Author Topic: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)  (Read 343292 times)

gost

  • Guest
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #840 on: 19.06.2009, 04:52:03 »
и какво не му харесваш на конекто LF колега?

125+30+9+1+63 = 228


228-202 = 26

бройки повече. сега пределно ни е ясно че има нужда от автобуси, като количество предимно, за това качеството ще страда докато това се уреди.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #841 on: 19.06.2009, 13:56:30 »
За запълване на бройката има Икаруси и О305, които между другото надживяха първите доставки BMC.

Като махнем 30 BMC от 2002 (24) и 2005 (6 - на Еридатранс), които вече не се движат из столицата и разликата се елиминира, с тази разлика, че София е пълна с турски боклуци. И проблемът с недостига на автобуси ще се задълбочава, заради бързата им амортизация.
« Last Edit: 19.06.2009, 13:58:08 by remarque »

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2185
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #842 on: 19.06.2009, 18:06:46 »
Само че румънските излизат толкова евтино заради големите отстъпки и подаръци от производителя. Все пак 1000 автобуса с пълно оборудване са си. Ние такава поръчка не можем за цяла България да направим!

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #843 on: 19.06.2009, 18:54:01 »
Първата поръчка бе за 500 и нямаше перспектива за удвояването им първоначално. Бяха без климатици.

200 автобуса не са малка поръчка също, при положение, че повечето западните компании обикновено купуват до 50 - 60 автобуса, масовият случай е на малки поръчки до 10. Гледат да ги комбинират с други марки - основно MAN и Irisbus.


Ще ти отговоря тук - автобусите са 1000, но имаше два търга. Първите 500 (за които става дума), дойдоха без AC и допълнителен договор бе сключен около година и половина след това за монтирането им - отново с търг.
« Last Edit: 19.06.2009, 21:27:54 by remarque »

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2185
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #844 on: 19.06.2009, 21:18:43 »
Автобусите са 1000, но не помня срока до 2009 или 2011 беше. Даже някой колега беше пуснал статията от сп.Камиони. А от снимки в нета ясно се виждат климатиците и надписът Air Conditioned. Но да не се отклоняваме от темата - все пак тя е за автобусите в София.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3817
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #845 on: 19.06.2009, 22:51:00 »
 Ако София реши да си смени автобусите с Конекто, и то единична версия поръчката ще е пак за приблизително 1000. Все пак голяма част от линиите в София са със съчленени автобуси и ако трябва да бъдат подменени със соло съотношението е 1:1,8 мисля. Тъй, че ние можем да поръчаме 1000 също за целия автопарк, но това никога няма да стане. Иначе плюса са по-лесната подръжка при един модел и марка, както и огромните отстъпки, които румънците са получили за тези доставки, а при такива бройки повярвайте те са доста големи.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2185
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #846 on: 20.06.2009, 09:55:01 »
Прав си. Единственият вариант за такава мащабна поръчка е ако подменим автопарка си на 100%. Но като гледам как са се засилили да правят зелените мерцедеси на метан, те ще изкарат още поне 8 години. 0305/Г нямат намерение да ги махат, имаме си Конекто Г на няколко години и БМЦ-та + нови автобуси от частниците. А ако не се лъжа в Букурещ има един основен превозвач и може напълно да се поднови автопаркът с автобуси от един и същи модел.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #847 on: 08.07.2009, 15:43:45 »
доколкото разбрах днес от шофьорите на карат новите съчленени автобуси били с двигатели като на туризмото-около 400 коня, отвътре са почти като 9060 но имат 4 седалки по-малко, подът при съчленението им е неподвижен т.е не сгъва ами си седи равен, като недостатък мога да кажа че вратите в задната част се отварят от пътниците и имат фото клетка и докато има някои на вратата не се затварят от карат са искали да се премахне това, защото ще ги бави по спирките, но балканстар им отказали защото били в гаранция и една година не могат да пипат нищо. Междудругото при шофьора дори няма бутон за отваряне или затваряне на въпросните врати само може да се блокират бутоните за пътниците, в другата тема съм качил снимка на километража на 9060 може да видите че е изминал над 160 000 км вече явно доста са го тествали

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1677
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #848 on: 08.07.2009, 15:52:24 »
Quote
в другата тема съм качил снимка на километража на 9060 може да видите че е изминал над 160 000 км вече явно доста са го тествали

Aз разчитам 15850,0 км от снимката ти което не е много.  ;)
The Grand Tour

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #849 on: 08.07.2009, 15:56:42 »
опс грешка е моя не съм догледал иначе късите са на по 2000 км

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3817
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #850 on: 08.07.2009, 20:07:27 »
 Не вярвам двигателите да са по 400 коня. Някъде някой написа, че са към 350, не че има разлика за мен де. Все са чудовища. Иначе ако действително последните врати не могат да се отварят от шофьора(което също не ми се вярва) пенсиите ще има да се чудят докато загреят. Предполагам в Балкан Стар бързо могат да преправят нещата и да изкарат копчета и за последните врати. Въпросното нещо е предвидено, но понеже купуваме изпаднали от някъде бройки и затова модификацията е такава, но това може да се оправи.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6337
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #851 on: 08.07.2009, 20:21:13 »
Дори са повече от 400.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2185
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #852 on: 08.07.2009, 21:09:47 »
В новите румънски конекта на шофьорската преграда няма прозорче, през което водачът може да продава билети. В другите държави, разбира се, не се купуват билети по този начин, но пък 9-те румънски конекта, които пристигнаха в началото си имат прозорче. Това доста затруднява и водачите, и пътниците, особено тези, които са приготвили сумата на стотинки. Дано по-скоро и в автобусите на автото и частниците сложат поне автомати за продажба на билети.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #853 on: 08.07.2009, 23:04:12 »
Не вярвам двигателите да са по 400 коня. Някъде някой написа, че са към 350, не че има разлика за мен де. Все са чудовища. Иначе ако действително последните врати не могат да се отварят от шофьора(което също не ми се вярва) пенсиите ще има да се чудят докато загреят. Предполагам в Балкан Стар бързо могат да преправят нещата и да изкарат копчета и за последните врати. Въпросното нещо е предвидено, но понеже купуваме изпаднали от някъде бройки и затова модификацията е такава, но това може да се оправи.
Е виж и тогава повярвай. 430-40 коня са двигателите на Конекто ЛФГ, ограничени са на 80км/ч. 3-та и 4-та врата ще се отварят от пътниците, ясно е, че не сме за такива екстри, но на първо време ще трябва да се научи стадото на новостите
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4474
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #854 on: 09.07.2009, 01:17:04 »
Извинете за въпроса, но не схванах нещо - да разбирам ли, че Карат са направили съвместна поръчка с румънците, за да ползват по-големи отстъпки?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13876
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #855 on: 09.07.2009, 02:12:30 »
Съчленените нископодови Конекта изглеждат доста добре. Интересно ми е да се повозя на тях, въпреки, че още преди години съм се возил из провинцията на съчленени нископодови автобуси, оборудвани с подобни екстри та съм виждал подобни неща като бутони за отваряне на вратите от пътниците при задните врати, система климатроник, вътрешни ел.табла и система за оповестяване на спирките, че дори и специални инвалидни автоматични платформи. Но за софиянци наистина това ще е нещо ново-за пръв път ще имаме съчленен нископодов автобус в редовна експоатация. Хайде да са ни честити.
Сямнавам се тези бутони при задните врати да създадат проблем-в Перник например в доста от автобусите дори трябва да натиснеш бутон за да спре автобуса на спирка, и после да си отвориш вратата с тези бутони, та там например не съм видял да има проблеми. А да не забравяме, че още през 1992-ра година, на първите автобуси Мерцедес О 305 Г в София вратите също се отваряха от пътниците с бутони, и като че ли още първите дни се научиха.

За двигателите е напълно възможно да са над 400 коня, защото например някои Мерцедеси от серията О 405 имат двигатели 360 коня с два турбокомпресора, така че 400 коня за този нов автобус са нещо нормално. Да не забравяме, че в село Лозен и преди селото трябва да преодолява доста големи наклони, така че мощен двигател си е необходим, за да може да преодолее наклона.
« Last Edit: 09.07.2009, 02:19:41 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #856 on: 09.07.2009, 09:36:11 »
За двигателите е напълно възможно да са над 400 коня, защото например някои Мерцедеси от серията О 405 имат двигатели 360 коня с два турбокомпресора, така че 400 коня за този нов автобус са нещо нормално. Да не забравяме, че в село Лозен и преди селото трябва да преодолява доста големи наклони, така че мощен двигател си е необходим, за да може да преодолее наклона.
Ей, това си е голяма мощност за градски автобус. Големите наклкони направо няма да ги усеща дори и пълен. За пример залените са 300 коня, а катерят баири и ускоряват много добре, вярно че зависи и от скоростната кутия и диференциала, но пък тук щом говорим за 430-40 нещата са сериозни. Нямам търпение да се повозя и сам да се уверя.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13876
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #857 on: 09.07.2009, 12:01:21 »
В нашият случай обаче ще се ползват за крайградски линии и е добре мощността за тях да е по-голяма. За да може да се спазва разписанието, да не закъснява по големите наклони и да не образува колони от коли зад себе си. Инетресно дали днес са на линия по 1 и 5?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6337
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #858 on: 09.07.2009, 12:15:52 »
Съчленените нископодови Конекта изглеждат доста добре. Интересно ми е да се повозя на тях, въпреки, че още преди години съм се возил из провинцията на съчленени нископодови автобуси, оборудвани с подобни екстри та съм виждал подобни неща като бутони за отваряне на вратите от пътниците при задните врати, система климатроник, вътрешни ел.табла и система за оповестяване на спирките, че дори и специални инвалидни автоматични платформи. Но за софиянци наистина това ще е нещо ново-за пръв път ще имаме съчленен нископодов автобус в редовна експоатация. Хайде да са ни честити.
Сямнавам се тези бутони при задните врати да създадат проблем-в Перник например в доста от автобусите дори трябва да натиснеш бутон за да спре автобуса на спирка, и после да си отвориш вратата с тези бутони, та там например не съм видял да има проблеми. А да не забравяме, че още през 1992-ра година, на първите автобуси Мерцедес О 305 Г в София вратите също се отваряха от пътниците с бутони, и като че ли още първите дни се научиха.

За двигателите е напълно възможно да са над 400 коня, защото например някои Мерцедеси от серията О 405 имат двигатели 360 коня с два турбокомпресора, така че 400 коня за този нов автобус са нещо нормално. Да не забравяме, че в село Лозен и преди селото трябва да преодолява доста големи наклони, така че мощен двигател си е необходим, за да може да преодолее наклона.

Мисля, че ти беше разказвал за преживяванията ти в Перник и как си се провиквал на шофьора, че трябва да слезеш. Очаквам в първите дни, когато пуснат 9060, шофьора да отнесе и някоя друга псувня, че не отваря вратите, докато хората разберат, че си има бутони.

Иначе онзи ден се возих до Лозен с 9055, на тръгване към София шофьорът нарочно спря преди да започне баира и започна да изкачва от 0 км/ч. Успя да тръгне без никакви проблеми и ускори до почти 65 км/ч. Всички седящи места бяха заети, имаше дори 1-2 правостоящи, но това не е от значение при толкова много конски сили.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13876
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #859 on: 09.07.2009, 12:37:30 »
Мисля, че ти беше разказвал за преживяванията ти в Перник и как си се провиквал на шофьора, че трябва да слезеш. Очаквам в първите дни, когато пуснат 9060, шофьора да отнесе и някоя друга псувня, че не отваря вратите, докато хората разберат, че си има бутони.

Иначе онзи ден се возих до Лозен с 9055, на тръгване към София шофьорът нарочно спря преди да започне баира и започна да изкачва от 0 км/ч. Успя да тръгне без никакви проблеми и ускори до почти 65 км/ч. Всички седящи места бяха заети, имаше дори 1-2 правостоящи, но това не е от значение при толкова много конски сили.
Да точно така беше в Перник, но веднага разбрах за какво става въпрос, и другите хора си знаеха. Според мен хората ще свикнат за няколко дена, а няма да е зле да сложат бележки на вратите, че се отварят от бутон, или че ако искат да слезнат трябва да сигнализират с бутона до шофьора(ако вече не са сложили разбира се)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР