Author Topic: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)  (Read 34449 times)

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #120 on: 04.06.2018, 17:46:52 »
Монорелсовите влакове са по-бързи от метровлаковете.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4846
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #121 on: 04.06.2018, 18:00:29 »
Може би някои конструкции могат да развият по-висока скорост, но това не значи, че имат по-висока пропускателна способност - вагоните са по-тесни съответно с по-малка вместимост и броят вагони във влак е ограничен. Също така стрелките се превключват много бавно от 30 секунди нагоре, което допълнително намалява пропускателната способност при наличие на разклонения.  :help: Същата и дори по-висока пропускателна способност се достига с напълно обособен скоростен трамвай при многократно по-малки разходи за изграждане и експлоатация. :help:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #122 on: 04.06.2018, 20:32:46 »
Това е транспорта на бъдещето.

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 542
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #123 on: 05.06.2018, 09:51:54 »
Не е точно така. Според мен метрото е по-ефективно. Например в Сидни спряха монорелса през 2013 след препокриването му с метрото, което обира целият пътникопоток. Монорелсът по принцип не става за София.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #124 on: 05.06.2018, 10:41:48 »
По каква причина е закрита монорелсовата железница?

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4846
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #125 on: 05.06.2018, 11:09:58 »
Икономическа неефективност - по-ниска превозна способност от напълно обособен скоростен трамвай при около 40% по-високи експлоатационни разходи. Беше построена метролиния с по-висока превозна способност при по-ниски експлоатационни разходи. :rolleyes:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #126 on: 05.06.2018, 11:21:48 »
Вариантът е да няма стрелки,а да е като в Москва.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4846
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #127 on: 05.06.2018, 11:26:58 »
Все едно превозната способност не надхвърля тази на напълно обособен скоростен трамвай при разходи за изграждане и експлоатация близки до тези за метролиния и съответно монорелсовата железница неизбежно е икономически неефективна.  :help: Опитът на Москва показа пълната несъстоятелност на този вид транспорт, София няма нужда да хвърля пари на вятъра за подобно недоразумение. :help:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 556
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #128 on: 06.06.2018, 11:45:58 »
Наистина, максималната скорост на един монорелс може да бъде много по-висока от класическо железопътно решение, било то трамвай, метро или обикновенни влакове. В градски условия се гледа средната скорост на превоз, а не максималната. Средната скорост на монорелс и на железопътно решение е еднаква при еднакви параметри на трасето - за монорелс то трябва да е при всички случаи напълно изолирано от останалия трафик. За сметка на това монорелсът е по-скъп, по-труден за експлоатация и по-труден за разширение като мрежа.

Още по-безпочвено звучи налагането на технология и търсенето на предназначение за нея в последствие. Когато се създават нови трасета, първо се търси тяхния пътникопоток, средната скорост, която искаме да бъде постигната, и чак след това се избира технологията за изпълнение - дали ще е тролей, автобус, трамвай, метро, влак или монорелс.

Повишаването на средната скорост на ГТ в София може да бъде постигнато по много по-компромисни и евтини начини, например синхронизирани светофари, бус ленти или синхронизирани разписания.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #129 on: 22.02.2019, 08:12:29 »
Не се сещам някъде другаде по света, освен Сидни да е унищожила монорелсовата си железница.
« Last Edit: 22.02.2019, 08:16:04 by Трамвай 17 »

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15764
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #130 on: 22.02.2019, 10:09:31 »
В Москва също я закриват......

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4846
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #131 on: 22.02.2019, 11:51:33 »
Монорелсовата железница има много сериозни недостатъци, които я правят неефективна - превозната способност е ограничена поради тесните влакове с ограничен брой вагони и трудно достига тази на обособен скоростен трамвай при разходи за изграждане и експлоатация близки до тези на метро, стрелките се превключват за минимум 30 секунди срещу по-малко от секунда за трамваи, метро и влакове като пресичания на едно ниво не са възможни съответно разклоняването на мрежата е силно затруднено.  :rolleyes:
« Last Edit: 23.02.2019, 12:57:11 by V.Peichev »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2434
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #132 on: 22.02.2019, 18:06:03 »
В Москва винаги си е била една скъпа играчка и нищо повече.....Иначе като изключим Вупертал, което не е съвсем монорелса,  най-много такива, които реално вършат работа, има в Япония, а най-голямата като дължина система е в Китай, не мога да се сетя в кой град - близо 100 километра.
« Last Edit: 22.02.2019, 18:10:15 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1981
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #133 on: 23.02.2019, 18:14:18 »
В Москва също я закриват......

Последно четох, че няма да я закриват, а само ще я реконструират.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #134 on: 24.02.2019, 21:02:52 »
Монорелса в Москва си е като панорамна обиколка. В квартала се намира ТВ кулата Останкино и телевизиите. Също така свързва 2 радиални линии. Да видим какво ще измислят.



Мисля че в Москва тръгна и нещо като S-Bahn. В съответната тема пуснах схемата. Обикновено на схемите им се обозначават класическо метро, леко метро, монорелс, 3те аероекспреса, кръговата жп линия, сега сигурно ще се появи и наземната железница.