Author Topic: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци  (Read 5784 times)

Offline vonfleisch

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Привет,
интересуваме, кой какво е чувал за потайностите на метрото в София. Става въпрос за недостроени станции, станции "призрак", аварийни изходи, връзки с други тунели, допълнителни съуражения, диспечърски центрове, маршрути, "бракувани" депа и тн.

За пример ще дам два обекта в Борисова градина, през които уж, може да се осъществи достъп до метрото.
Координати: (премахвам координатите)

Или пък въздушните шахти / аварийни изходи около станция Вардар.
(премахвам координатите)

Тези подлези:
42.70715, 23.40796

Хале с релси
42.66959, 23.40744

Това противобомбено убежищете с голяма товарна шахта и товарни релси по тавана в непосредствена близост до тунела на метрото.
42.70692, 23.27427

Нямам идея какво се е случило с тази диспечърски център. Явено е построен и после бутнат, на кръстовището на бившия Найчо Цанов и Антим I.
42.69927, 23.31358

Тук също са ми казвали, че през тунелите на сградата се стига до метрото. Вероятно е било планирано като диспечърски център. (Сградата не съществува, в края на 90-те при строежа на Кино Арена (за което нямам идея какво е било планирано да бъде, но сградата имаше -3 етаж със метални врати бункери и сейфове) беше съборена и заравнена за да използват мястото за паркинг).
42.70511, 23.29131а

Построената още през СОЦ-а станция на централна гара на метрото?

Трансфера-призрачна станция (тунел) около К.Величков.

И тн.
« Last Edit: 17.12.2018, 14:36:02 by vonfleisch »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Здравейте!И да е чувал някой от потребителите тук,едва ли ще сподели с вас.Все пак Метрополитен е стратегически обект!

Offline vonfleisch

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Привет,
и все пак това е информация, която можеш да събереш за два часа от интернет и с една разходка по трасето на метрото. Не виждам нищо тайно специално в информацията за построени, но бутнати диспечърски пунктове например, или очевадните аварийни изходи на метрото.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2239
    • View Profile
    • Email
Нямам идея какво се е случило с тази диспечърски център. Явено е построен и после бутнат, на кръстовището на бившия Найчо Цанов и Антим I.
42.69927, 23.31358

Не е, сградата беше довършена, намира се от другата страна на улицата.

Тук също са ми казвали, че през тунелите на сградата се стига до метрото. Вероятно е било планирано като диспечърски център. (Сградата не съществува, в края на 90-те при строежа на Кино Арена (за което нямам идея какво е било планирано да бъде, но сградата имаше -3 етаж със метални врати бункери и сейфове) беше съборена и заравнена за да използват мястото за паркинг).
42.70511, 23.29131

Няма такова нещо там.

Построената още през СОЦ-а станция на централна гара на метрото?

Бившия магазин Деница. Не е планирано никога да бъде метростанция.

Трансфера-призрачна станция (тунел) около К.Величков.

Не съществува. Там има само тупик.

Offline vonfleisch

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Благодаря за включване.

Нямам идея какво се е случило с тази диспечърски център. Явено е построен и после бутнат, на кръстовището на бившия Найчо Цанов и Антим I.
42.69927, 23.31358

Не е, сградата беше довършена, намира се от другата страна на улицата.

Къде точно? Интересно ми е заради снимката на строежа - нищо повече. Благодаря.



Тук също са ми казвали, че през тунелите на сградата се стига до метрото. Вероятно е било планирано като диспечърски център. (Сградата не съществува, в края на 90-те при строежа на Кино Арена (за което нямам идея какво е било планирано да бъде, но сградата имаше -3 етаж със метални врати бункери и сейфове) беше съборена и заравнена за да използват мястото за паркинг).
42.70511, 23.29131

Няма такова нещо там.

Не е било диспечърски център, и не е имало вход, или не знаете за съществуването на тази сграда?

Построената още през СОЦ-а станция на централна гара на метрото?

Бившия магазин Деница. Не е планирано никога да бъде метростанция.

Благодаря. А, знаете ли къде точно се е намирал този магазин?

Трансфера-призрачна станция (тунел) около К.Величков.

Не съществува. Там има само тупик.

С каква цел? Мерси.

Благодаря за отделеното време.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2239
    • View Profile
    • Email
Къде точно? Интересно ми е заради снимката на строежа - нищо повече. Благодаря.

Ами точно там където е и написано на снимката, на Антим I и бившата Найчо Цанов, сега Тодор Александров. Сградата сега е отчасти централа на Лукойл.



Не е било диспечърски център, и не е имало вход, или не знаете за съществуването на тази сграда?

Каквото и да е било, не е имало връзка с метрото. Съдя по лични наблюдения, правени от високия блок зад Арена.

Благодаря. А, знаете ли къде точно се е намирал този магазин?

В подлеза, издължена подземна конструкция между 42.711500, 23.320812 и 42.710997, 23.322242. Сега мисля че е казино. Ако се съди по височината на тавана няма как да е било никога планирано за метростанция, по-скоро подземен паркинг или някакъв подземен склад към гарата, в последствие става магазин с два входа, който просъществува до към средата на 90-те.

С каква цел? Мерси.

С цел да се пусне движението до К. Величков преди участъка К. Величков - Сердика да стане готов. Сега там седи резерва понякога.

Благодаря за отделеното време.

Моля.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 879
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Аз винаги съм се чудел на предназначението на разни съоръжения като това - имат ли някаква интересна функция тип авариен изход или са "разни служебни входове (не ти трябва да знаеш какви)"?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline vonfleisch

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
И все пак "станции призраци" (ghost stations) е имало, и вероятно все още има?
Станцията под НДК и тази на музея "Земята и хората". Е, те вече не са такива, но остава станция "Модерно предградие" според този линк: http://spasimetroto.org/%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B5.html:

A дали под станцията НДК има друга станция, нали е трябвало, до колкото може да се гадае по старите схеми) третия метролъч? В подлеза на кухия тунел под НДК (бул. В.Левкси) има запечатан подлез, той на къде води?

Offline vonfleisch

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Аз винаги съм се чудел на предназначението на разни съоръжения като това - имат ли някаква интересна функция тип авариен изход или са "разни служебни входове (не ти трябва да знаеш какви)"?

Вероятно са чисто и просто аварийни изходи (но това могат да ти го кажат в пъти по-компетентни хора от форума, аз само гадая) , каквато би трябвало да е и тази гъба (вероятно по-стар модел авариен изход). Единственото интересно е че има прокаран ток към нея, което няма никаква логика и кабелна телевизия...

https://www.google.com/maps/@42.7058369,23.2854198,3a,15y,11.96h,90.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE1dT5QDG-lUD9cIoSPc-ug!2e0!7i13312!8i6656

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
А замислял ли сте,че въпросната "гъба" е вентилация за сервизните помещения в които дежурните машинисти почиват?

Offline vonfleisch

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Не, а това ли е? Каква е логиката? Какви дежурни машинисти? Не почиват ли в стайчките в двата края на пероните (където са и диспечърските центрове и екраните за следене), или тези сервизните помещения зад касите където са полицайте? Под дежурен за нощна смяна ли говорите? Мислех, че са на смени, и че през ноща единственото движение което се извършва е от екип патролиращ от време на време профилактично за неизправности. На дали машинистите киснат под тези будки. Виждал съм ги на Обеля да почиват, където и се разменят често.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1025
    • View Profile
    • Email
Специално под НДК-то има цял град от подземия. Като го строяха помня, че играехме като деца и слизахме 5-6 етажа надолу, ставаше тъмно и не се виждаше къде отиват подземията. Някъде около Медицинска академия пък помня, че пак като деца, понеже се вряхме навсякъде, където намерихме, открихме едно подземно малко влакче (локомотивче за двама души да седнат на него и вагонче) и даже го подкарахме, и се возихме, но релсите влизаха под вода след няколко стотин метра и не смеехме по-натам. Ех, времена.......

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 40
    • View Profile
А замислял ли сте,че въпросната "гъба" е вентилация за сервизните помещения в които дежурните машинисти почиват?

Помещенията за дежурни машинисти, когато изобщо има такива на Вардар, се намират след западния вестибюл. Тази гъба, по мои наблюдения, е доста далеч от каквито и да е помещения от подлеза на станцията. Повече си мисля, че принадлежи към кардиологичната болница / трета градска.

Като сме отворили тази тема искам да обърна внимание към масивните метални врати на станциите от Сливница до Опълченска, които би трябвало да водят към бомбоубежищата на тези станции. Някой знае ли нещо повече, колко са големи, поддържат ли се и тн?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2895
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В метрото няма нарочни бомбоубежища.
Първите станции са предвидени при нужда самите те, заедно с тунелите, да са убежища. За следващите не е предвидена такава функция.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Аз съм слушал,че под спирката на трамвай 22,в посока Автостанция  Изток има метростация,която е била построена м/у 1990 и 1992г.по време на строежа на етажното кръстовище при гара Подуене.
« Last Edit: 10.02.2019, 17:58:21 by Трамвай 17 »

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
Метрото от Сливница до Сердика е планирано и изградено с идеята да може да се ползва като едно голямо бомбоубежище. Идеята е била да може да приеме голяма част от жителите на Люлин (разбира се без днешните презастроявания) и жителите от двете страни на метрото линията от западния парк до центъра.

Има изградени помещения със системи за въздушна филтрация. Помещения за складове за провизии. Санитарни възли - тоалетни и душове. Помещения за медицинска помощ. И Всякакви други сервизни помещения, които са необходими за един бункер. включително такива с военно предназначение.

Дебелите метални врати, които виждате в подлезите към метрото всъщност затварят самите подлези и така осигуряват бариера между външния свят и бункера.


Но тези неща се планираха едно време. Сега никой не мисли за тези неща. При всички нови станции се правеха всякакви икономии и новите за нищо не стават!!!!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2239
    • View Profile
    • Email
новите за нищо не стават!!!!

Стават за метростанции, мисля че това е достатъчно.

Аз съм слушал,че под спирката на трамвай 22,в посока Автостанция  Изток има метростация,която е била построена м/у 1990 и 1992г.по време на строежа на етажното кръстовище при гара Подуене.

Няма такава метростанция.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
новите за нищо не стават!!!!

Стават за метростанции, мисля че това е достатъчно.
И това е спорно. толкова са къси, че не може да поберат по-дълги влакове от сегашните състави. Което обрича сегашните линии на метрото да са винаги с толкова дълги влакове.

А какво ще се случи, ако стане някоя война?

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1082
  • ! 9060 !
    • View Profile
Ако стане някоя война метрото си е метро и пак може да поема гражданите. Това че нямало помещение за санитарите или склад не му пречи по никакъв начин - в Западна Европа през войните метросистемите са ставали бомбоубежища десетки пъти и без такива стаи - нужна е добра организация.

Късите станции са глупост - така е, но по никакъв начин не се ограничава дължината на влака. Сто пъти е повтаряно как с необходимата организация - влакът може да е по-дълъг от станцията - в Лондон се практикува. В същия град има и линия на 90 секунди, така че София освен ако не стане 8 милиона такива проблеми няма да има. Ма нали всичко след '89 е ужасно, та ако ще и 200 метра да беше станцията, пак щеше да е къса, а метрото за нищо да не става. Иначе да, превъзнасяните от теб станции приличат наистина на бункери отвътре, но това не е основната функция на метроСТАНЦИЯта.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
    • View Profile
Факт е, че по-новите станции са по-къси от старите. И е факт, че пътникопотокът само ще нараства.