи не достигат пропускателната способност на метрото, амортизацията на автобусите и трасетата е много сериозна съответно експлоатационните разходи са много високи, замърсяването на въздуха не е за подценяване. Метрото може да бъде наземно когато има свободно място, има и напълно обособени скоростни трамваи, които са много по-ефективни от БРТ.  :rolleyes: БРТ е палиативно решение за кратко време при невъзможност да се направи по-сериозна първоначална инвестиция в метро, градска железница или напълно обособен скоростен трамвай, нормално е големите пътникопотоци да се обслужват с релсов транспорт с минимални разходи. :rolleyes:
« Last Edit: 02.03.2019, 18:44:28 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12625
    • View Profile
    • Email
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #52 on: 02.03.2019, 22:18:33 »
Напротив-във видеото се споменава, че разходите за построяване на БРТ са около 20-пъти по-малко от такива за метро, поддръжката е по-евтина, замърсяването е минимално все пак вече има Евро 6, а пък превозната способност е около 40 000 човека на час. Не навсякъде метрото е оправдано, метромрежата никога не може да е толкова обхватна като БРТ например. Факт че поне според видеото БРТ мрежите по света се разрастват с много бързи темпове и може това да е бъдещето на ГТ при все по-задръстващите се пътища в градовете. Според мен точно заради надземното преминаване, липсата на гадните подземия и неудобни станции БРТ-то е една идея по-удобно от метрото, а също и заради възможността спирките да са ти по-близо до вкъщи. Все пак този автобус като излезе от БРТ лентите се движи в крайните квартали като обикновен автобус.

А пък едното не изключва другото. Не пречи да имаме и БРТ и метро с трансферни спирки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4978
    • View Profile
Re: Автономни и споделени трасета
« Reply #53 on: 02.03.2019, 22:55:33 »
Поддръжката неизбежно е много скъпа - настилката както и ходовата част и двигателите на автобусите се амортизират бързо при такива натоварвания, релсовият път издържа много по-дълго и ходовата част на трамваите и влаковете както и тяговите електродвигатели се амортизират много по-бавно. Скоростният трамвай има много по-ниски експлоатационни разходи при близка първоначална цена и определено е по-ефективно решение. :rolleyes: Видеото е пълно недоразумение.  :help: Няма как БРТ за големи натоварвания да е толкова евтин - трябват здрава настилка, качествени издръжливи автобуси, сигнализация с блокировки за избягване на катастрофи и т.н.  :rolleyes: Метрото спокойно може да е наземно където има място, в центъра мястото за обособени наземни трасета е ограничено.  :rolleyes: БРТ се строят основно в Южна Америка, другаде са рядкост и изключение, набляга се на релсовия транспорт.  :rolleyes: Важно предимство на релсовия транспорт е възможността за дълги състави по СМЕ или дълги съчленени вагони, управлявани от един водач - повишава пропускателната способност и безопасността и сериозно намалява разходите. :rolleyes: Най-дългите автобуси са около 30 метра и са рядкост, при релсовия транспорт са възможни много по-дълги състави примерно в метрото в Москва има такива от осем вагона с дължина над 150 метра. :rolleyes: Дори латиноамериканските градове с БРТ имат проекти за метро и градски железници в бъдеще. :rolleyes:
« Last Edit: 02.03.2019, 23:08:30 by V.Peichev »