Author Topic: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер  (Read 420 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) или международно автомобилно изложение, се провежда всяка година в Хамбург, Германия. Същото е силно фокусирано към камиони, автобуси и други специални превозни средства с предназначение. Първото изложение е 1897г. в Берлин. На 20-ти септември ще се открие 68-мото такова, като ще продължи една седмица до 27ми. На това изложение се избират МПС-та на годината в отделни категории. Тази година за "Автобус на годината" е избран Mercedes-Benz Citaro Light Hybrid.
Аз ще присъствам на тазгодишното изложение, всичките седем дни и включените събития относно автобусите. Ще се опитам да представя информация, снимки и видео, които предполагам ще са интересни за любителите най-вече на автобусите.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #1 on: 19.09.2018, 17:38:40 »
По принцип може ли всеки да посети изложението или е само за хора с покани от фирмите?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #2 on: 19.09.2018, 19:47:38 »
Всеки. Аз си купих карта за 7те дни на изложението. Определени моменти имат опция за тест драйв, има и возене, показване на функции и тн. Това събитие го следя последните 10на години и сега ми се отваря възможност да го посетя.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #3 on: 19.09.2018, 21:05:25 »
Да командироват някой от гаражите на Столичен автотранспорт, който разбира повече да види какво е хубав автобус и да дава съвети при поръчки после, вместо да купуват разни китайски.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #4 on: 19.09.2018, 21:15:06 »
Да командироват някой от гаражите на Столичен автотранспорт, който разбира повече да види какво е хубав автобус и да дава съвети при поръчки после, вместо да купуват разни китайски.

Иво, ти май вярваш в дядо Коледа  :rolleyes: Не е нужно никой да ходи никъде. В тази община най-малкото известният тук форумец Репчо е напълно наясно какво е хубав автобус, само че има едни други водещи фактори, като "най-ниска цена", както и интересите на хора като Гриша Ганчев, които определят избора на марка, на хубави или нехубави автобуси  ;)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #5 on: 19.09.2018, 21:17:02 »
И да отиде - има само един начин за доставка на автобуси - процедура по ЗОП, няма как да се избяга от лапите му. Иначе факторът не е точно "най-ниска цена", а кой наш човек ги внася, в случая Григор Ганчев. Другият вариант е да дадат всички линии на частни оператори, пък те могат с техни си пари или с кредити да си купят каквито искат автобуси, стига да покриват условията на концесията. В тази връзка спирането на концесиите, според мен не е добра идея, понеже досеха ако всички линни на Карат-С ги обслужваше автото, още щяхме да се возим на Чавдар 11Г5 и на Икаруси със стария двигател....Но това не пречи някой шеф наистина да иде, да си направи някоя екскурзийка с гювендията си, голям праз, че няма грам техническа грамотност и че нищо не разбира от автобуси. Брат ми е в МВР, в отдел Международно сътрудничество. Имат често командировки в чужбина, но в повечето случаи вместо да отиде този, който трябва и е пряко свързано с работата му, обосновава се и отива началникът, който нищо не разбира и не прави, с цел точно екскурзийка.
« Last Edit: 19.09.2018, 21:24:31 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #6 on: 19.09.2018, 21:49:58 »
От подобни изложения става да се вземат автобуси за тестове или да се купуват изложените автобуси. Редовно такива ги продават после на половин цена като втора употреба, нищо че за 1 година са изминали макс 10 хил. км като са ги карали от град в град.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #7 on: 05.10.2018, 12:35:36 »
В аванс- извинявам се, че ще са няколко мнения, но съм принуден заради възможностите и ограниченията във форума:


От 20ти до 27ми септември се проведе 68мото изложение IAA Nutzvahrzeuge.
Като начало ще предтавя какво е това изложение. Това е най-голямото автоизложение в света, започнало своята история през 1897г. в Берлин. От тогава се провежда веднъж годишно, като 1905, 1906, 1907г. се е провело по два пъти. Всяка четна година се провежда изложение с работни, приложни, бизнес превозни средства в Хановер. За такива превозни средства се считат ванове, бусове, автобуси и камиони. Превозни средства, различни от частен автомобил, служещи за бизнеса (такси, влекач, ремарке, багер, автобус, микробус товарен/пътнически, линейки, пожарни, пътна помощ и прочее). Всяка четна година във Франкфурт изложението се фокусира над леките и частни автомобили. Изложители са всякакви производители, представящи своите продукти, техники, механизми, научноразвойни дейности в сферата на автомобилизма. Това не е изложение само за самите автомобили, но и за техните части, отделните елементи от двигателя, купето.


Също системи  и инструменти за поддръжка, горива и прочее. В кръга на шегата- ако от всеки щанд се вземе по един артикул, на изхода спокойно може да имате лего автобус/камион и да си построите поне две превозни средства и ще ви останат резервни части и елементи. Последните години изложението се фокусира над новите технологии в двигателите, алтернативните източници на енергия и системи за сигурност.

 Мотото тази година е “Driving tomorrow”. Както споменах, последните години се набляга доста на екологичните двигатели и превозни средства. Тази година бих казал, че е своеобразен бум на електродвигателите. На изложението имаше превозни средства с електродвигател от всякакъв клас. Като започнем от такси на VW CaddyMaxi и стигнем до камионите на MAN, Scania и Mercedes.

Предвид форума, в този пост ще се фокусирам над нещата свързани с автобуси.

Ще започна с производителите на оборудване за автобуси, най-силно изявени в правенето на това за микробуси.
Като например ПроБус, които оборудват микробуси Мерцедес и Ивеко в различни варианти и концепции:









К-Bus Австрия пък са се фокусирали над оборудването на микробуси с електродвигател:



Universal, Латвия също показаха електро минибуси на базата на Спринтер. Един от които имах удоволствието да карам на тест драйв.



Друг интересен момент беше германска компания Zeihl abegg, която се е захванала с преоборудване на дизелови автобуси с електродвигатели. В момента са се фокусирали над двуетажни автобуси от типа City Sigthseeing. На изложението бяха показали МАN SD200 произведен 1974г.


Същите показаха и VDL с електродвигател


Също ZF се показаха с електродвигатели, като презентация на това беше китайски автобус:


Още и VOITH, произвеждащи електродвигатели и оборудване за Solaris Urbino Electric


Continental път показаха самоходното си минибусче, което преди няколко месеца обикаляше центъра на Франкфурт.


Ето и снимки от други знайни и незнайни производители на каросерии и оборудване:


Продължавам нататък вече с производителите на автобуси. Ще започна с азиатските производители. Същите са слабо изявени на това изложение с автобуси.
BYD като голям китайски завод тази година атакува с два модела електробуси- съчленен 18 метра и соло 12м. Марката е малко позната за България, но същите произвеждат доста автобуси за САЩ, също и машини за BRT-коридори.


Друг китайски производител- CRRC. Без да ми се обиждат, но техният експонат мисля, че са го сглобили след дълго колекциониране на части от зрънчо.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #8 on: 05.10.2018, 12:36:55 »
Имаше и руски представители на автобусостроенето.
ВОЛГАБУС представи свой електробус:


ГАЗель също не остъпиха на новите трендове и представиха свои варианти на автобус с електродвигател:




И естествено добре познатият по руските улици- ЛИАЗ



Ще обърна внимание и на Турските производители. Последните години турското автобусостроене се развива в бързи темпове. Освен франчайзовото производство под името на европейски марки, Турция разработи и разви бих казал успешно свои собствени марки. С доста от тях имаме опит и в България. Турските производители също не отстъпиха на своите конкуренти в модните трендове около алтернативните източници на енергия. Почти всеки автобусен завод показа поне по един екземпляр задвижван от електричество. От южната ни съседка продължават и развиват идеята за мидибуси, като вече каросериите са с по-удобен тип, нископодови, популярни по европейските държави, като се загърбват версиите тип Otoyol Euro или старото Isuzu NovoCiti познато на пловдивчани.
Ето и по същество:
Темза продължават да разработват туристическите и крайградски автобуси, но показаха и градския Авеню с електродвигател:

Туристическите Темза MD9 и Маратон


Отокар, също добре познати в България представиха подобрена версия на градския KENT C и нов туристически модел ULYSO T




ISUZU не пропуснаха без да покажат така традиционният за тях TURQUISE, който вече изглежда доста по-различно от първите години на производството му. Също по-новия, но на същата база VISIGO

Тюркуаз за мен беше изненада в какъв луксозен туристически вариант беше представен. За първи път видях в този тип каросерия да има и тоалетна.


Исузу също развива и градската си линия автобуси.
 На изложението показаха стандартно соло CITIPORT 12. На мен лично ми липсваше третата врата, когато видях разположението на салона.


Също и мидибуса NovoCity LIFE. Каросерията и вида на модела са силно променени и подобрени (поне според мен).


Лично аз бях смаян да видя съчленен градски автобус, произведен от Исузу. Това е моделът CITIPORT 18.


GÜLERYÜZ или по-познатите покрай Юнион Ивкони- КОБРА също показаха 2 модела.
Двуетажният Panora

И 12метровото соло ECOLINE


BMC показаха повече камиони, но не пропуснаха електрическа версия на мидибуса NeoCity


KARSAN също познати на българския обществен транспорт не отсъстваха за поредна година от IAA. Тази година продължават линията на JEST, ATAK и STAR, но вече имащи вариант с електродвигател.
ATAK вече беше на тестове в България, но на това изложение беше показан, като електробус. Дизеловата версия на АТАК вече се ползва в Европа- Будапеща, летище Франкфурт, Вроцклав:


Братовчеда на АТАК - крайградският мидибус STAR


И миниатюрният КАРСАН JEST който вече се ползва в Добрич, Бургас и Силистра:
Версия като електрически:

И версия като дизелов



Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #9 on: 05.10.2018, 12:38:14 »
Преминавам и към производителите от Стария континет.
От Скандинавието не можеше без Волво. От там представиха градски електрически хибрид:

Естествено не пропуснаха и туристическите си модели:


Scania представиха крайградския хибриден модел CITIWIDE LE.


И туристика Touring съвместно произведен с HIGER


Както някои сигурно знаят, Iveco вече не е част от Irisbus, но остана с влияние над Heuliez. Съответно тази година представянето им беше заедно.
Ивеко представи крайградския Crosway LE но този път във вариант с метанов двигател:

Ивеко показаха и 18 метров съчленен тролейбус с батерии имащ възможност за движение без контактна мрежа като електробус.

Heuliez представи електрическия модел GX337Е, който беше от трите заподозрени претендента за приза Автобусът на годината.


Колкото и странно да звучи- видях и автобуси Фолксваген:
Градски микробус на базата на Крафтър, което ми се стори нормално:


И кооперация с испанския Маркополо, ражда електрическия модел  Торино, който за мен е недомислица:



Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #10 on: 05.10.2018, 12:39:38 »
И сега идва частта за която може би всички чакате.

MAN BUS



От тях представиха три градски модела от линията на Lion’s City.
Естествено предвид модата единият от тях беше електрическият 12Е:



 
Подобрената версия на Lion’s City 12


Автобус от модела се движеше и по обиколната линия на панаирната палата:

И мини моделче 1:87 продаван във фен-магазина на МАН



Като гвоздей на програмата беше 18 метровия метанов Lion’s City 18G:
 



Хибридният събрат Lion’s City 18 беше предоставен за тестове:



 

За първи път МАН представи и свой микробус:


Не мина и без туристика Lion’s Coach който също се даваше за тестове


За тестове беше предоставен и прототип на крайградския Lion’s Intercity


Неоплан от своя страна показаха туристици.
Cityliner


И огромният двуетажен Skyliner честващ 50 години производство:


 
Даймлер Евобус и техните модели под имената Мерцедес и Сетра.


Най-популярният градски модел на Мерцедес- Citaro беше представен в два варианта.
Електрическият eCitaro:


И моделът, който грабна приза Автобусът на годината 2019- Citaro Hybrid

Същият в мащаб 1:87

Като един екземпляр от модела се движеше на синята линия в панаирната палата:



Сред градските автобуси място намери и подобрената и удължена версия на Sprinter 65- Sprinter 75


За крайградски превози Мерцедес представи подобреният Intouro


За туристически пътувания- луксозният Travego


Сетра показа и нещо малко старо, но обновено- крайградския S415LE


Но като цяло Сетра са се фокусирали над туристическите автобуси. Затова имаха и три от последната 5-та серия.
Сетра S516HD


S526HDH

И двуетажният S531DT


И технология от бъдещето, представена в залата на Даймлер:


На изложението имаше място и за любителите. Имаше зала с ретро автомобили- камиони и автобуси. Сред тях намериха място и:
Бюссинг:


Мерцедес О319


Икарус 31


Имаше и една Сетра S80


Из халетата имаше и стар училищен автобус претворен в по-атрактивен вид:


Производителите на камиони и автобуси имаха свои фен-магазини, но в единия край на изложението си имаше ред на хоби-магазини с модели в различен мащаб.


Дори виде и компютърни игри намериха място като Euro Truck Simulator 2 от където обещават скоро да развият играта си и за туристически автобуси.


Продължавам с други снимки от различни моменти из IAA…
Един от 40те произведени двуетажни съчленени Неоплан:


“Градският транспорт” на изложението- това беше така наречената Синя линия. Кръгова линия преминаваща покрай 30-те халета на панаирната палата. По нея се движеха автобуси печелили призът Автобус на годината, излагани преди или изложени в монента на изложението.








Още много моменти предполагам обягнаха на мен и камерата, но определено на изложения като това има доста какво да се види. От техники, машини и технологии до цели конструирани автомобили, които дори можеш да покараш за тест драйф.
Като цяло тук думите не стигат- трябва да се види.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #11 on: 05.10.2018, 13:49:19 »
Отново страхотно представяне  :fan: Никой нямаше да ти се разсърди, ако беше показал и другите видове превозни средства, но и това стига  :rolleyes:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #12 on: 05.10.2018, 18:34:14 »
И аз благодаря! И вероятно ще кажете, за да си проличи, че съм българин, две кратки вметки...

Ивеко е собственост на CHN (Case New Holland) груп, които са част от дружествата, собственост на наследниците на Аниели (ФИАТ)... Поделението им за автобуси се казваше допреди няколко години Ирисбус, но сега е Ивеко бус. Юлие продължава да е тяхна собственост, но му запазиха името...

Маркополо е бразилска фирма, не испанска.

:)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #13 on: 05.10.2018, 19:24:22 »
Ирисбус беше, докато собствеността беше заедно на Ивеко и Рено. Даже Ивеко спряха от производство техния си градски автобус City Class. Сетне камионите Рено ги купи Волво, а автобусите станаха собственост изцяло на Ивеко. А Маркополо - една нищо и никаква бразилска марка - вече я има из цяла Европа. Както казват - Маркополо във Финландия - доживяхме.
« Last Edit: 05.10.2018, 19:25:59 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #14 on: 05.10.2018, 21:39:20 »
Жестоко, МАН-овете са трепачи. Дано да ги видим в следващата доставка за съчленени и из повече наши градове.

Браво за хубавите снимки и представяне. Давайте догодина да правим форумна екскурзия за няколко дена до това изложение да видим наживо всички тия красоти.
« Last Edit: 05.10.2018, 21:41:35 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: IAA- Nutzfahrzeuge/commercial vehicles, Хановер
« Reply #15 on: 05.10.2018, 22:52:01 »
Догодина няма да има такова изложение. Ще бъде за леки автомобили. След 2 години.