Author Topic: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци  (Read 3527 times)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2661
    • View Profile
Вече съм писал по въпроса в темата за изоставени трамвайни трасета.
Веднъж пътувах с такси и шофьорът беше убеден, че има подземен тунел правен през комунизма, който е до сградата на "Енергопроект" и започва някъде от бул. "Драган Цанков". навярно е правен с идеята за скоростен трамвай (ако го има наистина), но навярно е свързан с тунелът, който използва метрото в момента между МС "Стадион Васил Левски" и МС "Жолио Кюри". Това за свързаността е моя хипотеза, но тъй като човекът беше убеден, че единия край е при сградата на Енергопроект, то другия край ако отива към Драган Цанков е логично да е свървал вече известния тунел. Предполагам идеята е била двата тунела да са разклонения на едно и също съоръжение. Иначе по време на прокопаването, човекът е работил в "Енергопроект" и е виждал миньорите-работници.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 582
    • View Profile
    • Email
Интересно. Не мога да оспоря или докажа такъв един тунел, но си мисля, че няма особена логика в него. Защо ще строят тунел под Баучър, при положение че са построили перпендикулярно тунел между НДК и Музея Земята и Хората? Кръста не е толкова важна транспортна точка, че в комунистическо време да строят два перпендикулярни тунела в посока Кемпински.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2661
    • View Profile
Може би логиката е била един ден да пуснат скоростен трамвай вместо ТМ10 през гората. Такъв маршрут горе-долу съвпада с трасето на ТМ10,а доколкото съм запознат и тунела, който е част от метрото е строен за трамвай.

Едит:
Може би тази статия https://novini.bg/razvlecheniq/liubopitno/173027 доста пасва на темата, макар да е в телеграфен стил.
Първо в нея се подкрепя едно от горните мнения, че под НДК има много скрити неща (както се казва, още едно НДК) и второ, мисля, че подкрепя и доуточнява моята теза за тунела до Енергопроект.
Т.е. явно тунел има, но е малък за метро или тамвай, но има някакъв тръбопровод.
« Last Edit: 07.05.2019, 11:14:20 by ooleg »

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Може да са искали тунела под Др.Цанков да има разклонение и да се свързва с Черни връх. За връзка Лозенец-Изток, примерно.
Ако се намерят доказателства за такъв тунел, защо не го използват за разклонение към Студентски град?
« Last Edit: 11.05.2019, 14:29:03 by New_Passenger »

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2138
    • View Profile
    • Email
тунела до Енергопроект.
Т.е. явно тунел има, но е малък за метро или тамвай, но има някакъв тръбопровод.

Много е вероятно да става дума за водопроводни тунели. Все пак там е резервоар "Лозенец".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12781
    • View Profile
    • Email
Факт е, че по-новите станции са по-къси от старите. И е факт, че пътникопотокът само ще нараства.

Статистиката обаче говори обратното  :D За съжаление всяка година има отлив на пътници, също така за съжаление и населението ни намалява и вече сме под 7 милиона според различни източници. Метрото само по себе си без добър наземен транспорт и синхронизация също ще губи пътници.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
  • ! 9060 !
    • View Profile
Напротив - в контекста на София-град населението нараства всяка година, а конкретно метрото превозва все повече хора, за сметка на транспорта отгоре.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Щом е водопроводен тунел, значи нищо общо с метрото. Но ако има тунел който може да се адаптира за метрото, защо не?
Тунела под Др.Цанков силно ме съмнява да е построен за трамвай. За колко време щеше да минава този тунел един обикновен трамвай? Може би 15 минути. Представете си толкова време в тунела - от Стадиона до Руското посолство! И без междинни спирки, като на ТВ кула примерно, каквито не са били предвидени, ако се съди по първоначалното състояние на тунела. Определено е бил построен за метрото. От самото начало.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Тунела беше за трамвай, продължение на трасето на сегашния 23, както и моста над Въртопо, това е коментирано стотици пъти... метрото тогава се мислеше да е под Цариградско шосе. И няма да пътува 15, а 2-3 минути. Такова разстояние не се взима за 15 минути с трамвай дори в задръстване по Ботев.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Тунела беше за трамвай, продължение на трасето на сегашния 23, както и моста над Въртопо, това е коментирано стотици пъти... метрото тогава се мислеше да е под Цариградско шосе. И няма да пътува 15, а 2-3 минути. Такова разстояние не се взима за 15 минути с трамвай дори в задръстване по Ботев.

2-3 минути с трамвай??? Не е възможно. След като с метрото е около 4 минути (това е най-дългият преход в нашето метро до този момент), няма как трамвая да е по-бърз от метрото.
Може да са се вдъхновили от тунела под Ла Манш. През 1986 г. само за това се говори.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2661
    • View Profile
Аз мисля, в духа на соц икономика, че е копан за трамвай, но след като не се е случило да има трамвай са пуснали тръби. Все пак в социализма всичко беше с една собственост дефакто. И навярно тръбата му решава съдбата.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk


Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
  • ! 9060 !
    • View Profile
Стана объркване. Бдз43р според мен говореше за тунела, станал част от първата линия - между Стадиона и Жолиото.

За тунел към Лозенец никой досега не е извадил доказателства, а и няма никаква логика там да има тунел за трамвай. Не виждам никакъв смисъл, нито пък потенциален пътникопоток. Навярно е водопровод от самото начало, това би обяснило и дълбочината в известен смисъл.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
2-3 минути с трамвай??? Не е възможно. След като с метрото е около 4 минути (това е най-дългият преход в нашето метро до този момент), няма как трамвая да е по-бърз от метрото.
Нека са 5 минути. Трамваите, които щяха да минават от там са с максимална скорост 65 км/ч. Метрото не се движи много по-бързо.
Стана объркване. Бдз43р според мен говореше за тунела, станал част от първата линия - между Стадиона и Жолиото.
Ами друг тунел под Драган Цанков няма. А тунел под Баучер, ако има, е вероятно водопроводен и малък. Такива тунели за водопровод, електричество, канал има стотици километри и под градовете, и под планините и къде ли не. Съвсем нереалистично е да има тунел с габарит за два коловоза и да няма подробна информация за него.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12781
    • View Profile
    • Email
Тунела беше за трамвай, продължение на трасето на сегашния 23, както и моста над Въртопо, това е коментирано стотици пъти... метрото тогава се мислеше да е под Цариградско шосе. И няма да пътува 15, а 2-3 минути. Такова разстояние не се взима за 15 минути с трамвай дори в задръстване по Ботев.

2-3 минути с трамвай??? Не е възможно. След като с метрото е около 4 минути (това е най-дългият преход в нашето метро до този момент), няма как трамвая да е по-бърз от метрото.
Може да са се вдъхновили от тунела под Ла Манш. През 1986 г. само за това се говори.

Че какъв е проблема? Максималната скорост на трамваите по 20-ката които щяха да се движат по този тунел е колкото на метрото, така че логично да се изминава за същото време.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1951
    • View Profile
Че какъв е проблема? Максималната скорост на трамваите по 20-ката които щяха да се движат по този тунел е колкото на метрото, така че логично да се изминава за същото време.
Това не е точно така. Мойта справка с кака Вики (Wiki) показва, че метрото е с макс скорост 90 км/ч, а трамваят – 65. Факт е, че точно в този участък се движи със скорост далеч по-близка до максималната на трамвая, отколкото своята собствена.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8416
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Метрото в трамвайния тунел се движи с до 60 км/ч. 90 няма никъде. Най-високата скорост е между Опълченска и Люлин - 80 км/ч.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2661
    • View Profile
В оная статия по-горе дето и бях дал линка пишеше, че в този тунел до Лозенец, който аз смятам, че е този до Енергопроект пишеше, че има линия с вагонетки. Предполагам, че това са вагонетки като в рудниците, които се ползват за да се вади пръст. Обаче не съм влизал в рудник. Факт е, че се предполага големина като на минна галерия, но това някой знае ли колко е голямо?

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Това не го знаех. Щом метрото не е по-бързо от трамвай (или съвсем малко), значи да. И трасето през Борисовата сигурно щеше да отпадне заради фактическото дублиране на тунела под Др.Цанков.
Наистина, имам усещане че посоката Люлин е най-бърза.

За тунел в Лозенец, способен да поеме трамвай, се съмнявам. Преди си мислех че с изграждането на НДК и ЕС на стадий груб строеж през 1980-1982 г., са имали предвид разклонение от Хемус към Семинарията, Дианабад и Студентски град. Когато, обаче, видях старите карти с варианти на трасетата от края на 70те, там ясно си личеше че разклонението е мислено чак след Хладилника.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2661
    • View Profile
Аз имам усещането, че тунела под Борисовата градина се взема с по-висока скорост при изкачване и с по-ниска при спускане, но не съм засичал с хронометър. Но сякаш можеше да се направи да е с по-висока от сегашната.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk


Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5154
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Това е заради големия наклон. Опасно е да се засили повече влака при спускане, за това и постоянно се правят спирачни проби.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София