Миналата неделя, на 27.08. пътувах с 1314, който беше допълнителен на 66, поради празника на БТС.
Макар и да ходя сравнително често на Витоша, като цяло гледам да избягвам да пътувам по 66 или 63 по ред причини, така че това беше от редките случаи.
Като цяло много харесвам Интуро-тата и съм пътувал с няколко, нямам едно конкретно, което да ми е любимо.
Със сигурност доста приятни и любими возила. Прекрасен салон. Тапицирани, хубави и удобни седалки. На външен вид са много симпатични.
Напомнят ми малко на модернизиран O307, които навремето ми бяха любимият туристически модел на МБ.
Предвид трудният терен обаче, на този му се бяха раздрънкали пластмасите и отзад си хлопаха доста яко. Тук-там имаше ограбени приставки за вентилаторите и зееха ями в плоскостите.
Дали трябва да има такива автобуси, които да обслужват общественият транспорт?
Отговорът ми е да. За такъв терен не е ок да пращаш Процити, Хигер, Лайънс или Конекто ЛФ, особено пък зимно време. Шансът да закъсат е много голям.
O302T бяха отвратителни, макар и някои да изглеждаха чат-пат симпатично на външен вид (за сметка на други, които бяха напълно обезобразени).
Интуро не са ок за градските линии, а дори и за някои селски.
За 59 например не съм сигурен дали биха били подходящи: труден терен, но и трудноподвижни пътници, които не бива да качват Еверест, неудобство е. Затова Конекто ЛФ са добра опция, особено както са разбити и раздрънкани от експлоатацията им.
В този ред на мисли: Земляне, прави ми впечатление, тъй като пътувам и със 111, са станали по-мърляви по отношение на поддръжката (не вярвам през годините изведнъж вандалите да са станали повече по линиите, обслужвани от тях спрямо Малашевци и Дружба).
И следва да е цяло чудо, ако тези автобуси, особено новите Интуро не бъдат напълно осакатени до 5 години.
Засега е страшен кеф да се пътува с тях. Все още.