Author Topic: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)  (Read 77611 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #200 on: 12.12.2018, 18:10:08 »
Само да не започнат за да не пада батерията да се карат без парно и климатик и шофьора да кара с ушанка зимата. Иначе и аз мисля, че за 309 е малко тъпо, както каза и Маниак защото се движи почти изцяло под жици. За 9-тката са супер. Линията е средно натоварена, редовна, минава през централни места, виси в задръстване, ползват я доста студенти от ВТУ за които дори биха били интересни тези автобуси-там си правят експерименти с електрически коли.

Най-правилно обаче според мен е да си работят в график заедно с дизеловите Ютонги. За масовия пътник едвали има значение дали автобуса се задвижва на дизел или на ток, комфортът е горе-долу еднакъв, дизеловия е малко по-шумен и се усеща лека миризма на нафта и масла. Да си работят заедно с дизелите на 604, 72, 74, 314 и подобни линии.

Утре сигурно ще се чуят някакви отзиви и ще се разбере колко карат с един заряд. Дано да може наистина 300 км. Иначе как е решено отоплението? Климатика ли отоплява или има някакви електрически печки вътре? Или по друг начин с подгряване на вода?
« Last Edit: 12.12.2018, 18:13:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #201 on: 12.12.2018, 19:35:02 »
Климатикът отоплява и има ел. печки в салона.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #202 on: 12.12.2018, 21:00:52 »
На 2804 и двете не работеха и си беше бахърно.

Offline coast96

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #203 on: 12.12.2018, 21:07:32 »
Днес, се повозих на един от новите по 9 и си беше бая студеничко вътре, отоплението не работеше. При молба към шофьора да пусне отоплението, ми беше отговорено, че ако го пусне след един час трябвало да се прибира в гаража, защото щяла да падне батерията :help:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #204 on: 12.12.2018, 21:17:10 »
Аз днес севтосах 2800 и в него беше студено в салона не работеше никаква вентилация. При шофьора духаше топло. Отиване и връщане от Лъвов мост до Люлин батерията падна от 80 до 60 %. Иначе си тропат и скърцат като дизеловите.
The Grand Tour

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #205 on: 12.12.2018, 21:19:23 »
Някой в темата на о305 беше казал, че като са бракували 1633 и 1355 им свършват мъките на тези автобуси, обаче сега ние ще имаме мъки с тези Ютонги.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #206 on: 12.12.2018, 21:29:13 »
Аз за това питах за отоплението, защото познати които се возили казаха че нямало парно и вътре си било студ. Ако ще се карат без отопление и климатизация би било много тъпо и некомфортно, айде пътниците за 20 мин. ще изтраят ама шофьора цял ден как ще работи така. Това дето духа топло при него ако не е топло в целия рейс не знам доколко може да сгрее. И сега температурите са около нулата и е сухо, ами като завали сняг и сутрините е под -10 хич няма да е комфортно да се пътува. Ще почнат да си искат Тедомите по 9-ката в които си е доста добре отоплено.

И за шофьорите сигурно няма да е никак приятно на всяка спирка като се качи някой да пита защо не работи парното.
« Last Edit: 12.12.2018, 21:33:14 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #207 on: 12.12.2018, 21:45:59 »
Току що се возих на електробус по 9 и специално влязох в тази тема, за да видя дали е писано за студа вътре. Мога да потвърдя, че парно вътре нямаше и като седнах на пластмасовата седалка, ми замръзна гъзът. Иначе водачът бая го пържеше, направо го караше като мотоциклет. Не знам дали така трябва и дали това не се отразява на разхода (заряда), като при двигател с вътрешно горене. Какво ще кажете?

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #208 on: 12.12.2018, 21:50:49 »
Кой знае колко ток дърпа това пусто парно.
А иначе колкото повече го напъваш - толкова повече харчи.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #209 on: 12.12.2018, 21:53:33 »
А иначе колкото повече го напъваш - толкова повече харчи.
Това е общовалидно само за ДВГ. При електрическата тяга, особено с рекуперация не е така просто.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #210 on: 12.12.2018, 22:11:08 »
Да се оборудват с по едно кюмбе като аварийния Чавдар и хем ще е топло, хем водачът, в почивките, ще може да пръжне някое и друго яйце.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #211 on: 12.12.2018, 22:25:53 »
Колко пък да е сложно? Тръгваш спираш караш си. Трябва да се засилват щото рекуперацията им е до 20 км/ч след това няма. Ако бяха купили по скъпи, примерно новото електрическо Цитаро или ако братята китайци бяха вкарали малко мисъл в тези недоразумения, трябваше да го направят с термо помпа въздух - въздух, както е при Тесла. При нея няма проблеми с отоплението, климатика и пробега. Така ще бъдат и новите електрически автомобили от толкова чаканите европейски производители.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #212 on: 12.12.2018, 22:34:53 »
Не е така просто, че колкото повече напъваш, толкова повече харчи.
Даже обратното, защото ако рекуперацията наистина е само над 20 км/ч, колкото повече си се засилил, толкова повече ще възстановиш при спирането.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #213 on: 12.12.2018, 22:41:49 »
Шофьорът, който ме вози днес от зала Армеец до Подуене, не знаеше как се пускат печките в салона. Даже ме кара да проверя дали греят. Беше пуснато само отпред отопление. Същият ката дизелов Ютонг и се оплака че електричките били доста дървени в сравнение с другите. Наистина дрънкат и тракат.
« Last Edit: 12.12.2018, 22:43:23 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #214 on: 12.12.2018, 22:51:08 »
Апропо, по наредба транспортните оператори нямат право да пускат на линия превозно средство с неработещо/неизправно парно и има санкции за това. Като сте в превозното средство веднага можете да се обадите на 0700 13 233. Веднага се обажда дежурен, на когото може да сигнализирате за неработещо парно. Кажете инвентарния номер на автобуса (четирите черни цифри отвън), линията, къде се намирате и в каква посока по маршрута се движите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline naskox

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #215 on: 13.12.2018, 00:26:26 »
Изключително ми допадат белите табели, още не съм се возил, но днес висях зад един такъв на задръстване, друго си е, да не смърди и чади и пуши.  :fan:

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #216 on: 13.12.2018, 17:03:36 »
2801 сутринта караше без включени табели.
« Last Edit: 13.12.2018, 18:16:37 by RADOCVET »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #217 on: 13.12.2018, 22:01:46 »
Качих се и аз за няколко спирки да ги видя. Вярно нямат парно. Бая прохладно си е вътре, чак студ не защото са хубаво изолирани но си е хладничко. На усет доста по-хладно отколкото в зеления Мерцедес който ми се падна преди това на 413. Имат няколко електрически печки в салона но не работеха. Като комфорт и возия според мен са добре. Удобни седалки на добри отстояния, возят меко и са много тихи. Обаче след 2-ра врата нещо много нависоко са им вдигнали стъклата, малко все едно си в товарен бус като седнеш там прозорците ти идват нависоко. И наистина вътре всичко хрущи и пука и тропа, всички пластмаси и са малко дървени.

Аз като ви казвам че най-хубавото нещо, което в последните 10 години е докарано са 126-те съчленени МАН-а. Те са и топли, и достатъчно прохладни лятото, и не им хлопа и тропа всичко така, много добра изработка. За парите, които дадоха за тези 20 сигурно е можело да се купят още 20 съчленени МАН-а с по-голям капацитет и по-добра изработка.  Дори и бюджетните О 345 Г са по-хубаво направени и не им тропат по този начин всички пластмаси в салона дори след 20 години. Трябваше да докарат 300-400 съчленени МАН-а и още 200-250 къси такива или Конекта и за 12-15 години напред да вържем положението, вместо да се занимават с разни китайски, ВМС-та и подобни.

Няма лошо иначе от такива иновации, щом автото може да си ги позволи, само да измислят по някакъв начин да решат проблема с отоплението.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #218 on: 13.12.2018, 22:09:10 »
И аз се возих днес от „Люлин“ 1 до метростанция „Сливница“ и споделям същите отрицателни впечатления. Много са разтропани. Нито един Lions's city дори и с не напълно изправно окачване не тропа по този начин. Иначе са като старите ни Ютонг-и, нищо особено по-различно освен повдигнатите прозорци. А да пропуснах да спомена нещо така необходимо. Вратите. :D
« Last Edit: 13.12.2018, 22:11:17 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #219 on: 14.12.2018, 08:25:05 »
Не разбирам защо направиха зарядни станции в Земляне като там няма такива автобуси !  :rolleyes:
Според мен 260 е много по-подходяща за тях вместо 309 ! Все пак минава през Руски паметник и Петте кюшета !  :crazy: