Author Topic: Въжени линии по света  (Read 21793 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #20 on: 20.01.2008, 19:33:28 »
С риск да не покажа нищо ново, ще ви покажа някои неща, коите ме заинтри гуваха: http://www.seilbahn-nostalgie.ch/wallmannsberger.html
« Last Edit: 20.01.2008, 19:37:02 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #21 on: 20.01.2008, 20:43:33 »
Погледнах сайта само отгоре отгоре, за да потърся подходящи снимки, много ти благодаря че си се задлъбочил, иначе това инфо можеше да го пропуснем. Трябваше да пусна линк към сайта...   Но за щастие си коригирал пропуска на време  има много интересни данни и доста красиви сники. Забелязах и напречен разрез на ходова част на бикабел. Ще го изчета подробно, още един път, благодаря!
« Last Edit: 20.01.2008, 20:55:58 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #22 on: 26.01.2008, 18:39:12 »
За нищо Ето още нещо интересно http://seilbahn.tk.111.com/verschiedene_se..._transports.htm
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #23 on: 03.02.2008, 21:24:57 »
Ето как изглежда новият лифт Бад Рагаз - Пизол, за който говорихме по горе - http://www.mittelsaess.ch/gallerie/seilbahn.php
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Въжени линии по света
« Reply #24 on: 03.02.2008, 21:36:18 »
много як лифт, хареса ми и горната станция колко е малка и прибрана
НЕ на хейтърството!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #25 on: 04.03.2008, 19:30:05 »
Аз само не разбрах, дали е променян маршрутът му. Щото местата, през които минава ми се струват по-различни, а пак е Бад Рагац-Пизол.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #26 on: 04.03.2008, 23:58:38 »
Практика е да се променя трасето на дадена въжена линия при модернизация/подмяна. Често подмяната се извършва десетилетия след построяването на оригинала и транспортните потребности на района са се изменили, затова се налага и кроекция в трасетата и местата на станциите.
UPP@UIC

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #27 on: 01.04.2008, 21:14:56 »
Тук вмъквам кратко описание на една специфична разновидност на монокабела, известна като "пулсиращ монокабел":

Гондолите са закачени  постоянно, не се откачат в станциите, просто като стигнат станция - цялата линия спира.
Пулсиращият монокабел се използва основно по два начина - две групи гондоли тръгват от двете крайни станции (подобно на двугондолните лифтове) и стигат едновременно съответно, така в момента на спирането за слизане и качване по трасето няма гондоли.
Другия вариант е при пристигане на група гондоли, линията да спре, и по трасето да има две или повече групи гондоли които си висят някъде... Обикновено това се прави целенасочено, с цел да се предостави възможност на пътуващите да се насладят на панорамата (местата за спиране и разпределението на групите гондоли се подбират внимателно)
Иначе технически това е един от най лесните за изпълнение лифтове, само леките и свръхлеките монокабели с псотоянно закачени гондоли могат да му съперничат (като лифта на Драгалевци например).
Все пак поради спецификата си, пулсиращите монокабели рядко намират приложение. От друга страна, това е най евтиния за изграждане и подържане кабинков лифт (всички други видове линии с гондоли тип "кабинка" изискват откачане на гондлите в станция)
Накратко това е за този тип монокабел.
Ако не се лъжа в България нямаме негов представител.

На нормалните кабинкови лифтове (или поне на някои) е възможно задаването на режим при който гондолите се пускат в групи, но това вече е нормален лифт с възможност за откачане на гондолите в специфичен работен режим, така че за този случай няма какво особено да се каже.
UPP@UIC

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #28 on: 03.04.2008, 22:08:56 »
Благодаря за подробното описание! А тези лифтове, предполагам, се използват за къси дестинации?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #29 on: 03.04.2008, 22:26:07 »
Quote from: Kaiser Kar
Благодаря за подробното описание! А тези лифтове, предполагам, се използват за къси дестинации?

Да, обикновено се използват за къси разстояния, а не са редки случаите гондолите да са отворени, вместо остъклени. В планинските ски курорти са истинска рядкост заради малкия си капацитет. Намират приложение основно в национални паркове и в близост до природни забележителности (и в страни и облсти с по-скромни финансови ресурси).

И моя грешка - макар да го нарекох "пулсиращ монокабел", е възможно и бикабелно изпълнение, което обаче е истинска рядкост. Което не изключва възможността нормалните бикабели да "изстрелват" гондлите си на серии от по няколко.
« Last Edit: 03.04.2008, 22:28:38 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #30 on: 04.04.2008, 00:34:49 »
това ми се струва доста непрактично. По принцип, откачащите се клеми и придружаващата ги апаратура в станциите много ли е скъпа, че това се използва като финансов компромис?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #31 on: 04.04.2008, 11:42:17 »
Ами сравни сложността на първите станции на Драгалевци и Симеоново... мисля че можеш и сам да си направиш извода. Ситемите обезпечаващи възможността за откачане на гондоли в станцията са по-сложни от самата въжена линия. Освен цената на самата апаратура, същата иска и подръжка, ремонти, ревизии и т.н. Така че средства се спестяват не само от началната себестойност на апаратурата, но и от разходи по обслужването и в последствие. Устройството на пулсираща въжена линия е точно толкова просто колкото и на обикновен седалков лифт. При все това, поради по-високата скорост на движение (компенсираща спиранията) капацитета на подобна линия е равен на този на седалков лифт с неоткачащи се седалки (като Драгалевския). В общи линии имаме кабинков лифт на цената на седалков
Така че финансовата страна на въпроса е сериозен аргумент там където инвестицията няма да се изплати или не се изисква, тъй като не е нужен голям капацитет.  (В предишния си пост изброих някои от по-разпространените приложения)
« Last Edit: 04.04.2008, 11:47:56 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Въжени линии по света
« Reply #32 on: 04.04.2008, 12:26:12 »
Освен придружаващата техника има и един друг фактор: при почти всички линии с откачащи се седалки/кабини поне едната станция е доста по-голяма като площ, с цел гариране на седалките/кабините. Това също оскъпява строежа/подръжката....

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Въжени линии по света
« Reply #34 on: 18.10.2010, 13:51:22 »
Най-дългият лифт в света
16.10.2010 22:26
Той се намира в Армения, дълъг е 5,7 км и свързва селце с манастир По въжената линия ще се движат две кабини, всяка от които може да транспортира по 25 пътници
 В Армения днес бе открит най-дългият лифт в света. С дължината си от 5,7 км той може спокойно да претендира за вписване в Книгата на рекордите на Гинес, съобщи ИТАР-ТАСС.

Въжената линия се движи между село Алидзор и манастира Татев (IX в.) в областта Сюник, Югоизточна Армения (на 280 км от Ереван), близо до границата с Иран.

На церемонията по откриването присъства президентът на Армения Серж Саркисян, както и много гости, включително и премиерът на Татарстан.

С лифта разстоянието между двете крайни точки ще се взема за 11 минути, докато с кола пътят е труднопроходим и отнема 45 минути.

По въжената линия ще се движат две кабини, всяка от които може да транспортира по 25 пътници.

Скоростта на движение е 37 км/час. Съоръжението е построено за 11 месеца и струва 45 млн. долара. Изграждането му е дело на австрийско-швейцарската компания "Гаравента".

Пускането на лифта ще ознаменува официалното начало на проекта "Възраждане на Татев", реализиран от Фонда за национална конкурентоспособност на Армения.

Манастирът край село Татев е бил важен културен център през XIV и XV в., с голяма библиотека и един от най-известните средновековни университети.

Пострадал тежко при земетресение през 1931 г., в момента не е действащ и се реставрира.

Досега най-дълга бе въжената линия Сандиа Пийк в Ню Мексико, САЩ - 4,3 км.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3335351

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2011
    • View Profile
    • Email
Re: Въжени линии по света
« Reply #35 on: 18.10.2010, 15:30:51 »
Боже Господи, как може да пишат подобни глупости. Има една приказка "От Искъро по-дълбоко нема". Че то Симеоновският лифт е по-дълъг от въпросния - мисля, че беше 6270 м, но не съм сигурен, който има път към станцията, да види информационната табела. Поне като пишат нещо, да попрочетат малко по въпроса, дори и в нашия форум - има писано достатъчно.....Нямам спомен, но с лифта в Мерида, Венецуела, бях чел, че се пътува някъде четири часа...сметнете каква му е дължината...както и да го смятаме излизат поне 20 километра. Армения пък колко е прокопсала знаете....има колкото искате снимки от тамошния градски транспорт. Става нещо като "Попитали радио Ереван кой е най-дългият лифт в света".
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Въжени линии по света
« Reply #36 on: 18.10.2010, 17:16:07 »
До колкото видях и съдейки по това, че лифта има само две кабини, сигурно е най-дългият лифт без междинни стълбове. Возил съм се на подобен в Барселона от хълма Монджуик до пристанището. Той има точно две кабини, които се срещат в средата. Има само една стълб по маршрута, който е и междинна станция.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въжени линии по света
« Reply #37 on: 18.10.2010, 17:27:19 »
Много е голямо разстоянието, за да е такъв според мен. Иначе наистина е някаква грешка в превода и става дума, че е най-дългия от своя вид.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline atzah

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: Въжени линии по света
« Reply #38 on: 18.10.2010, 17:46:23 »
Да грешката е в превода, но трябва някой да преведе точно
Най дългата reversible cablecar
А самият cablecar и той си има няколко вида, то точно този е от от типа  aerial tramway (Американски Английски) or cable car (Британски английски) , téléphérique (Френски) , Seilbahn (Немски)

Иначе според Википедия най -дългото трасе в света е било 96 километра.
http://en.wikipedia.org/wiki/Norsj%C3%B6_aerial_tramway

Offline Вилорп

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Въжени линии по света
« Reply #39 on: 05.10.2016, 17:04:49 »
Не знам доколко е лифт, но пък се води въжена линия:


Най-бързата въжена линия в света – Zip World

Спуснете се със скорост 160км/ч по стоманено въже извисяващо се на 150 метра над планинско езеро и изоставена пясъчна кариера – сами или паралелно с oще 3-ма свои приятели, за да разберете кой от вас е най-бърз.

Zip World разполага с два обекта и общо три въжени зони – Zip World Velocity (най-бързата, до 160км/ч), Zip World Titan (спускане на 4 човека едновременно) и Zip World Caverns (изцяло подземна).


Времето около Zip World Titan
Ясно
05-10-16 0%
Ясно
Макс 16° / Мин 7°
Времето около Zip World Caverns
Ясно
05-10-16 0%
Ясно
Макс 18° / Мин 8°

Информация

    Информация
    Работно време
    Цени на билети
    Хотели

Zip World Velocity

Lake View Hotel се намира на 5 километра от градчето Бетесда, където е кариерата Penrhyn. Хотелът разполага с 10 стаи, предлага пълна английска закуска, безплатен интернет и е идеално място за почивка през уикенда.
Други хотели в региона

 
Zip World Titan & Caverns

Малката къща за гости Craig Ddu предлага прекрасно местоположение, безплатна закуска, безплатен интернет и паркинг.
Други хотели в региона

Официален сайт: www.zipworld.co.uk

Адрес Zip World Velocity: Penrhyn Quarry, Bethesda, Bangor, Gwynedd, LL57 4YG

Адрес Zip World Titan & Caverns: Llechwedd Slate Caverns, Blaenau Ffestiniog, Gwynedd LL41 3NB

Екипировка: Облечете се топло, по възможност с въздухо- и водонепромокаеми дрехи. Обувките трябва да са здраво завързани. В студени дни носете ръкавици. Ще ви бъде предоставен екип, с който да се спуснете, в него има подсигурен джоб за документи.

 

Информация за работното време и запазване на час (задължително) тук: www.zipworld.co.uk/adventures/

Не се провеждат спускания при лоши метеорологични условия.

Статуса на съоръженията за следващите 5 дни можете да следите тук: www.zipworld.co.uk/ride-status/
Zip World Velocity

Цена на „Пълен пакет“: £60

Семеен билет (2-ма възрастни + 2 деца до 16г.): £220

Цена за спускане по „Малката линия“: £15

Цена за Off-road екскурзия в кариерата: £10
Zip World Titan

Цена лято (3 линии): £50

Цена зима (2 линии): £180

4-ма участници (лято): £35

4-ма участници (зима): £120
Zip World Caverns

Цена на човек: £60

4-ма участници: £220
Zip World Velocity

Lake View Hotel се намира на 5 километра от градчето Бетесда, където е кариерата Penrhyn. Хотелът разполага с 10 стаи, предлага пълна английска закуска, безплатен интернет и е идеално място за почивка през уикенда.
Други хотели в региона

 
Zip World Titan & Caverns

Малката къща за гости Craig Ddu предлага прекрасно местоположение, безплатна закуска, безплатен интернет и паркинг.
Други хотели в региона

Официален сайт: www.zipworld.co.uk

Адрес Zip World Velocity: Penrhyn Quarry, Bethesda, Bangor, Gwynedd, LL57 4YG

Адрес Zip World Titan & Caverns: Llechwedd Slate Caverns, Blaenau Ffestiniog, Gwynedd LL41 3NB

Екипировка: Облечете се топло, по възможност с въздухо- и водонепромокаеми дрехи. Обувките трябва да са здраво завързани. В студени дни носете ръкавици. Ще ви бъде предоставен екип, с който да се спуснете, в него има подсигурен джоб за документи.

Повече за Zip World Velocity

Още при пристигането си ще бъдете екипирани и спуснати, само за загрявка,  по „Малката въжена линия“ – тя води до дъното на затворена пясъчна кариера, която за времето си е била най-голямата в света, но днес по изровените склонове е започнала да се завръща растителността. От там пътешествието продължава с високопроходим камион, който ще ви откара до основната цел на вашето посещение в тези планини – спускането с над 150 km/h. Всичко това ще ви отнеме около 2 часа, повечето от които на открито в суровото време на Острова. Желателно е да пристигнете поне 10 минути преди запазения час.

Карта на кариерата Penrhyn
Карта на трасето и трите етапа

Снимки:Zip World

Технически данни - Small Zippers
Технически данни - Big Zippers
Запишете се за бюлетина!

Повече за Zip World Titan

Титан е най-голямата въжена зона по рода си в Европа, както и първата с 4 паралени въжета (тандемно спускане на 4 човека) на Стария континент. Тя е открита през 2014г. и предлага „прелитане“ над стара мина, тресавище и планински хребет. Zip World Titan предлага две преживявания в зависимост от сезона – зимно (ноември – февруари) и лятно (март – октомври).
Лятно спускане

Включва и трите участъка в зоната – Анархия (890м), Лудница (630м) и Хаос (450м).

Цялото преживяване трае около 2 часа, а участниците трябва да пристигнат поне 20 минути преди записания час. До началото на линията ще бъдете откарани с високопроходими машини.
Зимно спускане

Отворени са само втората и третата линия – Лудница и Хаос. Преживяването продължава около 1,5 часа.

Подземното начинание Пещерите
Zip World Caverns

Снимки:Zip World

Повече за Zip World Caverns

Откритата през 2015г. Zip World Caverns е най-голямата изцяло подземна въжена линия в света. Преживяването трае около 3 часа и включва спускания, преминавания по въжени мостове през галериите на пещера, която е била недостъпна през последните 200 години. Облечете се подходящо – температурата е постоянна, около 8°C. Участниците трябва да пристигнат 30 минути преди запазения час.
Къде са зоните на Zip World?

И двата обекта на Zip World се намират на около 120km от Ливърпул и 150km от Манчестър в югозападна посока. Velocity е в близост до град Бетесда, а екипът на Zip World препоръчва, когато наближите, да изключите GPS навигацията си и да следвате указателните табели. Titan & Caverns е недалеч от град Блайнай Фестиньог.

Подробна информация с напътствия стъпка-по-стъпка можете да получите директно в тази страница, чрез бутона „Упътвания“ на картата по-долу.

Ограничения

Максимално тегло: 120kg

Минимално тегло: 30kg (Caverns - 0kg)

Позволен ръст: 120 - 210cm (Titan - 200cm)

Позволена възраст: над 10 години (Titan 7г.)

Няма горна възрастова граница, най-възрастния участник до момента е на 94г.

В определени случаи се допускат хора с увреждания, за повече информация се свържете с екипа на Zip World.

статията е копирана от: Лудия пътешественик