Author Topic: Други градове  (Read 207180 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Други градове
« Reply #40 on: 22.02.2009, 22:23:48 »
Стоевци не е ли квартала на град Плачковци? Стояновци не съм чувал да има.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #41 on: 06.03.2009, 11:30:09 »
Не, Иво, не ! Стоевци е квартал на плачковци,но Плачковци е нещо като отделен град.Линията е от единият квартал на Трявна до квартала на Плачковци, но се третира като градска линия.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline SKODA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 229
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #42 on: 30.03.2009, 19:42:41 »
Aaa? Aми може. На снимките гледам контактна мрежа, а на единствената нормална карта на Казанлък в Гугъла има 2 тролейбусни линии по цялата карта и ник'ъв друг транспорт.


Приятен ден!

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #43 on: 30.03.2009, 22:47:27 »
Тролеите в Казанлък бяха дак чавдар и бяха факт до 1999 година,сега контактната мрежа си стои и е дори в приличен вид,но тролеи по нея не вървят.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #44 on: 31.07.2009, 16:34:57 »
СВИЩОВ
Това което успях да открия в нета е  тази дългааа таблица :
№ 1 ж.п. гара - Студентски град със следното разписание - 7.35; 11.22; 14.30; 19.00; 22.10.
№ 4 "АТ" Свилоза - 9.30; 12.00 <-> 10.00; 12.30.
№ 5 Студентски град - Корея - 7.45; 18.00 <-> 8.15; 18.30
№ 8 Свилоза - Свищов  - 7.00
№ 10 Свилоза - Свищов -  7.00
Има също и линия №6 , която работи целодневно ( поне аз съм я виждал доста често когато съм бил в гр.Свищов ) .
По линиите се движат само автобуси от марка Чавдар , градски и крайградски , мисля , че имат един или два съчленени Чавдара , но не незнам дали все още са в движение . Завод "Свилоза"  има няколко  автобуса Мерцедес о305 , с които се извършват служебни превози на работещите в завода .
« Last Edit: 20.08.2009, 13:10:01 by ari_91 »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #45 on: 20.08.2009, 13:18:00 »
Имам един въпрос:Някой знае ли нещо за градовете Червен Бряг,Луковит,Кнежа,Мездра и Бяла Слатина?
Тези градове са с население между 10 и 15 хил души. Само Червен бряг е 16-17 хил. В такива малки градове "градският" транспорт е по-скоро до селата в общината, на която са съответни общински центрове.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #46 on: 05.09.2009, 12:54:42 »
За да има на едно място градски транспорт, броя на жителите на града не играе особен фактор. Веднага правя съпоставка с Габрово и Благоевград например. Габрово е много дълъг и голям на територия град, има развит транспорт, защото, ако например живея в крайния квартал Русевци и трябва да отида на работа в южна инд. зона - на другия край на града, без транспорт ще ми бъде много трудно. Ето ви например линия 1 от Габрово на карта: цък
Сега започваме с Благоевград. Смея да твърдя, че транспорта не е добре развит, има всичко на всичко три линии и тях ги използваме от мързел - за по две спирки за няма и километър. Въпреки, че живея в краен квартал, успявам с добро темпо на ходене да стигна до центъра за 15-20 мин., от най-далечните точки се стига за 30 мин. Защо ни е тогава голям транспорт ? Сливен и Ямбол най-вероятно също са така.  :)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

vtg_92

  • Guest
Re: Други градове
« Reply #47 on: 21.03.2010, 20:11:03 »
Поразрових се и поразпитах, че разбрах някои работи:
Провадия- имало е 4 линии (1,2,3,4). Сега е останала само една, до техникума (не знам какъв е) заради ученици.
Девня- "Девня Травел" ползва номерацията на стари графици на ДАП-а. Затова линията Варна - Девня има номер 14, 14А е през кв. Химик, 28 е през Владиславово. 1 и 1А са от кв. Девня, гара Повеляново, кв. Повеляново. "Девня Травел" имаха КЕНТА 11М4 за инвалиди, някой друг 11Г5, които вече не се движат. Или поне не се мяркат по 1(1А) и 14(14А,28).

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #48 on: 07.06.2010, 19:32:33 »
В Пирдоп има най-малко 4 цитаро O530U. Интересно ми е дали се ползват само за работници на Кумерио мед (Aurubis) или се ползват и за редовен градски транспорт из града и околностите ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Други градове
« Reply #49 on: 07.06.2010, 22:12:36 »
В Пирдоп има най-малко 4 цитаро O530U. Интересно ми е дали се ползват само за работници на Кумерио мед (Aurubis) или се ползват и за редовен градски транспорт из града и околностите ?
Там няма градски транспорт. Май вече няма и редовна линия Пирдоп-Златица, каквато имаше някога и беше нещо като градски транспорт. Така че най-вероятно са наети от завода за работниците.

Offline _vst_

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Email
Re: Други градове
« Reply #50 on: 28.07.2010, 00:24:27 »
.... Между другото фирма Дичони каква е .... ?
Ямболска е.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #51 on: 25.08.2010, 15:48:04 »
Здравейте, да попитам тези, които знаят, в Несебър видях един двуетажен автобус, английски, някой знае ли му марката и модела? Снимка ще кача малко по-късно, просто в момента не мога.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Други градове
« Reply #52 on: 25.08.2010, 22:29:37 »
Автобусите които си видял са от типа ''Атракциони'', те возят безплатно пътници, който после би трябвало да станат клиети на клуб ''Оrange''. Taм могат да се видят и други подобни безплатни автобуси и микробуси –като за двата Аквапарка, например. И аз имам две снимки направени и ще се възползвам от случая да ги пусна. Само не разбирам защо този пост не си го сложил в темата за Сл. Бряг. Ако те притеснява това, че си ги видял в град Несебър, чиято част включва и Сл. Бряг, което пък се води като курортен комплекс, но е част от самия град, то, то си има отделна тема с едноименно заглавие на същият този курортен комплекс.

В Пирдоп има най-малко 4 цитаро O530U. Интересно ми е дали се ползват само за работници на Кумерио мед (Aurubis) или се ползват и за редовен градски транспорт из града и околностите ?
Там няма градски транспорт. Май вече няма и редовна линия Пирдоп-Златица, каквато имаше някога и беше нещо като градски транспорт. Така че най-вероятно са наети от завода за работниците.
Понеже се отвори дума в тази тема, и аз да кажа нещо за този или тези два града.
През втората половина на 80-те двата града Пирдоп и Златица –не помня точно как беше, да ли Златица става град през 80-те или по-рано, биват обединени. Новият град се нарича Средногорие, а двете съставни части стават квартали. По това време автобусите между тях са с линия 1, това са Икарус-и 280. Под логото на ДАП-а, което е едно за цялата страна, с изключение на София, е изписано ''Средногорие''. Преди това на автобусите, под това лого пише -Пирдоп, аз поне винаги съм виждал добре познатите Икарус-и 280. Златица е нямала обособена такава транспортна единица –като наречам ДАП–а в Пирдоп такъв, а техните нужди са обслужвани от Пирдопският Автотранспорт. По това време (преди обединението) номер на линията е нямало.
Освен това е имало и друга градска линия. която е била от типа ''Работнически", което ще рече, че се движи във време съобразено с необходимоста за превоз на пътници за нуждите на заводските смени. Тази линия е от двата квартала в по-ново време, или двата града, до Медодобивния Комбинат.    
Това обединение просъществува много малко и някъде в началото 90-те, мисля, отново двата града са разделени от общата административна единица.
« Last Edit: 25.08.2010, 22:39:22 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Други градове
« Reply #53 on: 26.08.2010, 00:51:30 »
Към момента на обединението (1977 или 1978 г.) и двете селища са градове. По турско на Златица е бил даден статут на административен център, въпреки че Пирдоп е бил по-напред в икономическото си развитие и днес се смята, че това е в основата на традиционната вражда между двата града. Преди да разформироват Автотранспорт - Средногорие (докрая беше запазило името на обединения град) някъде преди около 10 години, до последно помня, че между двата града се движеха съчленени Чавдари, а малко по-рано (1-2 години) все още имаше и Икаруси, май бяха два.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #54 on: 27.08.2010, 10:39:12 »
Към момента на обединението (1977 или 1978 г.) и двете селища са градове. По турско на Златица е бил даден статут на административен център, въпреки че Пирдоп е бил по-напред в икономическото си развитие и днес се смята, че това е в основата на традиционната вражда между двата града.  ..........
Точно така е. Както Пирдоп, така и Златица са градове от турско. Ясно е било обаче, че не могат и двата да бъдат административни центрове. Това продължава докато съществуват околиите (40-те год. на 20-век).
Все пак и двете са стари градчета, нормално е да бъдат сега общини. Добре е към тях да се окрупнят съседните селски общини. Не знам защо съществуват.
Към Пирдоп трябва да се присъедини Антон.
А към Златица - Челопеч, Чавдар, дори Мирково.
Може би някога администрацията в турската империя е преценила, че повечето села са западно от Златица и е дала статут на администратевен център точно на Златица.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #55 on: 16.09.2010, 09:09:40 »
Понеже наскоро движението по Е-79 беше пренасочено през Перник и Радомир, искам да попитам, на изхода на Радомир как се нарича този завод, има няколко наредени панелни блока - празни и едно голямо обръщало, направено на три сектора и на всеки наредени много спирки. Какъв е този завод и някой може ли даде информация - автобус ходи ли/ходил ли е до там и част ли е бил от транспортната схема на Радомир (или Перник) ?
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Други градове
« Reply #56 on: 16.09.2010, 09:36:46 »
Случайно да не става въпрос за "Завода за заводи"-Червена могила?
Ако е така той никога не е функционирал.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Други градове
« Reply #57 on: 16.09.2010, 09:43:14 »
Мисля, че става въпрос, за същия завод  - http://vek.bnt.bg/absurdi-i-kuriozi/c466,11-zavodat-chervena-mogila--radomir.html

Винаги като минавам го виждам, но така и не знаех, че става дума точно за него. Благодаря ти за информацията !
« Last Edit: 16.09.2010, 11:29:48 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Други градове
« Reply #58 on: 16.09.2010, 20:55:32 »
При вземането на решение за строежа на този завод –всъщност цялото му име е: Стопански Комбинат за Тажко Машиностроене (СКТМ) ''Червена Могила'' - Радомир, от съществено значение е било тогавашното виждане на партийното и държавно ръководство, както и икономическия модел на страната по това време. Огромната разлика между тогавашното време –най-общо казано за икономиката, като планово планиране и сегашния вид –като пазарна такава, дават тези противоречиви оценки за значението и необходимоста от този Комбинат.
 Ако до средата на 40-те години, стопанството в България е било основно замеделие, то през следващите 45-50 години наред с развитието на замеделие и животновъдство, и превръщането им в Аграрно- Промишлени Комплекси (АПК), огромен тласък получава и промишленоста. Този тласък е съвсем закономерен и продиктуван от тогавашните потребности на пазара. В частност това е т.н. тежка промишленост, която е най-изтоштителна както във финансови показатели за държавата, така и доста трудоемка. В общи линии, оценката от гледна точка на тогавашното време е много добра. От гледна точка на сегашно време, мисля, всичко казано за този Комбинат, няма да има ни най-малка обосновка.
Лошото при строителството на такива големи по площ обекти е унищожаването на плодородна земя, а тука става въпрос за най-плодородната почва. От друга страна изборът върху Радомир има и своята обосновка. Няма да се спираме на нея, само ще споменем близоста си до Металургичен Комбинат ''Ленин'' (Стомана) Перник и София, където има/ше друг подобен гигант. Общото между тях е разстоянието и наличието на железница. Така през 80-те линията София–Радомир е електрифицирана. Когато започва да работи Комбината, всъщност Завода –към края на 80-те става ясно, че ще трябва да минат още години за да бъде построен напълно, абривиатурата се сменя от СКТМ на ЗТМ –Завод за Тежко Машиностроене. Така ''Червена могила'' никога не заработва във вид, в който е предвидена първоначално.
В работата по строителството са включени голям на брой хора, както и Японски специалисти и работници. За град като Радомир е невъзможно да задоволи и настани толкова много хора. Тогава пускат и влак – ''Червена могила – Драгичево''. Който се движи първо на два часа (доколкото си спомням), на по-късен етап, преди окончателно да го спрат –сутрин и вечер.
Наред с автобусния транспорт в Радомир, е създаден и такъв в Завода. Първоначално този в Завода е недостатъчен и този на Автостопанство - Радомир е ангажиран към него. Така се получават затруднения в обслужването на междуселищните превози. Тук не можеме да не споменеме и ролята на Ботевградския Завод. На практика всичко е свързано. Така "Червена могила'' получава няколко броя Чавдар 11М4 и Б 13-20, като те в началото изпълняват или вътрешно заводски линии или – "Радомир -Червена могила", нещо като работническа и градска. Наред с влак, извозването на работещите от околностите населени места е ставало и с автобуси основно от Перник и Земен.
По-късно, когато някаква част от бъдещия Комбинат е построена, част от автобусите на Завода помагат не толкова в Радомир, колкото на Перник, и то в обслужването на линията ''Радомир - Перник'', която до тогава е обслужвана от ДАП -Перник. Само малко да се отклоня в Перник. Края на 80-те и началото на 90-те от тези окръжни градове и естествено, тези които аз познавам, ми се струва, че Перник е в най-тежко положение. Редовно пътническия транспорт страда от липсата на автобуси или тролейбуси. Разбира се, за това си има и причини, но близоста му до София оказва значение. Така по линията ''Перник–Радомир'' понякога се срещат и Икарус-280 от София.
Тази линия ''Перник-Радомир'' имаше номер, мисля беше 19. Тогава пускаха Икарус-280 основно.
Може би около 90-та и Автостопанството в Радомир започва да пуска автобуси за Перник. Съчленени автобуси по това време нямат, всичко е Чавдар-и.  
Тези години започват всякакъв вид реорганизации и раформи.
Сегашното състояние на автобусният транспорт в Радомир и ''Червена могила'' не ми е известен! Само зная, че някаква част от Завода работи!    
Някъде 70-те години е имало линия в града, която е спряна като такава. Автобусите за Перник тръгват от гарата или автогарата –не си спомням, как точно е било, но те са толкова далече една от друга. Така те спират на 3 или 4 спирки в Радомир, които могат да послужат за градски превоз, и в деиствителност интервала им на движение от около 30 минути изместват, като че ли нуждата от градски транспорт -към онзи момент!
Все пак съм живял малко в Радомир  :D 
« Last Edit: 16.09.2010, 21:05:13 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Други градове
« Reply #59 on: 18.09.2010, 23:48:07 »
В по-нови времена докато Червена могила се казваше ЛЕКО-КО (2004-2005) имаше една автобусна линия от Перник с номер 56 с курсове отиване и връщане за всяка една от трите смени като автобусите минаваха през целия Перник и Радомир. Автобусите бяха Кароси и си принадлежаха на предприятието.Ведомствен превоз беше. Сега вече предприятието се казва Радомир Метали и няма автобуси до Перник а само едно бусче. Блоковете които Sixkiller е видял и които са в потресаващо състояние е циганския квартал (или по скоро един от циганските квартали) на Радомир и се казва "121"  :D