Author Topic: Бусленти  (Read 11278 times)

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 662
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Бусленти
« Reply #120 on: 10.10.2018, 13:37:46 »
Париж е колкото 10-тина Софии и въпреки това задръствания няма.
Всеки работен ден в Париж има колосални задръствания, каквито тук никога не сме имали.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 662
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Бусленти
« Reply #121 on: 10.10.2018, 13:40:21 »
... ПЪРВО - Общината няма воля да зъсдадат удобен транспорт , второ - за някои хора е унизение да пътуват в обществен транспорт.
За мен не е унижение, а неудобство и губене на време.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 947
    • View Profile
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #122 on: 10.10.2018, 16:00:55 »
Крайно време е специално в Казичене да си поискате по-нормален транспорт. Примерно бърз автобус 215 от метростанция Искърско шосе. Но целодневен, включително събота и неделя, със спирки само в Бусманци и на 28-а поликлиника, също да обслужва адекватно и махала Видните и да е максимум през 20 минути. То май вашата марашутка ще е последната, която ще закрие този псевдотранспорт в София....
До искърско шосе и в момента има траспорт(А14), но не минава през цялото село, което е належащо. При едно преминаване на А8 през метростанцията нещата биха станали доста по-поносими. Бих казал и намаляване и синхронизиране на интервалите така че Кривина - МС Искърско шосе да има автобус на 15 минути, но ми се струва прекалено нереално, колкото и да ми се иска.
Колкото до маршрутката, преди години наистина беше бърз и удобен транспорт. Сега няма нищо такова, само до Дружба се влачи 30 минути..... Всички се качиха на коли и с автобус пътуват само хората, които работят покрай метростанция или спирка на ТМ20, с маршрутка много по-малко хора от преди, които работят около НДК/Попа/Орлов мост и т.н.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1135
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #123 on: 20.10.2018, 23:14:32 »
По протежението на канала са инсталирани някакви големи кутии на няколко стълба, които имат по 2 камери свързани и гледат само към новата буслента. И на други места из София ги слагат, където има бусленти. Може и съвпадение да е просто, но пък точно на канала си има нужда.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 866
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #124 on: 21.10.2018, 10:51:19 »
Щом е да се прибират пари, действат незабавно. Буквално от десетилетия по Евлоги Георгиев има много големи задръствания и автобусите трупат закъснения. Чудно ми е как за толкова години никой не е решил да хване и да надраска една бус лента, което е толкова елементарно действие и теоретично би ускорило придвижването на автобусите. Явно и те като мен са били на мнение, че този булевард трябва първо да се разшири и последното нещо е да се разчертаят бус ленти и съответно налагане на контрол. Така наистина и автобусните линии ще се ускорят. Сега става само някаква бъркотия и нищо друго.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8852
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #125 on: 21.10.2018, 20:36:57 »
Напротив никой няма топки да го направи. Напълно ефективно и непопулярно решение е да се сложи БУС лента между Орлов мост и Графа у една лента за автомобили. БУС лентата може да важи от 7 до 20 ч

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12364
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #126 on: 22.10.2018, 13:35:35 »
Щом е да се прибират пари, действат незабавно. Буквално от десетилетия по Евлоги Георгиев има много големи задръствания и автобусите трупат закъснения. Чудно ми е как за толкова години никой не е решил да хване и да надраска една бус лента, което е толкова елементарно действие и теоретично би ускорило придвижването на автобусите. Явно и те като мен са били на мнение, че този булевард трябва първо да се разшири и последното нещо е да се разчертаят бус ленти и съответно налагане на контрол.
Допреди година наредбата не позволяваше маркирането на бус лента по булеварди като Евлоги Георгиев. Благодарение основно на Спаси София тази наредба 4 беше променена.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #127 on: 22.10.2018, 14:09:30 »
Много правилно припомнено, че именно благодарение на СС беше променена наредбата. Да видим какви са резултатите:

Новите бус ленти са типичен пример как се отчита дейност, която не води до нищо добро. Автобуси се движат от дъжд на вятър. През останалото време се дава възможност едни да спазват закона и да създават огровни задръстваня, на други безнаказано да им се вдига миниатюрното меко самочувствие че могат да се движат в нарушение не само на бус лентата, но и на всякакви правила за движение.
Общо се превозват по няколко стотин, или хиляда човека на час, за сметка на една лента за движение която има многократно по-висок капацитет. Трафикът от автомобили умишлено се затруднява все повече и повече, за да се откажели хората от таралясниците си... (каква тъпотия написах)
Когато има адекватен градски транспорт, хората ще го ползват. Когато не е адекватен - хората започват да си купуват въпросните таралясници (затова те сега са много повече от 1 на семейство), за да могат ежедневно да ходят на работа и да си плащат данъците.

И тук не е нужно да се търсят критерии, по които да определяме дали гр. транспорт е добър или не - ако има много коли в града, това значи единствено че масовия градски транспорт не е добър и не върши работа, а не че българинът милее за 15 годишна трошка която изяжда сериозна част от бюджета му. И ако някъде движението е задръстено, това не значи че трябва да затворим още една лента, а точно обратното - да се отпушат съответните маршрути, алтернативни трасета и т.н.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8852
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #128 on: 22.10.2018, 14:36:12 »
Дрън, дрън, дрън... Пълни глупости.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #129 on: 22.10.2018, 14:40:50 »
Дрън, дрън, дрън... Пълни глупости.

Желателно е да посочиш с кое от ръзсъжденията ми не си съгласен и да се обосновеш, е не само да сипеш квалификации, които показват само ограничения ти поглед на нещата.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5324
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #130 on: 22.10.2018, 15:01:40 »
Желателно е да посочиш с кое от ръзсъжденията ми не си съгласен и да се обосновеш, е не само да сипеш квалификации, които показват само ограничения ти поглед на нещата.
Адекватния градски транспорт е бързият градски транспорт, а той става бърз с бус ленти. Разширяването и строежа на нови улици не облекчава трафика, а го натоварва, защото повече хора предпочитат да се качат на колите си, което пък съответно увеличава замърсяванията. Няма такова нещо, като град където хората да се качват на градския транспорт защото е супер удобен или по-бърз от придвижването с кола. Там където се избира градския транспорт е защото е по-евтин и по-бърз, а това се получава с такси за навлизане в зони, за паркиране и с бързи коридори за градския транспорт. Дори в мегаполиси като Лондон е пълно с улици, където има 2 ленти в посока, минава автобус през 5 и повече минути и има бус лента, въпреки че задръстването за автомобили е голямо. Така че бих казал, че ти гледаш доста ограничено на нещата.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #131 on: 22.10.2018, 15:50:31 »
Бърз градски транспорт означава, че ще се предвижа от едно място до друго за малко време. Трябва да се осигурят подходящи интервали на движение. Трябва да се организират подходящи маршрути както и обвързването им. Това може да направи градския транспорт привлекателен. И чак като организираш транспорта както трябва, ще се увеличат пътуващите с него, съответно ще се намали ежедневното ползване на лични автомобили. И тогава се получава и увеличение на скоростта на същия този ГТ.
Не знам защо реши че това е ограничен поглед на нещата. Можеш да кажеш че е поглед от не твоята гледна точка, но това съм наблюдавал в редица европейски градове в последните 25 години. Мога да ти дам лични примери от Дания, Германия, Швейцария, Австрия, до някъде Великобритания и Франция (които не са ми много добри за пример), а не искам да говоря за Италия, Гърция или Турция, които пък хич не са ми за пример. Създават се безконфликтни и бързи нови връзки, предимно подземни, за изнасяне на преминаващия трафик. Затваря се или силно се ограничава само най-централната градска част, и т.н. Може и да не ти се вярва, но и в Германия, и в Австрия, и в Швейцария хората се возят в градски транспорт не защото им е по-евтин. По-бърз - също не е, ако сметнеш времето до транспорта и след него, както и прехвърляне от един транспорт на друг. Но е по-удобен, защото те закарва от една точка до друга по схема, която можеш да си сметнеш и която превозвачите спазват абсолютно и стриктно. И на много от тези хубави места бус ленти въобще няма. Но градския транспорт си е уреден. Бус лентата по никакъв начин не решава проблема, но можеш да направиш интервю до нея (както стана в Младост).

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5324
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #132 on: 22.10.2018, 16:24:17 »
Това, че транспорта трябва да е по-редовен и с по-добри връзки никой не го отрича. Но за да може стриктно да се спазват разписания, бус лентите помагат много, защото ако се спазват, автобусът почти винаги ще стига за едно и също време между 2 точки. Няма как да разчиташ на връзки, ако не се знае колко време автобусът ще стои в задръстването. Случвало ми се е от Графа до Гоце Делчев да стигна с 204 за 10 и за 30 мин. по едно и също време на деня. Бус лентите са добра практика, която се използва по цял свят и мисля че е абсолютно ненужно да се обяснява как не трябва да я има, защото пречи на автомобилния трафик.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #133 on: 22.10.2018, 17:20:03 »
А пък там където градският транспорт е както трябва, ако някъде закъснее един автобус (което се случва навсякъде, независимо дали има бус ленти или не), моментално от някое място по трасето се включва допълнителна кола (Extra bus).
Бус лентите са добра практика, която се използва по цял свят, но предимно в градове като Лондон, Париж, Хамбург (дали там останаха бус ленти?) - където градовете се пренаселиха преди десетилетия, и е трудно да се осигури друго решение в момента. Има достатъчно други примери, където бус лентите са по-скоро изключение или не се използват въобще.
Но за София най-важното е че само се говори как бус лентите ще решат проблемите на градския транспорт. Въвеждането им на неподходящи места отдавна доказа че само пречи (Малинов, за новите още нямам преки наблюдения). А поради многото приказки не се прави нищо друго, което действително може да реши проблемите. Защото тези, които приказват, не искат да се реши един комплексен проблем с комплексни мерки и решения, а държат да наложат като свое едно отдавна съществуващо средство, за което също отдавна има наблюдния къде и как трябва да се прилага. (Цариградско, Сливница). Но ние няма да изолзваме натрупания опит, няма да търсим правилно решение, ами ще нагодим наредбите, ще вдигаме шум, пък после - ще викаме оставка. (защото това, за което сме настоявали не върши никаква работа).

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 866
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #134 on: 22.10.2018, 18:20:18 »
Желателно е да посочиш с кое от ръзсъжденията ми не си съгласен и да се обосновеш, е не само да сипеш квалификации, които показват само ограничения ти поглед на нещата.
Разширяването и строежа на нови улици не облекчава трафика, а го натоварва, защото повече хора предпочитат да се качат на колите си, което пък съответно увеличава замърсяванията. Няма такова нещо, като град където хората да се качват на градския транспорт защото е супер удобен или по-бърз от придвижването с кола. Там където се избира градския транспорт е защото е по-евтин и по-бърз, а това се получава с такси за навлизане в зони, за паркиране и с бързи коридори за градския транспорт. Дори в мегаполиси като Лондон е пълно с улици, където има 2 ленти в посока, минава автобус през 5 и повече минути и има бус лента, въпреки че задръстването за автомобили е голямо. Така че бих казал, че ти гледаш доста ограничено на нещата.

Точно вие, дето твърдите тези работи, гледате ограничено на нещата.

Трафикът се увеличава, не защото се разширяват булеварди, а защото населението в града се увеличава !
Невъзможно е да няма трафик, възможно е само той да се организира по оптимален и интелигентен начин. Всичко друго са фантасмагории.

Много малко са хората, които биха предпочели от Люлин до Младост с кола за един час, вместо с метро за 20-на минути. Или от Надежда до центъра по същия начин, че и зона да плащат. Примери колкото искаш. Те ограниченията си ги има, ама какво от това? В Лондон също ги има, но какво от това? И Лондон не е съвсем удачен пример, това е многократно по-голям град, в който има население повече от цяла България. И транспортните връзки там от десетилетия са много добре организирани. Но не може всички да се натъпчат в градския, защото най-малкото е физически невъзможно. Друго - там, ако искаш да стигнеш от т.А до т.Б, имаш 1000 опции какъв маршрут да избереш. В София не е баш така. Освен това в Лондон има доста широки булеварди, защо ли? Защото са глупави?

И като надраскаха бус лента по тесен булевард, който без друго е изключително натоварен, това с какво спомогна да се облекчи трафика, съответно замърсяването? Някой усеща ли, че диша по-чист въздух? Повече хора ли се возят в 204?

« Last Edit: 22.10.2018, 18:22:12 by Kingpin »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3127
    • View Profile
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #135 on: 22.10.2018, 19:42:09 »
Не сме го измислили ние, ами навсякъде по специализираната литература пише, че непрекъснатото създаване на по-благоприятни условия за колите (повече и по-широки булеварди, паркинги и т.н.) не решава проблема с трафика, а напротив, влошава го още повече. Хората в нормалните държави са го разбрали отдавна, тая история с Car-Friendly City е минало свършено. Отделно от това, по различни "народопсихологически" причини, българинът е келеме и какъвто и транспорт да имаме, той никога няма да слезе от колата заради "престиж", "не съм мишка, че да се завирам в метрото", "в градския транспорт се вози само простолюдието", има цигани, миризми и т.н. и т.н. и т.н. Далеч съм от мисълта, че само ние сме така - гърци, италианци, турци, испанци ако щете, са със същия манталитет. Освен това знаете, че в нашия случай транспортът се неадекватизира съвсем умишлено, защото разни чичковци имат интерес от цялата тази галимация и от поддържане на статуквото - приходи от синя зона, от бензин, от бричкаджийници от сорта на Горубляне, от гуми, чаркалаци, застраховки, автосервизи и какво ли още не. Тези въшки  ги интересува единствено техния живот, родата им и тези, от които пък зависят те самите, демек тлъстите приходи и привилегии, да има за къщи-прогимназии, коли за двеста бона и екзотични екскурзийки с шафрантиите. Абсолютно никой не го е еня, че дишаме отрови, че хората измират от рак на белите дробове заради пародията на въздух, за задръстванията и т.н. Така че напълно заставам зад решението за бусленти и други ограничения за таратайките, както в този случай, така и в много други, за нарушителите има камери и глоби. Няма начин системата с камерите да се манипулира - автоматично, без човешка намеса, ти хваща номера и получаваш "честитката". А да видим, в Калгари, колкото и да си заможен, като паркирането в центъра ти е по 50 долара на ден, дали все ще си с колата - така става, че дори богаташите са с лекото метро. Просто разберете, освен ограничаване на колите, друг начин няма. И накрая, това е сериозен форум, много от хората в него са малко или много специалисти в сферата на градския транспорт и не върви да се пишат хуморески. Недейте да замязваме на моделисткия, където от години няма кой да вкара ред и съответно не спират да се изливат простотии.
« Last Edit: 22.10.2018, 19:45:50 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3316
  • TM 303
    • View Profile
Re: Бусленти
« Reply #136 on: 22.10.2018, 22:19:59 »
На теория съм съгласен с почти всичко, изписано по темата за това колко е цивилизовано да се дава приоритет на ползването на ГТ пред ползването на личен автомобил в градски условия и особено в централните части на града. Само че на практика в София страдат всички, и всички са еднакво пре...цакани. Доброволното ползване на ГТ е свързано със скорост, цена, ефективност, удобство, куп неща. В София транспортът е бавен, скъп, с неадекватно тарифиране, неефективен, и през голяма част от денонощието, вкл. от 20 часа нататък, понеже нали сме столица и всички си лягат в 19 часа, е с интервали като в забутано село - ами няма как само с една мярка да стане популярен, трябва комплексен подход. И докато няма комплексен подход, превръщането на задръстен булевард в още по-задръстен булевард с бус ленти не оправя нищо. И като си говорим за изчисления, разровете се за колко коли е смятана инфраструктурата на София и кога е смятана, вижте колко са колите сега и нека помислим дали и това е адекватно...

Иначе съм супер съгласен с примера на IKAR, само че с лекото уточнение, че ако си управник да свалиш хората от колите и да ги качиш на транспорт, понеже е по-удобно за тях и е добре за всички, е прекрасно, но да го направиш, за да отчетеш дейност и да си получиш приходи ти самия, е откровен геноцид, а при нас се стремим към второто. Хипотетично, ако утре една трета от ползвателите на леки автомобила в София слязат от колите си и се качат на ГТ, градският транспорт ще колабира. Моментално и окончателно, и смятам, че всички тук сме наясно с това...
« Last Edit: 23.10.2018, 13:20:32 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 933
    • View Profile
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #137 on: 23.10.2018, 15:18:40 »
Искам да задам един въпрос бул.Сливница беше ремонтиран между Костантин Величков и Захарна фабрика преди няколко години . По ОУП и по регулационен план булеварда трябва да е 2платна по три ленти в посока. Въпреки тези планове булеварда си беше преасфалтиран и остана в досегашния  габарит. Много често тук се пишат приказки как не трябва да се разширяват булеварди защото колкото се разширявали булевардите видиш ли толкова колите се увеличавали. Макар че аз не знам някъде по света да увеличават задръстванията умишлено и от това трафика да е намалял. Също така се твърди от същите че като не се разширяват булеварди се оставяло повече пространство за пешеходците, може би разширениетто на булеварда се прави за сметка на тротоарите,ама аз не занм някъде широки тротоари по София и раширението да става за тяхна сметка. Но да се върнем към конкретния пример ако булеварда беше направен на проектния си габарит , можеше да се направи новополучената трета лента буслента и така Сливница от Сточна гара до Орион щеше да има непрекъсната бус лента. Кое е по доброто да разширим булеварда до три ленти в посока или да кажем разширяването на инфраструктрата е лошо, защото увеличава трафика. Много често даваме пример как на Запад не разширявали булеарди, но преди това каква инфрастурктура са изградили за да стигнат да не разширяват днес.
« Last Edit: 23.10.2018, 15:22:37 by elbi »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8852
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #138 on: 23.10.2018, 18:01:42 »
Между Оряхово и К. Величков няма никакви задръствания. От друга страна беше добра идея да запазя локалните платна.  Все пак булевардът минава покрай училище и непосредствено пред жилищна зона.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 933
    • View Profile
    • Email
Re: Бусленти
« Reply #139 on: 24.10.2018, 08:16:05 »
Между Оряхово и К. Величков няма никакви задръствания. От друга страна беше добра идея да запазя локалните платна.  Все пак булевардът минава покрай училище и непосредствено пред жилищна зона.
Ти въобще минавал ли си оттам?